1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769486 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
JawKee: Tror inte man ska ha så stora förväntningar på Bobby heller. Han är ju trots allt en breddvärvning.

Och att han är 173 cm istället för 196 cm är något jag skiter högaktligen i. Kan han komma innanför skinnet (och skallen) på motståndarna och köpa oss utvisningar och spela tufft och fysiskt är det guld värt för oss, för vi saknar en sån gubbe.

Tror vi har landat en vettig tvåvägssforward här. Han kommer med goda vitsord från tidigare lag och publik iaf. Alltid något!

Önskedrömmen vore väl att DIF,AIK,Löven SSKersatte Örebro,Växjö.Linköping,Malmö i SHL

Brynäs forever 1912: Dave Gust är lite av en late bloomer. Är f.d. universitetsspelare så han blev tillgänglig ganska sent för proffsligorna. Gjorde ju sin NHL-debut precis efter sin 29-årsdag för Blackhawks och satte sitt enda NHL-mål i sitt första byte faktiskt! Han är en högerfattad tvåvägsspelare och är sannolikt en spelare för någon av de första kedjorna, topp sex, i a f inget för fjärdekedjan.

Har kollat några youtube-klipp och de ger ju så klart knappast hela bilden. Men han ser ganska rapp ut på rören och vågar trots sin ringa storlek (178cm/80 kg) gå in på mål. Har sniper-tendenser helt klart!

Mycket fina stats senaste 2-3 säsongerna, så om han skriver på för oss är det något annat än en breddspelare det snackades om på GD och Nedsläpp Brynäs för ngn månad sedan

OveJärnkrok: Hästen hade väl Marcus Eriksson? Med Brashear i laget så hade dom nog gått hela vägen!

Kollade lite efter potentiella alternativ till Benn om han beslutar sig för att inte skriva nytt kontrakt med Brynäs IF. Fokus på spelare hemmahörande i Europa.

Ett lågbudgetalternativ skulle kunna vara Trent Bourque, som var bra i Tingsryd och köptes loss av Helsingfors innan transfer deadline. Här snackar vi billigt och långt ifrån Benns nivå.

I Liiiiiga finns också den meriterade Tony Sund, som ju Brynäs var intresserade av innan han gick till Rögle. Då var han svindyr, kanske mer prisvärd nu? Eller har Alcén fått finnfobi nu, månne?

En tjeckisk landslagsback i bra ålder, 28-årige Dominik Masin, är också fortfarande ledig. Bra erfarenhet och profil.

I tyska ligan finns en meriterad tjeck med Kudroc-size, Andrej Sustr heter han. Tunga meriter och en tung spelare, men 33 bast. Håller skridskoåkningen i SHL?

I Schweiz hittar vi en meriterad finländare i form av Ville Pokka. Relativt "tråkig" spelare men skulle kunna vara en stabil pjäs.

Sund och Masin framstår som de bästa alternativen av de här killarna - men det finns också många intressanta namn i AHL.

OveJärnkrok: Jag ger mig på en laguppställning baserat på vad vi har på plats nu. Johannesson och Ohlsson ryktas ju att lånas ut så dom tar jag inte med.

Källgren - Persson

Djoos - D’Astous
Berra - Kinnvall
Lindstein - Andersson
Larsen - Junis

Silfverberg - Schroeder - Lindblom
Indrasis - Larsson - Rödin
Kopacka - Ölund - NY
Scott - Vesel - Lindblom jr
Lejon

Sen hoppas vi så klart alla på att Benn ansluter under hösten efter att dom fått barnet.

xxx BIF xxx: Dumt att dra några större slutsater om Persson om man inte har koll på honom. Givetvis är han en underdog i sammanhanget, men det var ju som sagt Ersson och Clara också. Rent krasst hade Alcén redan kastat tärningen och satsat stort på Källgren innan den här värvningen, Persson är ju uttalad tvåa. Att han har gått fyra år på universitet är förtroendeingivande utan isen, han är förmodligen ingen dumskalle.

