1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773720 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Sama: Om vi kan få ned Danielssons lön och samtidigt bli av med Blommans, Jocke Erikssons, Lundgren och Rohdins löner så skall nog Danielsson kunna få bra kompisar i en andrakedja om Sundlöv värvar klokt.

Sv: Brynäs - HV71 20-02-11
TACK ERSSON!

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Kan inte nog understryka min avsky för popcornligan på andra sidan Atlanten... Man fortsätter våldta svensk hockey.

Hatar NHL. Har gjort det i 15 år och avskyn tilltar...

New Jersey Devils hanterar ju till exempel Jesper Boqvist-fallet som fullständiga muffins... Av vilken anledning har de inte skickat hem honom? Han ska alltså utvecklas och ta nästa steg i AHL...? Tillåt mig släppa väder...

Jävla pack!

Skrubben: Försvinner båda så står det sig väl ganska klart att Mormor landat en forward.

Vågar vi hoppas på Jeppe...?

BrynäsJanne38: Tycker en värvning av Björk känns ganska spännande ändå. Han är 22 år och har gjort 12 poäng på 36 matcher, vilket är fler poäng än någon annan back i Brynäs i år bortsett från Söderström. Men att byta mot Brodecki, nja dels gillar jag Brodecki och dels känns det lite som vi löser ett problem men skapar ett nytt. Hoppas verkligen vi värvar en till forward isf.

lapad: Kom igen!

• Tilltänkt toppspelare som inte levererar...
• På Bilagan å sjöng karaoke igår/inatt...
• Tränar inte idag, magsjuk..

Luktar lite illa...

+ Att Brynäs trots kräftgång, lyckats öka publiksnittet.
+ Monitor ERP Arena. Det är det största arenaavtalet någonsin i Brynäs IF:s historia.

+ Överlag en god kommunikation till oss fans via olika portaler.
+ Att man gjort nödvändiga ändringar, släppt MS,
omfördelat rollerna, Dackell etc etc. Agerar när man
insett brister som måste åtgärdas.
+ Brynäs är prestigelös och går ut i media och säger att
man har brustit i en del aspekter. Creds för det.

+ Värvat hit Rödin, Scott, Samuel Ersson, Emil Molin.
+ Det är ännu ej kört att nå 8-dels final. Fast de flesta härinne gapar om kvalspel. Trots att det skiljer mindre poäng upp till 10e plats än ner till 13e plats.

+ Värvat hit John Persson som jag verkligen tror är en
viktig rollspelare i Brynäs.
Nej jag börjar inte klaga på honom efter 2-matcher
som några gjort.

Sen med det sagt så är jag fruktansvärt medveten om att saker och ting inte är optimalt utförda.
Men jag hoppas och tror att Brynäs har fått sig en läxa och tagit lärdom av tvivelaktiga beslut.

För att kunna steppa upp till nästa säsong, och då är det semifinal som gäller.
Forza Brynäs 🖤💛❤️
U can do it 👊

Anders Berg: Målsättningen med den här säsongen är fortfarande kvartsfinal. Och det är fortfarande möjligt att åstadkomma det.

Varför tror du att den långsiktiga målsättningen är bortblåst? Därför att Sundlöv och Campese säger att det är svårt att locka bra spelare till laget i den situationen som de befinner sig just nu? Eller försöker du bara hitta en ny infallsivnkel att håna/kritisera Brynäs ifrån?

Att Brynäs skulle vara på väg mot konkurs är ju också bara någonting som du fantiserar om, det är ingen i Brynäs som har sagt det eller för den delen någonting som ens går att vantolka i den riktningen.

