1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773909 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pekka85: Tur att vi har Sunken! Årets mest oväntade var hans revival.

mattiask: Två korta ang gårdagens match och målvaktsfrågan:

1. Felix gjorde en skitmatch igår.
2. Brynäs spelar hemma mot ett av seriens sämsta lag. Vi förlorar skottstatistiken i matchen och blir fullständigt utspelade i andra perioden där skottstatistiken efter 15 min är 14- 2. Vi har inte ett målvaktsproblem. Vårt problem är mycket större än så.

Jag kan förstå Melins kritik vad gäller att det finns ett inslag av högmod i laget. Vi spelar alldeles för svårt för den skicklighetsnivå som laget håller. Kevin Clark, en av våra bästa spelare, tappar t ex extremt mycket puckar, pga av för svårt spel. Brynäs måste backa tillbaka till ett mycket enklare spel som mot Skellefteå. Spela enkelt och rakt och hålla motståndarna på utsidan i egen zon. Gör man det så blir också målvaktsspelet bättre. Vi kan ju inte ha som utgångspunkt att vi ska ha en målvakt som gör att vi vinner fast vi spelar som skit. Typiskt att vi kan göra en bra bortamatch men sedan på hemmaplan krånglar man till det igen.

Enkelt spel, raka linjer och hårt jobb sen växa från det.

{5915}: Håller med, tycker inte man ska fortsätta med MJ. Han har aldrig varit känd för det hårda jobbet. Det är det vi behöver nu.

mk: Hade du sett matchen så hade du inte skrivit på det sättet. Hur försvarar man sig utan att inte släppa till skott på mål? 2 av målen är enkla skott som en målvakt på SHL nivå SKALL ta alla dagar i veckan. Ett par av målen kommer från riktiga misstag. Men ändå inte helt otagbara om man har en bra målvakt.
En bra målvakt skapar ett lugn i defensiven. En skakig och direkt dålig skapar det motsatta. Har man dessutom ett lag framför den undermåliga målvakten som har grymt svårt med positioner och som slår dåliga passningar öst väst som sätter lagkamrater i jobbiga lägen. Ja då blir det väldigt jobbigt.
Det är ett totalt haveri vi beskådar nu. Så vart börjar man reparationsarbetet? Längst bak. Givetvis. En BRA målvakt och sedan anpassa spelet utifrån de förutsättningar man har. Sluta se spelare som tex Gunderson som nån slags stjärna. Han har inte varit bra alls den här säsongen i alla fall inte defensivt. Det kan bero på att man bytt backpartner till honom väldigt ofta. Men är det vettigt att hela tiden byta mellan backar som haft det jobbigt i defensiven för att få stöttning av vårt bästa OFFENSIVA vapen på backsidan?

Till sist. Hur mycket får det kosta för att få en målvaktstalang att blomma ut så att han skall kunna LÄMNA laget för en karriär i NHL? Är det DET Brynäs versamhet går ut på? Att få vpra talanger att göra en lysande karriär EFTER de lämnat Brynäs. Eller är det att skapa förutsättningar att bli ett konstant topplag i SHL?

För mig är det ett VÄLDIGT ENKELT VAL!!!

Agenten: Det är nästa bra... Nu måste det in en ny målis. Det ser alla!

Anders Berg: skillnaden är att Bengtzen har fler bra värvningar än floppvärvningar. Tillskillnad från MS. På rak arm:

Johan Alcen
Jesper Jensen
Kevin Clark
Nick Johnson
Bulan
Daniel Paille
Juuso Ikonen

Sen skulle man kunna räkna in Granström och Ryan som han fick hem. Iaf Ryan som var ett jättejobb att lyckas få hem ren ekonomiskt vid tidpunkten.

Peja: Det finns ju många aspekter på sättet att leda lag.
Om nu hockeyn har utvecklats mycket de senaste 10åren. Så bör man väl som tränare hänga med på tåget i utvecklingen?
Säg att du har en chef som anammar ny teknik, sen byts han ut, in kommer en som bara använde papper och penna, med devisen:jag är inte så intresserad av ny teknik.

