1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773782 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Ser att Norin finns med i J20s laguppställning idag i matchen mot Malmö. Startar kl 11 för den som är intresserad.

Lindström: Spöa gnällbälte ikväll å låt dom kvala med oss

Back: Insamling för att köpa loss Danielsson och Rohdin vore på sin plats.

Det kan bli årets Fansens värvning..

Pigalle: älskar fan å se lite känslor, sen är han fanimej en riktigt bra hockey spelare, med en rejäl försommar träning och en skadefri säsong tror jsg vi kommer få se många poäng från den hellindade klubban🤘

Huge: Ja jädrar! Det är ju humor att läsa dina inlägg😊 Det är så nära Tage Danielssons Sannolikheten..

SWEATT: så fruktansvärt amatörmässigt att låta någon spela efter en sån smäll

Här får vi in Cerveny och ett perfekt läge för lite konkuranssituation (som är jävligt underskattat) men då skadas naturligtvis Ķellman och vips så är man tillbaka på ruta 1, hade Ķellman varit med idag tror jag det sett annorlunda ut! Det jag vill se till nästa match är att Rhodin byts ut mot Forslund och Rhodin får gärna vila på kostnad av Elefalk/Bjurström, spelet ser så illa ut så man har inget att förlora tyvärr. Tror detta lag hade mått bra av att en junior kommer in och visar lite jävlaranamma!

Ryck c:et från blomman Nu!!! Hur fan kan karln stå och säga att offensiven fungerar bra i denna match????

{8482}: Å varför ska munkas sluta vara ironisk? Ofta har han rätt i frågeställningen vad gäller sakfrågan bakom all ironi. Att då krydda med ironisk humor är bara uppfriskande. Ofta är det ju roligt. Ta det inte så allvarligt. Ibland väl negativt, visst... Men det är många som blir negativa i motgång.

Låt han va! Å uppskatta istället att alla skribenter i forumet inte är stöpta i samma form...

Vrf i helvete envisas han med Rhodin i andra femman!!! Kan han inte testa med Forslund, Elefalk eller Bjurström???

Dallemas: Bedövar just nu kroppen med öl för att klara av matchen ikväll psykiskt

Forsberg 1978: Samtidigt visar han att han kan bänka spelare. Enligt laguppställningen idag är Ersson sjundeback efter sin bedrövliga insats sist medan Deutsch tar hans plats.

Bra på ett sätt att han markerar mot dåliga insatser, men samtidigt ser man ett mönster på vilka grunder han bänkar spelare. Så länge man jobbar och sliter kommer man alltid ha sin plats i laget. Oavsett hur lite kreativitet man besitter. Om man däremot försöker vara lite kreativ men misslyckas så straffas man.

Jag undrar verkligen hur dåliga Alcén, Nilsson och Blomqvist kan vara innan dom bänkas. Det är spelare som alltid ser ut att jobba stenhårt. Men till slut bör man fråga sig varför dessa spelare alltid jagar pucken? Jo, för att deras skicklighet är för dålig. Med Sunkans resonemang hamnar vi i en ond cirkel där spelare som Kristo (som försöker vara kreativ) bänkas om man misslyckas, till förmån för sämre spelare som ser ut att kämpa mer. I längden blir vi ett dåligt lag med dessa uttagningar.

Pettisbif: En person som reggade ett konto och fylld med fredagsgrogg bestämmer sig för att driva med framgångstörstande brynäsfans. Fans som sväljer betet totalt och sitter o vakar hela natten.

Jag tror inte ev. kritik biter på den här personen. Tror snarare att det bara gör honom mera nöjd med sin gärning... Han sitter förmodligen utloggad och skrattar gott åt kommentarerna här inne...

Mattson: Finns ju en anledning till varför Shinnimin inte spelar i NHL. Där tolereras inte den spelstilen och han skulle få sig en uppfostring som skulle göra ont både lite här och var.

Borde finnas några i SHL som kan ta sig an den uppgiften.

Det vidrigaste av allt är att han hyllas...

