1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772708 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Tjurn : Palve var kanske bäst i Brynäs ikväll.

{10187}: Som vanligt en på tok för dyr uppställning från dig. Inte en chans att abrynös skulle ha råd med den uppställningen.

Peja: Alcén har funnit det omöjligt hela säsongen att hitta en spelare som ser nätet. Det märkliga är att andra SCs lyckats med det. Dom värvningar som gjorts inför och under säsongen har jag inga synpunkter på.

Men förlängningarna och oförmågan att komplettera den lövtunna truppen som gjort att konkurrensen varit obefintlig och en underpresterande Palve ändå figurerat som 2:a center hela säsongen är ett haveri som jag tror saknar motstycke. Åtminstone i den moderna eran av hockeyn. Kravbilden och den hälsosamma konkurrensen är i det närmaste obefintlig..

Laget ikväll. Inga konstigheter.
Hoppas Jussi står :)
Uppladdat:

500x0-lhfbif.png

{8399}: ” Bara barnsligt och respektlöst tycker jag. Jag skulle till exempel inte kunna vara vän med någon som kallar HV för Hiv. HIV är ingenting att använda som öknamn, lite vett borde det finnas i knoppen hos folk kan man tycka.”

Intressant kommentar ifrån någon som lägger ut en bild på Adolf Hitler på HS,
Snacka om om snedvriden moralkompass,
🤔🤣😂😇

{10065}: Om Brjörninen hade spelat i Brynäs ngt år till så hade han varit en stark kandidat för C-rollen.

Peja: Exakt! Årets säsong är ett sportsligt fiasko oavsett utgången. Det är väl snarare nivån på fiaskot som kommer att variera. Hänger vi kvar kan man lugnt räkna med att Manner och Alcén hyllas och får vara kvar i orubbat bo.
För mig är det helt obegripligt att en mångmiljonverksamhet som Brynäs IF med ett flertal kompetenta näringslivspersoner i ledningen, till den kanske enskilt viktigaste tjänsten som sportsligt ansvarig för herrlaget anställer en helt okvalificerad person från A-lagets avbytarbänk. Det betalar vi för nu.

Som man bäddar får man ligga!

Bulten: Nämen kul att du hade tid och möjlighet att kolla in här.
Förstår att det varit jobbigt denna veckan.
Men välkommen tillbaka👍

munkas: Håller Olki den här nivån så ger jag oss betydligt högra chanser att vinna ett kval

1-0 LHC!!! 👊👊

Jugge: Saknar tiden då man kollade på Tipsextra med kompisarna och alla tog en stor klunk så fort det plingade… 🙂

Kanske C-more kan lägga till plingar i SHL bevakningen?

{8399}: Hade du tagit upp Sjödin om han inte var en Brynäsikon? När ska vi sluta med sådant här egentligen?

{8399}: Vi hade ett bra lag på pappret. Men tyvärr så spelades matcherna på is.

munkas: Problemet den här säsongen är ju att vi är så sjukt ojämna. Vi blandar riktigt bra insatser med rena bottennapp. När vi är dåliga är vi på nedre halvan i HA. Men inget lag i HA skulle å andra sidan slå SAIK borta.

Det ligger på Manners ansvar att hitta ett stabilt grundspel, men f-n vet om han lyckas. Känns som att truppen inte fattar vad som krävs i form av arbetsinsats för att vara framgångsrika över tid.

Tigerhjärta: Grattis Brynäs! Bra gjort. Ett självmål men de räknas också.

{9233}: Äntligen får vi skitmål. Viktigt för oss👍

Haha, jävlar vilket fint mål! Blir lätt veckans snyggaste!

Vi har spelat 1-1 i 50 minuter mot serieledarna förfan. På bortaplan dessutom där de har 15 raka vinster. Nog för att vi är dåliga för det mesta men här finns det fan inget att klaga på.

Bulten: Här råder det sandlåda big time i vanlig ordning när du är i farten. Härliga konspirationsteorier…

Jobbar du aldrig? Eller går i grundskolan kanske är mer troligt….

Bulten: Jag köper inte din historia i alla fall, du har ju ingen som helst insyn i detta och du sitter ju bara och killgissar, Fånigt och ovärdigt.

{10065}: Märkligt att Lindbäck talar ut kring en skada som inte existerar.
Onödiga resurser av Aftonbladet. Det hade ju räckt att fråga Bulten, han vet ju att Lindbäck fejkar.

Bulten: rödin är ett virus i truppen, samma sak som Mourinho sa om pogba i man utd.

Palve är Brynäs svarte Petter, dom som får spela med honom tappar all produktion framåt. Scott har gjort flest mål men så snart han sattes ihop med palve har målen uteblivit.