Scerban: Kul med lite gräv! Sånt uppskattas för en själv som inte hunnit ta sig tiden att läsa på.
Tack för det!

Stenis: Det får väl bli konkurrens om topplatserna för en gångs skull. Det viktigaste för en spelare som Indrasis är nog istid i powerplay.

Behövs bredd och konkurrens rakt igenom. Att ha Vesel eller Ölund tillsammans med Scott i fjärde kommer också bli bra, helt annan bredd än när Birgersson och Kvist spelade i fjärde senast Brynäs var i SHL.

Peja: Vet inte om jag är sen på bollen nu, men har Modo tackat nej till Steen?

Peja: Vill verkligen ha kvar Benn!!!!!

Jugge: Om man ska tro på Expressen, så letar Brynäs antingen forwards som kan bredda laget och spela boxplay, eller en forward till toppkedjorna. Brodecki passar inte riktigt in i någon av de beskrivningarna.

Hade faktiskt varit kul att se Brodecki i HA, tror han hade kunna briljerat där.

Blå grottan: Låt parhästarna ha något att gnälla över, det är deras näring!

Silfverkroken: för mig personligen så är det den bästa sillyn jag har upplevt hittils på flera år. Vi har liksom silfver, lindblom och djoos tillbaka!!! Liigaas bästa back osv.

Berge: Såg denna matta och den passar på altanen, men blir alltid orolig om kvaliteten och om det är en bs ad.
Annars perfekt på altanen.
Uppladdat:

500x0-img0419.jpeg

{5647}: Inte så sugna? Ni kunde troligtvis inte värva Timashov när ni låg i HA, så fort ni gick upp i SHL gav ni honom konkreta kontraktsförslag, men han hamnade i Schweiz istället. Förmodligen kunde ni inte matcha kontraktsförslaget från Schweiz, vilket är helt naturligt.

Timashov ska du nog snarare betrakta som en "dodged bullet" än att ert omdöme skulle ha varit bättre än Brynäs dito.

Gavve: Han har också varit väldigt drivande kring våra supporterföreningar, dels i startade av nya supporterföreningar i olika delar i Sverige, men också i Gävle där man "började om" och ersatte den gamla föreningen för att inkludera fler. Allt detta har gett resultat och hade inte hänt om det inte vore för honom. Tycker den anställningen har varit helt avgörande och ger förutsättningar för att ett bättre stöd både hemma och borta.

{8225}: Modo har enligt säkra källor tackat nej till att medverka i ett negativt kval kommande säsong. Trots det så kan Hinkens killar få det tufft tror många - Förutom hinken och samtliga i Modoboken.

Kristoffer Öhrn: Någon skrev i GP för några år sedan att nu är det derbystämning i Scandinavium igen när Brynäs kommer på besök. Blev dock ganska snabbt borttaget av nån överordnad politruck. I GP får man bara hylla Frölunda (och absolut inte Brynäs då många retar sig på att vi är ganska många Brynäsfans som faktiskt har Västra Frölunda som postort).

SuneMangs: Längtar till augusti - på nåt sätt ser jag fram emot nästa säsong mer än på länge.

Auchinleck: Svårt för Brynäs och de andra normala SHL-lagen. Annorlunda för Modo som visst tackat nej till att gå med i NHL (var visst något med att det skulle bli för långa bussresor till bortamatcherna).

Plats 2 i listan av Wennerholm vilka som värvat bäst.
Uppladdat:

500x0-img7476.png

Kom igen stötta tifot för premiären.
Uppladdat:

500x0-img0383.jpeg

Peja: ” Ni som hoppades på Jayden Halbgewachs kan glömma det. Han är officiellt klar för KHL-klubben Kunlun Red Star. Både han och Dylan Sikura är därmed klara för KHL-klubbar.”

