1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773525 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Gameday!
HitTheLights: Kollat uppåt har jag inte gjort på 3-4 år..

Det som jag slås av på matchkvällar senaste månaden är att den omedelbara ångesten är borta. Nu ser man med tillförsikt fram mot match.
DET är en konstig men skön känsla😀

Sv: A proposito de nada
LevelReset: Blir intressant att se vad denna oerhört charmiga och kompetenta Västeråssupportern säger om det?;)
Uppladdat:

500x0-f6488b59-6660-4168-82ec-be090f8fe38c.jpeg

riggen: Svårt att bestämma mig för vad som är häftigast. VVs chans till rekord eller att det är Hallandsposten som ligger bakom scoopet? 😉

Kul att hur VV så skickligt använder klubban i situationer kring målburen.

Fantastisk insats igen!

Peja: Oj vad det har lossnat för Palve. Öser in poäng.

Forestonepearl : och glöm inte manner!!

Vi verkar gilla 4-0 i år.

8-0 de två senaste. Viktig seger. Kändes aldrig särskilt farligt. Småkronorna härnäst. 🇸🇪

mattias - 74: God jul till dig och alla BIF supporters. Vi hoppas att hallarna kan fyllas igen om några veckor.

Officiellt besked nyss att biljetten återköps. Trodde att fullvaccinationsbevis för oss alla åskådare skulle räcka för att erbjuda en säker arenaupplevelse som tidigare kommunicerats. Tråkigt!

Funkar dock fortfarande att åka tunnelbana och buss utan vare sig det ena eller det andra…?? Samtidigt fortsatt trängselavgift i Stockholm för de som isolerar sig i bilen istället för att trängas i kollektivtrafiken (mysko??!! men är inte så insatt i hur politiker tänker)

Nåja. Är väl lika bra att efterskänka pengarna till BIF tänker jag…

Rumpelstiltskin: Vi kommer nog se krav på helvisir/galler i framtiden oavsett om du tycker det är töntigt eller inte. Precis som man en gång i tiden började kräva visir, och innan det hjälm. Så märkligt att vara emot spelarnas säkerhet för att man vill att det ska vara hårt och häftigt.

www.expressen.se/sport/hockey/visar-upp-skrackskadan-krossat-till-kaksmulor/

www.arbetarbladet.se/2021-04-27/efter-skrackskadan--nu-vill-forre-brynasbacken-lyfta-gallerfragan-hade-inte-blivit-halvblind-om-jag-spelat-med-det

Sv: Intresse för att dra igång en tifo-kultur?
Franke: Väldigt bra initiativ! Dags att vända stenar efter någon driven person som vill köra igång en TIFO-grupp, det är ju öppet mål med Franke som resurs :)

Man får ju verkligen hoppas att det inte stämmer, att folk sitter med flera nick härinne och backar upp sina egna inlägg.

Det vore ju tragiskt

mk: Bocken brinner, förbannelsen är bruten! Nu kan vi släppa oron över kval och se fram emot en fin poängskörd resten av säsongen 😉

Ove Myling: Jag tycker att Molin är skicklig i powerplay, men han platsar ju inte i första uppställningen nu när Palve, Timashov och Rödin är där. Om Molin inte har en nyckelroll i PP kan man ifrågasätta hans existensberättigande i truppen, för han har ju aldrig tillfört något särskilt i 5mot5 över tid. Är lite förvånad över att en del skribenter tror att Molin varit svår att ersätta, med tanke på hur ilte som han faktiskt tillfört under den här säsongen. De som vill förlänga hans kontrakt argumenterar med insatser i förra säsongens kval som motivering, och det säger ju ganska mycket att de måste gå tillbaka ända dit för att hitta bra insatser när vi har spelat halva den här säsongen. Om Molin hade haft ett annat efternamn tror jag inte att någon hade förespråkat en kontraktsförlängning.

Peja:

Med det spelet Brynäs visar upp nu bör det finnas en hunger att gå för slutspel. Jaga framåt, var inte rädd för det som finns bakom.

