1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773794 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Mer positiv information om än av annat slag.

Låt Timråfansen glädjas över smulorna från vårat bord. Vi gav dem 2 poäng idag. God Jul Timrå. Lycka till i kvalet.

Får väl passa på att önska God Jul!

mk:
Vilken uppryckning ni stått för i tabellen. På nåt sätt roligare och börja dåligt för att sen bli bra tänker jag. Lycka till framöver!

{8649}: Skulle Brynäs gå snabbare i konkurs för att det är en äldre klubb? Jobbar som revisor...kan du förklara den logiken för mig! för den är inte särskilt känd....

Skrubben: Jag måste bara nämna Söderström, vilken kyla, vilket spelsinne, han är värd Cmore pengen lätt.

bradberry: Håller med dig. Utöver det ska Sundqvist ha en jävla massa cred. Får Bulan-vibbar.

Fan vad bra Jocke är. Hade man inte kunna drömma om för nån månad sedan

Brynäsgubbe: Om du slutar snacka skit om Alcén :)

Berge: Jag håller med! Jag vill till och med gå så långt att jag tycker att det hatas och buas alldeles för lite i svensk hockey.

Jag har varit på jävligt många Brynäs-Leksand-matcher och jag älskade "hatet" som kokade på såväl isen som på läktaren. Allt det där "dog" när Brynäs valde att köra Leksands jävla låt i Gavlerinken (läkerolen) i Kvalserien. En jävla sörja av kumbaya och we shall overcome. Tro fan att folk väljer hockeysoffan!

Palushaj, Svedberg, Masken Carlsson, Christer Olsson m.fl. kan dra åt helvete!

Berge: Sen kan man ju inte glömma ”experternas” reaktion på situationen med Clark förra säsongen..... det är ganska tyst just nu vad gäller diving.....

Peja: Håller med men faktum kvarstår att det är fruktansvärt pinsamt och oproffsigt.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/3j8jPP/han-ar-ett-virus-i-omkladningsrummet - Snacka om pinsamt uttalande. Helt rätt av Alcén att inte besvara det där skitsnacket. Skämskudde på Svedberg.

Hescores: Tycker ändå det låter vettigt det Cahling säger i artikeln. Verkar som att Brynäs inte är oroliga över att inte kunna få de pengarna på andra sätt iaf.

Dessutom tycker jag personligen att det här bettandet har blivit helt galet idag, man blir överöst av skiten. Nä, fortsätt polera vårat stolta klubbmärke.

Lindström: Du glömde att de kommer ställa upp med nån okänd junismålvakt som blommar ut till en världsmålvakt och räddar alla 35 skotten med magen.

SvennEG: nu tror jag, hoppas jag, inte att Forslund kommer vara kvar till nästa säsong även om han har kontrakt. Skulle inte förvåna mig det minsta om det likt Liljewalls var 1+1.

Man gillar ju hans fart men förutom det är det en fruktansvärt trubbig spelare.

Mannberg däremot gör mycket nytta. En bra spelare att ha som 11-13e forward.

Asklöf har potentialen att kliva uppåt i hierarkin och det skulle hjälpa riktigt mycket om han fick lite mer hjälp från kanterna än han har idag.

{8356}: Kanon för Brynäs och Jocke, lär man ju se Almtuna på C-More live 2 imorgon=)

Palushaj fick matchstraff efter deras match. Anar man en viss frustration? :)

Vi fick en ursäkt till av domarna idag läste jag just, vi fick en ursäkt i Malmö också.
Vad sägs om att domarna slutar komma med en massa jävla ursäkter och istället gör det jobbet de har betalt för att göra?

Det är för dåligt nu, det sker för ofta zebrorna blir en avgörande faktor. Fy fan.

