1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771418 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
DIFFEN: ”Silfverberg däremot lär väl vara en kandidat till bästa forward i Sverige nästa år? Jag har inte riktigt koll på hans status men senast jag såg honom var han grym.”

Med tanke på att det allt som oftast är poängen som folk tittar på så kommer nog Silfverberg tyvärr inte vara i närheten av bästa forward.
Jag tror dessvärre inte Silfverberg skulle ha mer än 35 pinnar i sig i SHL, däremot oerhört nyttig i många andra delar av spelet.

Falken: Nu är ni officiellt förbannade.
Uppladdat:

500x0-wennerholm_14.png

Vilken oerhörd lättnad!
Hur fan ska jag palla en final?

Samsung: "Undra vart allt, om man kunde sätta fingret på några saker började gå nedåt som till slut slutade med HA för oss..."

Såg en intervju med Tord Lundström för några månader sedan. ...Och hans förklaring var att de unga killarna helt enkelt blivit för bra. Jakob Silfverberg, Calle Järnkrok, Mattias Ekholm, Jonathan Carlsson, Johan Larsson (som för all del är tillbaka) var omöjliga att ersätta på ett bra sätt.

...Och det är ju lite grann hemligheten med Skellefteå och Växjö. Man har haft spelare som blivit "lagom bra". Att ha spelare som Oscar Möller i Skellefteå och Robert Rosén i Växjö år efter år är så klart fantastiskt. Spelare på extremt hög SHL-nivå - men på låg internationell nivå.

Djurgården tar sig igenom det här slutspelet med blotta förskräckelsen. Har medvind i varje sudden men är notoriskt dåliga på att stänga matcher, tappar ledningar var och varannan match. De känns inte speciellt stabila.

Silfverkroken: Vill också minnas att blodvite ger 2+2. Men det är ju slutspel och DIF, så det gäller väl inte då kan jag tänka mig.

Men till något roligare istället. Berras propp på Lennartsson ligger på Twitter, för den som vill titta på den igen, och igen, och igen. Älskar den. Länk nedan. Någon kanske har postat under dagen redan, men det må vara hänt i såna fall.

Har nu mailat Svensson och undrat när en rättelse eller ursäkt kommer angående att han spred falsk information om Larsson. Larsson intervjuades ju efter matchen.

Om han ska leka journalist så får han ju se till att faktakolla innan han svartmålar spelare.

Uppmanar de som orkar att ställa samma fråga som jag till Svensson. Men inget hat/förolämpande.

Skön känsla idag. Starkt av grabbarna att till slut vinna bekvämt. Jag var irriterad över kladdet i andra perioden men de överbevisade mig. Lugn bara lugn :-)
Tack för det!

Får trots allt ge BIK en liten eloge för att de tog förlusten snyggt utan att dra igång en massa onödiga tjuvsmällar och annan skit.
Hade förväntat mig något annat.

Väldigt få dryga modoiter ikväll. Är det för att vi vann eller för att jag var inne och tjafsade med dem hela förmiddagen? Nä, sån cred kan jag nog inte ta. De såg väl att vi skulle vinna.

Ölund och Cukste får mina stjärnor idag, men många som var duktiga.

Ölund är tillbaka gubbar! Vilken match han gör!

xxx BIF xxx: Vi är redan en del som mailat Ryman och ifrågasatt detta. Haka på.

[email protected]

Erat: Vår bästa och viktigaste center i år, i min mening.

SuneMangs: Nu hoppas jag på uppslutning deluxe på tisdag, vi kan väl hälsa Bik Karlskoga välkomna på ett sätt som får dom att känna att det är omöjligt att vinna i monitor, vi skall absolut inte göra på samma osportsliga o idiotiska sätt som dom, meeen det ska sättas tryck på domarna och elda upp våra lirare till Max, gärna att Bertilsson eller Benn sätter fast den lilla fjanten Lennartsson mot sargen, på ett sjyst sätt självklart, vill se utsålt till sista plats, hoppas klacken tar i mer än vanligt, skulle vara underbart att se Hall krypa ut😀

Davey85: Jag har också mailat Ryman nu. Tycker att det minsta man kan göra är att man går ut med ett pressmeddelande och fördöma publikens beteende iaf. Även om man säkert inte har lust att jobba på en lördag.