Samma sak har nog hänt i Brynäs. Jag är tämligen säker på att Rönnberg och Bulan är samma typ av tränare.
Man gapar nog inte mer än man behöver.
Men fan ta den som fuskar.
Hur skulle det se ut om Blomman, Alcén och Granis åkte runt och sa till alla som ”fuskade” ?
Tillslut hatar man personen.
FÖR DET ÄR CHEFENS JOBB!!
Går du runt på ditt jobb och säger till oersoner som inte sköter sig?
Om jag inte har helt fel så har Blomman fått ett antal utbrott med Melin som tränare.
Men det hjälper inte när man inte vet HUR man ska spela pga av inte tränaren kan förklara frågorna som ställs.

Jag tror helt på det Sanny skriver i detta fallet.
Och han sågar Melin rejält.

{5915}: inte ett dugg konstigt att spelarna presterar sämre om de inte har förtroende för sin ledare. Det gäller ju i alla sammanhang.

Ändå sitter Wikegård och Tornberg och skakar på huvudet och beskyller spelarna. Vidrigt.

Vi har extremt etablerade hockeyspelare där flera är kända just för sin karaktär.

Zappaholic: En grym krigarmatch!! Kul att Felix kommer upp stort ☺

Honken på G enligt rykten från min källa.

62Svensson: Drömläge för Jonas Rönnqvist. Laget är skapat för hans hockey, bara att kliva in och börja leda med fast hand.
Synd att ha inte verkar intresserad av att träna längre.

Huge: Denna gång hade Bengtzen samma känsla att detta funkar inte, hur tänker du nu Huge när Bengtzen och gänget skickar Melin efter 8 matcher?

Du har ju såga många som vela ha bort han redan nu men nu ser ju Brynäs ledning samma sak.
Tycker du Brynäs gör helt fel nu eller hur går tankarna?

Illa är det att Melin sitter med ett kontrakt på 2 år!
Men som Rönnqvist och fler experter säger så kändes Melin trött och uppgiven redan från start, det kände fler redan på försäsongen säger dom.

Vinst ikväll och jag kan svälja den bedrövliga starten :-) så trött på att torska mot SAIK

G A M E D A Y !
Yeeehaaaa! Yarrrribaaa!!!
Liljewalls grillor är nyslipade och Melins taktiktavla från -99 är på plats i omklädningsrummet.
Melins mannar är redo! Är du?
Brynäs go go go, Brynäs tajgers!

bradberry: Hahaha herregud! Självförtroendet är i botten och så detta! För er som tycker Liljewall ska vara kvar får klippa ihop high-lights efter den här matchen, killen är helt borta. Inget jobb, ingen skridskoåkning, ingen fysik, inget driv, INGENTING! Se nu till att agenten får leta ny klubb åt honom!

Finns mycket negativt kring Brynäs hittills denna säsong, men gillar vad jag ser från Sandström hoppas han kan fortsätta växa under säsongen! Där kan bli ett stort plus mot förra säsongen

Vet ni vad som är mest oroande? Att Melin skyller på spelarna, att han inte ens nämner att det är HANS huvudansvar att se till att spelarna är redo. Så här säger han till GD:

”För mig är det oförklarligt att man inte vill vinna mer än vi gjorde idag. Att vi inte är mer engagerade och där, det är väldigt konstigt.”

”Och vi, ja, vi var inte där och ville sätta stopp för det.”

”Jag försökte förmedla min frustration och att jag tyckte det såg bedrövligt ut. Att vi måste ta oss samman på något sätt.”

Sedan börjar han hänga ut enskilda spelare. Extra märkligt att Palushaj ska få skit. Han har gjort en poäng per match och i mitt tycke varit en av våra ledande forwards. Så här säger han om honom: ”Jag håller med, han har varit alldeles för anonym sedan serien startade, men varför, det vet jag inte. Du får fråga honom.”

Du får fråga honom? Jaha? Melin gör alltså inte ett smack för att skydda sina spelare. Snarare vill han skydda sig själv när han uttalar sig på det sättet.

Jävligt märkligt.