Zappaholic: Men Herregud.
Mustonen trippar Danielsson solklart. Men tar Rautio när indianjäveln genar i målgården och snubblar över Rautios benskydd.
Den som tog den tvåan måste bli avstängd, värsta tabben man sett i nutid...😡😡😡😡😡😡😡

Steenm: Vi ligger verkligen på dekis jämfört med andra klubbar i SHL. Vi förtjänar att år efter år ligga i botten. Helvete vad luften gick ur en nu.

Måste även säga att jag tycker lite synd om Rautio, extremt svårt läge att komma in nu. Jag är rädd att det blir katastrof av hela skiten.

Karhunen har vunnit 3 SM guld i Finland. Han har hållit en riktigt bra nivå efter sjödins avgång. Ska Brynäs vara så korkade och skeppa iväg en eventuellt slutspelsjoker för att behålla Rautio? Hur resonerar man? Jag förstår inte ett dugg.

Om detta blir av så förstår jag varför vi år in och år ut ligger där vi ligger i tabellen.

Berge: Då röstar vi nog alla på att Dacke lägger Larssons lön på Karhu.

mk: Huge kommer inte att säga att han har fel eftersom han aldrig har fel. Så fort Brynäs ändrar inställning så vänder han kappan efter vinden. Historiens största kappvändare.

Såhär skrev han tidigare:

"Fantasier att Lundgren skulle skeppas och Lang värvas.
Känns som nåt hämtat från en av alla orealistiska laguppställningar från Pettisbif...."

och följde upp det några veckor senare med:

"och läser man lite mellan raderna i det Dackell säger så verkar det inte helt omöjligt att det kan bli Storm i utbyte mot Lundgren.
Speciellt inte om Malmö nu är nöjda med Lundgren och vill behålla honom. Att han fick skapligt med istid redan i första matchen och dessutom i förstafemman, kan ju vara ett litet men dock tecken på att man tror på Lundgren och väljer att byta honom mot Storm om det ställs på sin spets och Dackell ställer ett ultimatum: släpp Storm och ni får behålla Lundgren"

Det som var omöjligt och fantasier från diverse läktarcoacher var tydligen helt möjligt några veckor senare. Underbart!

Brynäsgubbe: Spelar vi bara bortamatcher mot HV eller? Hatar Kinnarps...

Sv: Info från Dackell - Sasse på GD
Dyngklumpen: Varför gör du nya trådar stup i kvarten? Kan du inte hålla dig till samma trådar som vi andra?

Huge: Att du ens använder uttrycket gnällkärringar är ju bara så illa.

ellis: Haha, nu hoppas jag du skojar. Ja, Ölund skulle göra JÄTTESKILLNAD för detta lag. Punkt.

Kan inte räkna hur många gånger Brynäsare eller andra har åkt ut för high stick även om det varit i "genomsvingen" efter ett skott. Ansvar för sin egen klubba alltid oavsett omständigheter, förutom nu då, eftersom det är DIF som ligger under. Ska man skratta eller gråta?

bradberry: Det är klart att Linus skulle vara en klar förstärkning i detta lag. Om Linus kommer hem måste vi dock också värva en utpräglad spets. Att bara värva Linus och tro att allt löser sig är naivt att tro men Linus + en till spets köper jag alla dagar i veckan!

Charles: coachen challenge är dags att införa här . Att släppa den blockeringen i målområdet är åt helvete . Men svenska dommare ska skyddas till varje pris . Är mer PK så . Djävla korpliga shl är .

Jag blir så på riktigt upprörd när domarna inte tar en uppenbar utvisning och sedan blir det anmält till dic.nämnden.
I anmälan för igår skriver dom till och med "Han träffar Brynässpelaren Joachim Rohdin våldsamt i huvudet med sin armbåge." Karln tappar till och med hjälmen i detta fall. Hur FAN kan dom inte döma utvisning under match då? Jag begriper inte detta.
Blir en spelare tacklad i huvudet så hjälmen lossnar och spelaren faller till isen skall det väl blåsas av för eventuell huvudskada? Kolla då för fan upp en sekund, ni har ju världens största tv att kolla reprisen på..
Kan ju också jämföra med Kousals utvisning när han kommer som tredje man in i situationen, vilket jag anser wemmenborn också gör, vilken situation är fulast/mest respektlös? Viss skillnad att Rohdin är nära pucken iofs men ändå :)

Liite skrivet i affekt kanske men jag hatar när det blir såhär och det är uttalat att inte tackla mot huvudet.

