1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769757 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
500 kr swishat. Nu kraftsamlar vi alla brynäsare!
10 000 medlemmar, ger varje medlem 100 kr får vi in en miljon.

bradberry: en säker källa har berättat för mig att Brynäs kommer att vinna 4 sm-guld på tio år. Ni kan tacka mig sen.

{9175}: Hahaha! Ja men bra nyheter...

Men... I det här forumet går ”säker källa” som något helt annat. Det skänker rysningar och kalla kårar... Vi är luttrade i den här boken... Har varit med om ett och annat genom åren... Många säkra källor som visat sig vara luft...

Jnp928: "...folk här inne framhåller Brynäs som ett praktexempel"

Hahaha, du måste ha förväxlat detta forum med något annat :)

Hoppas alla får en bra midsommar 😀

Eftersom man bor på västkusten med ett gäng Frölundasupportrar som kollegor var den första frågan självklar på jobbet. ”John Nyberg, hiss eller diss”. Samma svar från samtliga, ”Hiss!”. Med liknande motiveringar. ”En spelare med stor potential och en vinnare. Kanske inte den flashigaste spelaren men gör mycket bra jobb i skymundan.” Bara positivt kort och gott.

Huge: Wow, grattis, ett lag med mycket kortare historia ligger på platsen bakom Brynäs med drygt 100 poäng. Samtidigt har HV tagit 4 SM-Guld under 2000-talet och vunnit serien 5 gånger under samma period. Hur ligger vi till där? Kan vi sluta låtsas som att de inte gör något väldigt mycket bättre än oss.

Brynäs och brynäsare älskar verkligen att leva i det förflutna. Det är delvis därför vi ligger som vi gör allt som oftast. Hybrisen har inga gränser.

På måndag öppnar årskortsförsäljningen för allmänheten medan årets årskortsinnehavare kan förnya redan nu. I samband med köp väljer man alternativet om man vill ha tillbaka pengar för eventuella matcher utan publik eller om man skänker de pengarna till Brynäs. Om man vill kunna ge Brynäs förutsättningar att värva ytterligare spets och har möjlighet att lägga pengarna så bör man snarast gå in och förnya eller köpa nytt årskort (o gärna välja att Brynäs får hela summan oavsett). Det är i alla fall den klaraste chansen jag känner att jag har att påverka lagbygget i positiv riktning.

ellis: Allt är PRECIS som vanligt i Brynäs. Ut med lite mediokra spelare och in med ett par likvärdiga.

xxx BIF xxx: Jag tycker Peter Andersson är den förste tränare vi haft på några år nu som kommer in med de kravbilder som föreningen och spelarna behöver.

Håller med dig om att det inte är en självklarhet att han lyckas. Men för första gången sen Bulan känner jag mig mer optimistisk till att vi faktiskt har en tränare som kan lyckas i klubben.

Linus Ölund uppsatt på waivers av Pittsburgh för att bryta kontraktet. Kommer således presenteras av Brynäs snart.

Zappaholic: Tror inte man behöver jämföra överdrivet mycket med övriga lags trupper. Du verkar vara av åsikten att när säsongen är slut så är alla lag ungefär likvärdiga?

Brynäs var 20 poäng från topp-8 förra året, så för att komma upp i nivå skulle Brynäs behövt värva extremt bra eller att något av lagen ovanför har tappat typ halva truppen och ersatt med sämre.

Inget av ovanstående har hänt så enligt mig är väl Grismöbels antagande fullt rimligt.

Skrubben: Jag tycker helt klart Dackell borde få rollen som strategisk marknads- och spelteknisk informationschefsdirektör. Han är som klippt och skuren för det.

ellis: vad skall han göra då, trolla? Han har samma budget som förra året. Han förlängde med Molin och ND fick ett nytt kontrakt med sänkt lön. Resten med utgående har väl fått lämna. Om man bryter med en spelar som har kontrakt så finns kostnaden kvar. Sedan letar de väl minst en spets fw (de kontaktade kellman). Det är ff bara Maj och det skall in en alt två fw beroende på Sallinen!
Men du får gärna berätta hur han skall göra..

Brynäsgubbe: Vill du ha likt Premier League i England? Nån med miljarder köper klubben och säljer klubbens själ. Man bör göra guld av det lilla i Sverige. Fostra en stomme och köp in lite som topp o komplement. Vackert så. Var glada att ni inte besudlar er matchtröja med alltför mycket(eller ingen ) reklam.

munkas: ”En gedigen ledarstab bestående av Holmqvist, Andersson, Stråhle, Sjödin, Melin och Sunkan. Finns nog inte så jättemycket pengar kvar till spelare..”

Glöm inte Dacke som sitter på läktaren och ger direktrapporter via fax.

