1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773540 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huge: Huge, du är precis som en sämre partner i en relation. Du har alltid en ursäkt och förklaring till allt trots att du har fel i det mesta

Zappaholic: Jag ber om ursäkt. Min frustration över kvällens förlust gick på ett felaktigt sätt över dig med flera. Jag får helt enkelt sluta att hänga här under match då jag definitivt inte är en bra person i motgång.
Ber igen om ursäkt och loggar ur för ikväll med förhoppning att laget kan vända detta.

munkas: Har inte du tjatat om allsvenskan sen 2017?

Kanske slår din våta dröm in den här säsongen. Håll tummarna.

Mattson: som vanligt i dom där åldrarna.
Bråttom över. Hur många sånna fall finns det inte 10 sista åren? Unga spelare som åker över för tidigt och sen är dom tillbaka efter ett par år :)
Jag vet att dom kanske inte har lika mycket att säga till om då klubben dom blivit draftad av håller i tyglarna. Sen är det väl klart som 18-19 åring signa ett kontrakt och få runt en miljon för det..
Gör som Silfverberg, stanna 1år extra och bli stjärna i shl, vinn sm guld osv 🙏🙏👍👍

Vino: jo imorgon sitter man ju där i nch arena igen. Som varje match egentligen. Skillnaden är att mitt Brynäs kommer på besök. Igen. Snälla låt dem vinna över jumbon iaf. Till råga på allt ska min mamma med på sin första hockeymatch. Låt de vita vinna, snälla

Stenis: Nu ska VV fortsätta i målet om han så har ett brutet ben

Bratwursten : Om man verkligen göra skillnad i Brynäs tills nästa år (i fall vi spelar kvar i SHL) så ska vi absolut inte förlänga med gamla gubbar som Danielsson, Genoway, Scott samt dom andra som har utgående kontrakt.

Ni vet att vi möter regerande mästarna på bortaplan va? Tycker vi gör en helt okej period.

xxx BIF xxx: Hur kunde Leksand gå från kvallag till topplag på 2 säsonger? Är fruktansvärt avundsjuk på hur de nu spelar och agerar som ett lag som vet att de inte kommer torska många matcher. Vad hände? Vad hindrar oss från samma resa?

Auchinleck: G A M E D A Y

Vi har otroligt nog 11 raka förluster mot Växjö på bortaplan.
Kan Rödin hålla sig till spelplanen?
Kan Manner trolla?
Får lilla slipsen nytt förtroende?

Matchtips: Växjö-Brynäs 8-2

Huge: ” : Det kanske är lite skillnad på att gnälla på ett enstaka domslut i en match där man samtidigt kan tycka att domarna varit bra, : Det kanske är lite skillnad på att gnälla på ett enstaka domslut i en match där man samtidigt kan tycka att domarna varit bra, och att som du och många andra gnällkärringar gör: kasta skit, raljera och uppträda allmänt omoget som supporter i princip 24/7. som supporter i princip 24/7.”

Så man kan ifrågasätta kunniga yrkesmän ibland, enligt dig.

Konstigt då att du ALLTID bemöter andras ifrågasättande av olika aktörer i Brynäs med att ”kunniga yrkesmän vet bättre än random hobbytyckare”. Märkligt beteende kan man tycka.

”… kasta skit, raljera och uppträda allmänt omoget…”

Funkar ganska bra som beskrivning av dina insatser här på hs oxå

Hur man besegrar OIK: fyra enkla steg

1. Respektera motståndet. Brynäs har kommit in varenda match med en attityd av typen ”vi har spelat i den här serien sen Hedenhös och nu ska vi visa er hur det går till i högsta serien”. OIK består av ett hopsop ärrade rinkkrigare som sett allt och hört allt. Sånt imponerar inte på dem.
2. Genomskåda deras strategi. Oskar kan inte vara ett spelförande lag, men det vet de och har byggt strategin utifrån det. Man utnyttjar motståndarens misstag, excellerar i snabba vändningar och kontrar sönder motståndaren.
3. Visa ödmjukhet och tålamod. Vänta på lägena istället för att skapa lägen åt dem. Brynäs har ett bra spelsystem byggt på ödmjukhet och tålamod. Man täpper till i mittzon. Det sista man ska göra är exakt det som Brynäs gjorde igår, med två forwards planlöst jagande puck i anfallszon. PA-hockey. Bulanhockey.
4. Spela snabbare ur försvarszon. Brynäs akilleshäl på hemmais, men som ofta fungerar ganska bra på bortais eftersom vi inte låtsas kunna föra en match.

Jugge: Idag gav vi bort matchen. Manner satte in fel målvakt, spelarna drog på sig onödiga utvisningar, spelar 5 mot 3 i slowmotion. Sen var inte domarna på våran sida.
Ska vi klättra i tabellen så vill jag aldrig mer se det här upplägget. Usch vilken kväll. 😩

Är så jäkla less på Andren och på att förlora mot Oskarshamn.