Pettisbif: Fast jag vet inte om jag håller med dig om Olofsson.
De tre senaste säsongerna har han gjort 24, 16 respektive 17 poäng på 51, 50 samt 47 matcher.
Nu ska man även tillägga att mycket beror på vad man har för spelare brevid sig. Men det där är inga siffror som en spelare har som jag skulle vilja se i någon av våra två första femmor. Sen att han gjorde två mål igår varav det andra väldigt snyggt förändrar inte min åsikt.
En spelare som jag vill ha in i laget är en spelare helst i klass med Palushaj. Vi ska inte ha en ny Caporusso, Broadhurst, Wallace osv. Vi måste ha in en spelare som Palushaj som gör skillnad i varje match. Som kan göra 2-3 poäng utan att egentligen vara jättebra i matchen.
Men det är också därför jag tror det tar lite längre tid för Dacke är väl inne på samma linje att det inte får bli fel.

Sen till din text angående att folk är på dig osv.
Jag tycker mest att det är roligt att du lägger upp rykten, nya laguppställningar osv.
Men att ändra laguppställning (med nyförvärv osv) inför varje match blir inte direkt så att man sedan tar dina rykten direkt seriöst.

Allt som oftast tar du med spelare i dina laguppställningar som är totalt omöjliga för oss att få till oss och dels så är det spelare som knappt och då säger jag knappt skulle vara bättre än vissa andra av våra spelare.

Tex Bromé.. varför skulle Mora släppa honom nu?
Thuresson.. Han gör mål i Hv, han spelar tillsammans med Tedenby. Varför skulle de släppa honom?

Du får mer än gärna göra laguppställningar framöver.
Men för MIN del får du gärna ta in spelare i de trupperna som faktiskt är möjliga för oss att knyta till oss.
Vissa spelare som du ibland skriver kommer aldrig att hamna hos oss, då de är tongivande spelare i sina egna lag.
Och därav tror jag att många här inne inte riktigt tar allt på allvar som du skriver.
Sen att som sagt ändra laguppställning inför eller efter varje match för att du är arg över att spelet inte stämmer osv blir hos mig bara en text som jag faktiskt bara bläddrar förbi.

Enligt min källa så ska det presenteras en spelare idag från AHL.

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
SvennEG: Jag tror man går stenhårt på Tomas Johansson.
Han vill ju jobba så som i DIF, men där blev han bortplockad.
Han är ju sugen på en ny utmaning. Plus att det är ju inte långt mellan Stockholm och Gävle heller.
Vet ifs inte vilken sida han bor på.

Peja: Med facit i hand så var det väl snarare Bz som var felrekryteringen. Visst gjorde han en del bra. Men det hade ju vilken som helst SC gjort. Misstagen Bz gjorde överskuggar det positiva.

Huge: Självklart är det min läsförståelse det är fel på för dina inlägg är ju verkligen tydliga.

Vad avser du när du skriver att Sjödda gjorde det bra utifrån de förutsättningar han hade? Hade han bra förutsättningar förstår jag inte vad du avser. Där tror jag du kan bli något tydligare. Sen kan du kanske svara på frågan också.

Vem om inte BZ är det som ska kritiseras? Allt kan ju inte varit frid och fröjd när huvuden offras till höger och vänster?

Inkazar: Ja, vi behöver stabilitet igen.

Någonstans kunde jag ändå köpa förra säsongens haveri. Bulan stack ganska sent och Bengtzén gjorde en missbedömning med Melin. Men det jag tycker är långt mycket värre är hur analysen av förra säsongen gick till. Bengtzén verkade inte ha lärt sig en läxa för fem öre. Han verkade snarare nöjd över att vi slog Luleå i play in och var det enda lag som slog Växjö i slutspelet. Istället bara fortsatte han på den inslagna vägen vilket nu lett till ett ännu större haveri.