Det är få klubbar förunnat att ha spelare fostrad i den egna klubben. Sånt är bra för det lokala intresset, för att bibehålla kulturen och vidmakthålla känslan av att vi är ett geografiskt hockeyfäste.

I dagens Brynäs har vi ett problem. Just dessa spelare, eller vissa av dem levererar för dåligt just nu...

* Alcén: Vad har hänt här? Ska ett långtidskontrakt ta bort precis all hunger...? Energin är borta, elakheten? Munlädret? Han syns inte i matcherna. När Växjö går in med Shinimin som lyckas reta gallfeber på hela Brynäs med fans så har vi...ingenting... Nicklas vägrade hälsa. En bra markering men någonstans bara ett kvitto till Brendan att han lyckats. Säkert sägs mycket på isen och runt båsen som vi aldrig uppfattar men jag upplever Alcén långt bort från händelsernas centrum. Som han spelar idag skulle vi aldrig ens förlängt ett år med honom...

* Rhodin: Trampar vatten, får inget att hända. Orättvist att ha honom i en andrakedja då han saknar skills för top 6 men jag vill se mera vilja, mera beslutsamhet, mera elakhet från Jockes sida...

* Blomqvist: Lever verkligen inte upp till kaptensrollen. Verkar funka hyggligt i medgång men var är kravställaren? Fick hopp häromveckan när han hade lackat ur på träning. Får sen höra att det var av en klubba i hans ansikte. Han visar heller inget på isen. Ser trög ut och vad värre är, tveksam i situationerna. En kapten skall ha pannben av stål! Jag saknar Anders Huss. Hade inte talets gåva men gjorde du inte precis allt för laget fick du fan en smäll... Det är DET som är BRYNÄSANDAN för mig. Det är det som Tigern, Tord, Stigge och alla andra präntade in i Gavlerinkens väggar. Omtapetseringen har tyvärr fått en blekare nyans...

Heder år Ersson, Eriksson och några till som är lokala grabbar som ändå gör det bra. Men kräver så mycket mer av ovanstående trio...

Får inte skådespelaren Shinnimin rejält med böter för filmningen då han slänger sig över målvaktsbenskyddet och gjorde alla italienska fotbollsspelare gröna av avund för hans skådespelarkunskaper.

En notorisk filmare.

Hade Clark gjort samma sak förra säsongen, då hade det blivit ett extrainsatt program i CMore med Wikegård och bentacklarn.

nu har shinnimin redan filmat till sig två utvisningar... och hade en mot Frölunda... när blir det samma gapande bland kommentatorena som det var mot Clark

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Vad måste muslimer anpassa sig till i Götet?

Allah heter Glenn i Göteborg...

Dryg attityd på Larsson.

Bitter för farsan fick kicken av BIF...?

Vem här inne skrev att Sallinen var på gång? Tycker han har det riktigt jobbigt. Ser väldigt trög och kantig ut i skridskoåkningen. Fumlar och är allmänt seg med pucken.

Den kedjan känns så entaktad på nå vis. Händer lixom ingenting. Skulle behöva nån som bryter mönstret.

mattias - 74: Han vill spela allsvenskt även nästa säsong därav Örebro 😉

{8675}: ja man får lite den känslan ibland. Så tråkigt när folk börjar göra personliga åsikter till nån slags allmän fakta. Hur kan man ens tänka tanken att Örebro skulle vara en mer attraktiv klubb att spela för.

Rodrigo: Jag kommer att ignorera Huge från och med nu. Jag scrollar helt enkelt förbi hans inlägg och svarar följaktligen inte på något av dem heller.

Rodrigo: Och detta är siffror som Dackell totalt struntar i. Det argument han använder för att Sunkan ska få förlängt är att ”han fått ihop gruppen”.

Det är den enda jävla analys han verkar kunna göra!

{8675}: Det handlar inte om denna trupp utan om framtiden. Det handlar om vilka spelartyper vi skall värva, vilken typ av hockey vi vill spela baserat på vilken hockey som faktisk är framgångsrik idag, hur vi skall träna på bästa sätt för att få rätt fysik och förebygga skador osv.
Som det är nu så verkar det gå mycket på känsla och på chans, det finns ingen riktig övertygande plan som följs utan det slängs med floskler och målsättningar helt utan förankring i verkligheten.