Rumpelstiltskin: Birger har knappt styrfart och duttar till en spelare i obalans.
Är det damhockeyregler helt plötsligt?

Pettisbif: Ta några minuter, gå ut ur ditt hem och ta några djupa andetag. Det du håller på med just nu är inget annat än pinsamt…

Ser så enkelt ut på deras mål. Varför får inte Veini fortsätta!?

Charles: Ja det är bara Brynäsarna själva (inkl. mig själv) som börjat drömma om namn som Djoos och Carlsson. Mycket pga. det finns personer i forumet som påstår att iaf den ena är helt klar för oss. Därför är det viktigt att inte ta ut sin besvikelse på Alcen/Grahm om dessa drömmar ej blir verklighet. Det är inte A/G’s fel att folk börjar spåna i rebusar samtidigt som anonyma konton på forum sprider rykten.
Viktig grej att ha i bakhuvudet tycker jag iaf!

spolaisen: Frågan är hur du vet att Cmores kommentatorer är dåliga om du inte har ljudet på… :)

spolaisen: Finns du på riktigt?

Såg inte matchen live för första gången den här säsongen då jag var bortrest. Men sett reprisen nu i efterhand och måste säga att det är en perfekt genomförd bortamatch även om det blev lite onödigt spännande på slutet.
Verkar som att Manners budskap gått in till slut och i både matchen ikväll och i torsdags så hjälper man varandra på ett helt annat sätt än tidigare. Kan vi fortsätta på det här sättet så kommer det bli slutspel

bradberry: Riktig krigarinsats där samtliga förutom Gunler är godkända. Vi är svårslagna när alla chippar in och med Timashov och ??? så kan det t om bli slutspel.

bradberry: underbar seger och tio poäng ned till djurgården nu. Båda sakerna extremt viktiga

Det här spelet ger hopp om framtiden

Jalapeno: man är oskyldig tills man FÄLLTS i domstol.

Det var en del spelare som gjorde en fin prestation igår, kul att se.
Även positivt att Andrén fick ta en seger, hoppas det kan bygga lite självförtroende. Jag vill så gärna se att Andrén kan ta och revanchera sig jämfört med den förra säsongen. Önskar honom all lycka till 👍

jag är fan chockad Brynäs gör mål direkt efter man släpper in ett, snor denna från twitter men Uppochnervända världen

lapad: JAAAAAAAAAA RÖDDDDA

Lunkz: Lindstein tror jag på, bra byte där

Jugge: spolaisen har många märkliga teorier och funderingar att bjuda på…

spolaisen: mycket snack, tror knappast du har någon insyn i hur uppgörelserna ser ut…

Christian Djoos klar till nästa säsong. Det försöks lösas redan nu men dyrt med skatter osv. Men hoppas kan man ju att det löser sig!! En stark värvning iaf klar till nästa års trupp.

Loomis666: Riktigt bra att man redan nu börjar nedmontera Sundlövs fuskbygge. Hade han varit kvar som sportchef hade vi antagligen sett en förlängning på Mannberg vid det här laget.

Huge:
Ta inte detta fel som ett påhopp på personen ”Huge”.
Men jag tycker du är ganska osaklig i din kritik mot supportrars åsikter om lagbygget innan säsongen drog igång.
Jag anser att det var många som ifrågasatte lagbygget tidigt.

Bara för att Alcen och Erika inte värvat bättre så betyder det inte heller att de tyckt lagbygget var bra och de var nöjda. De har ju också sina begränsningar i sin möjligheter att agera. Till exempel utifrån budget.

Nog måste du väl med handen på hjärtat också tycka att förbättringsarbetet från ifjol till i år bör kritiseras?
Eller var och är du ärligt nöjd?

spolaisen: För det första så tycker jag att Du ska visa lite respekt till en person som jobbat länge i Brynäs. Pecka Alcén.
Han utvecklade trots allt ett gäng målvakter som tog sig till NHL.

Sen detta med JA som SC.

Vad är det som gått så otroligt fel?
Har han skrivit långa avtal med fel spelare?
Är det att han är gammal spelare i Brynäs som skaver?

Tänk, vi kunde ju haft någon som har ekonomiutbildning, ung och "framgångsrik"
Som Jocke E i DIF.
Han värvar en person som får sparken efter 11 matcher. Värvar Josef Ingman som är lysande.

Får hem Sörensen med hjälp av extern spons.
Jocke E har ett jättebra CV ned massa bra säsonger bakom sig.
Eller?

Vi får helt enkelt se det för vad det är.
Brynäs anno 2021 är ingen attraktiv klubb, för någon.
Varken spelare eller ledare.

Sundlöv som jag har försvarat rätt mycket är en stor bidragande orsak varför Brynäs sitter med en hel hög dåliga kontrakt.