Det var mycket prat om arbetsmiljö i watergate, men när det kommer till en av ligans samarbetsklubbar och dess spelare och ledare kanske det inte är lika viktigt?

Silfverkroken: Hoppas verkligen Gälla nämner något om domarinsatsen. Bortdömt mål o ett helt gäng felaktiga utvisningar.
Men det är väl inget att ödsla rubriker på till skillnad mot en skvätt vatten mot en kamera…
Ursäkta min bitterhet, men fy fan vad låg nivå!

Men hur ska vi kunna vinna med detta patetiska domare? det värsta jag sett faktiskt.

havre: Ordern är given, Brynäs ska INTE vinna ikväll.

mk: Sanny sjunker som en sten i mina ögon. Herregud… Brukade tycka att han ändå kunde vara nyanserad och rätt ”skön” att lyssna på.

Men vad är det här för jävla nivå han sjunkit till…

Erol Ateceae: Hur länge ska det ältas om vattnet? Låter ju som han begått något allvarligt brott. Han har bett om ursäkt.

SuneMangs:
Jag hoppas att jag var den objektiva.
Det ser iaf med all tydlighet ut som att Mora kommer ta finalplatsen. De har steppat upp rätt bra till slutspelet och har väl egentligen varit bättre än oss i fem perioder av sex. Att de vann igår var väl bara rättvist men man kan inte annat än tycka synd om Ragnarsson som tyvärr avgjorde matchen.

Mora äger spelet mot oss men känns lite trubbiga i avsluten, får de till även dem kan de nog tom spöka med er.

En funderare är varför Gradin får spela som trettondeforward när han tillsammans med juniorerna är den som skapar mest i förhållande till speltid. Sen kan man undra om Krüger spelar skadad för honom går det inte att känna igen.

Vad tror ni? Kan det bli rätt lugnt med Djurgårdsfans här ett par dagar nu va?

Haha så jävlas rätt åt dem. Mora har varit det klart bättre laget bägge matcherna trots att de spelat mot 5 Djurgårdare, läktare och domare.

Fan vad impad man blir av Mora. Inget tjafs med domaren eller nånting sånt. Bara tuggar tuggar tuggar.. jävligt imponerande.

IronKrook:

Sanny är sur över FBKs placering i SHL

mk: ”Älskar våran kapten👍👍 Nu börjar vi få se den där sura, tvära gubbjäveln som man har längtat efter😀😀”

- Många som missuppfattat läget här känns det som. Detta är INTE coolt av vår kapten. Detta är ett bevis på att trots att våra killar stod upp bra och inte dansade med i grisandet, så har vi tyvärr en spelare som inte klarade detta psykiskt. BIK lyckades komma in under skinnet på vår kapten och han har svårigheter att hantera det. Han ska inte göra något annat än att hålla sig cool. Svara syrligt, garva, ge nån tjyvsmäll… Men balla för fan inte ur. Å att låta en fjunis påverka honom på detta sätt är ju frapperande… Hoppas han lär sig av detta och kanaliserar sin ilska till att höja sig på isen istället.

Även om man kan tycka att detta är en spegling av vår tid och att en kameraman på en hockeymatch ”ska tåla lite vatten” så är det de facto en yrkesman på sin arbetsplats som står utanför kampen mellan lagen. Dessutom verkar det vara en ung kille ganska färsk på jobbet… Larsson försökte be om ursäkt igår men av vad jag hört verkar det samtalet gått sådär. Killen hade väl hela produktionen i ryggen som säkert tog tillfället att ifrågasätta Larsson…

Hoppas det kommer något positivt ut av detta. Att vår kapten har gått i bräschen för att visa hur vi INTE ska gå i dessa fällor…