Huge:
Sträck ut tidslinjen lite mer och berätta vad du ser av "vi skall leda utvecklingen i svensk hockey". Är det de där 9-matcherstreaken som är att leda utvecklingen? Eller finns det en annan övergripande bild som pekar åt ett annat håll än att "leda utvecklingen"? Sparka tränare, sparka tränare, sparka sportchef, byta klubbdirektör, sparka tränare, ut i kvarten, sparka tränare, ut i kvarten, sparka tränare, fastna i vinkelvolten...

Bra att Deutsch stannar resten av säsongen. Perfekt utfyllnadsback.

Forsberg 1978: Hoppas detta med Wännström stämmer, en spelare som jag vill se i Brynäs.

www.jkpghockey.com/2019/01/31/wannstrom-uppges-vara-pa-vag-till-shl-konkurrent/

{8482}: Men har hela Brynäs ledning, med nämnda personer, suttit och sovit när Bengtzen har gjort sina affärer?

Jaken: När man scoutar spelare kan det också resultera i att man INTE väljer att signa spelare efter en närmare titt. Förstår inte varför ni hakar upp er på Finlandsresan. Antagligen av just de här skälen som klubbarna håller så mycket hemligt.

SvennEG: Tack för klargörandet.
Nu slipper jag fundera mer på det.

Någon mer än jag som är lite spänd över om Dacke lyckas landa något nyförvärv?

Hoppas det presenteras något under veckan som kommer.

Det skulle vara så himla underbart tillskott för att kunna få i ordning på 2a linan.

Kul dock att det var backarnas afton igår, plus Rohdin såklart 😀

{8399}: Dacke har till och med gjort sig av med lite corsiprocent. Snacka om utrensning.

Jag är en av dem på forumet som verkligen dömt ut laget och varit tveksam till allt men det här med att spara pengar till nästa säsong köper jag inte riktigt.

Dels för att vi tills bara några matcher sedan spelade väldigt fint under en längre period poängmässigt. Vi har dessutom nu en otroligt fin förstamålvakt. Kan vi hitta en spetsspelare nu som kostar 150/månaden resten av säsongen så blir de inte allt för mycket pengar. Klart de kostar men samtidigt så genererar de förhoppningsvis i mer poäng vilket leder till mer publik och förhoppningsvis möjligheten att iallafall få spela play in och bara där har vi tjänat ikapp Mr.X lön.

Som supporter så lever jag för att drömma och större under har skett än att detta laget skulle krångla sig till semifinal.

Som sagt är jag otroligt kritisk till allt som gjordes i Brynäs pre Dackes intåg men hoppet finns där och jag tänker drömma. Och det är mycket roligare att drömma med en sprtsvärvning i hamn.

Är verkligen övertygad om att Dackell är rätt man för oss med Campese högst upp. Brukar tänka att oavsett om de knackar så försvinner lite av Bengtzen-stuket över Brynäs för varje dag som går.

Pettisbif: Det kvittar hur mycket du än flyttar runt de grå stenarna på brädet... Vid det här laget har vi väl testat varenda spelare i andrafemman utan märkbar skillnad? Och när Danielsson var avstängd och platsen skulle fyllas ut av nån grå sten hade vi hux flux fyra dysfunktionella femmor. Låt förstafemman vara. Det är den enda lilla kvalitet vi har i det här sorgliga lagbygget.

Så jävla dåliga var inte Brynäs ikväll. Det kunde sluta hur som helst ikväll, lägen för bägge lagen. Marginalerna var inte på vår sida idag, domarna orkar jag inte ens kommentera.

vibbar från 2000-talet? Lägg av.

Imorgon är den en ny dag för apjakt.

Vad mycket spets Sallinen bidrar med då... (vad var det jag sa).

GAAAAAAAAMEEEEEE DAAAAAAAAY!!!

