1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773542 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
mk: Det blev ju en trevlig tisdagkväll. Frölunda gjorde sitt, o Alcen o co verkar gjort sitt med. 😊

Dmytro har precis börjat följa Brynäs på Instagram. Kanske inte alls blir en back eller målvakt.

{7981}: Brynäs har enorma problem i defensiven, att ta in Desch är att be om fler problem i den spelformen. Så, nej tack.

Sv: Gameday
Oavsett hur många här sitter och tjuter så förstår jag att ni är som mig. Man älskar sitt lag, Brynäs. Man försöker hitta vägar, man ligger sömnlös, man känner sig helt tom och man tar det personligt eftersom man älskar Brynäs så mycket. Men en sak kan vi alla vara överens om. Manner i all ära, men givetvis håller inte namnen på tröjorna. Det ser nog alla.

Har vi TUR denna säsong och klarar kval så är det många kontrakt som bryts. Men hur mycket TUR ska denna förening ha? Jag tror personligen inte att Brynäs klarar ett till kval. Nu har vi 6 raka, det stärker inte självförtroendet, vart ska detta ta vägen? På riktigt.

Aldrig någonsin på de 4-5 senaste säsongerna har man fått andas ut. Vad ser Alcén? Är det bättre att åka ur än att spendera pengar? Hoppas han också på tur? Vi har inte 9 liv som en katt. Det är nu eller aldrig.

Något måste göras. Inget blanda bland femmor osv, vi har fått bevis på att det inte funkar. Något måste hända. Inte till jul, inte till nästa helg, NU!

Pettisbif: Lägg ner nu med snacket om att byta tränare. Det behöver vi aldrig mer prata om. Det är spelartruppen det är fel på, nu måste det värvas, gärna igår. Annars kommer vi inte vinna en matchjävel till. Visa lite nu Alcén förihelvete. JAG ORKAR INTE VA BRYNÄSARE MER. HERREGUD.

Huge:

Är det inte bättre att du skriver vad du tror själv istället för att klanka ner på andra skribenter och deras åsikter på hs som du alltid gjort i alla år

Du vet väl inte vad spolaisen och andra skribenter har för insyn i Brynäs

Hur orkar du va så jävla dryg hela tiden?

Sv: Dokusåpan Brynäs
Idag måste alla krappar sämpa tillsammans!

Dokusåpan Brynäs
15:15 Brynäs – Luleå

Säsong 61, Avsnitt 11

Beskrivning: En av Sveriges mest populära dokusåpor

Detta har hänt:

Brynäs var Sveriges överlägset bästa hockeylag. På åttiotalet tog Färjestad över med sin så kallade ryggsäckshockey. Mörka år tog vid – med ljusglimtar här och där – men mörkret lägrar sig fortfarande över Sätraåsen. Under året utbröt ett inbördeskrig där alla slogs mot alla. Campese, Sundlöf, Peter Andersson och många fler utkämpade tuffa strider mot varandra. Ett uppror, styrt från Täby, skedde och Kangas utropades till ny ledare. Mycket började se bättre ut – men snart började frågetecknen åter hopa sig. Varför följde inte spelarna den gameplan som tränaren dragit upp? Kangas ville ta in sin kompis, den getskäggade Wikegård, i Brynäs – men han tackade nej. Kort därefter gick Wikegård till hårt angrepp mot Brynäs målvaktstränare Sohlberg som han sade måste göra ett bättre jobb. …Men hur visste Wikegård det? Hade någon i föreningen berättat? Hittade han bara på? Eller var han rent av synsk? Och getskägget? Kan Wikegård rentav vara… Följ den spännande fortsättningen!

Hahaha, läser i Leksand forum på HS där vi benämns lillassyster och de storebror. Jag köper att de kan vara lite stöddiga nu och att de har ett bättre hockeylag för tillfället. Men beaktar man historiens vingslag så har de varit bättre än oss i några få säsonger sen senast de vann någonting...dvs när Ove gick på dagis.

Storebror är vi, men för tillfället blir vi uppiskade av lillasyster...

Intervju med Svedman i GD. Nämner bland annat detta om KK:

"– I detta nu håller vi på att boka upp ett möte med dem. Jag vill gärna träffa alla supportergrupperna. Vad kan vi göra för att de ska få en bättre upplevelse? Vad är deras uppfattning om hur det har varit och hur ska vi fortsätta framåt?

– Vi hoppas vi kan få till bra konstruktiva möten och att alla som stöttar Brynäs vill komma hit och skapa en bra upplevelse."

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Jag är inte den som är den. Jag är kanske den som klagat mest av alla här på HS och på John Nyberg. Men faktum kvarstår att han har rätt så överlägset bäst +/- i Brynäs. Vet att visa antyder att just den statistiken inte är nått att hänga i julgranen. Men jag vill istället för att håna Nyberg nu hylla honom. Han har spelat uppoffrande och resolut. Gör det han ska och sliter enormt i BP men även i defensiven. Varit rätt vass med poängen dessutom.
Tycker han bör gå före Mylläri alla dagar i veckan. Sätt Nybbe med Björk som jag anser är svagast just nu av dom 6.
Sen tycker även jag att Bergman växt. Mot Örebro var han nog bästa back skulle jag säga. Och idag var han bra igen! Tror han skulle kunna passa bra ihop med Hedberg.
Berra med Chay. Påminner om Berra-Gunde.
Sen Hedberg som jag tycker är riktigt bra i år, ihop med Bergman som har växt på slutet som sagt.