Lakim1912: Ledsen att göra dig besviken men skulle det sluta med HA för Brynäs kommer wow-faktorn hos övrig HA-publik vara högst ljummen. Ett till gammalt avdankat SHL-lag liksom. Gäsp. Ni kommer mötas av halvtomma småhallar där, i bästa fall, de lokala entusiasterna står utspridda i nåt som ska likna hemmaklack och klappar takten när de får lite feeling. Lagen däremot kommer käka taggtråd mot just er för att lugga er på poäng. Vartenda ett. Noll glamour, 100% gråtrist bakgårdsvardag. Vad än Lückner och grabbarna försöker låta påskina om HA och dess omtalade attraktionskraft och underhållningsvärde

Behåll Manner
Byt lagkapten(er)
Skicka Alcén till arbetsförmedlingen
Anställ en målvaktstränare som kan få Olkinuora i form inför kvalserien.

Lakim1912: vaknar upp med en tomhetskänsla.. för ett par veckor sen kände man lite hopp. Man andades med en känsla av ingenmansland...kanske med lite flyt play in.
Idag är det överlevnad och man ser väldigt lite ljus i tunneln. Känns som det kan bli en hemsk daladans Att vi är med i 5 min..sen faller vi...o helt plötsligt är vi efter HV med lika många matcher.
Skulle kännas så underbart för våra brynäshjärta om man kunde se en bestämdhet i spelet, tydlighet, ett mv spel som känns stabilt och i den bästa av världar poäng.
Innerst inne har jag ställt in mig på ett ovisst kval mot Malmö. Den ångesten man hade då..mot HV 71..var grym
Sen blir jag förbannad på hur de runt vår förening har kunnat förstört och gjort att vi är i denna situationen i år igen
Jag hoppas många av dem skäms ordentligt och rannsakar sig själva för den här jävla " det ordnar sig" attityden gör mig så vansinnigt arg. Det finns strutsar hör i forumet och man blir less på er med men strutsarna som sitter och ska bestämma vill man bara be att dra åt.....som förstör en av Sveriges mest vackra och folkkära föreningar

Stefan R 63: Om vi tar in bröderna Westerholm så har vi inte en smal trupp längre

Huge: PJ "kuppade" in Johan Alcén under mycket märkliga former dagen innan Kangas tillträdde. Den kuppen får klubben och en halv miljon fans lida för i detta nu Huge. Har för mig att Du minsann försvarade kuppen med näbbar och klor när det begav sig?

Men nu inser väl till och med du att Brynäs IF hade mått bättre av en erfaren sportchef?
Hockeyallsvenskan och en helt ny verklighet väntar kanske för klubben nu.

För mig är det helt ofattbart - och ett enormt underbetyg - att man under flera år slarvat bort en spelarbudget som legat topp 4 i SHL.

Samsung: Det som Alcén borde göra är att säga upp sig, men det kommer han naturligtvis inte att göra. Hans expertis verkar främst ligga i att förhandla fram evighetslånga kontrakt åt sig själv i Brynäs. Både som spelare och sportchef har han fått perverst långa kontrakt med klubben.

Huge: Ja, enklast vore väl om vi övriga här inne stoppade ner våra huvuden i sanden med dig också och lät den välfungerande verksamheten Brynäs IF rulla vidare utan att ifrågasätta saker som uppenbarligen fungerar hur bra som helst.

Huge: Du är pinsam! Jag är självklart besviken vilket i mina ögon speglar en riktig Brynäs fans. Att jag kritiserar innebär inte att jag kränker någon, att jag anser att någon gör fel innebär inte att jag hatar eller hotar någon. Däremot är jag jävligt trött på dina kopiera/klistra in kommentarer.
Att vi hittills släppt in 144 mål (3.5 mål/match) verkar du blunda för, vi har väl bara otur som vanligt.

Brynäs. Tar in Europeisk toppmålvakt. Använder honom inte.

Brynäs. Tar in en kille på tryout som är bättre än många i laget. Förlänger inte och ersätter inte heller.

Brynäs. Har 13 poäng ner till kval. Viker ner sig totalt.

Brynäs. Snackar om disciplin. Tar 5 utvisningar i offensiv zon.

Brynäs. Vet inte hur man byter. Ibland för få spelare, ibland för många.

C-I-R-K-U-S.

Back:
Lindbäck går rakt ut i omklädningsrummet.
När resten av laget kommer in i omklädningsrummet så förutsätter jag att hans plats är tom från utrustning samt att hans namnskylt är borta

JawKee: Det står att SSK vill ha Olesen och att han vill dit. Att bara detaljer återstår. Enligt LTs uppgifter kan bara ett osannolikt stort utlandsbud stoppa övergången.

Vi kan nog räkna bort Olesen från Brynäs nästa säsong. Precis som med Eklind.

Dallemas: Spelar Scott ändå ikväll? Han var väl sjuk?