Tycker detta är helt rätt beslut av Brynäs. Skrev häromdagen att Brynäs, enligt min åsikt, har varit seriens sämsta lag hittills sett till spelet - och det är till stor del tränarnas misslyckande.

Vore verkligen på sin plats med ~2 nya forwards nu, så att laget kan få en ordentlig nystart under Sundquist.

bradberry: Mm, det ser fortfarande väldigt mediokert ut. Känslan efter slutsignal, efter att Örebro mer eller mindre hade spelat hela tredjeperioden i Brynäszonen, var att Brynäs hade gjort en bragd. Det var som att Gefle if hade vunnit med 1-0 mot Barcelona.
Vi lyckades stå emot den enorma forceringen, målvakten stod på huvudet, puckarna slungades ut ur egen zon som katapulter slungar stenar och vi stal tre poäng. Mot giganten Örebro..... Jag tror tre pinnar i den här matchen på sikt sänker oss. Nu är det klackarna i taket under uppehållet och Sjödda har fullt förtroende igen, efter den perfekt genomförda matchen mot Örebro.

Andra raka! Synd att Brynäs inte kommer klara kontraktet iår och ska kämpa för sin överlevnad och allt annat trams som skrivs här.

Jag har en jävla tro på laget! In med ersättaren för kristo, så tittar vi uppåt och inte neråt i tabellen.

Skål.

Back: Alcen va riktigt bra idag med

Berge: Svårigheten är att hitta kvalité mitt i säsongen, finns det något framgångsrikt exempel på det? Vi behöver få in fler spelare som kan producera och bidra, nivån på 1/3 av nuvarande forwards är under all kritik. Vi behöver en tredjekedja!

För två säsonger sedan hade vi Blomqvist som 4:e center och Alcen var 12-13:e forward. Nu spelar Blomqvist PP och Alcen är given topp 9. Är det konstigt att ser sämre ut?

Vi har ingen spelidé eller linjer i anfallsspelet. Det är slump, bök och stök. Jag är riktigt orolig, det känns verkligen inte som att vi har något att falla tillbaka på.

dAVydov: Verkligen. Kan förstå att Mora-spelarna är bittra, de borde inte ha kammat 0 i den här matchen. Klart bättre än Brynäs under stora delar men på något sätt lyckades vi vinna tack vare förstakedjan.

3 poäng är gött men nu lär väl tränarstaben få fortsatt förtroende tyvärr och det håller inte!

Kanske bara en skitgrej men att kousal tar ett byte där han kör gärnet och proppar både 3 och 4 gånger för att sedan komma in i båset utan ens få en klapp på axeln för sitt jobb av sina medspelare. Så oerhört lite GO i laget...

Anders Berg: Känns som Brynäs har sänkt sig ytterligare ett par klasser. Trodde man sett det värsta men tydligen inte... Det här är så dåligt att man kan säkerställa att det är något fel i laget. Ledarstaben måste bytas ut...

Spajderman: Karhunen petas efter en dålig match medans Rautio får chans på chans...
Tips 1-6 tyvärr

Stefan R 63: Vi är extremt dåliga över hela isen . Å hela djävla föreningen får ett helvete mot vilket lag som helst i kvalet till våren . Truppen är ett bottenlag med allsvensk kvalité . Tack som fan Bengtzen . Du lyckades .

munkas: nu längtar man efter ett inlägg från huge där han förklarar att det minsann inte ser så dåligt ut. Att alla grinande dagisbarn måste tänka på att det inte finns ett svårare motstånd just ikväll med ett heltaggat hv, som förlorat tre raka, på deras hemmaplan.

Och förra matchen fanns det inget svårare än att möta ett heltaggat Färjestad, på hemmaplan, som vunnit tre raka...