1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769908 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Rautio tog alltså 42(!) skott idag. Och det var då fan inga lätta skott han fick mot sig.

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 2016-10-06
Forsberg 1978: Undrar om inte Paille varit bäst på plan?

Sv: A proposito de nada
Latmasken Clark, fan vad bra han är.

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Mike.F: Vad har fotboll med hockey att göra? Måste man bestämma sig för en stad o hålla på alla lagen i den staden? Konstigt skrivet av dig.

Bor själv på västkusten och blev uppfostrad rätt utav min käre far som var Brynäsare. Men håller definitivt inte på Gefle, då jag inte känner något band till dom o tycker fotboll är en tråkig sport.

Qvarre: så sant.. Men måste bara lägga upp den här.
Uppladdat:

500x0-image_21.jpeg

Brynäsgubbe: Om inte det här drar publik till kommande matcher vet jag inte vad som skulle göra det. Kul att tredjekedjan fortsätter med sitt fina spel också! :)
Fan vad skönt att säsongen är igång!!

Sv: Träningsmatcher 2016
Kollade på spelschemat och såg att Frölunda kommer att ha en seriematch i benen innan de kommer till Gävle. Gillar det inte alls. + Linköping kan ligga 6 poäng före oss innan vi ens spelat första matchen. Bedrövligt att schemat är lagt så. - Haltande tabell redan i första omgången

{7800}: Och där gjorde han 3-1

Rodrigo: Hej! Lurkat en del på forumet. Mest för att se vad andra supportrar tycker om sitt lag osv. Vi i DIF har jobbat med fancystats i drygt ett år nu. Måste ta Rodrigo i försvar. Tycker det är väldigt naivt att inte använda sig av det så mycket som möjligt i arbetet med laget och värvningar. Givetvis i kombination med det "gamla" kockeykunnandet. Är speciellt viktigt i en fattig klubb som Brynäs som på det viset kan hitta fynd som har åkt under radarn eller använts fel.

Förutom det så tycker jag ni har något väldigt bra på g och är sjukt avundsjuk på att ni har en spelare som Gunderson i laget och forwardssidan ser spännande ut om ni får Zaborsky och Clark att producera.

Zappaholic: 1-0 PoW slumpmål.
Precis avslutat första PP't som gav mersmak. Snabbt, rappt och kreativt av båda femmorna.

Chris11: Hade Simon Bertil inte vart så mycket skadad hade han spelat i khl/nhl nu, så bra är han.

Får han va hel så har vi en otroligt bra backsida, Gunderson Bertilsson i ett backpar kommer va bästa backparet i Shl törs jag säga fast Bertil vart borta så mycket.

Positivt överraskad över Paille. Jäklar vad bra han är. Hans kedja med Granis och Johnson är ju genialisk. Funkar superbra ihop!

Det känns helt fantastiskt att ha Granis i våra färger igen! Satan vad han kommer att betyda mycket för detta lag. Älskar att se hans tjuvnyp och småsmällar lite här och där :)

Förstakedjan har lite att jobba på. Clark börjar bli bättre och bättre så där ska vi inte vara oroliga. Zaborsky och Pathrik får inte riktigt fart på grejerna. Men man ska inte glömma att detta var Z's första match och att det är en månad kvar till seriepremiär. Då har de med stor sannolikhet spelat ihop sig och det känns som att de kommer att leka hockey.

Verkligen ÄLSKAR att se Bertilsson. Hoppas att han får vara hel, hans tuffhet är så otroligt viktig när det hettar till.

Och där hittar domarj***ln en Brynäsutvisning givetvis! Fyfan att det ska börja redan nu!

{7780}: Sandström känns glödhet inför säsongen. Han har stått två matcher med J20-landslaget och storspelat i bägge. Känns riktigt tryggt!

Brynäsgubbe: Jag tror stenhårt på honom i vinter.

För övrigt måste jag säga att det är intressant att bevakningen av A-laget från Brynäs håll är bättre efter att man har sagt upp personal. Tidigare så la man upp typ ett klipp i veckan. Visserligen var det lite mer "proffsigt" med en mer uppställd intervju med mikrofon osv. Nu lägger dom upp 4-5 klipp per dag, visserligen med mobilkamera osv. men ändå fullt dugligt.

Måste säga att jag gillar den här "budgetlösningen" betydligt mer. I dom här sammanhangen föredrar jag kvantitet före kvalitet. Dessutom lägger dom upp allt på Facebook, vilket borde ge mycket större spridning än om det ligger på SHL play, vilket jag antar bara är vi "nördar" som går in på.