Underbart! 😁👍 Och vi vinner skotten 27-19. Så jävla starkt.

Vi har något på gång.

Nu häller jag upp min Ardbeg. Skål på er. Tre pinnar efter två bortamatcher mot FBK och FHC är jävligt godkänt.

Stenis: hade Berra vart frisk hade aldrig 1-0 målet blivit det är jag helt säker på

Jocke Eriksson säger upp sig som sportchef i Djurgården. Så nu står de utan både sportchef och huvudtränare mitt i säsongen. Vem är sugen att hoppa in där nu? Ihop med turerna kring Videll så är det ju nästan en större soppa än Brynäs i somras. Djurgården känns som ett klart kvallag.

Apropå JVM och att William Wallinder inte fick en plats. Monten är nog den sämsta förbundskaptenen juniorkronorna haft, åtminstone i modern tid. Karln har ju uppenbarligen noll koll på hockey, var ju likadant när han nobbade Söderström

Berge: Men tycker du seriöst att Brynäs ska gå in i nästa säsong med exakt samma centeruppsättning som i år: Scott, Palve, Sallinen och Ölund. 3 st på fel sida 30-strecket (Scott med råge) och en som stått helt still/haft negativ utveckling.

Det märks vilken losermentalitet det är bland fansen. Brynäs håller sig knappt över ytan och då ska det förlängas med varenda spelare som gjort ett bra byte.

Vi har redan låtit lag som Örebro, Rögle, Oskarshamn och till och med Leksand springa förbi oss i tabellen och vi bara accepterar det. "Det kan bli Play In i år". Är det där ambitionsnivån ska ligga?

Släpp nostalgin och våga tänka lite större säger jag.

Livsviktiga 3 poäng och mycket bra genomförd match!

{8399}: Vad är det som händer? Våran ångest är ju ingenting mot HV fansens.
Skål på er Brynäsvänner! Vi är i SHL 🍺🍺🍺
Uppladdat:

500x0-00b9334c-371e-42c3-bf1e-fda29a74e3f9.png

{8399}:  Gå in på tråden MoDos tråd Apropå Ingenting och bidra med en julklappsslant till insamlingen till sjukhusbarnen 🎁🙏

BIF Kungen: Nu är vi förbi Malmö och ikapp Lhc poängmässigt.

Forsberg 1978: Det ska va någon annan än nr 44 mellan dima o palve.

Zappaholic: Stress? Vad har de att vara stressade över? Det är ingen som förväntar sig seger borta i Luleå. Bara att spänna av och gå ut å göra skitjobbet samt spela enkelt… Som jag skrev, det sänder jävligt dåliga signaler när våra rutinerade spelare gör så här. Är de stressade? Över vad?

Det är två juniormisstag på dessa spelare som gör att vi är tre under istället för ett och med i matchen…

Det är för dåligt helt enkelt!

{8399}: Det finns ljusglimtar, något som sakandes förra säsongen. Sånt ger hopp.

Om jag fattat det hela rätt.
För en dryg vecka sedan blev Lucas Carlsson uppkallad till Florida, fick minimalt med istid och är nu nedskickad till AHL igen.
Är det inte dags för Florida att låna ut honom till Brynäs, för alla parters skull? Det hade gjort Brynäs, Carlsson & Florida minst sagt gott!
Skulle vi få in Carlsson (alternativt en back i samma kaliber) + Henrik Karlsson så kan vi börja blicka mot topp 10 istället för mot placering 13 & 14!

Malmö spelar WIKEGÅRD-hockey. Mycket kilon, mycket muskler, tunga att möta. Därför starka framför mål ex. Men enligt mig inte så sevärt.
Brynäs spelar med skicklighet, enligt mig typisk Brynäshockey, kalla det för identitet. Och det är roligare att se på. Båda spelsätten kan ge framgång. Är säker på att Gävlepubliken föredrar den hockey som jag här kallar Brynäshockey. Lite mer finess och mindre armbrytning.

