1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769967 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Det är ganska sjukt vilken förändring det blivit med Bulan. Brynäs släpper till näst minst antal skott i skottsektorn och skjuter mest antal skott i skottsektorn.

Sv: A proposito de nada
Spel på torsdag, hepp!

Jesse: Snälla lägg ner. Du beter dig som en 12-åring. Man skäms ju.

modomille: Dennis Person kan vara seriens bäste back.

tjugo8: Skönt att händelsen blir anmäld!

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
bradberry: Vi fick Salmela istället. Tack gode gud för det.

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
Carl Lejonkräk: Visst kanske inte Porseland har startat serien som fansen hoppats på. Men jag håller helt med dig.
Att han ska bli en hackkyckling är bara bedrövligt.
Ge honom en ordentlig chans för fan.

Det enda negativa jag känt med hans spel hittills är att jag tycker han varit för anonym framåt, där ändå hans styrkor ligger. Det syns att han och Pudas är väldigt lika i spelstilen med att försöka vara mer tänkande backar än tex Sundqvist.

Huss: Vill se Sandström i morgon.

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
... och Modo lyckas alltid på något magiskt sätt hitta hem till jumboplatsen. 

Carl Lejonkräk: Åtminstone hade jag missat den, tack så mycket! Känns som någon som faktiskt har satt sig ner och verkligen haft en tanke i sin analys och inte bara kört följa Johh som alla andra "experter". 

Vill ockå bara säga innan seriestart (om någon bryr sig) att jag håller det här laget som en av dom som kommer slåss om guldet, det även innan Salmelas intåg men ännu mer därav. Jag respekterar givetvis allas synpunkter men för mig är det helt givet att vi kommer vara ett topplag och husera på den övre halvan. Detta förutsatt att vi håller en rimlig skadefrekvens.  

Ville bara få det sagt! 

Chris11: Kanske redan läst men kanske nån missat.

kennys: Nu pratar du också om lite annat än det jag försökt förklara.

Sporten är en sak. Fans vill också ha bra rapportering där alla sociala medier fylls till bredden med bra saker 24/7. Det är en omöjlighet med de resurser som ges eftersom fans inte sluter upp trots att det går knackigt. Vid första möjlighet sitter det fans och klankar ned på allting Brynäs gör, allt från ekonomi till kommunikation till sporten trots att de presterar bra. Glaset halvtomt osv.

~2000 sålda seriekort till ett klassiskt lag som Brynäs är, som tog guld för bara 3 år sedan, med de priserna och i en stad med storlek Gävle är ett rent SKÄMT. Att det inte redan är slutsålt till premiären på torsdag med de klassvärvningar som gjorts och det flow som laget varit i på försäsongen är ett skämt.

Att det sen klagas på livesändningar som Brynäs gjort med kommentatorer, grafik och flera kameror där intäkterna går direkt till Brynäs är pinsamt. Jag läste att det klagades över priset på 99kr för att se Brynäs-djurgården på nätet...

Personligen tror jag att generation gratis kommer göra så att vi inte kommer ha något lag kvar i SHL inom 20 år. Tråkigt men förmodligen sant...

Redigerad kommentar

Härligt att slå en av Expressen-Magnus Nyströms favoritlag!

Hoppas att fler som tidigare tvekat, bestämmer sig för att köpa säsongskort efter dagens bomb!

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Enaranger: Vi kan ju vända på frågan istället så blir det lättare. Djoos utvecklades inte ett jota från föregående säsong, fick hysteriskt mycket förtroende i PP hela säsongen och lyckades mirakulöst komma undan utan att sätta dit puckrackarn. Han är ganska seg på rören, klen och svag. Ganska medioker defensivt med andra ord. Är det vettigt att lägga Andersens pengar på denna pöjk då? Nä du, Pudas är vår nya förbättrade Djoos. Andersens pengar skall läggas på en färdig produkt, ingen Gävlekille med rätt efternamn som eventuellt kan bli bra.

