1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769919 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16
"Porseland har OFLYT på blålinjen där"

HAHAHAHAHAHAHA guess again

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
Huge: Fan, Porse måste ha en jäkla otur med att ofta stöta på spelskickliga forwards samtidigt som han själv är stressad och trött... Finns det någon annan back i SHL som slagit lika många indianare som lett till baklängesmål i år?

Sv: A proposito de nada
En positiv grej iaf. iom Malmö's förlust så kan vi inte missa play-in iaf xD klen tröst denna säsonsavslutning men vafan hitta någon ljusglimt i det hela :P

munkas: Skulle inte du, som klagar på allt och alla, kunna ta och sätta Bulan och BZ på plats en gång för alla och tala om för dem hur de ska sköta sitt jobb? Kan bli nyttigt för oss andra härinne, att få se ett hockeyorakel briljera.

Ta hjälp av pettisbif vettja, om du mot förmodan kör fast. Någon av hans 521 laguppställningar borde kunna passa.

Rodrigues skulle också kunna vara med och sparka lite folk om det behövs, så att vi blir av med stämpeln som alibiförening med massa lallare överallt.

Dags att kuka upp nu, munkas!!

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Forsberg 1978: Skulle vilja påstå att om vi vinner ikväll är chansen definitivt inte borta. Djurgården har som vi, ett antal svåra matcher kvar. Vi har dessutom Färjestad och Linköping i back-to-back. Vinner vi båda matcherna mot ett av lagen så knappar vi in 6 poäng. Vi ligger idag (med en match mindre spelad än färjestad) 8 poäng efter.

Tag av er loosermössorna och ge laget en chans istället för att ge upp på förhand. Vi är starkast när vi slår från underläge.

Vinst ikväll 4-2!

{6984}: Jag tyckte att det var befriande att se Blomqvists frustration. Tyder på att han är en vinnarskalle. Kasta klubban i sargen är ju en klassiker, om det är den situationen som du menar dvs.

ellis: Vad de ansvariga gör? De skriver samarbetsavtal med Unicef till exempel så vi kan spela med de tröjor vi har.

Till och med du fattar väl att de gör just det du ropar efter. Skaffar fram sponsorer. Tror du vi är sämre än andra klubbar på det?

Alla klubbar har en begränsas budget, om du nu inte fattat det.

Det verkar som om många har förbannat svårt att förstå att det inte bara är att värva värva värva när det går grus i maskineriet. Klubben ska alltså riskera hela sin framtida ekonomi för att kanske hamna topp sex istället för i play in. Det är så jävla dumt så klockorna stannar.

{5583}: Hur fan orkar du vara så in i helvete gnällig hela tiden? Avgå för fan.

Förövrigt fortsätter Carlsson vara bra med juniorkronorna, ett till mål idag och har gjort flest poäng i laget med 2+2 :)

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Hälge: Har vi hört det där förr eller? 😂 "Vi trodde att dom skulle vara tillbaka" herregud, tror gör man i kyrkan!! 😠

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Skönt att gå på uppehåll med 13 av 15 poäng de sista 5.

Grym förstaperre idag,vi är helt överlägsna. I andra är vi helt under isen och verkar vara för avslagna för att reagera rätt på Örebros uppryckning.

Hur som helst tar vi 3 poäng och Lucas Carlsson ger oss en wow-upplevelse.

Älska Brynäs.

Nu är den klar.. Kanske inte den bästa av bilder men ni fattar.
Uppladdat:

500x0-20160128_18.10.19.jpg

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 4/2-16
Zappaholic: Lucas är ju för fan nya Erik Karlsson

Hoppas Terry B saknar google translate... Så här välkomnar vi en ny spelare till Brynäs.
Tre rubriker på GD/Arbetarbladet/
Skellefteåexperten om Broadhurst: "Brynäsfansen ska inte hoppas på för mycket"
Berglund om Brynäs nyförvärv: "Han är ju inte i Sakari Salminens prisklass"
Brynäsfansens reaktioner efter Broadhurst-värvningen: "Man känner sig lurad"

Boqvist är tillbaka i 1:a o Ersson går före Porseland som är 7:e back. Olden är extraforward.

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2/2-16
Horace76c: Spiken i kistan.. tiden 1912 !!!

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Blomqvist vilken bra representant för hockeyn. Vältalig och glimten i ögat. Grottmänniskan Hedman var lika rolig som en begravning i intervjuven.