Älskar våran kapten👍👍

Nu börjar vi få se den där sura, tvära gubbjäveln som man har längtat efter😀😀

puffe: Puffe, du verkar vara en reko person som klarar av att ”uppföra” dig i andra lags böcker. Men en del av dina ”kollegor” är ju helt tappade med ett fruktansvärt mindervärdeskomplex. Det är dessa personer som ger Modo supportrarna dåligt rykte.

puffe:

Nej, jag tycker om själva laget Modo. Men några av lagets supportar på det här forumet är helt otroliga. Enögda, glappkäftiga och extremt småsinta mot såväl lag som spelare och supportrar. De ger hockeysnack ett pissigt rykte och hör i ärlighetens namn bättre hemma på Flashback än på det här forumet.

När till och med du börjar snacka i termer om att hockeyallsvenskan är svag i år så blir jag orolig att du gått på deras sektliknande övertygelser. Det finns ingen statistik som stärker det argumentet och det är bara hämtat ur bitterhet och missunnsamhet mot att Brynäs gjort en väldigt bra säsong. Jag köper att Djurgården var bättre förra säsongen. Men såväl SSK som AIK och Björklöven har gjort ekonomiska storsatsningar med mål om att gå upp. Mora har fått fram en gyllene generation med norska talanger och Karlskoga har på papperet ett betydligt starkare lag än ifjol. Modo var alltså 1 poäng ifrån att kvala ned till division 1 deras första säsong i allsvenskan. Innan säsongen gick snacket om hur tufft det skulle blir för Brynäs i svåra och tuffa allsvenskan, och när så inte blev fallet så heter det istället att allsvenskan var så svag och dålig i år.

Djurgården hade ett bättre lag förra säsongen, och Modo var också bra. Men bakom dem så var alla andra lag betydligt sämre på pappret. Att Brynäs vunnit serien överlägset betyder inte att serien är sämre. För det finns ingen mätbar statistik som kan stämma in på det. Det här är en kommentar spunnit i småsinthet och ett försök att negligera Brynäs insats. Det var precis samma snack i Modos forum när Brynäs spelade final 2017 och vann guld 2012.

Jag lovar dig. Det är inte samma snack här inne om
Modo som det är i Modos forum om Brynäs. Vi har ingenting emot Modo, många av oss var glada över att Modo gick upp förra året och år imponerad över hur de klarat av sitt första år i SHL (inklusive jag). Skulle aldrig falla mig in att blint hävda att SHL är rekordsvagt eller att Modo klarat sig kvar på tur eller fördel av domare. För jag fattar att det bara är småsint och aldrig kan backas upp med fakta mer än att jag är missunnsam och bitter.

Men era supportar ger er ett dåligt rykte. Kolla bara på hur många tomtar som det här forumets stackars moderatorer tvingas städa upp efter varje gång Brynäs spelar. Det är patetiskt. Och jag tror verkligen du är smart och förståndig nog att förstå det också.

Lite spänt på presskonferensen när Gällstedt påpekar att Karlskoga spelar spelare i slutet som inte spelat på hela matchen.

Man vill gärna se Benn slänga handskarna och ta en fight samtligt som man vet att det är det minst taktiska han kan göra. Gillar inte att se att Lennartsson får hållas, men svårt att göra något åt utan att dra på sig en avstängning.

Underbart med slutspel och det hettar till, speciellt då vi är i förarsätet.

Zource:
Karlskoga verkar ju vara riktiga jävla grottroll.

mattias - 74: Med tanke på att Växjö vinner guldet ändå så spelar det ingen roll ikväll om man håller på Leksand eller inte som brynäsare. Jag är däremot av åsikten att Leksand och Brynäs behöver varandra, så det bästa är om vi går upp och etablerar oss medan ni fortsätter vara ett etablerat SHL-lag.

Angående semifinalen ikväll, hur fan kan man inte ha en studio inför den? Bedrövligt av TV4.

Lite roligt hur flertalet individer precis uttryckt sina varma känslor om den perfekta spelaren Krüger. Står idag för en riktigt tydlig och smutsig filmning..