Och öl :-)

Brynäs är ute i bra tid nu. Det gillar jag. Tydligen ligger man i förhandlingar/förfrågningar med 5st utomstående spelare just nu.
Fick ett namn .. ett namn jag tror på.. och som det jobbas på .. Brome i Mora :)

Över 6000 sålda biljetter till fredag nu! Då kan vi räkna med minst 7000.
Skönt att publiksnittet blir ännu bättre. Trots att vi är ligans näst sämsta hemmalag så kommer vi alltså ha ett snitt på 5500 efter fredagens match. En sak jag lagt märke till under säsongen är att vi undvikt de här matcherna med under 4000 på matcherna.
Denna säsongen har vi bara varit under 4000 1 gång och det är mot Växjö i hemmamatchen efter premiären då siffran var 3749.

Jämfört med förra säsongen (17/18) då vi var under 4000 3 gånger.
Där vi hade siffror som:
3532 mot Karlskrona
3637 mot Rögle
3735 mot Malmö

Det var även många matcher där vi balanserade på 4000, jämfört med i år då den näst sämsta siffran är 4300.

Lång utläggning men sammanfattningsvis så har vi höjt lägstanivån i år.

Peja: Det handlar inte om att visa respekt i det läget. Det handlar om att sätta sig i respekt. Visa att man är "hemma" och är beredd att freda sin zon.
Det är fortfarande en kontaktsport... Även om DN tycks ha missuppfattat det.

Haha. Väntar bara på att Andersén blir avstängd ytterligare matcher efter dessa uttalanden 😂

Jaken: Jaken lägg ner, det är inte läge.

Brynäsgubbe:
Rönnberg är den största j-a fjanten av alla. Här får han ett gratis 4 mot 3 på en felaktig utvisning men kan ändå med att stå och klaga på domarna. Fy fan för ledare som han..
Det finns ingen mer osportslig hockeytränare i SHL.

Rönnberg tycker det är matchstraff Hahahaha vilken jävla idiot han är

Gott nytt år alla Brynäsare 🎊🎉

Oh, ah, Söderström, say oh, ah Söderström !!

Brynäsgubbe: Men vi har Söderström!!!

HitTheLights: Jag håller med. Med ett normalt utfall på övertid/straffar så hade vi haft 5 p ytterligare och legat delad 2:a i tabellen. När man dessutom betänker att vi startade serien uselt så är det ett tydligt tecken på att vi kan gå långt. Som jag ser det så kan detta ske även utan ytterligare förstärkning. Med Sallinen i laget så är vi definitivt ett lag som man inte vill möta tidigt i slutspelet.

Några intryck så hår långt
- Första kedjan är kanske seriens bästa just nu men ytterligare potential finns
- Jesper Boqvist har nått den kapacitet på topp 10 i SHL som jag förutspådde och hoppades på innan säsongen. Fortfarande så kan han med ökat självförtroende få ut mer av sitt skott.
- Björn D har kommit in i det bra men gör fortfarande alldeles för få mål och har väl knappt gjort ett enda mål pga sitt vassa skott. Måste bli bättre på att utnyttja Boqvist spelskicklighet.
- Kellman har visat sig vara en perfekt värvning och gör nästan aldrig en dålig match. Har allt en bra center ska ha.

Jag tycker att Alcén och Blomqvst alltid ska spela tillsammans. Dom har en fantastisk kemi och gör fler mål tillsammans än när man sätter Blomman med "bättre" alternativ. Dessutom är dom alltid jobbiga att möta även när dom har en sämre dag.

Tänk att vi presterat så pass bra med två tänkta spetsspelare borta. I princip så har vi ju saknat en 2:a lina rätt länge nu. När Kousal och Sallinen nu kommer in i laget så kan det bära riktigt långt. Speciellt med tanke på att ingen riktig favorit, likt Växjö förra året eller tidigare SAIK, finns detta år.

GO FOR GOLD!

Mattson: Vafan, vi är 2 (TVÅ) segrar från topp 2 i ligan.

ALL IN säger jag.