Lagom besviken på... allt egentligen. Snacka om att den här föreningen inte vet hur man bygger vidare på framgång. Vi vinner över lagen vi ska vinna över, sedan lägger vi oss totalt när en bra värdemätare kommer. Melin står och sover i båset och skapar ingen som helst energi för laget.

Vintermörkret som kommer nu känns ju lagom roligt när Brynäs tydligen suger också. Att vi aldrig ska kunna etablera oss. Så jävla less.

pekka85: Absolut inte.
Alla har rätt till en åsikt. Alla har även rätt till att bara vara här inne och läsa och iakta vad som sker i och runt Brynäs eftersom att det är ett forum.
Sen finns det vissa personer som är hårdare mot varandra än vissa andra.
Men jag brukar i regel bara strunta i att läsa de texter som skrivs av de väldigt få som jag kanske inte tycker är seriösa.
Men de får ju samtidigt ha sin åsikt oavsett om jag håller med eller ej.
Men jag måste också säga att jag tycker att forumet senaste två-tre veckorna har ballat ur mer och mer och just nu befinner vi oss i ett läge där det känns som att några få är lite mer "rädda" för att skriva då de trots allt vet att de kommer få mothugg på ett sätt som de själva inte tycker är ok.
Däremot om man får mothugg via ett bra och schysst svar där någon inte håller med - då är man på en annan nivå.
Så jag tror jag talar för många när jag säger att alla måste höja nivån en aning. Annars kommer många med mig att lämna forumet.

Till dagens match är jag grymt taggad. Ikväll måste vi verkligen steppa upp ytterligare några procent.
Vi möter i mina ögon ett jävligt svårt lag. Ett lag som vi vet försöker backa hem mer än andra.
Ska bli intressant att se hur vi löser upp detta.
Torsdagsmatcherna och Hockeytorsdag på Cmore är nog fan veckans höjdpunkt vad gäller hockeyn. En bastu efter jobbet, lite Powerplay-lir samt hockey. Det blir inte mycket bättre!

Skrubben:

Läser man kommentarerna här kan man tro att Brynäs förlorat med 7-0 mot Krakow, inte slagit gruppettan i CHL på bortaplan...

Hopplösa jävla gnällgubbar...

krobbe: Gunderson! Säger bara Gunderson! Mannen med SHLs högsta lägstanivå. En skada på honom nu och domedagen är här...

Felix bra som sagt. Kilström ok. Sunken blir faktiskt bättre och bättre.... Tycker Granström kan få godkänt igår för tekningar och prestationen vid 1-1...

Men i övrigt... Bra sistaperiod. Riktigt dåliga i första och andra... Extremt dåliga. Ser ingen roll för Liljewall och laget behöver balanseras bättre... Öhlund/Palushaj , mer kreativa kompisar till Micke Johansson! Varför inte Jacke där kemi fanns i Leksand för några år sen...?

Är faktiskt förvånad hur dåligt Roger formerat framförallt kedjorna.... Svårt att analysera hans syfte med konstellationerna... Han borde väl veta bättre med sin erfarenhet? Är det något syfte man själv inte ser som läktarcoach? - Självklart är det på det viset men i och med att spelet varit bedrövligt så måste hans omdöme ifrågasättas i det här fallet....

Peja: Snabb analys av en mycket välbehövlig vinst:
Felix gav oss chansen genom riktigt bra målvaktsspel när vi inte hade någonting. Må han hålla denna nivå!!!
Jag tyckte Ölund vände matchen genom att spela fysiskt och få matchen att bli grinig. Där började vändningen. Blomman sköt skott, tror jag, 6 skott på mål och visade vägen med att ta pucken till mål. Även att fler kedjor måste få skott på mål. Typiskt att det blir Blomman, Granström och Alcén som till slut gör målet.

Sen visar Gunde, Clark och Jensen att vi har lite klass i laget också.

Gud så skönt!

