1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771356 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Gavve: Nu ska vi minnas att om du nuddar domaren med en skridsko, på dennes skridsko, så stängs du av i 3 matcher - får se hur mycket mindre allvarligt det är att försöka tackla en spelare så att denne kanske måste sluta spela hockey. Jag tänker givetvis på risken för hjärnskakning.

#33: Jodå, Nilsson är anmäld till DN. Lär bli avstängd resten av finalserien.

{10595}: okej men hur många sm guld har ni ?
Och hur många säsonger i hockeyallsvenskan har ni ?
Hur många supportrar har ni ?

Fyfan va gött 3-0 i matcher❤️

Aldrig varit mer glad att ha fel. Hade en riktigt dålig känsla.

Stolt! Stor eloge till hela laget.

lapad: Onödig kommentar, speciellt när han redan sagt att han inte är här för att provocera.

Blå grottan: Publiken lämnar på Hovet. Går an att klaga på andra klubbar och vara stöddiga men i motgång visar de rätta ansiktet.

”Alltid Oavsett”

parks: Krüger & co ser ut att vara helt slut (kanske spelar skadade) och många av Djurgårdens unga spelare är ju fortfarande lite för unga för att verkligen kunna sätta sin prägel på den här typen av matcher. Sen har de lagt alldeles för mycket pengar på flera mediokra svenska spelare istället för att ta in importer, de satte en stolthet av att ha många svenska spelare, men vem bryr sig?

Brynäs och Djurgården har ungefär lika många som har gått genom hockeygym i laguppställningarna, men de fyller ut med svenskar istället för importspelare som Brynäs gör. Det är inte bara på grund av ekonomi utan i allra högsta grad ett medvetet val.

Härligt att Kelleher kommer in sista 20 sekn

Det är jävligt tydligt vad gameplanen för skansen va. Skada Brynäs bästa back och rida ut BP med publiken i ryggen. Fyfan

Vad är det för jävla debattklimat här inne, man häpnas över alla personangrepp. Vad fan är det för fel på en del av er?

Jävla dagisnivå.

Är ni vuxna människor eller?

Herregud, ta det lugnt.

{10595}: Nu är det ju du som är här och skriver 20+ inlägg om er egen förträfflighet. Tror du nån härinne är intresserad av din träskallighet?

{10595}: ”Ni är större än oss i Sverige, men det betyder inte så mycket”

😂

Å vi är större än er i Kenya…
Uppladdat:

500x0-img7249_0.jpeg

Wikegårds käft brukar ju glappa som en Tesladörr, men när han får fakta att "Brynäs leder med 2-0 i matcher" i ansiktet så är det enda svaret ett lamt "ja".

Bra match , man visste att det skulle blir tuffare nu men vi är bättre en DiF .... inte enkla matcher kvar men vi vinner dom ... Bara köra på vi vänder match efter match 😀

{9382}: Fan vad härlig han är, står och myser med blodet rinnande i hela nyllet🙂

Charles: FY HELVETE VAD SKÖNT.

Sno en match på Hovet nu

Då kör vi....
Brynäs IF är dom bästa.
Heja heja heja Brynäs.
Uppladdat:

500x0-bif-tiger.jpg

Peja: Lite utanför er diskussion men kunde inte låta bli när ni tar upp Tärnström.
Något som gör Tärnström till en riktigt bra komplementspelare i en fjärde är sättet att vara trygg med puck.
Hur många gånger har vi inte sett Tärnström driva upp och få fast pucken i offensiv zon så att vi kan få in förstafemman? Detta är något som känns sjukt underskattat och som gjort att Larsson & Co många gånger får hoppa in och etablera anfall på trötta försvarare.
En fin kvalité hos Tärnström som förtjänar att hyllas!

Farsang: Fasen vad kul det skall bli att se final två live imorgon. Räknar med obefintlig röst på lördagen.

Skön känsla att vakna upp med en 6-2 seger i bagaget. Säkert inte lika kul med det omvända.
Ny match imorgon med nya(?) förutsättningar.

mattias - 74: Tror att starten i nästa match inte blir lika lätt. Gällstedt måste få laget på jorden före nästa match.

Härlig start och härlig insats av Brynäs.
Till och med domarna får godkänt de sista 2 perioderna 🙂

Bra match och skön vinst, natti natti pöjka å töser

Säg vad man vill om 4e kedjan, absolut de har inte lyckats näta och bommar chanser.

Men jääävlar vad de tågar hela tiden, kämpar ner pucken och sluter ut motståndet. De har gjort det så bra i detta slutspel.

Gunderson: Blir bättre på fredag när alla som bor utanför Gävle kommer 🍺.

5 import mål, oh det kommer brinna i sthlm ikväll

Zappaholic: ” Hur fan kan du sitta och vara lugn? Jag avundas dig.”

En massa lugnande 😉 Skämt åsido, laget har visat hela säsongen att man är bäst. Varför skulle det ändras nu? Käftsmällen av BIK i slutet av match 5 hade knäckt ”gamla” Brynäs. Men det här laget är något annat, dom hittar vägar att vinna och tuggar bara på.

{10595}: Jag är faktiskt förvånansvärt lugn, litar på laget och Gällstedt till 100%. Det är detta dom väntat på hela säsongen, nu ska dom gå ut och visa det.