Ytterligare ett stolpskott, vad är det med nordamerikaner och KHL?

Bad_Brett: 👍🏼
Uppladdat:

500x0-tumme_0.jpeg

mk: Vem har sagt någonting om att lägga ner? Tycker det är en ful retorik att ni pratar om att vi vill lägga ner, bara därför att vi inte vill ösa på med importer istället för lokala spelare. Den nuvarande strategin med massvis med importspelare har inte gynnat varken intresset för Brynäs damlag eller svensk damhockey. Däremot kostar det massa pengar som verksamheten egentligen inte genererar själva, det i sig är ju inte hållbart heller eftersom det bygger på att herrlaget spelar i SHL och det kan man inte garantera över tid.

Jag vet inte hur diskussionen gick på 60-talet. Vi får fråga Huge. Tycker det är helt irrelevant 60 år senare.

Farsang: ja alcen har verkligen växt och utvecklats som sportchef väldigt imponerad av han tycker han har blivit mycket bättre i intervjuer också

willyyoung : Det enda Alcén sagt externt gällande Benn är att i fall han väljer att fortsätta spela så ser dom gärna att han gör det i Brynäs. Så länge inte Benn är avtackad så lever hoppet iaf.

Anders Berg: Förhoppningsvis kan Schroeder åter bli en poängproducerande center.
Om jag förstått rätt så hade han en annan roll i laget förra säsongen som bidrog negativt i hans poängproduktion.

Brynäs forever 1912: blir kul att se Silfverberg i Sveriges finaste matchtröja igen😀😀

Aaaa: Du behöver nog inte oroa dig för att han är billig. En amerikan som bryter sitt kontrakt i Schweiz för att skriva ettårskontrakt i Sverige är ingenting man får billigt.

Verkar vara fritt fram att spekulera på fri hand om den nya mediakuben så jag gör också ett försök. Brynäs får den nya kuben billigt, ja nästan gratis, eftersom den nya sponsorn LEDventure AB erbjuder sej att fixa allt i utbyte mot den mediaexponering det innebär. Fantastiskt framsynt och klokt beslut av Brynäs IF!

Huge: Man blir så jävla less på diskussionen. Vissa kan kritisera Brynäs trots att man inte har någon aning hur kalkylen ser ut. Klart som fan Brynäs behöver göra investeringar i arenan.

Det va ett jävla tjat om kuben i taket.

Hade man inte gjort nått och skiten gått sönder i vinter, så hade man idiotförklarat ledningen.

När man får se Luleås kub med vad det kan göra.
"Varför gör inte Brynäs nått liknande, fan va inkompetenta dom är. Lallare"

Nu satsar man på både truppen. Rejält.
Och att sponsorerna ska kunna få ut sina budskap på ett bra och förhoppningsvis mer lönsamt sätt.

Ambition med hockeyn?
Det måste vara det dummaste inlägget på länge.

Anser du att man inte satsat på truppen iår?
Ok. Vilka andra spelare vill du ha istället för de nyförvärv som kommit?

Farsang: Mer info att läsa finns på GD.
230 kvadratmeter stor och 9-10 ton tung. Den gamla var drygt 100 kvadratmeter och vägde 2-3 ton. Redig pjäs med andra ord!
Att utläsa av artikeln så utgör detta även möjlighet för våra partners att exponera sina varumärken i en större bemärkelse.
” Vi behöver skapa nya intäkter och den här satsningen är en del i det.”
Detta blir riktigt bra!

Farsang: förklarar i bilden hur mediakuben kommer se ut! Rätt taggad på det ändå nu🤩🤩

Se även i bakgrunden ledskärmarna längs sittplatserna
Uppladdat:

500x0-img7370.jpeg

Då får man bidra med det man kan. 💛❤️🖤
Uppladdat:

500x0-screenshot20240531203749swish.jpg

Kunde inte låta bli nu när den var på 50% rea 🤩

Den är ju förjäkla vacker
Uppladdat:

500x0-img7332.jpeg

Svensson_62: Den som inte swishar är en leksing!

