1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773748 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Så jävla bra skrivit. Det finns en jävla gräns!!

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Nibbe: Oj vad olika man kan se på en spelare. Tycker JD tillsammans med Scott överglänste Rödin idag.
Tycker att JD hade ett par riktigt intressanta aktioner. Däremot blir hela kedjan lidande när de inte får fast pucken som tex Ölunds kedja får idag.

Men som sagt, jag tycker att JD känns väldigt intressant idag. Håller inte alls med dig ang den bedömningen.

Sen fattar jag också att de tränar väldigt mycket på PP men det här börjar snart bli pinsamt. Det är en fruktansvärt dålig nivå.

Sv: A proposito de nada
{8487}: ”Kommentera inte saker du uppenbarligen inte har all information i, det ser bara fel ut.”

Precis.
När ansvariga tar beslut kring ekonomi, värvningar, spelare, ledare, spelsystem m.m, så håller jag med: läktarcoacherna som inte har all information, bör avhålla sig från att kommentera de beslut som ansvariga fattar. Det ser bara fel ut.....👊😀

bradberry: Brynäs är iaf svenska mästare, om inte världsmästare, på tomma ord. Hela tiden ska det bli; en nystart, revansch etc. men aldrig ser man någon som backar upp dessa ord med handling.

Brynäs verkar helt sakna förmågan att lyfta i shl. Man skulle behöva en objektiv grupp experter son granskade Brynäs lagbyggen, spelidé och målsättningar inför varje år som kunde komma med tips om hur verkligheten ser ut.

Brynäs verkar tyvärr sakna den förmågan internt.

Så jävla tragiskt. Visst att uttrycka sig i affekt här på forumet, men att skicka sms direkt till spelarna? Vet inte om jag vill förknippa mig med den här fanbasen längre.

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10
Huge: Visst kan man göra en bra prestation ändå torska, men om man torskar merparten av dessa matcher ändå, spelar det mindre roll. Dessutom måste Sundkvist och Brynäs då också kunna vinna några matcher där man spelar sämre också, men det har inte inträffat övervhuvudtaget. Jag tycket inte att det är oseriöst att ta upp att Sunken ifjol ledde oss till en av de sämsta perioderna i Brynäs IFs historia, oavsett om han har lite nya spelare i år är det fortfarande relevant för att bedöma hans kunskaper som hockeytränare.

Om Sundkvist får till en lyckoträff mot ett Frölunda som sover och får maximal utdelning är det ett undantag som bekräftar regeln och inte ett tecken på att Sundkvists lagbygge är på väg att etablera sig som topplag. Det räcker inte att visa goda intentioner i sällsynta ögonblick när man stabilt i övrigt presterar uselt.

Att med Sundkvists resultmässiga facit envist gripa efter alla halmstrån för att urskulda honom tycker jag faktiskt är snudd på oseriöst, och då är jag i regel ändå väldigt förlåtande.

lapad: Ja, nu får vi se av vilket virke Dacke (och Sundlöv) är gjorda av. Någon förändring krävs för att stoppa blödningen.

Det var enkelt för Dacke att riva upp BZ beslut och sparka hans rekryteringar. Nu är det Dackes egan beslut och rekryteringar som inte håller.

Sen måste jag skriva att det blir ett löjets skimmer över Campese och Dacke. Campese vill ha ett öppet klimat på twitter men så fort det går emot tar han en time out (självklart är påhopp på twitter inte ok). Enkelt att snacka i medvind, lite tuffare i motvind.

Dacke berättade att det var många felbeslut som varit tagna tidigare, men nu är man på rätt väg och minsann har ett lag som kan utmana om sm-guldet. Och sen får man en lika dålig start som dom 2 senaste säsongerna. Ridå!

Dacke och Campese är helt gröna på shl-nivå och har byggt ett riktigt luftslott. Hur vore det med lite ödmjukhet. Ju högre hästar man sätter sig på desto större blir fallet.

Om dom ska ha någon som helst trovärdighet kvar nu så gäller det att agera.