Jag hoppas på ett ”statement” som bara bekräftar det alla ser på ”pappret”, Brynäs är bättre i alla lagdelar. Berra eller Benn får gärna proppa Krüger direkt, schysst, så sockervaddsmannen går sönder direkt.

Det absolut läskigaste med denna finalserie är att knappt en siffra talar emot oss.
Känner mig otäckt lugn inför ikväll. Jag tror att lagets lugn och tålamod har smittat av sig.
Litar fanimej på detta lag till 100% och besvikelsen skulle vara enorm vid ett misslyckande.
Nu finns det inget annat är 4 vinster, framåt Brynäs!

#33: Sitter hellre utan backar nästa år än att värva Alsing på tre år, Nyberg på tre år och Engsund på fyra år 😅
Nubben gör allt för att sätta HV i skiten flera år framöver😁

Peja:

Ja Robertsson är en självklar värvning. Han kommer vara en av SHL:s bästa målskyttar inom några år. Som tur är verkade han trivas här och hade varit helt perfekt i en tredjekedja i SHL eller andrakedja i allsvenskan.

Horace76c: Äh, upp med hakan. Nu går vi ut och tar dom där jävlarna rätt upp och ner ba.

Färga Silfverbergs hår rött och dra på honom kvists tröja så kör vi!

Erat:
Fick grym ångest går kväll över kommande finalserie, önskade nästan tiden kunde försvinna dom närmsta 2 veckorna.
Kändes lite lättare när silverbeskedet kom, då känns det i alla fall som vi är med i ES-racet även nästa år om vi missar avancemang i år....

{10071}:
Gissar att det är ett påhittat scenario? (5:e perioden i gruppspelet är ju inte ens möjligt).

Appropå Benn så hoppas jag verkligen att han kan bli den där elaka stenhårda jäkeln man hoppades på när han kom över.
Men gissar att han är för smart och han anpassar sitt spel till den här fjolligan, han lärde väl sig efter första bytet(?) här i Sverige när han åkte ut för att spela rejält.

Håller alla tummar och tår för er i finalen. Heja Brynäs!

DIFFEN: ”Silfverberg däremot lär väl vara en kandidat till bästa forward i Sverige nästa år? Jag har inte riktigt koll på hans status men senast jag såg honom var han grym.”

Med tanke på att det allt som oftast är poängen som folk tittar på så kommer nog Silfverberg tyvärr inte vara i närheten av bästa forward.
Jag tror dessvärre inte Silfverberg skulle ha mer än 35 pinnar i sig i SHL, däremot oerhört nyttig i många andra delar av spelet.

Falken: Nu är ni officiellt förbannade.
Uppladdat:

500x0-wennerholm_14.png

Vilken oerhörd lättnad!
Hur fan ska jag palla en final?

Samsung: "Undra vart allt, om man kunde sätta fingret på några saker började gå nedåt som till slut slutade med HA för oss..."

Såg en intervju med Tord Lundström för några månader sedan. ...Och hans förklaring var att de unga killarna helt enkelt blivit för bra. Jakob Silfverberg, Calle Järnkrok, Mattias Ekholm, Jonathan Carlsson, Johan Larsson (som för all del är tillbaka) var omöjliga att ersätta på ett bra sätt.

...Och det är ju lite grann hemligheten med Skellefteå och Växjö. Man har haft spelare som blivit "lagom bra". Att ha spelare som Oscar Möller i Skellefteå och Robert Rosén i Växjö år efter år är så klart fantastiskt. Spelare på extremt hög SHL-nivå - men på låg internationell nivå.

Djurgården tar sig igenom det här slutspelet med blotta förskräckelsen. Har medvind i varje sudden men är notoriskt dåliga på att stänga matcher, tappar ledningar var och varannan match. De känns inte speciellt stabila.

Silfverkroken: Vill också minnas att blodvite ger 2+2. Men det är ju slutspel och DIF, så det gäller väl inte då kan jag tänka mig.

Men till något roligare istället. Berras propp på Lennartsson ligger på Twitter, för den som vill titta på den igen, och igen, och igen. Älskar den. Länk nedan. Någon kanske har postat under dagen redan, men det må vara hänt i såna fall.

Har nu mailat Svensson och undrat när en rättelse eller ursäkt kommer angående att han spred falsk information om Larsson. Larsson intervjuades ju efter matchen.

Om han ska leka journalist så får han ju se till att faktakolla innan han svartmålar spelare.

Uppmanar de som orkar att ställa samma fråga som jag till Svensson. Men inget hat/förolämpande.

Skön känsla idag. Starkt av grabbarna att till slut vinna bekvämt. Jag var irriterad över kladdet i andra perioden men de överbevisade mig. Lugn bara lugn :-)
Tack för det!

Får trots allt ge BIK en liten eloge för att de tog förlusten snyggt utan att dra igång en massa onödiga tjuvsmällar och annan skit.
Hade förväntat mig något annat.

Väldigt få dryga modoiter ikväll. Är det för att vi vann eller för att jag var inne och tjafsade med dem hela förmiddagen? Nä, sån cred kan jag nog inte ta. De såg väl att vi skulle vinna.

Ölund och Cukste får mina stjärnor idag, men många som var duktiga.

Ölund är tillbaka gubbar! Vilken match han gör!

xxx BIF xxx: Vi är redan en del som mailat Ryman och ifrågasatt detta. Haka på.

[email protected]

Erat: Vår bästa och viktigaste center i år, i min mening.