1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769757 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF- Frölunda 2020-02-22
{8889}: GRATTIS TILL SEGERN!!!

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Vet inte om du är seriös, men Lundgren -2 med sämst corsi av alla backar i Växjö efter fyra matcher.

Sv: Brynäs - Linköping 2020-02-18
{8992}: ”Vad gör Ölund i Brynäs PP??”

Ändå stoppar du in han i din PP-uppställning.

Chris11: För mig blir det stora testet Blomqvist och Rhodin, förlänger han inte med dom har han bevisat att han vågar ta obekväma beslut.

Sv: Värvningsbomb
{8399}: Det märkliga är att Westberg alltid blir petad från att kommentera slutspelsmatcher till förmån för de självskrivna expertkommentatorerna.

Jag är övertygad om att ifall det startades en omröstning för att Patrik Westberg ska få kommentera slutspelsmatcher, så skulle svaret bli ett rungande JA!!!!

Jag blir glad varje gång han kommenterar Brynäs matcher.
Han är som du säger Bäst!

Poppandepopcorn: Äntligen fredag - idag presenteras spelaren!

Brynäsgubbe: Instämmer - klockrent agerat av Sundlöv. Även bra indikationer att Blomqvist klagar i pressen. Mormor städar!

majk: Nu tar du väl i lite. Förra säsongen underpresterade han ganska rejält. Spelade med två bra spelare i Kellman och Boqvist och gjorde trots det ”bara” 30 poäng. I år lär han göra lite mer poäng men faktum kvarstår att han är klart överbetald. Brynäs måste bli smarta med hur man skriver kontrakt med spelare. Sundlöv vet om att Danielsson rotat sig med familjen i Gävle nu. Då gäller det att utnyttja detta maximalt. Brynäs bästa ska ALLTID komma i första hand. Att dela ut kompiskontrakt till höger och vänster ska det vara slut med nu.

Ge han ett bud med en marknadsmässig lön, 130 k/månad kanske? Det är trots allt en 35-åring vi pratat om. Han lär knappast bli bättre med åren. Vill han bryta upp barnen på skola och dagis och frun får byta jobb etc. bara för att han ska få tjäna 220 k/månad i Örebro nästa säsong? Högst otroligt skulle jag säga. Så länge Sundlöv bara ger han förlängningar på ett år i taget är jag nöjd. Kan gå snabbt utför med spelare i hans ålder.

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
In med Clark och Boqvist så får man kanske lite hopp om framtiden. Kanske.

Joel: Kevin47? ;)

Spajderman: Tror detta blir bra. Ska vi spetsa till forwardsidan nästa säsong så känns Brodecki malplacerad. Vore toppen om en ny FW kom in redan nu.

Kinnvall är tvåa i hela SHL:s poängliga bland backar. Ytterligare en dundertavla av Dackell att han antingen inte lyckades ro hem Kinnvall, eller att han aktivt valde bort honom.

Anders Berg: Jaså, Nyman var inte sugen på att vinna 4 guld?

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Ju mer man kollar på reprisen på Ölunds utv ju mer förbannad blir man de är ju fan mer troligt att djurgårdarn borde åka för diving.

Sv: Positiv
Huge: Hade yrkesfolket lyssnat på ”frustrerade och gnälliga fans” hade vi insett redan förra våren att Sundquist inte var rätt man att leda Brynäs. Nu fick han istället lämna åtminstone ett halvår för sent och vi har ytterligare en tränare på lönelistan.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge:
” Har hela tiden litat på att kunnigt och insatt yrkesfolk vet bäst när det gäller att ex sparka en tränare som man ansett fått tillräckligt med tid för att vända en negativ trend.”

Borde inte kunnigt och insatt yrkesfolk sluppit att utvärdera en tränare, eller en spelare, och gjort rätt från början?
Ffa då oinsatta soffcoacher insett det uppenbara felet från början?

Auchinleck: Gött! Vi motar kvalspöket i grind 👍

Huge: Scott och Rödin. Scott och Rödin.

micke63: Man får hoppas på att John Persson kan göra så att Brynäs får 2 producerande linor.

Tror Persson skulle passa bra med Sallinen och Molin.
Han verkar vara den där oömma spelaren som rör sig kring motståndarmål och förhoppningsvis vinner sargdueller och kan bana väg åt sin lagkamrater.

Känner en viss optimism och tror att det kan bli vinst ikväll.

Chris11: Vi måste ha mer tålamod med Ölund. Det finns stor potential och han kan vara en spelare som blir kvar på SHL nivå. Jag tycker inte att han är så dålig som många anser. Han spelar med Brodecki och Desch.. Har Brynäs en mer harmonisk säsong och han får spela i en bra omgivning så kan han mycket väl blomma ut till en klasspelare.