Tigerhjärta: Gött!! Skraltig förstaperiod men bra 2:a och 3:e. Skönt att kunna vinna OT också! Har Olesen äntligen hittat sina borttappade nycklar??
En får hoppas.

Alfred : Håller med om målet men han har definitivt spelat upp sig på slutet. Kanske börjar komma in i svenska hockeyn? Kan Henrik Karlsson komma in och ersätta Andrén ser inte målvaktssidan så tokig ut.

Ikväll ska det firas med dansk öl!

Veini har en bra dag i kassen men tror definitivt han vill ha tillbaka målet, känns som att han alltid är felplacerad när de kommer ensamma på kanterna

Soffdomaren: Dima sa även att Nicky D hade sag att han gjorde honom yngre.
Gillar verkligen Nicky D, han kan var grinig och spela dirty. Och han har ofta rätt analyser i periodpauser.

munkas: Riktigt bra fart, det var längesen det var såhär roligt att se Brynäs spela hockey!
Hade tippat 4-1 vinst men otroligt härligt att veini får hålla nollan och vilken jäkla stämning det var i arenan! Har knappt någon röst kvar och ändå var jag inte på stå.
Spelar vi såhär är det inte kvalspel för att rädda sig kvar i shl, då är det kvalspel för en chans på guldet.

mattias - 74: Tycker Mattias - 74 är riktigt bra med. Oerhört sportslig supporter. 🙏

Forsberg 1978: Scott är fenomenal idag, spelar fysiskt med.

Jag är smått chockad över vad jag ser på isen idag. Även om vi vet att vårt Brynäs är starkare hemma. Men det är ju Timeout-läge på LIF nästan.

Peja: Jag har nyss tagit mig tid att lyssna på Håkan Svedman i Brynäspodden från den 16/11 och blev mycket glatt överraskad. Håkan har en helt annan attityd än tidigare klubbchefer och jag fick en mycket bra känsla. Jag fick känslan att han förstår hur viktigt Brynäs långsiktiga arbete är och att allt inte bara är här och nu. När jag säger det så lyssnar jag inte bara på vad han säger utan också på vad jag tror han menar och också hur han uttrycker sig. Ser positivt på Brynäs framtid och det ska bli spännande att se hur Brynäs vill inkludera oss fans bättre än tidigare. Nu fokuserar vi på att spöa skiten ur Leksand ikväll, eller hur Mattias -74 ;-)

{9461}: Vore trevligt om dom kunde variera menyn lite istället för bara torsk på Tisdagar, Torsdagar och Lördagar......

mattias - 74: Du tror inte Brynäs måste höja sig rejält för att slå Leksand?

Ni har inte sett bra ut de senaste tre matcherna, vi har inte sett bra ut sen 2017

xxx BIF xxx: Jag kommer inte ihåg nått konkret så.
Men om en fd chef över IKEA Sverige inte är bra nog för dig som KD för att leda Brynäs.
Då får du nog söka tjänsten själv..

Fattar mycket väl att allt inte kommer på plats snabbt.
Sen som han sa, ska man kommunicera allt man kommer fram till?
Ganska mycket som ligger Brynäs i fatet oxå.
-23 miljoner
Ny styrelse
Nya SC
Nya personer på flera poster i dagliga arbetet.

Men visst. Skitenkelt att fixa på en kvart.

mattias - 74: ”Luleå förlänger med bulan”

Kanske nåt för Brynäs att ta efter. Släng på ett par år till på Manners kontrakt, bara för att visa att vi har förtroende. 😉

{9461}: Manner är den klart bästa tränaren på många år. Problemet är hans material han försöker trolla med ..