Brynäs tidslinje, grovt förenklad, ser ungefär ut så här de senaste åren:

Värdelösa, värdelösa, värdelösa, 2012, värdelösa etcetcetecera, Bulan, Sm-final, värdelösa, värdelösa...

Forsberg 1978: alltid sagt. För mycket jävla fokus i föreningen på genus & vänstervridet skit. En bra start.. när hade Brynäs det på isen senast?

Lindström: Som lök på laxen är det Rödin som släcker matchen. Bra för moralen! INTE...! A L L T går emot Brynäs nu...

Jag ser en påtagligt skärrad Magnus Sundqvist inför tredje. Jag tycker riktigt synd om honom... Han har uppenbart tappat laget. Detta bär åt helvete...

{8399}: Du får fråga Mylingen när igelkotten kommer tillbaka. Han förutspådde ju säsongen för någon månad sedan och hittills har allting stämt in i minsta detalj. Har vi förresten övergett iden om att bara skjuta när vi tror att det blir mål?
Är det vinkelskott från sarghörnen som är det nya?

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Sama: "Hade vi haft ett spel som håller i 60 min hade vi vunnit matchen igår, "

Men det gäller väl isf alla lag? Om allas spel satt över 60 minuter skulle ju alla lag vinna.

Antingen stoppar man huvudet i sanden och skyller på otur, dålig is, dåligt väder osv eller så tittar man på problemen som finns och analyserar utifrån vad som faktiskt hänt.

Fakta är att Brynäs stått för 2 riktiga genomklappningar på 6 omgångar och lägg då till mindre genomklappningar mot både Linköping och Djurgården med flertalet mål i arslet på kort tid. Är det då otur att detta skett i mer än hälften av omgångarna eller kan man skönja ett strukturellt problem.

Redan innan säsongen skrev jag att Brynäs spelarmaterial inte räcker till för en spelförande offensiv hockey. Jag har inte ändrat min åsikt efter säsongsinledningen.

Visst kan man ha tålamod och hoppas på en förändring, absolut. Men shl är ingen stängd liga, har man råd att komma för långt efter och riskera kval - eller får vi se en återgång till igelkottsförsvar?

Huge: ”Konstigt. Mot Frölunda, LHC, FBK och Djurgården hörde man inget om att det fortfarande ser ut som skit.”

- Mot Frölunda hann vår defensiv aldrig sättas på prov. LHC- matchen gav ju inga bra försvarsvibbar, vilket oxå påtalades här inne... FBK ligger vi på i slutet men blottar oss bakåt vilket blir vårt fall. Mot DIF har vi en frejdig offensiv men är ju darriga bakåt vilket oxå påtalats...

Jag håller inte alls med dig om att det varit guld och gröna skogar här inne vid våra vinster...

Sen kan ju alla domare i SHL bara ta och byta jobb. De letar massa jävla onödiga avblåsningar för spelare i målgård, men fyra man lyckas missa överfallet på Ölund ikväll? Hur fan är det ens möjligt?

Fantastiskt starkt att komma tillbaka och ta alla tre pinnarna!!
Smolket är att det kunnat vara 5/6—1 istället och tystat studion osv.

Sen Rödin vilken C!!!

mk: men herregud. Brynäs Hej är enda låten som kan skapa tryck i Gavlerinken! Varför skulle vi byta och göra en ny hymn?

Brynäs Hej är ju historia. Det är VÅR låt

Huge: KK är föreningens och hela organisationens cancersvulst... Jävla muppar!

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
xxx BIF xxx: Du har rätt👍

Men det som jag tycker är skönaste känslan är att man ser att Brynäs VILL spela hockey, och då kommer det att se ut så här kanske en längre tid.

Men det bästa är oxå att i princip alla, oxå härinne accepterar att det är svajigt nu speciellt i inledningen.
Då minskar pressen i sociala medier på laget och tränarna.
Med följd att man kan jobba i lite lugnare ro.

Så även om man va skitsur över tappade poäng igår, så känner man en viss trygghet i att de värsta felen kommer att jobbad bort i.o.m att kravställningen inom laget höjts.