Skulle Brynäs släppa honom kommer garanterat någon annan SHL klubb plocka upp honom.

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
{8399}: Att gnälla på Rödin... Utan honom låg vi 14:e. Du ska vara jävligt glad över honom...

Idag spelas en match med två ansikten. Malmö blev trötta å då fick vi mer och mer ytor. Ibland gör en målvakt skillnaden. OA vinner matchen åt Malmö idag...

Undrar hur det låter i SaiPa's forum gällande värvningen av Forslund. Muuunkkaaas skriver ironiska inlägg som triggar Huuugee som skriver försvarsepos i Kalevala-format.

Terve!

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
willyyoung : Att fälla en sådan kommentar om Sundlövs sjukskrivning kan bara komma från någon som inte har haft närstående som har råkat ut för liknande....

Micflikier, 35, skadad i debuten för Växjö, som genast agerar genom att låna in 36-årige Marcus Paulsson från Mörrum.

Marknaden kanske inte är död - men den verkar gammal och trött.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
{8783}: Ove Molin, en levande legend!

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
Chris11: "Han tyckte väl lite synd om mig eftersom jag hade en nolla i målkolumnen, säger Johan Alcén som gav Brynäs ledningen."

Heja Alcén!

Huge: Tycker du ska ska krypa tillbaka under din sten. Vi var ett gäng som inför dom tre senaste säsongerna tidigt insåg att Brynäs inte var tillräckligt bra utan skulle slåss i botten, och du har hela tiden tyckt att föreningen gjort rätt.

Inför den här säsongen skulle det bli en nystart, men ett gäng "oinsatta och gnälliga supportar med noll insyn" såg att det inte skulle funka.

VI hade rätt och DU och dina "kunniga yrkesmän" hade fel.

Så att du kommer dragandes med dina trötta gamla argument i vanlig ordning betyder ingenting, "kunnigt yrkesfolk" har visat gång på gång att dom inte räcker till.

Vet inte om du lever i förnekelse men de strategiska beslut man tog inför säsongen har ju i stort sett rivits upp med sparkandet av Sunken och omplaceringen av Dacke. Inte förvånande att den siste sportsligt ansvarige också ifrågasätts.

Vill avslutningsvis skriva att det är alltid lika kul att du dömer ut mig för att ha NOLL insyn i Sundlövs arbete när det ligger till på exakt samma sätt med dig. Du har också NOLL insyn i Sundlövs arbete.

JAG vet inte om Sundlöv gjort det bra efter dom förutsättningar som finns och DU vet inte om Sundlöv gjort det bra efter dom förutsättningar som finns.

Jag baserar mina antaganden på att Brynäs återigen misslyckats med att ställa ett slagkraftigt lag på banan för att lyfta i tabellen.

Vad baserar du dina antaganden på?

xxx BIF xxx: Aj då, nu kommer Färjestad ge sig ut på jakt efter ersättare för Lindqvist. Undra hur länge det kommer dröja innan de hittar något på den döda marknaden?

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
I kväll tror jag att vi får uppleva 20-talets första miracle on ice.
Brynäs vinner på bortaplan och tar genom denna seger 2 raka...

Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
Gaaaaaaaaaaaameeee Daaaaaaay!!!

Sjukt viktig match ikväll, stryk här och vi är RIKTIGT indragna i skiten!

Kom igen nu Brynäs vi vill se 3 borta poäng och Bert grina!!!

Värdelös förlängning med Mannberg.
Vi har redan fullt utav begränsade spelare på kontrakt, dessutom kostar nog Mannberg lite mer nu efter en relativt bra höst.

Helt onödig förlängning då vi redan har den typen utav begränsade spelare under kontrakt.
Vi måste in med kvalité.

Huge: "Snacket om att "repet inte gått av ännu" är väl sannolikt en indikation på att man tycker att spelet så här långt inte motiverar ett tränarbyte, då vi trots allt skapat chanser och spelat bra i perioder, men tyvärr inte fått den utdelning som ett lag normalt brukar få med de chanser vi skapat.
Samtidigt är jag inte dummare än att jag utifrån vad Sundlöv säger, förstår att det kan ändras snabbt om spelet ex börja haverera och bli sämre."

Detta skrev du för 4 dagar sedan. Då blev man utdömd för att man krävde Sunkens avgång . Då var det ju, enligt dig, INTE aktuellt att sparka sunken - med hänvisning till vad du skriver ovan.

Man undrar vad som hänt på FYRA dagar som gör att du nu stödjer Brynäs beslut,

Kryp fram till datorn och gör som sunken, lämna för gott.