Peja: ”5 raka guld nu alltså. Campese kanske får rätt till slut då.”

Han får rätt. Ja eller hur..
..jag får f@n på riktigt kalla kårar av att läsa hans namn i sammanhang kring Brynäs..

Om Brynäs tar guld så beror det på allt annat än Campese och hans profetior, snarare så fick han klubben att gå ned sig ordentligt och han har inte ett rätt i denna klubben i min bok.

JawKee: ” Har vi nåt här? Framförallt Quenneville är intressant tycker jag. Säkert dyr dock.”

Misslyckades helt i Leksand ( dåligt tränad överviktig ) och verkade inte komma överens med tränarstaben, så John Qenneville ( Diva ) är ingen jag vill se i Brynäs,( inte med dagens lag som verkar väldigt tillfreds och harmoniskt )

Vad som blir kul nästa säsong är att följa Kelleher och Kvist i DIF respektive VIK,
En anledning att kolla lite allsvenska matcher och jag önskar spelarna lycka till och tackar dom med hela hjärta ♥️ för deras tjänster, och jag kommer missa den lilla liraren Kelleher.🙏🏻

Ove Myling: Snyggt, det här är silly season at its finest!

Tigerhjärta: rätt så bra styrkebesked att norpa honom framför Skellefteå 👏

SuneMangs: Eller hur!? Håller tummarna för det! Han får GÄRNA visa sig i tv-rutan nere i HA också. GE OSS MER BLOMMAN!

Alvin : Min dröm vore en live-podd med ett gäng utvalda HS-antagonister under varje Brynäsmatch.
Bara att stänga av TV-ljudet och njuta av engagemanget i HS-podden.
Skulle vara som att sitta på läktaren men med ovanligt hetlevrade bänkkamrater 🙂

Tre kronor borde haft kung Berra på backplats.

J-S: Omöjligt att veta vilka AHL-centrar som är realistiska men jag gillar tanken på Carter Camper i Brynäs. Inte idealisk sett till ålder men ändå en riktigt bra spelare som man vet funkar i SHL och som av allt att döma är en riktigt bra karaktär.

Peja: Visst är det så, bra pengar i AHL numera. Hade ju varit otroligt roligt att se honom i par med Djoos. Jäklar vad han jackade upp i slutspelet, var ju i det närmaste felfri.

#33: Kvist var ok i fjärdekedjerollen i HA, men det betyder inte att han håller i SHL. Precis som Gällstedt är inne på behöver man fyra bra kedjor på ett annat sätt i SHL, så förstår inte riktigt hur man ska kunna klämma in honom. Det finns spelare som kan åka skridskor och jobbar lika hårt som Kvist - och är bättre i spelets övriga delar.

Om Kvist tar ett par år i HA och utvecklas kan han vara intressant inför framtiden, men just nu är han inte en SHL-spelare.

Ifrån Brynäs hemsida:

I dag lyfter vi på hatten för Anton Rödin, som under säsongen som gick samlade ihop 54 poäng och tog sig upp på tidernas tio i topp i Brynäs IF. Han är i mycket fint sällskap där – alla de andra nio har hedrats med vepor i taket på Monitor ERP Arena.
Greg Scott är också på god väg. Han passerade bland andra Tom Bissett och är nu på 14:e plats.
Johan Larsson gjorde den häftigaste klättringen och tog sig från en plats utanför listan förbi ett 25-tal spelare upp till 42:a plats. Linus Ölund passerade 14 gamla stjärnor och Simon Bertilsson elva.
Även Jacob Blomqvist avancerade några pinnhål.
Uppladdat:

500x0-img0327.jpeg

500x0-img0328.jpeg

500x0-img0329.jpeg