1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773856 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Måste berömma Larsson. Såg riktigt bra ut idag. Tror vi har en toppback i honom nästa säsong

{8399}: Hoppsan mitt inlägg verkar tagits bort ursäkta (moderatorer) om det stred mot några regler men jag står för vartenda jävla ord jag skrev så jag ger blanka fan i vad du tycker! Mannheim är en patetisk klubb tillsammans med CHL eller tycker du Mannheim och CHL agerade som dom skulle?!!!

Matchtråd 2018
Vi testar att köra en och samma matchtråd för de kommande matcherna under året.
Skriv gärna synpunkter på detta i den här tråden.

Till slut så vill jag önska alla Brynäsbröder (och systrar) Ett Gott Nytt År!

Sv: A proposito de nada
bradberry: Anrell får gärna tippa oss sist i framtiden. Han inför säsongen 2012:

Hej, va skönt att Brynäs spel sen en tid tillbaka skänker oss julfrid.

Det finns fortfarande en del att slipa på i spelet men att Jensen likt jultomten delade ut klappar igår lovar gott. Äntligen!!!
Fast den egentlige jultomten är väl Miller som förutom klädsamt gråa hårinslag ger ett lugn till 1:a som kan vara guld värt.
Clark är lite mer som en elak och retsam tomtenisse, inget lugn där inte... Och ju argare desto bättre. Tänk vad man skulle vara förbannad på honom om han spelade i ett annat lag.

Ja, jag vet vad jag önskar mig i julklapp och jag tror alla här önskar samma sak…

Så en riktigt God Jul till er alla!

KennyB: Tycker sen andra hälften av andra perioden mot SAIK började se bättre ut och idag var vi värd en trea, nu tar vi en seger på tisdag efter allt´mat hehe :) Bokade resa nu i mars för 3 NHL matcher i New York och Philadelphia 15 600 kr, vann drygt 16500 igår på Europatipset :) Det finns en lysande stjärna där ovanför en ibland :)
Det är 7 p upp till plats 6...några segrar nu och vi kommer närmare iaf....slutar aldrig tro på Brynäs :)

Tycker det är dags att Sjödin sätter en blåslampa i arslet på Jensen! Om han inte lyfter sig så tycker jag att Boqvist ska få chansen på hans plats efter jvm!

{8399}: Kan rekommendera denna www.brynas.se/artikel/jhjsajbah-1ekad/ett-segertag-anda-fran-bastutrask för de som inte redan läst :)

Pigalle: Brynäs vinner matchen med 6-0 och vi är fantastiskt bra nu, bäst form i SHL och Rautio håller nollan och vi är förbi i tabellen nu, underbart Brynäs och underbart inramning för Andreas Dackell. Tack för kaffet Brynäs igen, Heja Brynäs <3 <3 <3

Bratwursten : Fint av laget att ge Dackell en seger på hans stora dag.

Grattis Dackell!

det sägs att Rickard palmberg (skyttekungen i HA) inte spelar med vita hästen ikväll. kan de ha något med brynäs att göra? hade inte tackat nej!

www.eliteprospects.com/player.php?player=6931

Avgå Bulan!

Gamla Brynäs-spelare som dessutom är duktiga ska man alltid värna om.
Rensfeldt är dessutom en spelare som jag tror skulle göra otroligt mycket nytta i dagens Brynäs. En spelare som i min värld skulle gå in i någon av de två toppformationerna.
Nu skriver AB endast att DIF samt Frölunda är intresserade, men är ganska säker på att Bz vet om läget och är intresserad.
Jag skulle gärna se Rensfeldt i Brynäs tröja kommande säsonger om det går.

Jesper Boqvist ser ju helt fantastisk ut! Vilken puckbehandling! Vilket rörelseschema! Glädjande inför framtiden...

NRH: Känns nästan som ett skämt... Men... Inte en dag för tidigt om det stämmer... Den mest oprofessionella skribent jag skådat i branschen. I samband med SM-slutspelet i våras hamnade jag i en het ordväxling på twitter med denne man. Det sätt han argumenterade på och det språket han använde var förvånande... Synd om honom såklart om detta stämmer och han dessutom inte mår bra men hockeyskribent på en seriös hockeysajt är helt enkelt inte hans grej...

Sådär. Det här är otroligt viktigt i vårt läge. Starkt av killarna!
Uppladdat:

500x0-c89c5b9f-0979-4dff-8e2d-1652925145a6.jpeg

Inkazar: Intressanta är att att nu har vi 4 st vunna i rad och poäng 6st i irad. förra året var det 3 st som mest i rad med vunna och poäng! Så formen är god nu!