Hade gärna sett en bänkning på någon av herrarna Rödin, Palve, Timashov och stoppat in Ljungkrantz där istället. Eller varför inte en bänkning av Eklind? Han har ju inte haft ett rätt på hur många matcher som helst nu.

Peja: Håller med! Kom igen nu Huge så får vi höra analysen vad sportchefen , tränarna samt ledningen för Brynäs gjort bra detta år. Då avses herrlaget. Ska bli spännande att läsa.

Huge: Att du inte greppar liknelsen är ännu mer skrattretande. Eller snarare logiskt kanske förresten. Det utgår från hur du uttrycker dig. Att man inte kan ifrågasätta personer utifrån deras yrkesexpertis. Att alla som inte har befattningen som Alcén/Manner har är oinsatta tyckare, vars åsikt ska diskvalificeras direkt.

Med den logiken kan man inte ifrågasätta någon. Och liknelsen är väl en grav parodisering av detta synsätt.
Lugn, Huge. Ingen tror att du de facto försvarar Putin.
Man kan ju alltid argumentera VARFÖR man tycker det Alcén/Manner gör är rätt. Men att slå bort kritik/synpunkter/förslag enbart utifrån att man inte har samma tjänst som dem måste ju även du inse hur dumt det är.

Davey85: Hade vi kunnat få tillbaka poängen som limpan ensam slarvat bort före jul så skulle vi vara mer eller mindre safe nu.

Peja: Många tänkvärda poänger i det du skriver…

Ett tydligt exempel är ju hanteringen av Palve. Så obeskrivligt dålig som han var i höstas. Till slut började Brynäs söka lösningar för hans kontrakt och han bänkades. Matchen efter hade vi en skada och han var tillbaka i laget och spelade PP… Kravställningen blir till ett luftslott…

Falken:
Alcén är det största skämtet till SC som någonsin skådats!!

Hans totala oförmåga att värva ett lag
Hans sätt att hantera målvaktsfrågan
Hans totala oförmåga att värva in kvalitet
Hans totala jävla hjärnsläpp att förlänga med Manner

Kapten Rödin tar onödig utvisning som vanligt. Ta av han kaptensbindeln!

Davey85: Palve & Dima är två spelare som är otroligt malplacerade i Manners disciplinerade hockey.
Det är inte en slump att spelare som Blomqvist, Ölund & Scott är bäst bland forwards. Lagspelare som är disciplinerade och gör jobbet, vilket belönas!

Hoppas Manner ger Timashov en ordentlig utskällning och bänkar honom resten av matchen.

Bulten: Får man fråga hur du ifrågasätter Brynäs utöver att sitta på HS och gnälla?
Såvida du inte är en person som deltar frekvent på Brynäs supportermöten med kritiska frågor och konkreta förslag(vilket jag djupt tvivlar på) så kan jag meddela att du inte hjälper klubben ett skit genom att sitta här och raljera.
Finns en otrolig komik i att du anser dig tillhöra en grupp supportrar som är anledningen till att Brynäs fortfarande spelar i SHL!

Brukar gå på Lhc - Brynäs då jag bor nära. Men har aldrig fått med mig en vinst därifrån. Så imorgon tänker jag ge fan i att åka dit och hoppas på nån slags kosmisk balans som ger oss poäng. Linköping är ett jävligt mänskligt lag, men av nån anledning klarar vi inte av dem i Saaben.

Hoppas på ett trendbrott imorgon.

Auchinleck: Brynäs har som väntat namngett Oliver Håkansson som tredjekeeper. Det betyder att han kan spela för Brynäs om man skulle ha någon målvaktsskada när Almtunas säsong är över. Alltså samma deal som med Andrén och HV71.

När paniken kommer smygande .......
Pär Lindholm i studion efter matchen
Är det högt tempo i dom här matcherna??
Nä, det är högre tempo i SHL.
Är det? Är det lägre här??
Ja det är som att möta Brynäs 3 matcher i rad!

Jan Grismöbel: först kry på dig och kämpa.
Har så svårt att förstå att man kastar skit när man lyfter fram och uppmärksammar en sjukdom som ALS som behöver alla pengar de kan få för forskning.
Blev så sjukt rörd av hyllning och vepan. Vet hur jävligt det är när en nära drabbas av obotlig sjukdom och bara följa den till slutet.

bradberry: Så tröttsamt med folk som bara gnäller bara för att gnälla på Brynäs, utan att ha någon som helst koll på hur saker fungerar.

{8399}: ”medelålder 47 på den uppställningen”

Som så ofta ett fullständigt nonsensinlägg från dig… Du, vi, jag har väl fan ingen aning vad det är för ålder på osignerade spelare. Om du brydde dig om att läsa så hade jag 5 FW platser öppna…

Forsberg 1978: Tur att inte Kempe kom till Brynäs