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Zappaholic: Jag bockar ödmjukt inför Brynäs insats ikväll, TACK!!

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
mk: Tur??? Det där var ett jävla lågvattenmärke till kommentar. Hoppas du skojar.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
HAHAHHAHAHAH Modo gör 4-1 i öppen kasse och spelar "Vi ska ta guld igen". Roligaste jag sett och hört på länge!

{7225}: Bengtze'n letar en ersättare till Rödin med hjälp av fansens värvning 👍👍👍

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Det är fyra domare på isen. EN av dem måste kunna följa puckbanan och ta ett korrekt beslut. Det här är ett av de värsta fallen av sportslig orättvisa jag sett i SHL.

Eftersom omspel är en förbannad utopi så tycker jag att man från SHL ska gå ut och åtminstone officiellt bekräfta att det blev fel.

Tycker det blir sån jävla clown-nivå på ligan när tv-teamet sitter på bättre info och möjligheter än de som ska ta besluten.

Vi får hoppas att de här poängen inte blir allt för avgörande.

Clarence: Jag tycker inte att man visar extra mycket ambitioner för att man skulle värva in en "ersättare". Eller jo, om man får chansen att värva hem t.ex. Gunderson då hade jag tyckt att man skulle gjort den satsningen för att göra en push inför slutspelet.

Men den ersättaren det hade varit tal om hade förmodligen kommit från Allsvenskan, eller en sparkad spelare från KHL. En sådan spelare hade bara varit onödig att ta in, då jag har svårt att se att han skulle platsa ut våra skadefria backar. Därmed är det enligt mig bättre att spara pengarna, då jag har svårt att se att backen skulle ge oss ett sportsligt lyft.

Inför Brynäs - Modo:

Är det något speciellt med just MODO man bör se upp med?
– Nej, egentligen inte.

;D

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16
Forsberg 1978: Varför är alla så förbannade och lessa? Vi har ett bra lag och och alla skadade skall ju vara tillbaka inom en inte allt för lång tid. Alla lag har skador av och till, det hör till sporten. Vi spelar bättre än vi gjort på år och dar, skall vi verkligen grina och gnälla för ett par förluster och några skador???
Slappna av och njut av säsongen istället för detta lag vi har är riktigt bra. Jag tycker det blir spännande att se vad BZ kan hitta på marknaden, det blir en extra krydda med en värvning mitt i säsongen. Vrana är på väg tillbaka, kul och Bertilsson och Salmela kommer tillbaka om en månad typ, spännande att se laget då!
Hade det inte varit för skador så hade vi inte haft Carlsson i laget nu, detta är positivt. Njut av Brynäs och förhoppningsvis dagens trea i Skellefteå.

Lindblom kvitterar till 1-1 i matchen mellan Kanada och Sverige

Brynäsgubbe: Vilket superproffs han är 😀

Här snackar vi hängivna Brynässupportrar. Vilka sköna lirare!

Honken: Fast vem vet? Var det han som var dålig eller var det Modo som gjorde honom dålig?

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
{7804}: Många glashus det kastas i just nu, angående tränare och dålig förlorare.

"Vi kommer att gå hårt på kropp på Rödin, bara så att ni vet."
Strålande! Vi gillar att spela powerplay.

{7225}: Modos "klack" består av cirka 100-200 enögda fans som gnäller och sjunger "Modo" klapp klapp.
Brynäs och KK har en kärna på minst 400-500 som varierar med 5-6 olika ramsor.
Sen finns det väldigt mycket att hämta på ståplats, det faktum att cirka 25 % sjunger och att de andra håller käft är väl det största problemet.
Som jag sagt när jag pratat med folk inom KK så behövs ytterligare en klackledare för att få igång hela stå.

riggen: Kul, det var rätt länge sedan Brynäs tränade utan röda tröjor!

riggen: Lööke även utsedd i Allsvenskans "Veckans lag"!!!

Jan Grismöbel: Det finns ju massor att göra i Lule som att jaga ren, pimpla, kolla på norrsken, pimpla, åka hundspann och pimpla .

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 14/11-15
Läge att börja berömma Porseland nu! Stabil senaste 5 matcherna. Känns farligt varje gång han får lite utrymme för sitt slagskott.