GD tar sitt ansvar och livesänder när Gunderson landar på Arlanda 😀

{7225}: Tycker inte riktigt att vare sig Paille eller Clark riktigt har glöden i ögonen på de där bilderna, ser lite bleka ut. Lite orolig för deras inställning...

Har fortfarande svårt att fatta att vi får se mer av det här i höst. Gåshud!

Silfverberg klar...!

För svarta mot vita. Kul!

Chris11: Alcen på twitter=)

Brynäs är så mkt mer än bara hockey! Stolt att få förmånen att representera Sveriges finaste förening på & utanför planen i minst 1 år till

får ett rätt bra intryck av fälth iaf det personliga
härlig inställning på slutet när Sasse påpekar att vi möter frölunda direkt i back-to-back

"skönt att börja med 2 raka vinster"

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ove Myling: Jag hoppar in och säger vad jag tycker...Jag tycker inte du kan jämföra på det sättet du gör. Du måste se till vilka som lämnar också. Porseland var ju en katastrof och att Fälth kommer in där ger med största säkerhet en mycket större tillförlitlighet. Gunderson in och Salmela ut. Salmela var ju väldigt bra men väldigt mycket skadad. Utöver det får vi tillbaka Bertilsson.

Kilas väldigt stabil, Zanetti också. Pudas gillar jag, tyckte han var klart godkänd.

Tydligt är att du anser att vår backbesättning bör rankas mycket lägre. En fråga till dig i så fall:

Vilka lag har en starkare besättning av backar?

mk: På Facebook skriver folk med sina namn och där är det precis lika mycket gnäll på Brynäs... Och ärligt talat; folk skulle ju likväl kunna ljuga om vad de heter... Och framförallt - folk borde kunna bete sig som folk oavsett vilket.

Jag har sagt det förut och säger det igen; Hockeysnack är ett ställe där inställningen bör vara att man kan skaffa nya vänner - inte nya fiender.

{7225}: Ja, stor heder och respekt till Porseland och Vrana för att de försökte hjälpa Brynäs... De tog ju bara några hundra tusen i månaden för besväret.

Costanza:
Hur glad tror du våran junis Lucas Carlsson var när han belönades med massa speltid redan förra året. Ska även påminna dig om att han gjorde årets mål i SHL. Brynäs har ett helt gäng med junisar som med glädje spelar i Sveriges snyggaste dress!

#modotingsryd

Pettisbif: Tack respekt och långnäsa för alla som dissat dig ;-)

Ove Myling: Nu får du passa dig Mylingen.
Två inlägg utan negativa tankar. Har nån kapat ditt konto😃😃😃

Nä skämt åsido.
Kul att du inte bara kan vara negativ..

Fan vad det tjafsas här inne om saker vi inte har en aning om ..om och när o hur bla bla ..säsongen börjar i sep ..chilla grabbar o andas

Honken: Det som är riktigt bra med den reklamfria tröjan är ju att det inte finns nån begränsning på hur många huvudsponsorer vi kan ha. Eller?😬 Bara hoppas på en snöbollseffekt och att fler sponsorer inser värdet att kliva in i en bra start.

SnowKing: Bulan sa iallafall till GD att han varit "ojämn" vad jag minns. Själv tyckte jag att han inte var ett dugg ojämn och skapade målchanser väldigt ofta på den lilla speltid han fick.

Sv: Vad är en riktig supporter egentligen?
Mäktig man!

När jag bokade en lösbiljett hade jag äran att sitta bredvid honom
Fick då förklarat att jag hade köpt hans framlidne frus tidigare plats som hon suttit på fram till för ett par år sedan

Pettisbif: Tycker du visar en jävligt bra sida just nu. Konstruktivt och bra åsikter. Ska aldrig gnälla över en laguppställning igen.

Hatten av...

{7739}: Sarkasm va? Ironi är något annat. Oavsett så älskar jag Pettisbif när han är på det här humöret :)

{7739}: "Märkligt att Brynäs som enligt vissa är en så attraktiv klubb att spela i har två alternativ så fort det blir dragkamp: backa ur eller betala överpris."

Exemplifiera gärna med konkreta och befkräftade uppgifter om den eller de spelare du syftar på och där du har jämfört med vad som anses vara normallön för spelaren i fråga.
Nåt säger mig dock att du i sedvanligt ordning bara sitter och gissar om saker du inte har en susning om.
Och när du dessutom dissar ett rykte som Hjalmarsson med motivering att han inte varit i närheten av NHL-spel, så visar det bara att det inte går att ta dina resonemang på nåt större allvar.
Sen kan du väl gärna förklara vad som är så negativt med att värva "safe", som du påstår att BZ gör.