Oavsett om man klantar bort 3 poäng eller inte nu så är Felix MVP idag.

honken21: håller med om det du säger förutom det om Larsson-Pudas. Där måste vi vänta och se. Förstår inte riktigt varför alla gnäller på Larsson, jag tycker att han har enorm potential att bli en bra SHL-back. Man måste låta honom växa in i spelsättet och ligan. Efter omgång 40 tror jag att vi kommer att tycka att Larsson är grym!
I dagsläget tycker jag att Larsson gör väldigt mycket rätt men krånglar till det i det sista avgörande momentet. Kan han spela lite enklare så kommer han vara nyttig för vårt lag. Rörliga tvåvägsbackar växer inte direkt på träd

Ove Myling: Mysfaktorn i ledarrummet var en avgörande faktor för att Melin skulle signa.
Bulans kokkaffe på trangiakök är utbytt mot en barrista som levererar doppio macchiato på löpande band. Finska pinnarna är borta och det flygs in färskt fikabröd från Bakery & Spice varje morgon. Möblemanget är också anpassat efter lite äldre ryggar. Janne och Tommy sitter djupt försjunkna i varsin Chesterfield och tittar på fjolårets matcher för att hitta receptet. Melin däremot ville prompt ha Stefan Mählqvist fåtölj från Boktipser. Den kostade 1/4 av spelarbudgeten när de fann den på en kuriosahandel i Malung. BZ konstaterade då att det fick bli Liljewall och inte Wänna....

Vaknar upp efter ännu en plattmatch.... gick in i denna säsong med en sjukt bra känsla, men va har hänt? Inför säsongen pratade dem flesta om att vi hade den bästa backuppsättningen av alla lagen i princip å va händer Bertilsson och Fält går sönder å helt plötsligt har vi ta mig fan den sämsta!!!!!! Ja är helt övertygad om att vi har en sjukt bra forwarduppsättning om den används rätt. Ja erkänner att ja inte är de största fanset av Felix ellrr Rautio för den delen men de största problemet ligger inte där utan hos hela laget som känns fruktansvärt osynkat. Nått måste hända men vad?? Ska Melin sparkas? Ska ny målvakt köpas? Eller ska en "ny Bertilsson" köpas? Eller räcker de helt enkelt med att pucken studsar rätt i en match för att återfå självförtroendet? En sak är säker, ja sätter mig framför TVn på lördag å skriker mig hes igen å hoppas på de bästa. Forza Brynäs

Pettisbif: Men snälla bara lugn nu.
För det första ska jag erkänna att jag är en av dom som i stort sett alltid har försvarat Felix då det är jävligt lätt att sitta bakom en skärm och spy galla.
Men nu måste jag ifrågasätta vad problemet är igår? Jag kan köpa att tredje målet är billigt. Den får Felix ta på sig. MEN i övrigt gör han en bra match. Han är en av Brynäs bästa spelare då de andra inte var direkt bra.

Men sen måste vi sansa oss en hel del vad gäller Boqvist. Killen är för fan 17 år. Nervös, lite bambi på hal is (konstigt vore annat). Såg i matchen igår att han absolut inte är redo för att gå på sex ordinarie backar.
Han får gärna vara med som en sjunde back och få speltid undan för undan, men att gå in från start nu, nej.
Sen tycker jag defintivt att Sunken framförallt får oförtjänt mycket skit. Nej han kanske inte är en superback, men igår tycker jag att han gör sitt jobb. Zanetti har ju en hel del problem, men Sunken tycker jag absolut att han ska lira på sex backar.

I övrigt tycker jag man ska trumma på som man gör. Vi skapar ju chanser både i 5vs5 samt PP. Enda lilla bytet jag tycker du har helt rätt om är att byta ut JJ från första pp mot MJ istället. Tycker inte alls att Jensen kan sätta upp det tempot och hitta de otroliga passningarna som MJ faktiskt kan göra.

Men i övrigt behöver vi sansa oss en aning och se på hockeyn med lite lugnare ögon.
För om jag ser din inställning efter varje match så lovar jag att vi är nere i Allsvenskan tidigare än du tror.