Man har nästan glömt vilken talang Jesper Boqvist är. Visar klass rakt igenom i dagens match. Kommer förhoppningsvis kunna producera väldigt bra med en större roll! En spelartyp som Brynäs behövde mer av den här säsongen.

{5915}: Nästa helg är det tröjhissning. Kanske många ”sparar” sig till den matchen?

Hur skönt som helst med vinst. Nu kan man slappa i soffan resten av kvällen och titta på övriga matcher 😁

Poängsnittet på de 12 senaste matcherna är 1,58 poäng per match.
Att det här fina snittet till stor del är Rautios förtjänst.
Det bevisas av att: på de 6 matcherna med Rautio i målet så
har vi tagit 16 av 18 poäng. Och på de andra 6 matcherna så
tog vi bara 3 av 18 poäng. Lärdom. Ge Rautio så många matcher
han vill och orkar, för tillfället.

Orkar inte räkna ut räddningsprocenten (just nu) på de
här 6 senaste som Ratio spelat. Men innan dagens match
så var det drygt 94 procent på de 5 senaste han spelat.
Och tar man med även den sjunde senaste som Rautio spelade,
så sänks inte räddningsprocenten något märkbart. För han
hade lite över 94 procent även i 0-2 förlusten mot Mora.

För övrigt så är poängsnittet på de 15 matcherna vi spelat
"efter Melin" 1,47 poäng per match. Så det börjar närma sig
att vi åtminstone tar lika många poäng som vi tappar.
Men det är en bit kvar att komma upp i det snittet för alla
spelade matcher. Det finns inte utrymme för några större
svackor i fortsättningen.

I dag så var en tredjedel av alla spelare som spelade i Brynäs
födda 1997 eller senare (3 st 1997, 2 st 1998 och 2 st 2000).

Zappaholic: Underbart livet blir så mycket enklare efter en vinst!

Leonardo: Vilken skön och viktig seger. Sju av nio poäng på den här bortaturnén är faktiskt jävligt bra!!

Här kommer min läktarcoachanalys angående varför poängen helt plötsligt trillar in:

Svaret är ganska enkelt enligt mig. Vi har äntligen fått in en målvakt som håller SHL-nivå. Fernström gjorde det bra efter förutsättningarna, men faktum är att han kostade oss förlusterna mot Linköping före uppehållet, och HV71 efter uppehållet. Två matcher där Brynäs var det bättre laget (HV spelade man till och med ut fullständigt vissa perioder av matchen). Jag skulle säga att dessa matcher var spelmässigt bättre från Brynäs, än matcherna idag och i tisdags.

Nu tror många att jag leker broder duktig, men detta var faktiskt precis det jag skrev för en vecka sedan: att prestationerna var helt okej (eller till och med bra vissa stunder) men att målvaktsspelet i kombination med viss motstuds gjorde att vi ändå förlorade. Givetvis var dysterkvistarna med Munkas i spetsen direkt på mig när jag skrev detta. "Inte tusan kan väl Brynäs göra en bra match när man förlorar?". Jo, och det är tack vare dessa prestationer som äntligen börjar betala av sig på poängkontot också.

Börjar bli enormt trött av att Huge alltid tjafsar om något så fort man går in här. Spelar ingen roll om vad, alltid är det något.

Jesper Boqvist nära spel enligt denna artikel. Ingen frälsare, men likväl ett bra tillskott på forwardssidan.

Brynäsgubbe: 1 poäng borta mot Linköping är en seger för dagens Brynäs. Det är i alla fall 1 poäng mer än vad jag trodde på. Jag är "nöjd"

Zzz: Mannberg har väl dock visat att han är värd några matchers förtroende nu. En av få som åker skridskor som vi vill.

KulaShaker: Miller hade en try-out med Chicago så lite försäsong har han gjort. Ska bli spännande att se honom i Sveriges snyggaste tröja!

Drew Miller ny forward i Brynäs

Alexander Bjurström har skrivit ett 2 års kontrakt med Brynäs. 100minutersregeln

Westfält har också spelat 100 minuter. Men där har man inte ett kontrakt än.

bänknötarn: SÅÅÅÅJAAAAA!!!

Äntligen får vi lite skitmål

KalleTeodor: Ja, liljewall är rätt spelartyp att ersätta Lindblom, problemet är att han är fem klasser sämre. Men det kanske kan möjliggöra för Clark och Jensen att spela sitt spel i högre utsträckning, bättre rollfördelning.