Luddf: Rent truppdynamiskt vore det väl mer rimligt att värva en billig back istället för Bertilsson och lägga allt krut på forwardssidan. Westerlund är smart och skicklig, den typen av backar som Brynäs måset värva till sin aningen stabbiga backuppsättning. Men om Brynäs tar in Bertilsson finns ingen plats för fler backar, såvida man inte bryter med någon.

ellis: Har inte sagt någonting om kritik. Det som inte hör hemma är hat, hot och hån. Är det konstigt att tycka det? Det borde väl vara en självklar åsikt att inte vilja ha hat, hot och hån, särskilt mot en klubb man supportrar?

Ja, alla kan vara besvikna, men det är ingen rättighet att uttrycka hat, hot och hån online. Det är vi nog överens om.

Sen finns det nog ingenting som blir bättre av en evigt negativ och icke-konstruktiv attityd. Oavsett sammanhang.

Lemp: Ja, Sandström är ytterst begränsad, ingen spetsjournalist precis. Hans svammel på webb-tv och i poddar är ju även den under all kritik. Håller Karin Johansson som 100 ggr bättre och skarpare

Sandströms artikel väckte mer frågetecken än svar.

Det var längesedan GD/AB var först med Brynäsnyheter, känns som man bara skriver av det som Abris eller Madhawk gräver fram.

Lindström: Först Ludvig Nilsson, sen Niclas Lundgren och nu Emil Forslund. Sen när blev Växjö klubben som värvar våra rejects? Kan de värva Alcen medan de ändå är igång...

Tigerhjärta: Gå aldrig in där utan skyddsutrustning...

Haha, alltså vad håller Leksand på med... Man trodde i sin enfald att det skulle finnas lite mer ödmjukhet i en förening som måste fiffla med kommunpengar för att kunna starta om Återtåget™ om och om igen. De verkar aldrig lära sig.

KB: Stort av dig att gratta, måste kännas så surt att se MoDo brandskattad på spelare.

Skrubben: Jacke hade 3 fina månader under våren 2017. Hans standard som hockeyspelare baseras nu på dessa 3 månader, trots att han har varit rätt medioker och begränsad övriga 95% av karriären. Så enkelt är det.

{8399}: Snälla, det är väldigt dumt att skrämma upp folk i onödan med påståenden som inte stämmer

lapad: Exakt så. Vi har gjort 3 raka skitsäsonger och ALLA våra skräpspelare i fjärdekedjan lyckas hanka sig kvar i föreningen på nåt jävla sätt. Helt jävla obegripligt!

Vad händer med dom ”brutna kulturerna” Sundlöv pratade om? Nää, det här luktar så jävla ruttet.

{8399}: Ja, att Sundlöv inte chansade med dyra kortsiktiga värvningar innan transfer deadline framstår som ett genidrag. Man kan nästan tro att karljäveln är synsk... Mycket bra och starkt att han orkade stå emot pressen från en del fans som verkligen pushade för chansvärvningar. Det är nog där som rutin och som Huge skulle sagt , "skickligt yrkesfolk", kommer in i bilden.

{8783}: Jäklar att ingen tänkt på det, jag mailar Campese!!

Håll er frisk nu alla brynäs-supportrar!(även du pettis) så tar vi nya tag till hösten! ❤❤❤

munkas: sista matcherna nu betyder ju inget och spelarna kan inte motivera sig och det får man förstå, kan man läsa från vissa skribenter här på forumet.

Men Linköping som heller inte har något att spela för krigar till sig två raka segrar och passerar Brynäs i tabellen.

Med vissa personers logik borde väl även Linköping torskat sina återstående matcher 🤔

Tolkar intervjun med Blomqvist som att han fått besked om att Brynäs inte vill förlänga kontraktet.
Tårarna va nära. Hemskt att se, kommer sakna honom. Men sanningen är hård, han håller inte måttet

Lindström: Skönt att det är över.

Se till att passa er för viruset nu så ses vi när sillyn rullat igång.

Äntligen. Skönt att se efter att som okunnig läktarcoach ha tjatat om detta i några år nu.
Uppladdat:

500x0-16584305-db5f-4a3c-bc3c-166d63f4457a.jpeg

Lindström: Jocke Erikssons säsong måste vara en av dom sämsta som en målvakt gjort i SHL senaste 10 åren om man tar hänsyn till förväntningar och meriter. Finns väl ganska många panikinlånade målvakter från Allsvenskan som presterat uselt ett fåtal matcher. Men här pratar vi ändå om en tilltänkt toppmålvakt i ligan.

Slutspelet stoppas i Danmark och Norge. Det tycker jag man kan göra i Sverige med. Eller ännu bättre, ställ in resten av säsongen. Vi börjar om men en ny och fräschare säsong till hösten.

Lemp: Brynäs har inte gjort någonting fel, det är KK som har gjort fel och det är de som bojkottar ståplats för att en medlem är avstängd från arenan. Ska Brynäs ge efter och häva avstängningen då?

KulaShaker:

Danielsson/Molin - Givna förlängningar

Jocke Eriksson - För dålig

Marcus Ersson/Kilström - Hade velat förlänga med dom, alltför skadebenägna just nu dock som bevisar motstatsen

Norin - Vill aldrig mer se honom i Brynäs så länge jag lever

Rohdin/Ölund - Rohdin har passerat bäst-före, Ölund är för ojämn.