{8487}: Skit i en nyreggad lätkränkt jävel som inte har ett skit själv att komma med! Du fortsätter att dela med dig det är en order 😉

Anders Berg: det är ju sjukt pinsamt , man får skämmas vecka efter vecka. Jag har nog aldrig sett Brynäs spela så dåligt nån gång.

Inte ens nära att vinna

TRÄNARBYTE!

NU!

Eller....IGÅR! Eller snarare...I OKTOBER...Eller...VAFAN SIGNADE DU SUNDQVIST FÖR DACKELL????

Är övertygad om att dessa spelare med annan mental approach kan såå mycket bättre. Direktiven måste sträcka sig längre än ”Åka mera skridskor”, ”Kämpa”, ”Folk på mål”, ”Lägga ner puckarna djupt”....

Vill ha mer Karin Boye och samurajer....

L E D A R S K A P E T

Söderström - Vilken straff!!

Huge: vad gör du på detta forum, förutom anmäler inlägg som är emot dig hela tiden och sedan klagar och tjafsar här inne du bidrar bara med negativitet här....

2020 års första inlägg blev mitt, suckers!!!

{8399}: Gott nytt år!

Huge: å andra sidan har ju pappan med barnen stöttat brynäs if ekonomsikt väldigt mycket mer än du gör..Han åker på matcher betalr biljetter ..fika o godis i pausarna o är säkert medlem kanske t.o.m familjenedlem!
Sen undrar jag varför du blev tyst när det gäller målsättningen DU hade väldigt fel om..så Huge skriv att du hade fel nu annars är det ju självbedrägeri du sysslar med😊

Skönt att Sundqvist äntligen ska ta ansvar för hela laget efter över ett år som ansvarig för laget!

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Joel123: Usch! Tycker synd om Sundqvist. Han gör vad han kan... Han håller inte och måste bytas ut men jag känner ändå för honom...

Huge: Brynäs ligger under med 1 mål med 10 kvar. Man etablerar tryck först med 2-3 minuter kvar. Innan det inte ETT organiserat anfall, inte en målchans... Syns ju lång väg att man inte tror på det. Det är så många signaler som pekar på att ledarskapet sviktar... Din ”analys” är jävligt snäll måste jag säga. Synd att ett felaktigt matchstraff, en femma med sent mål i PP som följd präglade matchbilden. Men ett lag måste ha nycklar att låsa upp olika matchbilder och oförutsedda händelser... Det finns inget sånt i Brynäs. Man glider över röda o dumpar....en jagar medan resten byter... Så ser de flesta ”anfallen” ut. Tro fan det låser sig när de ska kraftsamla för att jaga ikapp. Det sitter inte i ryggmärgen. De vet inte hur de ska agera...

Tydligt ledarproblem. Har hävdat sedan i somras att detta beslut kan komma att stå oss dyrt. Ser ingen anledning att ta tillbaka det påståendet...

munkas: Ja nu borde nästan något hända. Förhoppningsvis har de jobbat lite under radarn på en ersättare då de måste ha sett att Sundqvist inte är ett långsiktigt alternativ. HUR I HELVETE DACKELL!!!! 2+1 ÅR PÅ DENNE TRÄNARE... INKOMPETENS! Livsfarlig inkompetens...

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
xxx BIF xxx: Varför ska vi släppa Molin? Han har gjort 10 poäng på 16 matcher. Ta det poängsnittet på en hel säsong och han hade gjort över 30 poäng. Lägg därtill att han fortfarande är ung (26 år), så tycker jag det är givet att vi ska förlänga med honom om han kan fortsätta på samma spår framöver.

Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Game day!!!
3 poäng ikväll hade smakat mumma, dock är jag livrädd för denna match....

spolaisen: Fast nu tar du upp en gammal utagerad incident. Det som just nu ligger bakom är väl det som utspelade sig i Gävle då man från KK bl.a. var upprörda över att leksandssupportrar fick vistas i ”fel” bar m.m. och det i samband med det ställdes till en scen s.a.s.

• Jag har ingen förståelse för upprördheten/bojkotten från KK:s sida.
• Jag har ingen förståelse för folk som har förståelse för upprördheten/bojkotten från KK:s sida.

Time to grow up...

SnowKing: Men sluta ta allt så allvarligt.. Jösses. Det största skämtet är väl ändå Treårsplanen som ledningen satt upp? Finns det någonting i den planen ang spelsystem eller placering som verkar ha ett uns av realism i sig?
Om ledningen kan skämta bort det allvarliga läget är det nog ok om jag gör detsamma.

Det bästa(?) med att Brynäs i vanlig ordning gör en skitsäsong är att snart ska vi ta guld vartannat år! Det är fan mäktigt! Grym känsla det kommer bli! Nästan som på 70-talet.

dAVydov: Exakt - hur i hela världen kan man få för sig att börja träta om cancervården i USA/Sverige.

Bedrövligt!