1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773593 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Du vet inte ett jävla skit, svårare är det inte.

Bifbiffen: Med nöje! Här kommer ett ämne:

• Inte utan att man undrar hur det blir nu när de släpper på 29:e. Man snackar om fulla hallar och ett år med hockeyfester varje omgång…Jag är inte så säker… Många har skaffat sig nya vanor, kanske tidigare säsongskortsinnehavare blivit bekväma och kör cmore samt kanske börjat lira padel eller något istället. Visst kan det bli en tillfällig boost men på lång sikt tror jag klubbarna kommer att behöva vara rejält på tårna för att locka publiken till arenorna… Särskilt Brynäs… Någon som vet hur konflikten med Kamratkompaniet fortlöpt…? Är sällskapet upplöst eller på väg tillbaka? Nog för att jag tycker de ibland resonerat som barnrumpor på hybris men de kunde ju i alla fall förhöja stämningen vissa matcher. Nu är det viktigt, att själva upplevelsen att gå på match, på plats, blir en positiv upplevelse..

Blir allt svårare att gilla det här laget. Man sitter bara och väntar på ett sånt där slut. Hur jävla dum får man bli att knätackla och köra yxhugg i slutminuterna. Blir så jävla trött. De målen också... Sjukt svaga.

För att inte tala om den här jävla skitsidan som lagt ner under samtliga matcher hittills precis när man vill skriva av sig.

Mannberg mannen som ständigt tar idiotiska utvisningar!

Vad har han för hållhake på Brynäs organisationen?!

Skeppa!!!

Timrå under 1-5 efter en period…

Timrå ärvde hybrissjukan vid besöket i Gävle…🤷‍♂️

Bifbiffen: Är det inte enklare att du medger att du inte vet ett skit om omständigheterna och loggar ut istället gör att genera dej själv och alla andra Brynäsare?

Alfred :
Tråkig historia för alla parter, men att Patrik Berglund o Brynäs går skilda vägar är ju naturligtvis det enda rätta... förhoppningsvis är det inte för sent för BIF att hitta en vass ersättare! Blir intressant att följa vem det blir!

Bifbiffen: inget mer spel för P.Berglund. Kontraktet bryts

Auchinleck: Seriöst, f*n vad en bra start på säsongen skulle vara skön och då snackar jag om typ 10 första matcherna. Tänk om vi kunde ha i alla fall 18 poäng efter tio matcher vad härligt det skulle vara.
Ångesten är fortfarande tung.

Ordningen är återställd. Vi leder serien!!! 🙂👍
Uppladdat:

500x0-6d52258d-62be-4895-b31e-88f7ef2ef90c.png

SHL-premiär och Hockeysnack är nere för underhåll. Bedrövligt!!

KulaShaker: Har inte resurser som Sandviken Coromant men istället för en biljett går pengarna till Fansens värvning 3.0. Troligtvis kommer pengarna inte behöva användas på ett bra tag eftersom spelarna, tränarna och alla runt laget verkar vara ett lag i ordets rätta bemärkelse.
Uppladdat:

500x0-swish.png

Skrubben: läs igen, vad han menar är:

Jag tycker inte Johan, som precis slutat som spelare och inte jobbat med scouting eller lagbyggande över huvud taget, har rätt kompetens och erfarenhet. Han har tillexempel inte suttit i förhandlingar med agenter och nu ska han jobba med det, tyvärr.

Kangas satt även med facket och försökte ogiltiförklara alcens nya jobb dagen efter åm, vilket inte gick att genomföra utan att sätta johan på 3års lön utan arbete.
Nu med gällande situation så peppar han honom så gott det går.

Helt rätt. Dåligt citerat av tidningen

Expressen toppar sin sport med att Erika Grahm har blivit den första kviinnliga sportchefen i SHL. Alcén är ju sportchef för herrlaget, men Grahm har ändå gått och blivit SHL-sportchef verkar det som.

Grahm har ett "strategiskt ansvar" medan Alcén jobbar med laget och med rekrytering och scouting.

Lemp: Personligen känner jag mig mer taggad än någonsin att se hockey live, finns inget som slår känslan av att vara på plats! Sen att det även hjälper klubben ekonomiskt är ett stort plus!

PS Jag klandrar inte dig och dina kompisar för att känna som ni känner!

puffe: enig.

Hade gärna bytt ut Örebro mot Modo. Skicka ner Oskarshamn, Lhc och Växjö med. De lagen ger mig ingenting.

Och skicka ned Djurgården med bara för att jävlas med media.

Ta upp Modo, Löven och… ja vafan, Karlskoga. Lag med lite känslor runt.

All heder till spelarna. Det ser dåligt ut men de har lyckats ta sig samman och vinna. Kul att få lite vinnarkänsla, det kommer behövas.