{2064}: Min bombsäkra källa hävdar att Sundlövs faxpapper stack fram under dörren tidigare idag. Tydligen hade han faxats flera listor med intressanta länkar. Man kunde inte utläsa nån hel text men det ska ha gått att utläsa: "..ornhub.com" i hörnet. Sen började modemet pipa och blippa igen, precis som tidigare dagar. Hmm

Joel: Jag skrev för ett tag sedan "Vad händer om någon frän första femma blir skadad"? Fattar ärligt talat om vad ledningen i Brynäs håller på med? Värvar man så uselt som man gjort från början kan man heller inte förvänta sig mirakel.
Undrar om vad Sundlöv gör på dagarna? Han har väl åtta timmars arbetspass, eller? Ursäkta mig men är bara frustrerad 😔

{8399}: ”Det blir kanske heller inte lättare att få napp om man går ut i media och berättar hur oattraktiv man är som klubb för spelare....”

- Jag har tänkt samma. Hur tänkte Campese där? Ville han minska pressen från fansen...? I så fall skjuter han sig själv i foten. Skadar väl varumärket en aning bland potentiella nyförvärv att gå ut öppet och gråta om att ”ingen vill spela med vår förening...” Amatörmässigt!

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas: Inte spelat sen U15-tiden. Men kanske kan peta Alcén?
Ni har ju precis värvat en forward. Dessutom ytterligare en forward tidigare under säsong.
Dock är det väl backsidan som ännu en säsong är felbyggd. Fel spelare lämnade(Gunderson och Bertilsson) och ersattes naivt med Sigalet(är ju ingen Gunderson eller ens Bertilsson)och några från allsvenskan. Jag tycker ändå er forwardssida ser rätt bra ut. Seriens bästa kedja och ändå rätt många spelare där bakom som borde kunna prestera bättre som Brodecki, Sallinen, Ölund och Descheneau. Värvningen av Molin bör ni vara nöjda med iaf.

Jag tror ändå tack vare att er förstakedja är så jävla bra just nu att ni kommer klättra förbi Växjö. Sen kan allt hända. Dock måste ni göra något med backsidan till nästa säsong. Det är där som det verkligen behöver byggas om enligt mig.

Sportnisse: Vi har 9 backar i laget och du är förvånad över att vi inte har fler på kontrakt?
Ditt sinne för realiteter och rimlighet är väl snarare det man förvånas över här....

lapad:
Tuff förlust som lika gärna kunde varit en trepoängare. Tycker alla gör en bra match mot ett stabilt Djurgården som gått som tåget under nyåret.

Tycker Sallinens kedja ser lovande ut med Perssons intåg. Både Sallinen och Molin såg piggare ut och Persson tog en del kamper utefter sargen och framför mål som skapade lägen för de två övriga. Tror det kommer bli bra i takt med att Persson kommer in i Brynäs sätt att spela.

Rödins kedja skapade tillräckligt för att avgöra men hade inte marginalerna med sig.
Fortsätter det så här kan det trots allt bli en kul avslutning på säsongen.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Huge: Ja du Huge...
Det går ju inte så jättebra för de kunniga, insatta yrkesfolket vare sig man är sportchef , tränare, scout mm. Men du kanske syftar på något annat lag?

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Äckliga jävla pissförening!

Är så jävla trött på alla förbannade amatörer som tillåter spelarna match efter match glida runt på en skridsko.
Vart är kraven i föreningen? Varför har miljonärerna till spelare ingen jävla heder i kroppen?

Men det är klart, cirkelrunkarna på Sätraåsen som anställer varandra och är gamla polare kan väl inte skälla på varandra och ställa krav för då är man ingen bra polare.

Äckliga jävlar. Dra åt helvete med er, allihopa. Så jävla less på den här skiten nu.

Sv: Frölunda - Brynäs 2020-01-23
Lindström: Jag tycker alla backar har varit klappkassa ikväll. Ramlar, kladdar, missar rensningar om vart annat. Bedrövligt.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
Sitter och tittar på Columbus devils.
Devils är ju totalt under isen. Boqvist lirar i 4e linan.
Händer ingenting för hans kedja framåt.
Devils är totalt avsågade och kommer missa slutspel, är sista ordet kring boken iår sagt?
Kan knappast vara omöjligt att han avslutar säsongen i ett Brynäs som går för slutspel.
Inte helt omöjligt åtminstonde.