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Auchinleck: måste hitta tillbaka till spelet som var mot Växjö och SAIK där man spelade tight och ställde upp i mittzon och bromsade motståndarnas fart.
Till Leksand vaska om lite i backparen. Prova någon annan spelar i andra istället för Gunler, kanske Ljungkrantz Kvist eller Eklind

Stenis: Eftersom du är en ny medlem ger jag dig följande rekommendationer:
1) Anmäl inlägg som du tycker går över gränsen på något vis. Det är så vi hanterar personangrepp och andra regelöverträdelser, inte genom att göra allmänna "utpekanden" i forumet av personer som man tycker har varit otrevliga.
2) Bra att du vill att andra tillför god ton. Vänligen följ ditt eget råd. Att skriva spaltmeter om andra användare istället för att använda anmäl-funktionen är inte god ton.
3) Läs reglerna. Där står bland annat att vi inte diskuterar moderation i forumet. Anledningen är uppenbar; det är en del personer här som är mycket mer intresserade av att tjafsa än att diskutera Brynäs. Det förstör forumet för oss som vill diskutera Brynäs. Personer som inte är intresserade av att diskutera Brynäs har ingenting här att göra.

mk: ” Jösses i jävlar vad det stör dig att Huge är moderator. ”

Nej, det stör mig att han trycker ned andra skribenter och är en mobbare.

Zappaholic:
” Personangrepp på en moderator känns ju lite dumt?”

Det spelar väl ingen roll om det är en moderator eller inte, det känns mycket dumt oavsett.
Men den där Huge är ju moderator och sätter normen här inne. Vad förväntar du dig då? Är det så att moderatorer får komma med påhopp men de själva ska vara fri från påhopp?
Tydligen kan det vara så för det var bevisligen för mycket att påtala att gott föredöme är önskvärt från en moderator, för det togs bort så även brynäsrelaterade frågor försvann på köpet!

Brooklyn forever: ” Sen skulle jag testa att sätta in Eklind i första med Scott och Rödin. Har vi ingen sniper kan vi ändå köra med tyngd.”

Helt enig, det är Eklind värd! Då är det likabra att passa på att sätta Olesen med finnarna också!
Rödin-Scott-Eklind
Sallinen-Palve-Olesen
Värt att prova!

{8399}: Hopp? Nyss var de ju ett problem?

{8399}: Det är din åsikt.

{8399}: Får vi även hem Silfverberg, Järnkrok, Ekholm och Bäckström kan det bli en bra säsong...

Lunkz: Topp-3 sämsta idag

1. Försvaret
2. Straffarna
3. Hockeysnack (strul varenda jävla match)

Man kan glädjas att vi spelar hockey åtminstone under Manner.

MEN jösses så mycket kladd som skapar 80% av RBKs chanser helt i onödan.
Noll ödmjukhet hos för många sk bärande.

Jag sa det tidigt idag. Domarna väntade på en Brynäsutvisning, Björks är solklar, synd att de hoppade över 2-3 klara Rögleutvisningar innan bara. Hatar den här jävla utjämningspolicyn.

{8399}: Är ju annars ganska lätt att se att Brynäs har ett mera vägvinnande spel i år. Ett spelsätt som passar materialet bättre. Dock får man inte falla ur ramen. Disciplinen måste finnas där till 100%.

Igår drällde Genoway, Mylläri och Andrén i avgörande lägen som ledde till baklängesmål. Det är tre som stod för ödesdigra misstag varav den sistnämnda stod för två...

Det håller inte och här har Manner att jobba på. Det är väldigt talande att man faller igenom mot dessa lag medan man bibehåller koncentrationen 60 minuter mot bättre lag... Detta gäller främst utespelarna. Andrén ser jag tyvärr som ett hopplöst fall som vi måste åtgärda...

Lättja!

Man börjar tumma på linjerna... Börjar spela raggarhockey... Pinsam underskattning och en (temporär?) återgång till den mentalitet som präglat hela föreningen i tjugotalet år... Det vill säga en självbild som skriker topplag och en förmåga som visar på undre halvan. Skärpning!

Andren är en bra målvakt som behöver en nytändning, utlåning till HA? Går man in och läser på Brynäs Instagram så blir man spyfärdig av allt hat mot Andrén, alla vet hur dåligt han mådde förra året.

Måste säga att Palve och Sallinen visar klass denna match med!
Såg ni Palves jobb framför egen målis?

Alfred : Roligt för Eklind, tycker han överraskat hittills! Bland de bättre i Brynäs i match efter match.