Alfred : VV räddar tre raka på väldigt lika vis. Bertil riktigt iskall

Peja: Hur många gånger har det inte hänt att Mannberg gått in på sista året på kontraktet, mer eller mindre alla tror att det blir hans sista säsong om han ens blir kvar säsongen ut. Sedan hamnar han i ett stim där han gör några bra matcher och ett par mål och belönas med ett nytt kontrakt innan han går tillbaka till sin mer normala mediokra nivå och det nya kontraktet ser oerhört förhastat ut. Återstår att se om den historien upprepar sig i höst.

Brynäsgubbe: Brynäs klart bättre sett över hela matchen. Märkligt att du inte ser det...

Silfverkroken: Håller verkligen med. Gillar Manners inställning i denna intervju.

Lunkz: ?Ikeas fd Sverige chef ny kd i brynäs.
Håkan Svedman?

Tror ni han kommer att möblera om mycket i föreningen Brynäs nu Hepp!

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif: Håller dock med Pejas tidigare resonemang om att naiv övertro på truppen har ställt till det för oss rejält under några år. Slutar PB så måste han ersättas från START av säsongen. Nyförvärvet ska bidra under HELA säsongen. Dessutom har vi fansens värvning-pengarna som därtill borde läggas på ytterligare en förstärkning av truppen så fort som möjligt. Truppen måste bli starkare.

*Truppen har senste säsongen visat sig vara mycket svagare än ledningen trott.
*Vi behöver marginal ned till kommande kvallag. Kval ska inte ens vara nära. Ett kort slutspel ska åtminstone vara möjligt att drömma om.
*Ett bra (eller åtminstone lite bättre än förra kaossäsongens) lag borde dra mer intresse från publik och sponsorer, lyfta varumärket och ge tillbaka pengarna som satsas enl ovan.

Blå grottan: Hear hear!
Som Brynässupporter har man varit med om glansdagar och kärvare år. Har stått upp i många år, sitter numer, fastän jag står upp för laget varje match och varje säsong. Sociala medier gör ju att ältandet och självplågeriet tar nya höjder.
Visst, andra kanske har bättre laguppställning på papperet men jag hoppas och tror att vi kan bygga nåt här. Lite vind i seglen och många kommer lyfta sig från förra årets misär.
Herregud jag håller på Leeds i PL. Marching on together!

Så var man då för första gången i Gävle! Hejsan alla Bifare! Heja Blåvitt;)

Mike.F

#33: Jag hoppas att man ger en junior chansen istället för att ge en trött Andersén ett kontrakt.

Hur ofta har Brynäs ens värvat anfallare, med det poängsnittet Genoway haft i KHL, i ett antal säsonger? Så som tilltänkt offensiv back, och med tanke på vår ekonomi. Då får väl den här varvningen, rent meritmässigt, vara det bästa/dyraste som Brynäs kan lyckas med.

Sen finns det naturligtvis inga garantier för hur spelaren presterar i Brynäs. Men i och med att det är idrott vi talar om. Då finns det ju egentligen aldrig några garantier, för hur väl en spelare kommer prestera i en ny klubb.

Om man inte vill att det ska finnas någon risk, för att en spelare inte ska lyckas i en ny klubb. Då bör man inte värva några nya spelare alls.

Davey85:

Själv dricker jag alltid Gevalia

Bästa kaffet ☕️☕️☕️

mattias - 74: Spelade golf med 3 st leksingar med hcp 1.5-2.5. Vi spelade open. Själv har jag hcp 3. Brynäs vann. 😁

Detta från AB Per Bjurmans NHL blogg i natt var kul.
Uppladdat:

500x0-3abcec12-9cd0-4dc6-a488-65abc0e14178.jpeg

mk: Man kan säga att spydigheterna är proportionerligt mot kompetensen i föreningen, på och utanför isen. De senaste åren har det blivit en hel del spydigheter, vilket stämmer ganska väl överens med de horribla beslut som tagits uppe på åsen. Det känns nästan som att spydigheterna ligger lite i underkant faktiskt. De kommer nog ikapp den här säsongen.

Varning för dagens suraste

-Jag har lite problem med min nya gasspis
-Kontakta Magnus i Brynäs nya styrelse!
-?
- Han kan gas!

Säg inte att jag inte varnade er!

Blå grottan: Jag tycker synd om Alcén. Han har inte gjort något fel i detta. Jag tror Johan har mycket att tillföra föreningen i rätt roll. Förhoppningsvis hittar man en lösning där Johans engagemang och kompetens tas tillvara på rätt sätt.

Makalöst att beslutet kring Alcén firas på Facebook och övriga sociala medier. För ett Brynäs-hjärta är tydligen det enda som behövs.

Vi har så jävla dumma fans.