Kul att Ollas fick näta, även om det bara var i tom kasse. :] Fint med en seger. Bra kämpat grabbar!

Sv: match på webben
Jag är mer förvånad och glad över att så pass många försäsongsmather faktiskt sänds på något sätt. En hel del arbete och resurser för något som antagligen inte drar in mycket pengar. Gillar trenden.

Jahaja, ska vi då tro att det utdragna svaret på Niclas Andersén heter Lucas Carlsson?

Nog bara i Brynäs detta anses "gå jämnt upp"...

reven: Men herregud. Ni torskade en fullständig menlös försäsongsmatcher. Ta er samman. Det är banne mig skitsamma då spelare saknas, spelare inte hunnit upp i tempo och det säkert inte tränats pp, BP och fem mot fem så mycket som det bordes än.

Lugna er människor alltså!!!!

Brynäsgubbe: Återkom efter internmatchen, den är väl den som marknadsförts.

Kopparjimmie: Grymt!

Får passa på att gratulera Tommy Jonsson till segern mot Skellefteå. Den känslan har han väl haft tidigare. ;)

Sv: Har Brynäs ingen media ansvarig?
Denna intervju kom som på beställning 😀
Det verkar vara en bra kille i alla fall. Ska bli mycket intressant att se vad han kan prestera på isen.

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

ellis: att Bengtzén arbetar med flera olika scenarier bla Djoos är väl inte så konstigt? Skulle Djoos kommit tillbaka så hade BZ suttit med en reserv i budgeten att ta till senare under säsongen likt Växjö gjorde i vintras när de spetsade laget. Djoos hade en jobbig säsong där han förmodligen fick prestationsångest och inte kunde leva upp till förväntningarna. Ett år försäsong och mognad och han är en bättre spelare i år.

Du tror väl inte att BZ suttit och väntat och hoppats att Djoos ska stanna och struntat i att följa upp andra spår under tiden? Sättet du uttalar dig på angående ditt lag i hjärtat gör att jag tror att du trollar...

Men seriöst, vad är det med karln och hans behov av att ge gliringar åt Brynäs? Nog för att jag tycker att föreningen och Gävle kan göra en hel del saker bättre, men det är ju oprofessionellt som fan med alla hans uttalanden om hur "han aldrig fått spela i en contender" och att "han är ovan vid allt intresse". Hände något internt? Han verkar uppriktigt grinig över att vi satsade på Rödin över honom. 

Fuck right off, Bill.

J F K: Konstigt för han gjorde mer poäng både före och efter modosejouren ;-)

HitTheLights: Märkligt tipp då Felix räknas till en Europas bästa målvakts-prospects just nu. Blandade och gav? Vill minnas att han var strålande i de matcherna han fick förtroende.

Järnkrok har fått 1-års kontrakt med nashville.

modomille: Jag tycker att Wilson och Thomas är lika mycket chansningar som Vrana är. Wilson hade en seg säsong förra säsongen, men förklaras enligt er av att han var skadad till stora delar. "Bara han blir frisk så kommer han tillföra mycket", påstår ni. Samtidigt är ni tveksamma till att Ollas kommer prestera lika bra efter skadan som innan. Dubbelmoral?

kennys: Handlar verkligen hela lagets framgång om spetsvärvningar då? Senast Brynäs vann guld var det inte pga spetsvärvningar. Det året som jag minns att Brynäs värvade som mest spekutakulärt hamnade man i kvalserien. 

Jag tycker att du överdriver när du pratar om "nästan alla andra SHL-lag", Brynäs har ju inte lägst spelarbudget i serien. I Brynäs fall handlar väl det lilla antalet värvningar främst om att man redan hade många spelare under kontrakt och att man har 2 dyra pjäser kvar att värva. 

Silfver: Din fråga känns irrelevant då det redan visat sig att den rena tröjan och En bra start redan gett plusresultat ekonomiskt. 1,6 miljoner mer i intäkter senaste säsongen tack vare detta. Och potentiellt kan det bli 15 miljoner enligt Cahling.