Lysande bortamatch mot ett formtoppat lag. Plötsligt är hockey roligt igen. Tack, Brynäs!

Forsberg 1978: Detta bygger självförtroende!!

xxx BIF xxx: Några fler Rödin/Scott så är det klart. Better than a monkey:

"En titt på topp 5 rel Corsi visar att Rödin/Scott är i en egen division sett till sitt lag. Faktum är att Rödin är inne på tredje flest avslut framåt i ligan av samtliga spelare och minst bakåt."

Har en liten rolig grej att berätta såhär på kvällskvisten, en polare till mig är FBK-fan och jag å han har haft heta diskussioner (främst under jvm) kring vem som är bäst av Söderström och Broberg (för mig är det ingen diskussion😅). Polarn var och kollade på matchen i torsdags live och har nu äntligen insett hur bra Victor verkligen är, (han har även lagt sig i diskussionen kring Broberg är värt att tilläggas). Jag frågade även vem han tyckte var bäst på plan i torsdags och svaret var då ”Söderström helt klart” och jag kan nog inget annat än hålla med honom. Han tuggar sjukt mycket istid och gör det med bravur och lite till. Man får se till att njuta av varenda sekund Victor spelar i Brynäs den här sässen för nästa år kommer killen garanterat ta en plats i Arizona!

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Det finns en insider djupt inbäddad bakom Brynäs murar - Det kommer nu rapporter om att Sundlöv till och med ska ha slagit igång 56k modemet till datorn. Det har tydligen hörts tydligt i korridoren hur det pep och blippade från modemet inne hos Sundlöv. Detta vet ju alla att det betyder att Micke surfar (Elite prospects!)

Måste säga att det är kul att Danielsson blivit en helt ny spelare senaste tiden. Tänk vad lite kontinuitet kan innebära för en spelare. Att inte behöva byta kedja stup i kvarten.

{8975}: Synd å slarva bort matchen å 3 pinnar . Men det inger hopp å 2 pinnar mer än jag räknat med innan matchen börjar ..

Bästa hockeymatchen i år.

Fan vad det är trevligt att äntligen se oss spela hockey igen! Stundtals något enstaka konstigt beslut MEN absolut inte klaga nu. Nu spelar vi verkligen hockey igen!

ellis: Brodecki och Molin är ju bra förvärv tycker jag. Man bygger inte Rom för en dag.
Dessa två är spelare som kan bli långvariga i Brynäs och bli en del i ett lagbygge medans det förstås går att bränna krut kortsiktigt på dyrare spelare som kanske snabbt drar vidare...
Dessa två spelare samt Mannberförlängningen är enligt mig bra drag av Sundlöv men det ger förstås inte någon orgasmkänsla.

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
{8399}: Själv gör jag allt annat än lider med LHC.

spolaisen: Kan du förklara för oss andra, vad dina inlägg handlar om egentligen? Du har antagligen satt ett nytt rekord i antal inlägg här inne. De flesta av dina inlägg är irrelevanta och du upprepar samma saker. Kanske dags att ta en paus?

spolaisen: Ja Blomman var ju en grym kapten på slutet, helt osynlig. Bättre med lite temperament anser jag, uppfriskande.

Mattson: Fast nu är du ju ute och cyklar. Jag är en supporter jag och ingen jävla klubb direktör med 150k i månaden. Om du är så sur över att info släppt så kanske du ska ringa upp kansliet och skälla ut de själar som satt på mötet om ms och fråga varför i helvete nån av dom vill skada Brynäs i media genom att läcka info? Sen så vet jag inte om du ser allt sanny skriver som att han vet allt bäst och alla hans åsikter är korrekta?

Zappaholic: "Skitsamma vem på forumet som har rätt eller fel i i det här kritiska läget vi är i..."

Den kommentaren kunde du ha skrivit till Huge under hela säsongen. Vi har varit i ett kritiskt läge ganska länge nu om du missat det.