Charliejfz: Det märks att du inte är Brynäsare, du är så positiv och optimistisk. 😉

Lunkz: Nä, men tyvärr är det rätt stor risk för att vi gör det. Jag tror inte vi kommer före Lhc och Dif. Broc har varvat igång på allvar och Dif har spelat med en gedigen skadelista -Eklund och ligger bara 4 poäng efter. De kommer segla ifrån oss innan juluppehållet. Sen har vi Malmö och Fbk. Två lag som verkligen underpresterat sett till trupperna de förfogar över. Det finns inte på kartan att de blir kvallag. Oskarshamn har redan seglat iväg.
Då har vi Brynäs och Timrå kvar på perrongen. Sett till truppernas styrka och den mentala svaghet som lagen besitter så känns det ganska rimligt med dessa som kvallag.

Sen verkar tyvärr inte Timrå passa oss särskilt bra då vi har förlorat 4 av 4 matcher mot dem. Jag ger Brynäs 30% chans att kräla sig igenom även denna säsong och hålla sig kvar i SHL. Det är ändå odds som är fullt acceptabla med tanke på hur jävla risig truppen såg ut när säsongen drog igång.

xxx BIF xxx: Så tänkte dig någonting i stil med:

1) Kangas och den nya styrelsen blir vald.
2) Inom kort fattar den nya styrelsen beslutet att Alcén och Erika ska få massivt utökad speladbudget, eftersom man bör ha fixat massa sponsormillar blixtsnabbt.
3) Truppen förändras dramatiskt som en konsekvens av punkt #2. Helt plötsligt har Brynäs råd med massa klasspelare som samtliga väljer att spela för Brynäs före alla andra anbud, eftersom Brynäs till skillnad från alla andra har lyckats trolla fram pengar ur tomma intet.

Eller vad menar du egentligen?

Vad Brynäs gör som är bra nu? Tja, man dumpar som sagt rätt spelare och verkar jobba på att bli av med ytterligare spelare som inte håller måttet. Det har inte gjorts de senaste åren. Exempelvis Mannberg har gjort flera hundra matcher för klubben och blev kvar tills nu.

Att värvningarna blir lite av panikvärvningar är ju oundvikligt när man värvar under säsongen, oavsett vilka som sitter i styrelsen. Det är väldigt enkelt att peka på att Brynäs borde värva den och den klasspelaren, det hade man självklart gjort om det funnits möjlighet att göra. Likaså hade alla andra SHL-klubbar värvat klasspelare efter klasspelare om det var möjligt att trolla fram en massivt utökad spelarbudget från en dag till en annan.

Auchinleck: Titta på hur Leksands fans hanterade sjuttielva trottoarkanter och degraderingar. Ledsnade inte allt för mycket tydligen…

Klubben finns helt enkelt inte utan åskådare/medlemmar/fans. Det är vi som är klubben. På kansliet och i spelarbåset kommer det in tjänstemän som byts ut då och då - och ofta lämnar Brynäs för andra klubbar. Brynäs är större än dem (som Sandlin sa en gång - när han fick sparken tror jag). Det är upp till oss fans vad Brynäs är och står för egentligen!

Huge: Huge, du är precis som en sämre partner i en relation. Du har alltid en ursäkt och förklaring till allt trots att du har fel i det mesta

Zappaholic: Jag ber om ursäkt. Min frustration över kvällens förlust gick på ett felaktigt sätt över dig med flera. Jag får helt enkelt sluta att hänga här under match då jag definitivt inte är en bra person i motgång.
Ber igen om ursäkt och loggar ur för ikväll med förhoppning att laget kan vända detta.

munkas: Har inte du tjatat om allsvenskan sen 2017?

Kanske slår din våta dröm in den här säsongen. Håll tummarna.

Mattson: som vanligt i dom där åldrarna.
Bråttom över. Hur många sånna fall finns det inte 10 sista åren? Unga spelare som åker över för tidigt och sen är dom tillbaka efter ett par år :)
Jag vet att dom kanske inte har lika mycket att säga till om då klubben dom blivit draftad av håller i tyglarna. Sen är det väl klart som 18-19 åring signa ett kontrakt och få runt en miljon för det..
Gör som Silfverberg, stanna 1år extra och bli stjärna i shl, vinn sm guld osv 🙏🙏👍👍