För jävla lam match, och publiken sviker återigen... ingen skräll det Thörnberg säger. Han har ju helt rätt. Nytt intro, nya högtalare mm... men introt sög som vanligt, dom nya högtalarna märktes knappt, för dj som spelar musiken är ett skämt. Tystare hemma premiär får man leta efter.. sen kommer vi till laget. Zanetti, Sunkan och Sandström är bedrövliga. Att dom ens får chansen år ut o år in är en stor jävla gåta, nästan lika stor gåta som värvningen av Liljewall! Honken skulle vara ett bra mycket bättre alternativ istället för simmande Felix. Och istället för Zanetti och Sunkan har vi Kalle Markström men framför allt Boqvist som är bättre! Melin då... ja visst det är tidigt, men passar han verkligen in i dagens Brynäs?? Tveksamt. In med Bjurström också.

Nästa match:
Rautio (Sandström)
Gunderson - Bertilsson
Kilström - Boqvist
Markström - Carlsson
Larsson
Clark - Jensen - Paille
Palushaj - Öund - Caporusso
Blomqvist - Johansson - Ikonen
Asklöf - Granström - Bjurström
(Alcén)

PP1:
gunde
hajen
clark
mj
granis

pp2:
boqvist
blomman
ikonen
jensen
ölund

sen kan ju melin ta o visa lite jävlaranamma nån gång kan ju tyckas...

SWEATT: Boqvist in som sjunde idag!

Enaranger: Vore tråkigt om vi inte kunde komma upp till 6000.
Jag tänker mailbomba ALLA mina kompisar. Det är ju f-n säsongspremiär och ett jubileum.

Sv: Försäsong 2017/2018
Hej, igår kom jag på en djävulsk plan som förmodligen hade kunnat gett oss ett SM-Guld i våras. Tänk om några av oss på detta forum hade registrerat sig under "falsk flagg" som supporters på HV71s forum. Man inleder sedan med några sympatiska inlägg som t ex att det borde resas en staty över Johan Davidsson med en puck som gloria över huvudet eller nåt liknande. Därefter börjar man konsekvent skriva inlägg där man kritiserar Linus Söderström spel och skriver att man inte har något förtroende för honom etc. Min gissning är att om man gör detta konsekvent över en hel säsong så borde man kunna påverka en så pass ung målvakt. Jag menar vad kan vara mer förödande för självförtroendet än att ens egna fans inte har förtroende för en. Hade vi gjort detta förra året så tror jag att det är sannolikt att han kanske hade tappat in en puck eller två i finalspelet. Smart plan eller hur?

Döm om min förvåning när jag upptäckte att jag inte var först med denna ide. Det finns redan ett forum där detta har satts i system...

Snabbkurs i hur man får brynäsboken aktiv här på hockeysnack: nämn ordet 'målvakt'...

{2064}:Jo det är klart att man inte kan vara på två platser samtidigt och man har väl lite ont om backar i J20. Men det hade nog gått att lösa om viljan fanns...
Här kommer mina tankar om den spelartyp Adam är och jag menar alltså inte att vi nödvändigtvis har olika uppfattning utan jag passar på att säga vad jag tycker i frågan generellt.
Jag håller dock inte med dig om att AB är dålig på avvägningen "gå-inte-gå". Däremot råder ingen tvekan om att han är extremt offensiv och därmed går till anfall ungefär 10 ggr oftare än "medelbacken". Huruvida det är bra eller ej kan man ju debattera. I matchen igår så var han t ex inne på två mål framåt (gjorde som vanligt 1 av målen) och ett mål bakåt. Ett relativt vanligt Boqvist-resultat och vad denna typ av spel går ut på.
Det är ju väldigt enkelt att se likheter med Erik Karlsson och även debatten runt hans spelstil. Som jag ser det så har Erik Karlsson nu vunnit den debatten och unga backar runt om i världen kopierar hans spelstil.
De flesta är överens om att den back i hela världen vars spel mest påminner om EK65 är Adam Boqvist. Så här säger t ex erfarna scouten ” Bob McKenzie ” om Boqvist (rankar honom 4 inför draften).
”– Jag har ingen aning om Boqvist någonsin kommer att bli lika bra som Erik Karlsson för Karlsson är något speciellt, men jag kan säga som så här: Boqvist ligger längre fram än Karlsson gjorde i samma ålder. Jag har scoutat dem båda . Som 16- och 17-åringar är Boqvist bättre än vad Karlsson var. Fysiskt sett, storleksmässigt och sättet de spelar på, kan man jämföra Boqvist med Karlsson.”
Satt i perspektiv så spelade EK65 7 matcher i SHL när han var i Adams ålder. Han hade sen även svårt att få speltid året efter. Som sistaårsjunior spelade han större delen ordinarie i Ottawa. Vad säger det då?