Så.
FORZA BRYNÄS!!

Stefan R 63: Förstakedjan är sylvass.

Danielsson ska spela idag också. hoppas han får fortsätta plocka poäng och bygga självförtroende.

bradberry: wow, det här trodde jag inte. Hoppas man kan bygga vidare på den här matchen. Känns viktigt med en bra start med tanke på dom senaste 2 säsongerna. Hatten av för laget. Vilken premiär!

Semic: Ser inget större problem med hur 3e oerioden ser ut. Det handlar om att stänga ner matchen. Så här ser en period ut 99 av 100 ggr när ett lag leder med 5-0

Mycket nya alias här inne och det är förjävla sköj, välkomna allihop!

JAAAAAAAAAAAAAAAA

Skrubben: Ja SDHL hypen i media är märklig då ingen (nästan) bryr sig om matcherna. 50 spänn i inträde och det är ändå bara 175 åskådare. PK Sverige levererar.

{2064}: Ganska kul det Sanny skrev om Johan tidigare i höst:

"Jag är rätt övertygad om att Johan Alcén pratar i sömnen så mycket som hans mun glappar under en match. Ser du en match med Brynäs, spana in nummer 14 och se hur han rör sig, råkar åka in i spelare och hur han snackar. Jag har stått mellan båsen och kommenterat i fyra år nu och säkert gjort ett dryga 20-tal matcher med Brynäs. Jag tror aldrig jag hört en svordom komma ut från hans mun utan det handlar mer om hur korta klubbor motståndarna har, om de bytt slipning och varför de inte presterar. Tillslut ledsnar motståndarna så till den grad att jag sett spelare som glömt hoppa in på isen när det varit deras tur. Kvar står sedan Alcén och skrattar och undrar varför de bryr sig om honom som ändå är så dålig"

www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2019/08/15/seriens-basta-eller-varsta-bestam-sjalv/

Detta var mitt femte inlägg idag....

{8399}: 5-inläggsregeln??

Vad är detta? Nordkorea?

Fyra inlägg kvar...

ellis: Scott måste hålla sig skadefri 52 matcher i serien. Det är allt jag begär. Klass.

Sv: SILLY SEASON 2019
Tycker att det är en riktigt bra värvning med Brodecki av ca 3 skäl.
1. Jag gillar Brodecki som verkar vara genuin, trevlig och sympatisk
2. Han har egenskaper som vi behöver där kanske framförallt förmågan att bryta mönster är det viktigaste tillsammans med sin speluppfattning.
3. Sundlöv/Dackell fortsätter den inslagna vägen att värva med fokus på spelare som har hjärta i klubben. Det har i sin tur en massa fördelar varav dessa är de viktigaste tycker jag:
a) Av historien lär vi oss att spelare med hjärta i klubben ofta växer i avgörande
lägen inte minst i slutspel.
b) Att lojalitet betalas ger ett bra underlag för att spelare vill fostras och utvecklas i
klubben. Det märks att Sundlöv/Dackell är tillbaka och jag tror att den valda
strategin kommer att betala bra tillbaka kommande år.

brynäs08: Tycker Brynäs har haft genomgående bra målvaktsspel hittills under försäsongen. Ersson är riktigt jäkla vass i sidled.

{8399}: Kanske det, men Devils har en stark trupp i år, därför blev jag iaf lite överraskad över de här tongångarna.

Jag menar, Boqvist är en spelare för NHL (ABSOLUT), men gå raka vägen in i Devils starka trupp som 20-åring efter 13 gjorda mål i SHL. Det är stort, och inte trodde jag att sannolikheten var superstor när jag började nysta i fallet kring hans kontrakt med Devils.

Jag gläds iaf med JB om han tar en plats.

Det man lätt kan konstatera efter sett matchen på tv är att mittmedia ska hålla sig till journalistik med papper och penna och inte till något som helst som har med kamera och mikrofon att göra.

Wesley: Kan vi krydda med Boqvist och Söderström kan det bära en bit i vinter.