Nu först sker äntligen en åtgärd, tror ingen tycker det är fel - förutom möjligtvis Huge då.

Silfverkroken: Fy fan vilka glada nyheter man vaknar upp till. Att Sunkan skulle få sparken visste man redan, men att även Dackell får lämna är kanon. Sen fasar dom ut honom på ett snyggt sätt för att visa lite respekt mot honom då tröjan hänger i taket trots allt.

Att det dessutom visar sig att vi jagar Hellkvist gör mig ännu gladare. För mig är han det mest klockrena namnet som finns på marknaden till nästa säsong.

Känslan jag får nu är att den riktiga nystarten kommer göras under våren. Det är då vi äntligen kommer ta alla beslut som egentligen skulle tagits redan förra våren.

Tränar uppe vid Gavlehov, såg både Campese och styrelseordförande Lorentz på plats i morse.
En söndag. Hör nog inte till vanligheterna. Något på gång måhända?

Sama: Och du sitter och ljuger om kommande värvningar så ingen av oss är väl perfekt.

Men så förbannat trött på den här diskussionen så du får tro vad fan du vill. Huge också (som aldrig ens går på match men har ändå mage att sitta här och kalla folk fejksupporter - skrattretande).

Men ja, jag känner mig så jävla sviken av Brynäs under alla dessa år av lovord och tomt skitsnack att det tär på en allt mer att lägga ner tid och pengar på att följa Brynäs så nära som jag gjort tidigare. Kombinera det med att ligan går åt så jäkla fel håll att sporten blir allt tråkigare att se på. Sett samma åsikt här förut så det är inget nytt.

Men sammantaget så hade jag slutat se på Brynäs för många år sedan om jag var medgångssupporter, för inte fan får man uppleva mycket framgång som fan av det här laget.

Kolla bara på artikeln de la upp idag, så fruktansvärt innehållsfattig. En massa undanflykter och what ifs. Hur många matcher tar de upp som Brynäs "borde" vunnit? Sedan på frågan hur vi ska spela framöver - "Vi ska spela likadant som vi gjort hela säsongen."

Förtroendeingivande - verkligen!

Dackells (å till viss del Sundlövs och Campeses) misstag...:

1. Val av Sundqvist som kapten för en offensiv skuta samt kontraktet i sig...
2. Scoutandet av Zetterberg/Lindelöf
3. Att inte a en plan B för Boqvist
4. Att sätta personlig heder och prestige före klubbens bästa. Nu har korthuset fallit samman. Tränarbyte ett måste... Nä då ska man utveckla tränarna istället för att avveckla... Om inte Sjödin fått tidig fot förra säsongen hade Sundqvist rykt redan tidigt i höstas. Nu handlar det om att behålla sitt ansikte och inte åter igen sparka en tränare, dvs behålla någon form av anseende. Jag som supporter ger fan i anseende bara de räddar laget från degradering. Gör vad som måste göras...

Brynäsgubbe: "De svalnar för varje match som går. Har knappt sett en minut av de tre-fyra senaste matcherna som Brynäs spelat."

Definition av en medgångssupporter...

Mattson: Haha! Gott nytt buksvågrar och medgångare! Det kan inte bli sämre. 👍

Ja, då har man vaknat upp efter en av de värsta tv-kvällarna någonsin framför cmore. Det andas lite konspirationsteorier här och där bland forumets inlägg efter matchen och det är inte utan att man funderar i de banorna själv.
Men nog om det, vi får helt enkelt hoppas det vänder oavsett vilket sätt det sker på. Att Brynäs bara får med sig en poäng på de tre senaste matcherna är enligt mitt tycke ett sanslöst motflyt men så är det ofta i motgång, man får inget gratis.