Bygg om, bygg rätt!

{2064}: "Det blev fan i mig ännu sämre" (Lindström) - säger allt om denna kalkonsäsong....

Campese och Dackell behöver ta sig en rejäl funderare över sina insatser senaste året. Campese skall ha cred för sina marknadsföringsinsatser, men hockeymässigt ser det lika illa ut som det gör hos Dackell.

Promoveringen av Dackell från P-vakt till Sportdirektör är ett felbeslut i den högre skolan.

Bratwursten : Nja, hans medverkan i debaclet är väl snarast kopplat till dålig självinsikt och naivitet samt en lojalitet mot föreningen som fick motsatt effekt av vad han säkert önskade. Problemet var snarare hur i hela friden ledningen kunde göra bedömningen att sätta någon så oerfaren på en sådan post (ev. kombinerat med en galen övertro på att mentor-Inge skulle drilla honom). Framförallt med tanke på hur tidigare säsong sett ut.

{8487}: Westberg är ju kungen !

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Fuskbygget med Dacke-Sundquist-Dacke-Boken-Ingen Bok.
För att rundas av med Gunde/Bertil bye bye, In med AS (o)klass och hypade Sigalet skador på Kilas & Ersson dom två som kunde hålla rent gör att vi landar där vi gör.

Bara att inse att Brynäs sparkade tränare i år igen och spelet var under all kritik långa stunder för att vara bra enstaka matcher.

Lider med Scott & Rödda över allt dökött som dom fått dras med. Måtte storstädningen bli kraftfull.

Kul: Att Ersson visade hålla SHL klass när han fick stå ett gäng matcher i rad & att han skickar Jocke till arbetsförmedlingen.
Att Sundlöv fyndade Björk & Molin!

Trodde verkligen vi skulle klappa ihop fullständigt efter 4-2. Starkt av grabbarna att komma tillbaka! I såna här stunder är jag också glad att jag inte är hockeyspelare för jag hade gått fullständigt bananas på domarna idag. Kan vara den sämsta insatsen den här säsongen av dem och då är det ändå rätt hård konkurrens.

Brynäsgubbe: 4 Röddapoäng enligt swehockey

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
mk: Jag säger nej till Jacke även om han så skulle spela gratis, det är dags för honom att avrunda i Leksand och för oss att föryngra fjärdekedjan.

vedevåg: Norin är 29 år.... Vad menar du med framtid? Förlänger vi med Norin så kan ingen förvänta sig att vi lyfter till nästa säsong? Jag föreslår att man hittar en yngre back som är bättre? Så logiskt som det kan bli

Nyström på expressen är ju en sån djäkla pajas. Påstår att Djurgården är närmare SM-guld än vad Brynäs är slutspel/play-in. Skiljer tre poäng och vi har Växjö kvar att möta på hemmaplan.

www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/de-ar-narmare-guld-an-vad-brynas-ar-slutspel/

Lunkan: Tåget har inte alls gått, matchen mot Lakers avgör.
Trodde du på vinst på hovet? Faktum är att Brynäs var närmare poäng än vad jag trodde.

Skrubben: jo, spelare säger sällan att de går till en klubb för att de betalar så bra lön. Ofta är det andra faktorer som ska vara avgörande. Palushaj gick ju till Örebro 18/19 för att vinna SM-guld...

Om du inte tror Örebro går efter ett system med kraftiga bonusar i kontraktet så är det fine. Men förklara då gärna för mig varför alla spelare vill spela för lägre lön i Örebro än de kan få i andra klubbar. Vad är det för fantastiskt tradition de har i den heliga hockeystaden Örebro som gör att spelare där inte bryr sig om pengar?

De har liksom ändå Salminen, Stoa, Brome, Harper, Rissanen, Andersson, Rask, Salo, Näkyvä, Furch, Kovacs, Matsomäki och Rensfeldt i truppen som alla har landslagsmeriter och/eller spelat i KHL.

Skrubben:

Dels utelämnar du deras importer, sen bortser du från det faktum att det finns väldigt mycket som tyder på att Örebro erbjuder otroligt saftiga bonusar och klausuler som inte visas på madhawks lönelista.

Hur i hela friden skulle Örebro annars kunna

*vinna budgivningar om Palushaj ifjol och Salo i år (där Brynäs respektive Frölunda gjorde allt de kunde för att matcha)

*värva in Enroth och Virta under säsong ifjol

*KÖPA ut Kovacs från serieledande Luleå som går för SM-guld

*Värva in Furch från KHL trots att han i tre säsonger där borta varit i toppen av målvaktsligor varje säsong

Du är bra jäkla naiv om du inte inser att det beror på pengar under lönebudgetsbordet.

Eller du kanske tror det beror på att Palushaj, Salo, Furch, Kovacs och Enroth gladeligen sänker sin lön för att spela i hockeymeckat Örebro med meriter som... ja, en åttondelsfinal... på sin meritlista.