{8785}: Sallinen skulle kunna åka och snurra upp Leksingar i offensiv zon resten av matchen känns det som. Tur för Leksand att han släppte pucken.

mattias - 74: väldigt kul att det drar igång. lär bli en del felpass första matchen och resultatet spelar ju mindre roll men bara att vakna i vetskap att det är hockey på tv'n till kvällen har man saknat

mk: Vilken skön intervju med en av de riktigt stora!

Love to Bisset!

Jnp928: Örebro... Nu ska vi se, hur många NHL spelare har det fostrats i er förening genom åren. Måste väl vara minst 5 iaf? Hur många importer hade Örebro i laget 18/19? Måste varit rekordmånga, tio-tolv spelare?

Spontant känns det som en av klubbarna man vill ha bort från ligan.
Skulle byta ut Örebro direkt mot VIK eller Modo.

Orkar inte läsa tillbaka om tjafset i tråden.. men.. hur FAN kan ett diskussionsforum om Brynäs if spåra ut så jävligt att det skrivs om nazism och judar? Skärpning nu för fan!!

Sputnik: Uppenbarligen så trivs han inte i Nordamerika och han behöver tryggheten i Timrå. Ibland är det inte det sportsliga eller ekonomiska som avgör utan den sociala biten. Detta är en vacker historia men kanske samtidigt lite tragisk då killen inte mådde bra därborta.
Hoppas att han hittar inre ro nu.

{8399}: men dra ur blommpinnen ur röva och känn att det är väl endast trevligt om det är andra lags fans som är här och skriver. Speciellt om de, som i detta fallet, oftast har vettiga kommentarer och utlägg!? Jag tycker det förgyller boken och gör den mer nyanserad. Sen om man lägger en och annan spydig kommentar om motpart är väl ändå mest broderlig kärlek. Spänn av för fan. Hata Leksand 👌😀😘

ellis: Lyssnar du på hela uttalandet baklänges blir det ”jag är satan och jag hatar Brynäs”.

Clarence: en kommentar som visar varför det är svårt att hålla med dig någonsin. ordet "minst" speciellt. du tycker alltså med denna kommentar att du tycker Leksand värvat bättre. annars lägger du inte med minst.
Rödin
Sigalet
Scott
Lindelöf
Zetterberg
Ersson
Descheneau

tycker du är sämre än (Zacke inte presenterad än)
Abbott
Fransson
Ahnelöv
Juvonen
Hult
Forsberg
Göransson
Wännström
Trkulja

Du skriver kaxigt om klubben du hejar på i varje kommentar och är optimistisk över alla konkurrenter. Kan du förklara varför så kanske folk kan ta dig lite mer seriöst, och inte få en att tro att du trollar som supporter för ett annat lag.

riggen: usch för den klubben och staden.

Trevlig midsommar !!!!

Bisset: Menar du på allvar att du tar matchen som viktig? 😂😂😂

Det kommer ju att vara med massa olika spelare från olika åldrar.

Upplägget är ju skitbra👍

Davey85: Det finns en hel del sponsorer som skulle hoppa av direkt om Brynäs la ner damlaget. Så sponsorerna finns definitivt där.

Nästa säsong kommer varje match att livesändas, som första damligan i världen. Det är häftigt. Tror det är bra för Brynäs att vara med på tåget. Damhockey är på uppgång nu.

{8399}: Larsson istället för Kellman är en klar uppgradering tycker jag.

Clarence: Alltså, nog för att jag kan vara negativ ibland, men verkligen ingenting tyder på att Johan Larsson skulle välja något annat lag än Brynäs ifall han kommer hem till Sverige. Han har spelat Juniorhockey i Brynäs, vunnit guld i Brynäs, spelar ofta Svarta mot Vita I BRYNÄS.

Vid något tillfälle måste man fråga sig om det är värt att svartmåla bara för sakens skull, trots att alla bevis pekar på det motsatta.

"en av de coolaste klubbarna man kan spela för"

Zetterberg vet hur man uttrycker sig :) www.hockeysverige.se/2019/05/07/lukas-zetterberg-redo-for-shl-med-brynas/