Två saker tror jag.
1. I SHL är det svårt att få speltid om man är en ung spelbegåvad och relativt liten back. Som jämförelse så spelade årsbarnet, Adam Ginning (som är 1,90 cm lång) 16 matcher i SHL förra året. En bra back utan tvekan men inte i närheten av den potential som AB har. Fokus på resultat i varje match pga av kvalspöket gör SHL Lagen lite fega tycker jag.
2. Spelstilen som Adam och Erik har kräver mer av sin omgivning. Ju bättre omgivningen är desto mer får man ut av deras extrema spelstil båda i form av att täcka upp bakåt och se de spelmöjligheter som öppnas.
Summa summarum så hoppas jag att man vågar släppa fram Adam detta år. Dels därför att han behöver ha en större utmaning än J20 för att utvecklas och dels för att jag tror att han kommer att spela överraskande bra på SHL-nivå.

Känns som att Palushaj passade bättre ihop med Ölund och paille. Någon som samtycker?

För er som lider av hockeyabstinens så är kvällen räddad.
Just nu på CMore Hockey: match 6 mot Frölunda. Vi har kniven mot strupen, 3-2 i matcher för Frölunda.
Hur ska det gå??? :-))

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
{2064}: "undersökningen" ger väl snarare en indikation på vilket lags fans som är mest benägna att rösta😉

Rumpelstiltskin: Inte för att jag håller med SD om deras politik (finns inget bra parti i min mening, just nu iallafall) men det är lite väl magstarkt att jämföra 20-25% av befolkningen med 30/40-talets nazister... Det är precis sådan retorik som får SD att växa ännu mer!

Del 2 Anfall.
Vi har en kedja som visat toppklass, en som visat glimtar av klass och två som letar sin sammansättning och ”går på två spelare”.

1:a Boqvist – Jensen – Clark
Riktigt spännande formering som samtidigt har en del inkörning att göra. Ny i kedjan är ju Boqvist som förutom blicken för spelet är en spelare som i det mesta är annorlunda än Lindblom. Lindblom var ju t ex kanske bäst i hela SHL på att checka fast pucken och i spelet längs sargerna. Det är inte Boqvist styrka. Boqvist påminner mer om Jensen och söker sig mot fria isytor för att få utrymme för sin skridskoåkning och teknik. Denna kedja måste delvis hitta ett nytt sätt att spela och också låta Boqvist växa in i rollen. Ska Paille och Boqvist byta plats för att få mer tyngd i 1:a och få (ännu) mer spelskicklighet i 2:a? Jag hade nog provat det.

2:a Palushaj – Öhlund – Paille
Ser ju hittills grymma ut och jag det skulle inte förvåna mig om detta blir den kedja i SHL som får bäst +/-. För inte nog med att man är vassa framåt, samtliga är ju dessutom ruggigt bra även defensivt. Palushaj ska bli mycket spännande att följa. Öhlund var en av de ledande spelarna i slutspelet och kanske kan han göra en ”Silfverberg” och höja sig från denna nivå även i nästa slutspel…

3:e Alcén – Granström – Ikonen
Vi får väl se var Alcén får sin hemvist. Jag tycker att det är kul att Melin noterar hans driv och energi och ger honom förtroende. Granström har varit mer på hugget än vanligt denna tid på året. Ikonen behöver nog lite mer matchträning…

4:e Liljewall - Blomqvist - Capurosso
Blomman är som vanligt bra och så länge han spelar i 4:e kedjan så kommer den att producera. Även om Capurosso har fått kritik så har han hittills visat två bra egenskaper. Han kan göra mål och han kan åka skridskor. Kan man kombinera dessa egenskaper så kommer man rätt långt i rätt omgivning.