Sv: Uppriktigt orolig
Auchinleck: Brynäs behöver en nystart. Inte att gamla styrelseledamöter sitter kvar på ren jävelskap. Dessutom behöver vi inte politiskt korrekta tyckare i diverse sociala ämnen i styrelsen. Brynäs spelar hockey, målet är att underhålla och vinna SM-Guld, ingenting annat. Jag ber om ursäkt men vi ska inte vinna popularitetstävlingar i diverse obskyra tidskrifter eller skvallerblaskor typ AB och Expressen.
Tillbaka till kärnan, hockey i högsta serien med målet att vinna SM-Guld. Varken mer eller mindre.

Än en gång, inte politiskt korrekt men enligt mig sanningen. Brynäs uppgift är att spela hockey, det är det som har gjort oss till en av Sveriges mest berömda, älskade och omtalade föreningar.

Välformulerat och intressant.

{8399}: Vem satte BB på en piedestal helt plötsligt? Han har varit coach för Brynäs under fem matcher i en kvalserie där alla verkar vara ense att Brynäs var det bättre laget och rimligen då var favorit. Sen har han jobbat som scout och iom sitt breda nätverk i Finland lockat hit Manner. Det ser jag som hans bästa prestation hittills.
Men att det är liksom ingen romersk kejsare vi pratar om.

magr: Jamen om Brynäs inte vässar till det sportsliga kommer man åka ur SHL och då kommer det inte finnas något utrymme för jämställdhetsarbete utanför isen. Du måste liksom lära dig att flyta och simma bröstsim innan du försöker fjärilsim. Brynäs kärnverksamhet (herrarnas A-lag) är extremt dysfunktionellt och det MÅSTE man åtgärda först.

Finsk VM back ryktas till Brynäs! Tony Sund! Poängbäst bland finska backarna i VM än så länge, 2+2 på 7 matcher!

Nu får man börja hålla på Finland i VM.

Jag är positiv som tusan till detta val av HC.
Får bra vibbar av Mikko.

Han kommer ge allt, det hör man.
Meritlistan är det inget fel på heller.

Välkommen Mikko!
Nu vänder vi blad och kör.

{5246}: Jag tycker det är lite charmigt att lag som går upp till SHL alltid har hybris tills typ omgång 3 efterföljande säsong. Jonathan Johnson slog allsvenskt poängrekord 19/20 och gjorde 24 poäng på 48 matcher i Skellefteå 20/21.

Sida upp och sida ner med käbbel. Så tröttsamt. Kan vi inte fokusera på väsentligheter nu.
Vilka tränare är det som Sasse nämner och vilka tror ni är på JBs lista?

xxx BIF xxx: Nu orkar jag inte läsa tbx till vad Du vill ha för ordförande i Brynäs . Det är för långt bak, har läst det dock

Uppenbarligen gillar Du inte Kangas.
Lite pga av att han verkar peka med hela handen.
Lite pga av att han bor i Sundsvall.

Kan Du snabbt förklara för oss vad Du vill ha för typ av ordförande, och om Du har något namn som kan vara realistiskt.

På Ditt argumenterande så verkar det som att Du vill ha en ordförande som bor på Sätråsen som längst bort.

Tom jag som inte har högre utbildning förstår att man kan använda sig av olika verktyg som med teknikens hjälp får det dagliga arbetet att fungera på avstånd.
Så där är nog inte det stora problemet.

Om Du är den jag tror så har Du ju ett "problem" med människor som inte har högre utbildning.
Men det kan jag bjuda på.

Ditt sätt att argumentera känns igen från flera "olika" nick.

{8783}: Magnus är en av de mest handlingskraftiga chefer som jag har haft med att göra. Lyssnar noga vad man har att framföra och genomför ärenden snabbt och effektivt. Med andra ord, en chef som Brynäs har haft behov av under många år. Rösta på honom i årsmötet.

Odd_job78: "Personligen skiter jag i om de åker omkring i tomtedräkter." Tyvärr redan upptagna, nu när TIK är tillbaka

magr: Baserat på den artikeln och tidigare artiklar så borde styrelsens första åtgärd vara att bojkotta GD tills dessa bett om ursäkt och krälar i stoftet för den skada de ställt till med och de fortsätter även att förvärra skadan för Brynäs för vad annars gick den jävla intervjun ut på.
Detta om de visar sig att spelarna är oskyldiga kanske även om de är skyldiga.
Den sista artikeln får mig att spy på journalisten ifråga.
Vad är GDs värdegrund att de ska bedöma och döma vem som är skyldig eller ej eller svenska rättsväsendet.

Känns som Jacob Blomkvist drog vinstlotten.

Avsluta högt: Vi kan ju börja med att röka ut Inge Hammarström från katakomberna under Sätraåsen....

Brynäs fortsatte bidra till Unisefs arbete när det krisade i Unisef för ett år sedan. Nu kastar Unisef Brynäs under bussen. Hycklare!