1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769503 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Det här har varit vårt mål hela säsongen och jag är glad att få vara en del av det. Det är en stor seger för hela Gävle. Nu ska vi fira och ta nästa steg mot SHL, säger han.
Är det redan klart att du stannar kvar?
– Haha…, ja. Ja, så blir det. Har jag sagt för mycket nu…? Nej, men jag stannar här. Ni får dras med mig även nästa säsong, säger Indrasis med ett stort skratt.

19BIF12: kanske något i stil med.

Silfverberg NY(Mega spets, dyr) Lindblom

Rödin larsson indrasis

Kopacka Vesel Kelleher

Scott Ölund Tärnström

Kontinuitet blandat med riktig spets.

Sammanfattning av silly från media.

Färdiga förlängningar:
Kopacka
Ölund
Indrasis (inskrivet i kontraktet vid uppflyttning)

Namn man kollar på:
Hellberg
Heljanko

Rykten in:
Lindblom (klar enligt expressen)
Djoos (Lausanne söker ersättare)
Robertsson

Klara:
Silfverberg (presenterad)

Grattis BIF! Välkomna tillbaka!

Peja:
Grattis Peja och Brynäs!
Ni förtjänar att gå upp efter en sådan säsong!
Jämför känslorna för 1 år sedan, då är det svårt att greppa den euforiska glädjen som ni har nu. :)
Välkommen tillbaka!

Sötaste bilden tagen idag på Gällstedt.

Sen ett litet urval av några andra favoriter.

Sista bilden tycker jag är ett extremt tecken på vilken lagsammanhållning laget hade den här säsongen.

Sist ut ur båset är Tyler Kelleher som hjälper Johannesson fram till sina lagkamrater ❤️🖤💛
Uppladdat:

500x0-img6882.jpeg

500x0-img6880.jpeg

500x0-img6881.jpeg

500x0-img6883.jpeg

500x0-img6884_0.jpeg

500x0-img6885_0.jpeg

SuneMangs: Scott är också en som ständigt växer för mig med sitt Brynäshjärta.

Farsang: något som har saknats, är det gällas förtjänst?

Jag vill frysa detta laget i tiden

Det är något jävligt sunkigt att som Gävle-född stå med Djurgårds-halsduk. Vad har Wikegård mot Brynäs?

{10491}: Så jävla gött att vi är tillbaka i SHL.
Vilket hjärta detta lag hade.
Jag unnar verkligen Gälla,Masken och Ove denna framgången.

Klåparna: Har något lag vunnit slutspelet med 12-1?

LÅT BLOMMAN LYFTA BUCKLAN NU!!!!!!!!

havre: Tycker vi ska resa en staty över Clara också. Som 18-åring (tror han var 18 när han kom in) och från första stund han fick förtroende tagit det och aldrig någonsin svikit (han hade en skakig start när han var tvåa, det vet jag).

{9684}: Grattis det är ni värda, DIF hade inte en chans i denna final. Vi syns till hösten i SHL.

Grattis!
Uppladdat:

500x0-screenshot-2024-04-23-201342.png

Hörni era enögda jävlar! Grattis till kontraktet. Vi ses till hösten! ❤️ Fira rejält nu

Lindström: Jordie Benn en av kvällens behållning mkt sevärd kille o hoppas att någon av dyrisarna bjuder upp till dans med honom 😎🇺🇿🤬🤣

Stäng den här matchserien nu. Jag orkar inte med en djurgårdsseger och att det ska tändas en gnista hopp.

Mattson: Ser verkligen inte fram emot den defensiva tråkhockeyn i SHL. Speciellt inte nu när man varit bortskämd med Hawaii-hockey hela säsongen. Bara hoppas att spelet förändras till det bättre i högstaligan tids nog. Det är ju effektivt, så jag förstår varför man spelar som man gör, men det är ju verkligen urtrist som åskådare.

Simpa: Djoos sägs ju vara mer eller mindre klar för Brynäs vid ev. avancemang. NL har ju sina kvoter på importer (även om Djoos levererar ganska bra där). Han spelar för övrigt final med Lausanne nu, de ligger under med 2-1 i matcher mot ZSC Lions i bäst av 7. Har gjort 6 assist i slutspelet.

Peja: Samtidigt hör det väl slutspelet till att spela skadad också, så det är inget unikt för enbart Krüger som du också påpekar. Klart vi är bättre på varje position och det ska vi tacka Alcén för.