Det enda vettiga man kan göra som brynäsare är att gå på matchen på lördag. Då har man åtminstone gjort sitt.

Enaranger: Du brukar komma med vettiga inlägg, men vad är det här?
Varför skulle inte Brynäs kunna ha ett bättre lag i allsvenskan? Och varför skulle Brynäs inte behöva lägga ner verksamheten?
Det blir tufft visst, men lag som Timrå ock Modo har klarat av att överleva.

Visst finns det en teorietisk chans att Brynäs skulle kunna åka ur, men ta det lite lugnt och andas lite.

Clarence: Men snälla. Hur många gånger ska BZ behöva förklara? Han värvar inte vem som helst utan någon som ska passa i spelsystemet men även socialt.

Ska vi ta in vemsomhelst eller ha is i magen och vänta några veckor och se om Dahlen/Rödin kommer in?

Pettisbif: Jag tycker inte att Fälth har levererat för att förtjäna en plats i PP. Jag ser hellre Lucas Carlsson där.

Vuollerim:
Bengtzen är ju för skön.. han gled runt på nian och satt sig på en bänk där så jag satt mig o prata med han lite lätt.. frågade om nyförvärv.. han sa att marknaden var helt stendöd och det ska in nån som förstärker laget. 100 procent trovärdigt 👌👍😊

Clarence: Slutsatsen är att du eller vi har noll koll, troligtvis har dom koll på Anton Rödin och pratar med han, sen hur det slutar vet vi inte.

Dahlen kanske är klar från december, dom pratar definitivt med han.

Boqvist på väg tillbaka och han ska ju in i minst en 3e kedja.

Så är väl ingen mening att ta in tex Tim Wallace som spelar i England nu eller nån annan trött import.

Ska ni värva ska det ju va tex Rödin eller Dahlen och inte nån som inte är bättre än era bra juniorer som ju växer hela tiden.

Kolla Djurgården, i fjol spela ett gäng unga utan att glänsa men dom va bra, men denna säsong är dom riktigt bra tack och det hade dom inte vart om man tar in utfyllnad utifrån.

Zzz: en tackling är en del av spelet.

Detta var ingen tackling, detta var ett överfall. Du måste skilja på begreppen.

Detta kan FAN inte accepteras! ÖVERKLAGA!

atilla: En av de största skandalerna på länge. Här tror jag CHL gräver sin grav. Hoppas publiken i Sverige bojkottar alla matcher som är kvar...

Skagge: Enligt Bengtzén i intervjun på gd.se sa Paille att vi ses imorgon på träningen när han åkte hem efter matchen. Men det blev sjukhuset och en konstaterad hjärnskakning. Med tanke hur groggy han var direkt efter smällen så är det konstigt att Brynäs gick ut och sa att allt var ok.
Bengtzén tog kontakt med CHL igår kväll och dom kommer ta i med hårdhandskarna mot Mannheim.

Bengtzén säger också att det ska in en forward.

bradberry: Finns det inga gränser för hur jävla illa man får lov att bete sig på en is?

Polisanmäl fanskapet. Vidriga gris.

Det här är bland det värsta jag sett detta äckliga jävla Mannheim skall bli avstängt från CHL
FYFAN!!!

Brynäsgubbe: Vi är ett bottenlag. Absolut. Men vi ska väl inte ge upp tanken om att avancera i tabellen. Vi är brynäsfans. Vi supportar i vått och torrt.

honken21: dom sitter i en rejält prikär situation.
Att då värva Zanetti som ändå år en back som vet vad SHL handlar om är en mindre chansning än gemene nordamerikan eller HA spelare.

Han har ju inte gjort någon glad senaste 2 säsongerna, det ska erkännas. Men fan jag älskade Zanetti första, har en otroligt härlig energi.
Verkar vara en grym person och lagkamrat.

Kan inte annat än önska honom lycka till i HV och hoppas att han får en riktig nystart där!

pekka85: Speluppläggare av MJ:s kaliber växer inte på trän, BZ:s plan är nog att kostnaden för Zanetti istället läggs på MJ.
Sen ansluter Dahlén i december plus Jensen och Boqvist snart tillbaka. Ny tränare får anstå så länge, funkar ju bra med det vi har nu.

honken21: Tror jag drömmer....Mannberg knäpper den i krysset. Helt säkert en dröm!

pekka85: Tur att vi har Sunken! Årets mest oväntade var hans revival.