Om du vill ha en sportslig framgång så borde du vara tacksam för denna verksamhet Brynäs håller på med. Många klubbar måste skära ner på spelarbudgeten nu när SHL utökas till nästa säsong, men tack vare Brynäs utökade intäker kan man istället utöka den.

Ollas längtar....

Kul att höra att alla verkar vara taggade inför säsongen. 

Felix Sandström blev draftad av Philadelphia Flyers!

Jaken: "Titta på tabellen samt det ekonomiska utfallet de senaste åren. Det säger allt !
Helt rätt att kritisera! Taffligt, tveksamt agerande rakt igenom."

Underbar dysterkvistlogik.
Först konstaterar du att ekonomin inte tillåter några dyrare värvningar.
Och sen kritiserar du BZ för taffliga och tveksamma värvningar.

Du får Clarence att framstå som ett under av realism och nyanserat tänkande...

Det här tycker jag är en tung värvning som ger "En bra start" både trovärdighet och lite rampljus.

Sv: ÅRSMÖTET!!!!
Carl Lejonkräk: Är man intresserad av Brynäs IF är det intressant!

Huge: "Min lista hade inte skiljt sig nämnvärt från Ek:s.
Jag hade plockat bort Ryno och ev Sallinen och ersatt dessa med Rödin."

Rödin är inte i någon mening ett nyförvärv. Huss har förklarat skillnaden mellan kontraktsförlängning och nyförvärv för dig men ändå trollar du vidare. Du ensam står för uppemot hälften av inläggen på detta forum och det är bara dravel och svammel. Ditt beteende är uppenbarligen tvångsmässigt, även om du tror dig vara den riddare i skinande rustning som ensam försvarar föreningens heder. Det vore önskvärt om du istället kunde försöka diskutera sakfrågor på ett vettigt sätt istället för att spamma forumet med ditt maniska ordbajsande.

God (eller glad?) Nationaldag på er all brynäsare!!

Brynäsgubbe: Håller helt med. Det är inte alltid att man håller med honom, men när han är så här tydlig med vad han tycker och tänker så kan man inte annat än respektera hans linje.

Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren.

Kan folk sluta vuxenmobba Pettisbif? Seriöst, varje gång han skriver något möts han av dryga jävla kommentarer. Lägg av nu. Alla inlägg som inte innehåller rentav skrikande och dåligt språk är av intresse för mig, så låt honom göra uppställningar för de är intressant att läsa. Framförallt nu när han lägger en kommentar till dem. 

Pettisbif:
Kan bli ett ruskigt intressant lag nästa säsong,

Starkbaum - Sandström
Kommentar:Starky är väl den givna ettan men här tror jag på en skräll och att Sandström tar över 1a spaden efter jul.

Porseland - Andersén
Bertilsson - NY
Kilström - Sundqvist
Nörstebö - Pudas
(Carlsson)

Kommentar:
Tror väldigt mycket på Porseland och Nörstebö. Sen tror jag att Pudas kan bli en glad överaskning. Andersén får ta och inrikta sig på det defensiva. Kilström och Sunkan är ett mycket stabilt backpar om dom hittar tillbaka till en jämnare nivå. Bertilsson är faktiskt en av shls bästa backar när han är skadefri. Sen hoppas jag på den sista backen ska vara en defensivspeciallist.