Nu när Rödin är skadad kabske Brynös borde göra en reklam för deras skador."varenda dag skadas 2 av 5 brynäs spelare,Skänk pengar till Brynäs skadefond"

Sv: Frölunda–Brynäs IF [2015–10–31]
Huge: Nu var länken till GD. Vi får väl se hur rubriken lyder i Arbetarbladet imorgon...

-Brynäs snor skridskor från sjuåring samtidigt som Nörstebö och Alcen tar lunchpengar från elever på lillhagsskolan. Kommunen vägrar ingripa.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 27/10-15
Ett tips till alla er här inne som har barn, är ungdom, pensionär eller student: Det är rabatt till matchen imorgon. Man kan sitta vart som helst i arenan för 149kr!!! Ordinarie pris på t.ex sektion M är 320kr. Nu är det alltså mindre än halva priset. BOKA BOKA BOKA direkt!

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Blir nog 5500-6000 imorgon och 7000 mot Modo ;) riktigt bra !!

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 17/10-15
Måste säga att det är ju helt sjukt att Salmela blir avstängd. Kikade på en gif av situationen ett par ggr och jag förstår inte hur han ska agera annorlunda i situationen?
Hans enda alternativ där är ju att handlöst falla bakåt och ta smällen på ett sätt som antagligen skadat honom.

Klart klubban är högt, men precis avlossat skott när tacklingen kommer. Förstår inte vad han ska göra.

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 17/10-15
70 Rodrigues: Det blir fullsatt och 5-0 till Brynäs. Jag åker hem och sätter på kärringen ett par gånger. På söndagmorgon vaknar jag av telefonen. Det är Svenska Spel som ringer och säger att jag vunnit 97 miljoner på jackpotten. Kommer bli svårt att bräcka den här helgen.

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 15/10-15
Zappaholic: Typiskt Modomål. Finns inget lag som har sån jävla tur mot oss som Modo. Dom får väl hoppas på att domarna fortsätter blunda/missa solklara utvisningar, det är ändå deras enda hopp ikväll. Känns som att vi gått lite på halvfart och ändå dominerar.

Fan vad trött man blir.. Jenny Wennberg och Arbetarbladet är ett par riktiga pajasar. Känns inte seriöst..och jävligt trist när vi väl fått lite vind i våra segel igen.

Skrubben: Det var ju ändå positivt att TV4-sporten lyfte fram Brynäs uttalande och även hänvisade till Wikegårds blogg!

Sondre har slängt den röda tröjan! Bra!

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Tack vare Örebro får vi behålla tredjeplatsen. :)

Vi slår serieledarna med 5 spelare borta.
Men med tanke på de senaste säsongernas skadehistorik så känns
det ändå på något sätt som vi är skadefria med så "få" borta.
Och man kan inte heller säga att det märktes att vi saknade 5 spelare.
Ändå är troligen 4 av de 5 vi saknar mer eller mindre givna på 4 femmor.

Det mesta känns positivt.
Den enda plumpen är som vanligt numera: publiksiffran.
På tok för dålig när det är lördagsmatch klockan 16.
Speciellt som att vi numera är ett topplag.

Ska vi t.ex. ha råd att förlänga med Westerholmarna
(eller drömmen Salmela) till nästa säsong. Då är ju
de publiksiffror vi haft hittills på tok för låga.

Det är nu dags för Gävle att visa att de vill ha ett lika
bra lag även nästa säsong. Det görs bäst genom att
börja masa sig iväg på matcherna. För nu finns definitivt
ett lag i staden som är värt det. Och de kan göra det
till mer eller mindre reapris dessutom.

Alltså, vilken jävla match! Har inte känt att Brynäs varit så här bra sedan guldåret. Är onykter och ska nu bli ännu värre tänkte jag!! Nick, Rödda, Scott, Nörstebö, Twinsen, Sunken och framförallt Kilas är magiskt bra idag! Idag märkte jag att Salmela spelar massorf och han är ett proffs, bra så. Starky är som han är när han är som bäst, underbart!!! Två bra målvakter, viktigt. På tal om ingenting:) Såg klipp på tuben från Brynäs kvartsfinaler mot Djurgården 2010. 4:e kedjan var Rödin- Järnkrok-Silvferberg! Galet:) Skål Brynäsbröder!!!!!

Kul med 7 helt uppbokade sektioner inför matchen ikväll. Tror redan de är över 6000 sålt, vore kul med 7000!