Ibland så får en spelare som jag överhuvudtaget inte noterat beröm för sitt ”uppoffrande spel” eller något liknande. Jag hoppas att så är fallet med Liljewall för jag har knappt sett honom ännu så länge. Kan tänka mig att det är en omställning från att vara lagkapten till en roll i ett annat lags fjärdekedja.
Vill gärna se Asklöf göra några byten. Bjurströms inhopp har varit riktigt bra och det var välförtjänt med en assist senast.

Vad tycker ni?

PS. Avseende backsidan så ser jag verkligen framåt mot att se Adam Boqvist göra debut i A-laget. Jag tror att han redan nu (med lite inkörning) kan vara vår mest spelskicklige back efter Ryan.

{5504}: Tack David, för de värmande orden. :)

För att försöka hålla stilen och komma med något som kan vara kul att ta del av, så läste jag på nån sajt som handlar om "draften" att man var sjukt imponerad av familjen Boqvist. Man uttryckte det som "If they got a dog in the family we better draft it...".

För egen del så tycker jag att Brynäs borde erbjuda extra barnbidrag till familjen Boqvist om dom skaffar en sladdis.

Här kommer en rätt go video med highlights avseende Adam B.

Tror vi kommer få nytta av Hajen 😜

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:
Håller med dig helt där!
Det framgår alldeles klart att man kan föredra en annan lösning, t.ex. en egen juniorspelare...
Men, jag tycker det är väldigt ojust att skriva nedvärderande och i hånfull ton om nån i det egna laget!

A. Boqvist som nr 4, den var inte dålig.

Anssi19:
Bortasektionen i Krakows arena snart fullbokad
Minst 130 pers då...
Kul!

Hej allesammans!

Två dagar kvar på semestern hockeysäsongen närmar sig. Jag har spenderat förmiddagen med att klippa ihop lite trevliga mål Brynäs gjort under förra säsongen. Hoppas ni gillar den (är väldigt amatörmässig inom videoredigering så ta det för vad det är). Håll till godo!

Nu kör vi snart igen! Forza Brynäs!

KulaShaker: Imorgon har A-laget träning i B-hallen kl. 16.20 till 18.00. Om någon som bor i stan har lust att svänga förbi och spana in kedjor, backpar mm. så skulle det vara enormt uppskattat 😊

Vår kung och frälsare Silfverberg har gift sig. Stort grattis!

Pettisbif:
Intressant om Caporusso! Jag gav mig ut och googlade igen och hittade en jättebra profil av Caporusso som jag inte tror varit uppe här förut. Läs den på senshot.com/2011/07/28/prospect-profile-louie-caporusso/ !

Där hittar man bland annat en intressant anledning till att Caporussos karriär i Nordamerika inte tog fart:

"Perhaps Caporusso’s biggest point of criticism is that he’s a perennial second-half perfomer. He knows this, the team knows this. /.../ For Louie to even get a sniff at cracking the NHL roster for Ottawa, he needs to put together a full, consistent season."

Dessvärre verkar också den tendensen hålla i sig (scoutrapport från senaste säsongen):

"– Hade det tufft i början av säsongen på grund av knäproblem under sommaren. Men var en toppspelare återigen andra halvan, kanske en av de bästa spelarna i ligan."
vikfancentral.se/operation-omstart-infor-sodertalje-hemma-scout-om-brynas-nye-louie-caporusso/

Han verkar ha varit en speluppläggande center med defensivt ansvar på collegenivå och det verkar stämma att han gillade den rollen:

"He spent a little time on the wing, but was happy to get back to center, saying he liked to be able to touch the puck more as a playmaker."

Undrar hur mycket han har spelat center i Tyskland?

Sedan blir man ju glad av att läsa sånt här:

"As an aside, he’s great with the media. Louie’s the first guy to chime in with a quote of the day, and he’s the first guy you look for when the team steps off the ice. He’ll give it straight, and adds some of his personality. The fans love him, so does the microphone."

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Haha Porseland börjar bli legendarisk. Bengtzén har lyckats med det mesta men där trampade han ordentligt snett. Porse var så fruktansvärt kass.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
pjåtor: Rodrigues som gjort gruppen. Det säger väl det mesta.