Rödin - Scott - Johnson
Ollas - Wilson - Lindblom
Brodecki - Enterfeldt - Lööke
Olden - Westerholm - Westerholm
(Mannberg, Blomqvist)

Kommentar:
Att vi kommer ha en av shls bästa 1a kedja är ingen hemlighet. Tror till och med Johnson kan bli bättre än Sweatt. I andra har vi en otroligt talangfull Oskar Lindblom som jag tror får sitt riktiga genombrott. Ihop med wilson, som jag tror kan vara en utmärkt andre center. Om sen Ollas kan komma tillbaka till den form han hade säsongen innan skadan så har vi en landslags forward.
Brodecki är även han en ruskigt talangfull forward, som jag tror kan bli en riktig publikmagnet med sin aviga och tekniska spelstil. Att Enterfeldt kommer komma tillbaka betyder extremt mycket. Framför allt i fasta situationer som tekningar men även box play spel. Sen tror jag extremt mycket på Lööke. Som jag haft som en personlig favorit enda sedan tv pucken tiden. Olden förtjänar en ordentlig chans ihop med Westerholmarna som verkligen har all potential att göra en riktigt bra säsong redan från start. Och Olden har extrem potential även han.

Summa summarum:
Så som andra shl lag värvat och sett till ifjol så kan brynäs mkt väl ta sej till semi. Tippar på en 5e plats i tabellen.

Sen vet man ju aldrig hur bz tänker. Framåt jul kanske han landar en spets värvning..?

Nä jag tycker vi kommer ha ett bra mycket intressantare och bättre lag än fjolårets.

Pettisbif: Finns det någon spelare som du inte har föreslagit om???

Brynäs centerjakt kan vara över snart.

Enligt uppgifter till Sportexpressen är den 30-årige kanadensaren Kyle Wilson högaktuell för spel i klubben.

Vill bara kasta ur mig:

Största idioten bland alla hockeytyckare och förståsigpåare:

Johan Garpenlöv! Tål fan inte karln! Dessutom så inihelvete urpartisk (DIF) att det är ett under att folk lyssnar på hans åsikter. Om nu någon gör det...? Jag gör ju det 😳 å retar mig. Finns knappt en åsikt han levererat som jag tycker är vettig. Håller inte med honom i ett skit... Idiot!

Huge: Att TJ har svårt med folk som säger emot honom blev väl ganska klart i fallet med GP

Sen att poängsnittet inte ökade dramatiskt med Bulans intåg känns inte som det viktiga (ökade iofs från 0,8 till 1,25 om man tittar på TJs sista matcher) vilket TJ verkar missat....det viktiga är hur spelet kändes, hur det uppfattades av spelare och supportrar.
Jag mådde psykiskt dåligt när jag tittade på matcherna för det kändes som jag förväntade mig dåligt spel och förlust.
Med Bulan så kändes det som att spelarna fann glädjen igen och man kände att man hade hopp i matcherna och en uppåtgående trend trots att det ju började knackigt för Bulan

TJ kan snacka om att man inte fick det uppsvinget man hoppats på men för mig som supporter var det en helt annan glädje att titta på hockeyn efter tränarbytet och då är det för mig ett lyckat byte

Varför kan ni inte ta dom här personliga diskussionerna i PM eller A proposito de nada?

Brynäslegenden:

Det går ju inte att värva gamla Brynässpelare bara för sakens skull. De ska ju tillföra något till laget. Vilken ledig plats i årets trupp skulle han fylla ut menar du? Nykomlingen Rögle är nog en bra nystart för Wännström.

kennys: Har du råd att ge en back som Holös 400"/mån så blir det bra vettu.

Men det är ju så som Luleå jobbar i år. Men är det Brynäs väg att gå? Vad tror du att don andra spelarna säger när det är dags dör förhandling? Tror du man nöjer sig med skräpet.

Har man väl börjat att höja lönerna så är det bara att fortsätta. Annars så sticker spelarna.
Brynäs går helt rätt väg enligt mig

Forsberg 1978: Börjar bli riktigt äckligt det här.

Johan Norrström: Jag tycker inte heller att resultatet (ut i kvarten mot ryssarna, vunnit 6 av 8 matcher) är ett misslyckande. Min kritik gentemot Mårts berör egentligen två punkter; 1) Brodin borde ha varit med... 2) För mycket istid på Lindström och Jimmie Ericsson, det var konsekvent fel i coachingen helt turneringen. Tycker det är tveksamt om de två överhuvudtaget platsar i truppen.