Många var oroliga för bredden på truppen, men nu har vi visat vilken bredd vi har hela slutspelet, även om mycket är tur att vi inte har fått några skador. Fjärdelinan har varit kanon i stort sett hela slutspelet. Gällstedt, Masken och Ove har fått alla att köpa spelidé, roller och utförande till 100% också.

Det är en jävla supersäsong av oss, oavsett vad andra småsinta supportrar tycker. Sällan har ett HA-slutspel varit så enkelt för ett lag som det varit för oss i år (jag vet att det är en match kvar). Med det sagt blir vi säkert strykpojkar i SHL nästa säsong, för det blir tufft att komma in på spelarmarknaden på (förhoppningsvis) tisdag när spelarvärvningar presenterats i parti och minut den senaste veckan. Lindblom och Silfverberg kommer sitta fint dock.

Så imponerad av Gällstedts lugn och det verkar sprida av sig till laget. Svag första period men vi bara skakar av oss det och kommer ut som ett nytt lag i andra perioden. Så imponerad av det. Enorm eloge till den vinnarmentalitet han skapat.

{8225}: vi mötte vårat finalmotstånd i semin 😅

Sofialäktaren : "Välkomna till hovet".. Haha...tufft sagt. Du är en jättecool internettuffing.

Dom 2 matcherna jag sett nu så är det för mig helt omöjligt för DIF att vända detta. Det är klasskillnad, många pratade om att DIF var bättre i den andra matchen. Då säger jag bara Bullshit! Siffrorna säger en sak, matchen en helt annan.

{10491}: Det är ingen som har påstått att du inte får ha egna åsikter. Att skriva inlägg som "hahahaha", "inavlad" och "sissy" är dock bara förolämpningar från din sida och har ingenting med hockeydiskussioner att göra.

mk: både svårt och lätt att hitta toppar idag.

Tycker att det här verkligen var en LAG-seger. Tycker alla var bra och bidrar. Ingen faller ur ramen.

Ett försök iallafall:

Clara, mycket bra, fick en svår match

Cukste, rejäl, bra pass, bra backspelet
Benn, se Cukste
Bertilsson, igen, var Bertilsson
Billins, se Cukste
Kinwall, bästa matchen på länge

Rödin, igen svettigaste tröjan
Larsson, arg och rapp, måste göra mål dock på
sina lägen.
Kelleher: trollkarl, grym när han använder sin fart
Tärnström,, speedig, jobbar hårt
Ölund, jobbig smäller på, gör de små sakerna så bra.

Som vanligt: säkert glömt något.

Publiken, bästa draget på väldigt länge, fantastiskt, grattis till er som var där, avundsjuk i soffan😂😂

Gillar att Gälla och laget var ”lagom” glada. Inte fladdra i väg, FOKUS.

Vi har inte vunnit något än…

Grattis till oss vänner🇧🇪🇧🇪🇧🇪🇧🇪💯💯💪💪

Silfverkroken:
Saxat från Difs forum.

"Vi kan då inte skylla på domaren denna match"

Forsberg 1978: Detta är inte över! Vi är som bäst i tredje också. Detta löser vi!

Hahahaha! Det är fan inte sant! Laksola/Enroth dömer ikväll!
Uppladdat:

500x0-final12.png

Erat:
Så jäkla avundsjuka på er som är laddade inför i morgon, och är övertygade att vi kommer klara pressen och gå upp.

Själv mår jag faktisk ganska dåligt, och har en rejäl dos ångest.
Vet att DIF sett skakiga ut, men är livrädd för dom ändå.

Hoppas ångesten har släppt om ca 35 timmar.....

Auchinleck: Vi kanske ska vänta med att säga att vi ska ”försörja” IKO tills vi faktiskt gått upp i SHL igen? Onödigt jinxade… Sen har väl inte Grahm något att göra med herrlaget längre? Om hon någonsin haft det…

Farsang: ” p g a den överdrivna Hypen innan förra säsongen, om att Larsson skulle vara poängkung i SHL 😌”

Larsson gjorde ändå 31p på 45 matcher i SHL förra säsongen. Sen vill jag minnas att han gjorde 5p på 5 matcher i kvalet mot Malmö. Jag vet inte vad folk hade för förväntningar när han kom hem, men många kanske inte riktigt hade koll på Larsson som spelare och hans roll borta i NHL.