Folk pratar om att de vill att Bengtzén satsar. Men när egna juniorer som inte är tillräckligt bra skickad iväg så är det helt fel. DÅ helt plötsligt ska vi behålla dessa spelare som inte är tillräckligt bra. För ingen kan säga att Lööke, Brodecki och Nörstebö är bättre än Jensen, Thorell och Fälth.

Har inte stor koll på Jesper Jensen men lyssna vad kommentatorn
säger om honom i slutet av klippet :)
Länk:
www.youtube.com/watch?v=aHFIYl8_NlU

Pathrik är enligt mig tillräckligt bra för att vara förstecenter. Han gjorde 28 (tionde bästa poängplockare i 5v5) av sina 33 i 5v5. Han spelade nästan hela säsongen med Mannberg och Ponthus. Att skrapa ihop 28 poäng bredvid dem är riktigt starkt.

Han gjorde alltså lika många poäng i 5v5 som Lasch, Scott, Sörensen, 1 poäng mer än Rosén, Little, Calof, Mickflikier. Duger inte den killen som förstecenter hos oss?

Han gjorde dessutom FLEST assist av samtliga spelare i 5v5.

Tycker man bör satsa på tre riktigt bra yttrar istället för en center.

NY - PaW - Johnson
Oskar/NY - Granström - NY

Sen blir det ett jävla krig om övriga platser.

Jaken: Jag kan verkligen inte förstå den där hånfulla attityden. Helt främmande för mig.

Vad gäller Jensen så känns det som en billig lösning som kan komma att blomma ut till en dundersuccé. Som många varit inne på så gäller det att värva smart i Brynäs sits. Jag är försiktigt optimistisk.

Bäckström levererar

Sv: Granström funderar om framtiden....
{7804}: Ett under att du ens får skriva i denna bok! Försvinn härifrån troll!
För i helvete moderater hur kan ni tillåta att denna människa eller förlåt odjur får skriva här?

Clarence:
Huge må va en envis supporter ibland.... men han benämner inte mina Brynäshjältar med alla de sorters hånfulla öknamn som vissa andra har för vana att göra!

Betänk att det är ett BRYNÄSFORUM!!!
i Modoboken får vi däremot räkna med skitkastande på vår stolta förening... det får man räkna med!

Chanzone: Dom ska inte värva en endaste jäkel från AIK, Bofors, Bik Karlskoga eller Frölundas veteraner. Nu måste det in lite kvalitet om det ska bli bättre än förra säsongen. Höj ribban BZ, du är i SHL nu!

Rögle borde värva denna spelare www.eliteprospects.com/player.php?player=54444

då har man en svensk: Oscar Dansk
och en finsk: Janne Svensk

huehue

{6984}: Ditt resonemang om att "Den enda förklaringen till att man värvar Rautio är att Bulan har tvingat Bengtzén och Alcén att ge sig" känns oerhört spekulativ.

Jag kan komma på minst tre andra anledningar till varför man värvar Rautio:
1) Man gjorde klart med Rautio i ett tidigt skede, innan man visste om att varken Ericsson eller Lindbäck kunde vända hem.

2) Man vill inte bränna en för stor del av spelarbudgeten på målvaktsposten, för att lämna utrymme för spetsvärvningar på forwardssidan.

3) Pecka tror stenhårt på Felix, så man vill värva en målvakt som kan tänka sig en delad målvaktsspost. Både Lindbäck och Ericsson kräver att vara uttalad förstamålvakt.

Ingen överraskning.
Sveriges eget Kanada som har sin egen lilla gräddfil.
Och folk undrar varför det kallas DIFiplinnämnden.

{7044}: Jag tror vår backbesättning ser ut så här nästa år: Bertilsson, Salmela, Andersén, Zanetti, Pudas, Carlsson, Sunken, Kilas.

Detta är ju i så fall en riktigt jävla bra backuppsättning. Kanske en av de allra bästa i SHL. Toppa det med en klassmålis, så blir det toppen!

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
Brynäsgubbe: Härligt! Fint Brynäs!

Sitter och funderar över när den där klättringen i tabellen som Andreas Johansson var helt övertygad om ska inträffa... ... ...

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16
"Porseland har OFLYT på blålinjen där"

HAHAHAHAHAHAHA guess again