Nu till min tanke.
En del har nämnt det då och då här i forumet men snart är det väl det enda testet som inte genomförts i första femman. Jag tänker på Emil Molin, varför testas inte han med Scott och Rödin? Han skulle kunna testas både som center och vinge i den omgivningen tycker jag. Jag tycker Emil har en förmåga majoriteten av de övriga inte har och det är att hitta öppningar, vara lugn med pucken och slå fina mackor. Det sker oftast i pp, jag vet, men med bästa möjliga omgivning kanske det skulle lossna även i 5 mot 5 spelet för honom?Jag skulle gärna se att de gav detta en ordentlig chans framöver.

Huge: Varför ifrågasätta det? Han är proffs. Vet nog vad som är rätt att göra i det läget.

Huge har rätt i en sak - Att hota med att släppa laget pga dåliga resultat är ju medgångs-tongångar.

Ärligt talat. Jag följer Brynäs ner i division 1 om det går så illa.
Men det betyder inte att jag inte är kritisk till hur laget sköts. Eller att jag inte lider över hur uselt det går varje år.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge:
Det är bara du som är pinsam.

Hade valt dessa ”medgångssupportrar” varje millisekund över supportrar som dig som inte sett en match i hemmaborgen.. ..på hur länge var det?

Går inte att vara direkt besviken på MS heller. Detta var aldrig hans nivå. Lite som att låta en svetsare leda ett land...

Lyssna på analysen i cmore och påstå sen att Sundqvist har en offensiv spelidé...

Vi måste byta ledare...

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: du gnäller på alla härinne som inte tycker som du!!
Din gissniing att spelarna ibland inte lyssnar på ledarna är ju också utan egentlig substans!
Att jag pratade om Sigalet är att han gång efter gång gör misstag som kostar oss..det är inte enbart att han räddar upp andras misstag som du skriver! Han ska vara en bärande spelare på backsidan och då ska man kunna spela med krav!
Jo du har dålig spelförståelse det märks så tydligt i dina analyser när du väldigt kortsiktigt klagar på lite otur här o otur där ..när du inte ser att öinjer i spelet inte finns. Där visar du din tydliga substans!

Huge: ”Jag är iaf bombsäker på att spelarna tror mer på den ledning dom får från tränarna än den "ledning" dom får från alla självpåtagna "tränare" härinne, som hemifrån soffan med noll erfarenhet av att träna ett hockeylag sitter och ger goda råd.”

- Vad märkligt skrivet, Huge! Jag menar... Alternativet till det du beskriver ovan skulle ju vara en fullständig katastrof... Varför skulle de inte tro på sina tränare mer än skribenter på ett forum..? Bara att du gör den jämförelsen talar lite om den låga nivå det är på ledarskapet i laget...

Jag högaktar Andreas Dackell som människa. Som sportdirektör/sportchef har han genom kontraktet med MS enskilt bevisat sina brister. Så fullständigt obegripligt... Vi såg och tyckte det då... Man tänkte: -Ok, det är nått jag inte känner till. Han kommer plocka fram kvaliteter vi inte sett.... men Nej! Magnus Sundqvist är trevlig. Men han ska inte leda ett ishockeylag i SHL, särkilt inte Brynäs. Vi såg det då, vi ser det nu... Haverirekrytering!

Huge: du ska inte vara så säker på att spelarna tror på den lednibg de har! Historien har visat på massor av tränare som INTE når fram! För ca 2 år sen i Bif Melin! Se på Arsenal o Everton i pl...jag kan räkna upp fler om du vill!!
Sluta att vara så jädra naiv att spelare inte alltid är lojala och lyssnar stenhårt på tränare...pajastankar från dig!

{8399}: Det värsta är ju att 90% av oss stod som frågetecken när det förlängdes med Sundqvist!!!

Lesky: Jag har fått ett bra intryck av Campese. Har lyft en del saker sen han kom in i föreningen, bland annat publiksiffrorna och kommunikationen (Kevin Johansson). Men jag skulle nästan säga att allt det överskuggas av hans katastrofala beslut att anställa Dackell som sportdirektör. Sporten är trots allt det viktigaste och fallerar den biten finns det inget annat utanför isen som kan kompensera för det.