Varning för starka bilder. Otäcka scener på Hovet.

Gunderson: Rutinerad filmning av Krüger

SuneMangs: Cross-checkar av klubban i fejset och ändå åker den där lilla råttan runt och käftar. Hatar verkligen den typen av spelare.

{9684}:
Såja mora, fortsätt så 😊

Jugge: Ok, det har gått en match... men jag tyckte att Nybro ställde till mer problem mot Brynäs än vad Karlskoga gjorde igår. Yes, jag vet att matchen gick till förlängning igår, men ändå.

Tyckte dock i matchen totalt sett att jämfört med Nybro:
-kom Brynäs enklare in i anfallszon och dessutom enklare till chanser,
-både pp och bp såg bättre ut,
-brynäs hade bättre koll på BIKs spelvändningar.
-Brattström kändes inte lika bra som Tex.

Det har gått en match men det är känslan. BIK måste ändra något annars har dom inte chans skulle jag säga.

Otur för Nybro att dom mötte Brynäs, dom hade kanske tagit sig vidare till semi annars tror jag

{5647}: Fan vad gött att vi ändå kan ha Modoiter som är helt besatta av Brynäs här, som kan kommentera allt, eller nej inte allt, bara sånt som är negativt.

För övrigt ingen filmning alls.

{5647}: Nu har ju Karlskoga vunnit sm-guld i hakningar i 40 min så att de tog den kan fan ingen klaga på

Helt GALET vad BIK grisar, och de kommer undan med det hela tiden.

TIK_TIK: Tycker iofs Coreau blivit bättre och bättre. Fick stå sista matchen mot Nybro och då var han väldigt stabil. Så länge spelarna framför honom gör det de ska är jag inte så orolig för honom.

Tycker att det är smått humoristisk att hockeysnacks största domargnällare går in och försvarar domare och disciplinnämnden i just den här frågan. Då gäller det ju Brynäs, och inte Modo.

Undrar hur det hade låtit om det drabbat Woods, Dickinson eller Vela ifjol när Modo spelade slutspel.

dabif: Är man så jävla underlägsna i serien som Oskarshamn är det logiskt att dom åker ur.

Och, är man så jävla överlägsna i serien som Brynäs är det logiskt att dom…

Fotnot: Brynäs segermarginal är den näst största nånsin i HA.

Fan va ni hajpar Dif då. Visst är dom bra och ett motstånd att respektera. Precis som dom måste respektera Brynäs som besitter mycket skicklighet.

Jag är mer rädd för att domare inte pallar trycket i Stockholm.

Ove Myling: ”Yes, nu är det upp till bevis för Alcéns lagbygge. Håller det eller är det ett fuskbygge. ”

Samtidigt svårt det där.
I praktiken en omöjlighet att bygga ett lag som förblir opåverkade av att 3 spelare från topp-9 blir skadade.

Jag läser om Tyves tilltag i Fuleås match i lördags och det nämns öht. inte ngnstans om en anmälan.
Ska det tas som att man i starkt vredesmod får kasta del av sin utrustning rakt mot en domare utan att DN ska göra ngt men olyckliga sammanstötningar ska straffas?
För ganska exakt ett år sedan åkte Kaskisuo på fem matcher för att kastat vattenflaskan mot domarna men i förrgår så gör det inget?

Gavve: Tycker det är skevt att en aktiv sportchef är en del av referensgruppen, finns risk för jäviga bedömningar.

I övrigt är det underligt hur man resonerar i den här frågan. Syftet menar man är att skydda domarna, men det enda det här gör är att undergräva domarna och få opinionen emot sig. Att jaga enskilda spelarna för oavsiktliga aktioner skapar inte ett tryggare arbetsklimat för dom.

Hudiksvall vidare till kvalserien också, hoppas de går upp i år.

Blå grottan: Nog för att Bik svepte ssk men med övertid inräknat blev det 5 matcher 🙂

havre: Idag hoppas jag på SSK och Björklöven