Genoway är så jävla bra

Grus: En ide är att Brynäs skulle försöka få ungdomar inom sina sociala projekt att engagera sig i ett aktivt supporterskap. Det kan var Tifo-tillverkning för den som är konstnärligt lagd och gillar att arbeta med design. Andra kan jobba fram hur man bäst engagerar publiken med rätt metoder. Det gäller ju att hitta personer som är engagerade och som är villiga att lägga tid och engagemang på uppgiften. Brynäs får stå för lokal och medel för att möjliggöra arbetet. Brynäs borde också engagera sig så att klack och matchunderhållning är i synk med varandra.

mk: Ja, fast det var konstigt att Manner spelade så mycket på 7 backar igår när Bergman hade så stora problem, men antar att han hamnar utanför laget när Bertilsson kommer tillbaka. Molin saknar man bara i powerplay, annars är han ju inte framträdande på något sätt. Olesen är en klart bättre 3:e länk i förstalinan, tycker jag.

puffe: Det tar några dagar att sätta upp alla behörigheter till de nya moderatorerna innan de är "up and running", så de kunde inte agera ikväll, men jag har rensat nu.

Kolla på reprisen på C-more nu ni som kan. BIF känns tightare och mer väl samlade i samtliga zoner än på länge… Och tekniska på små ytor. Visst ibland luckras det upp men det går inte att jämföra med förra säsongen. Man hjälper varandra.
Kan faktiskt bli kul denna säsong.

Treklövern1912:
Med tanke på att det är i stort sätt samma lag som förra säsongen så är det väldigt imponerande vad Manner åstadkommit på kort tid. Han kom väl till Gävle i början av augusti? Ett helt annat lag än förra säsongen

{8399}: Skål! Firar med en GT. Skönt för halsen som jag skrek sönder i arenan. Pudas, var han så där jävla gnällig när han spelade med oss?

{8975}: Jag ÄLSKAR styrspel.

6p mot Växjö och Skellefteå, Fyfan vad sjukt. Otroligt imponerande. Skål på er Brynäsvänner!

Utseende på folk i klacken kan knappast ha att göra med att det inte blir något tryck, med tanke på Leksands klack.

Nu blir det bastu och en LapinKulta !

eltifoso: Efter att ha sett lagets uppträdande i inledningen på säsongen så känner jag mig ganska trygg, jag tror att Manner är det bästa som hänt Brynäs på många år, och jag tror och hoppas att han blir våran Sam Hallam i många år framöver😊

{8399}: sluta spamma forumet! Det där kan ni ta i en bubbla

Peja: Accepterar varningen till 100%.

Till Er alla andra.

Förlåt min attityd de senaste dagarna.
Men ibland är det svårt att inte strö salt i såret. Vi har nog alla vart där.
Även den andra personen som varnas har nog varit där.

Stenis: Du kan anmäla inlägg genom att trycka på pilen högst upp till höger i inlägget och därefter välja "Anmäl". Du är inte ensam om att vara trött på käbblet. Som tur är har hockeysack två funktioner för privata meddelanden (brev och bubbla). Där kan Bifbiffen och mk ta några hundra vändor till om PB om de så önskar utan att vara till besvär för övriga forummedlemmar.

Bifbiffen: Du vet inte ett jävla skit, svårare är det inte.

Bifbiffen: Med nöje! Här kommer ett ämne:

• Inte utan att man undrar hur det blir nu när de släpper på 29:e. Man snackar om fulla hallar och ett år med hockeyfester varje omgång…Jag är inte så säker… Många har skaffat sig nya vanor, kanske tidigare säsongskortsinnehavare blivit bekväma och kör cmore samt kanske börjat lira padel eller något istället. Visst kan det bli en tillfällig boost men på lång sikt tror jag klubbarna kommer att behöva vara rejält på tårna för att locka publiken till arenorna… Särskilt Brynäs… Någon som vet hur konflikten med Kamratkompaniet fortlöpt…? Är sällskapet upplöst eller på väg tillbaka? Nog för att jag tycker de ibland resonerat som barnrumpor på hybris men de kunde ju i alla fall förhöja stämningen vissa matcher. Nu är det viktigt, att själva upplevelsen att gå på match, på plats, blir en positiv upplevelse..

Blir allt svårare att gilla det här laget. Man sitter bara och väntar på ett sånt där slut. Hur jävla dum får man bli att knätackla och köra yxhugg i slutminuterna. Blir så jävla trött. De målen också... Sjukt svaga.

För att inte tala om den här jävla skitsidan som lagt ner under samtliga matcher hittills precis när man vill skriva av sig.

Mannberg mannen som ständigt tar idiotiska utvisningar!

Vad har han för hållhake på Brynäs organisationen?!

Skeppa!!!

Timrå under 1-5 efter en period…

Timrå ärvde hybrissjukan vid besöket i Gävle…🤷‍♂️

Bifbiffen: Är det inte enklare att du medger att du inte vet ett skit om omständigheterna och loggar ut istället gör att genera dej själv och alla andra Brynäsare?

Alfred :
Tråkig historia för alla parter, men att Patrik Berglund o Brynäs går skilda vägar är ju naturligtvis det enda rätta... förhoppningsvis är det inte för sent för BIF att hitta en vass ersättare! Blir intressant att följa vem det blir!

Bifbiffen: inget mer spel för P.Berglund. Kontraktet bryts