Det är inte bara att ställa om från defensiv till offensiv spelare och SHL är ju ingen lingonliga. Tittar du poängligan den här säsongen så är det 2 spelare som snittar över 1p/match bland topp 10.

Om ni inte har något annat för er kan jag tipsa om att kolla J18:s semifinal mot Färjestad, som går på GD eller Expressen (kanske fler ställen också, låter det vara osagt). Första perioden är slut och det står 1-0 till oss. Leo Sundqvist med målet genom ett slagskott i PP.

Stör mig orimligt mycket hur jänkarna på Twitter etc kallar det "retirement" för att Silfverberg inte blir kvar i NHL och Anaheim. Massa kommentarer om "happy retirement" och liknande. Ni vet om att det spelas hockey utanför Amerika också va?

Brynäsgubbe: Breddvärvning…
”Silfverberg has the distinction of playing the most minutes (2007-08 on, all-situation, regular season) against Alex Ovechkin without Ovi scoring a goal - 137 minutes.”

Silfverkroken: Om ska generalisera så har Brynäs tagit många gamla Brynäsare som saknat rimlig kompetens för sina tjänster.

Dock så finns det Brynäsare som faktiskt har sökt sig vidare och byggt upp sin kompetens, antingen i andra föreningar i Sverige eller utomlands och som dessutom kan visa upp goda resultat. Där har vi exempelvis Gälla som var uppskattad i Schweiz och Janne som lyckats väl i Rögle. Betyder det att Janne automatiskt är den bäst lämpade kandidaten och har rätt personkemi med Gälla? Kanske inte, men vore underligt om man inte undersökte möjligheten åtminstone.

Samsung:

Det är Djurgården det handlar om. Mediasverige, disciplinnämnden och ligan kommer sluta upp bakom Holmqvist och ge honom en personlig ursäkt för att de inte dömde efter Djurgårdens regelbok igår. Sen kommer de lova att döma till Djurgårdens fördel resten av slutspelet igen.

Bifbenny: otroligt skönt! Grattis alla Brynäsare och grattis Gävle till finalplatsen.nNär släpps biljetterna?

Tycker det är gulligt med de som hoppar in ifrån båset och åker direkt till Clara för att fira istället för till utespelarna.

Men fan vad bra Clara är, inga slutspelsnerver hos honom.

Chansen är stor att de galna domarna avgör det här. Utvisningen på Larsson efter att Rödin trippats och hållts fast är bland det värsta i domarmisstag i år.

Skäms faktiskt över Brynäs idag! Vi har laget att kunna stänga denna match, va noggranna bakåt. Men det rent ut sagt förjäkligt ut.

Här är det tränarnas fel! De ska ha ställt in killarna på att lägena kommer komma! Skit samma vem som gör målen framåt.

Spelarna chansar framåt, missar och BIK kommer! Nej fy fan så dåligt

Forsberg 1978: Genomusel jävla skitperiod. Pp är ett jävla skämt.

Sofialäktaren : Vad fan rör det dig? Sprider man falsk information så ska det rättas, det är en uråldrig sanning.

Ett tips, om du tycker det är jobbigt när Brynäsare försvarar Brynäs kapten i ett Brynäsforum, skriv nån annanstans.

Lunkan: "Sanny har för evigt gjort bort sig i min bok"

Oj, i min bok blev han totalsågad redan efter sin ledande roll i att uppförstora "Berglund-gate". Sanny driver mot Brynäs mycket konsekvent. Jag skrev ett långt inlägg om det för c:a en månad sen - och fick medhåll från några och mothugg från fler. Roligt att se att fler börjar se mönstret!

Sanny, om du läser det här: Johan Larsson är vår lagkapten - och en väldigt bra sådan. Du själv platsar inte som sportjournalist på riksnivå. Följ Färjestad, det räcker för dig!

Om inte Abols blir avstängd efter att ha fällt domaren så är det skandal.

Utan det felaktigt bortdömda målet i fredags så vi kunnat börja preparera för final. Men vi får försöka knyta ihop detta på tisdag, Bik säljer sig säkert dyrt.

Brynäsgubbe: Förhoppningsvis gick luften ur Karlskoga nu och den femte matchen blir enklare. Hade varit viktigt med en lång vila inför finalspelet, Mora och Djurgården kan nog gå sju matcher.