Ärva gammal skit är inte lätt.

Men jag tycker att JA/EG jobbar på rätt bra med att försöka förbättra truppen under säsong.
Sen är det så att har man inga pengar så är det svårt att handla bra ingredienser.

Ett stort problem är att Brynäs har en kapten som inte driver laget på rätt sätt.
Har aldrig gjort sen han blev kapten.
Det är fakta.

Zappaholic: Håller med! Skillnaden är väl Hur man skriver att man inte tycker som de andra! Du kanske har märkt att Huge får mycket skit för att han hånar nedvärderar de som inte tycker som honom och jag tycker att det är härskartekniker och en otrevlig stil

{8783}: Hur menar du att backarna står i en fyrkant?
Vi spelar väl ändå med två backar åt gången?

Och varför kallar de flesta skribenter Dima för Tima?
Om killen har ett nick så kan vi väl använda det kan jag tycka.

Sen måste jag passa på att ifrågasätta Brynäs beslut att släppa Nyberg till LHC inför gårdagens match. Jag ifrågasätter inte beslutet att göra sig av med Nyberg som kanske sitter på en för hög lön i förhållande till hans spel. Men att bidra till att kraftigt förstärka en konkurrent i de två matcher som mycket väl kan avgöra var vi hamnar i tabellen vid säsongens slut är för mig helt obegripligt.
Det vore en helt annan sak om vi bytt spelare så att även vi förstärkt. I detta fall är det ju så att vi ensidigt gynnat motståndaren inför dessa viktiga matcher.
Det tillsammans med beslutet att kasta ut en jetlaggad Dima på isen gör att man måste ställa frågan:
Finns det inget konsekvenstänk alls i klubbledningen?

#33: Är även jag inne på detta - Rödin känns alltför känslostyrd för att funka som kapten.

JanT: Nu kommer jag säkert bli halshuggen, men jag har funderat på en sak.
Dåligt ledarskap, kapten rödin?

För tredje säsongen i rad saknar vi en andrakedja som kan bidra offensivt. Allt handlar återigen om Scott och Rödin och framför allt Rödin ser ut som om han bär på allt ansvar på sina egna axlar. Han sliter hårt och försöker göra allt själv och ser mest frustrerad ut.

Forestonepearl : Brynäs sportchef som värvade Davydov: ”Han var en spelare jag haft koll på länge och jag ringde upp general managern i Florida och hörde mig för om Davydovs status. Han sa "var bara noga med att skriva in i kontraktet att han inte får passera blå linjen i försvarszon, då blir det bra..."

Ja du kanske förstår vilken lirare det var. Skottade in mål under två säsonger i Brynäs med en cool hjälm med halvgaller och hade en kaxig attityd. Ja - han blev en jä..a favorit.🙂

Zappaholic: "Fler som gillar Eklind!"

Japp, han är ett + som börjar bli ett !
Stark, vägvinnande..

Intressant kommentar från Manner om Nyberg:

"Vi hittade inte rollen i laget åt honom. John har sin styrka i defensiven, att kämpa om pucken. Vi behöver en annan typ av spelare, en som är bra med pucken och kan vara med i uppspelen."

Den beskrivningen stämmer ju verkligen inte in på Andersén så nog borde väl en till back komma in även om Andersén också värvas?

Peja: Nyberg; mitt starkaste minne måste ändå bli när han drar Sörensen i håret i matchen på Hovet. Normalt sett ett förkastligt tilltag, men för Dif och Sörensen gör jag ett undantag;)

nittontolv: otroligt skön vinst idag och så kul för Noel !
Sen blir jag ledsen att läsa hur vissa spelare häcklas här inne, mycket tråkigt.
Vi har de spelare vi har och vi får de spelare vi får, så är det och det är bara att stötta som gäller anser jag.
Forza Brynäs! Snart har vi Timashov i laget också 😁🥃🥳🥂🍻
Sen den där Myllerä? Vilken kanonback!

Davey85:
En VINST hörni! Man hade nästan glömt hur det känns.
Helt OK match tycker jag, lite tråkig möjligen men endast ett insläppt mål är framsteg!
Sov gott nu vänner!

Nyberg och Mannberg helt petade idag. Inte en dag försent! Hoppas dom är påväg bort. Och att det kommer in en back för dom pengarna! Och inte då Andersén...

Honken72: vilken fullträff man fick med detta inlägg tidigare ikväll NOT

” Är det bara jag som tycker att det är grymt tråkigt just nu. Holmgång i serien, dålig ekonomi (dvs inga förändringar i truppen) och inga tisdagsmatcher… knappt ett rykte att diskutera.”

mk: Det blev ju en trevlig tisdagkväll. Frölunda gjorde sitt, o Alcen o co verkar gjort sitt med. 😊

Dmytro har precis börjat följa Brynäs på Instagram. Kanske inte alls blir en back eller målvakt.