1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773931 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Imorgon har A-laget träning i B-hallen kl. 16.20 till 18.00. Om någon som bor i stan har lust att svänga förbi och spana in kedjor, backpar mm. så skulle det vara enormt uppskattat 😊

Vår kung och frälsare Silfverberg har gift sig. Stort grattis!

Pettisbif:
Intressant om Caporusso! Jag gav mig ut och googlade igen och hittade en jättebra profil av Caporusso som jag inte tror varit uppe här förut. Läs den på senshot.com/2011/07/28/prospect-profile-louie-caporusso/ !

Där hittar man bland annat en intressant anledning till att Caporussos karriär i Nordamerika inte tog fart:

"Perhaps Caporusso’s biggest point of criticism is that he’s a perennial second-half perfomer. He knows this, the team knows this. /.../ For Louie to even get a sniff at cracking the NHL roster for Ottawa, he needs to put together a full, consistent season."

Dessvärre verkar också den tendensen hålla i sig (scoutrapport från senaste säsongen):

"– Hade det tufft i början av säsongen på grund av knäproblem under sommaren. Men var en toppspelare återigen andra halvan, kanske en av de bästa spelarna i ligan."
vikfancentral.se/operation-omstart-infor-sodertalje-hemma-scout-om-brynas-nye-louie-caporusso/

Han verkar ha varit en speluppläggande center med defensivt ansvar på collegenivå och det verkar stämma att han gillade den rollen:

"He spent a little time on the wing, but was happy to get back to center, saying he liked to be able to touch the puck more as a playmaker."

Undrar hur mycket han har spelat center i Tyskland?

Sedan blir man ju glad av att läsa sånt här:

"As an aside, he’s great with the media. Louie’s the first guy to chime in with a quote of the day, and he’s the first guy you look for when the team steps off the ice. He’ll give it straight, and adds some of his personality. The fans love him, so does the microphone."

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Haha Porseland börjar bli legendarisk. Bengtzén har lyckats med det mesta men där trampade han ordentligt snett. Porse var så fruktansvärt kass.

pjåtor: Rodrigues som gjort gruppen. Det säger väl det mesta.

hockey_21: Då är han laddad med sisu när han kommer tillbaka 😉

"The Brynäs connection" 😃

Kopparjimmie: Grym video!

Lite najs ändå att vår älskade kapten gjorde säsongens allra första mål och säsongens allra sista mål.. King Jacke!!

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Du borde få något slags pris i överdrift efter det där inlägget. Mig veterligen har en spelare lämnat J20-laget och en annan RYKTAS var påväg bort. Och då drar du slutsatsen att "juniorer lämnar på löpande band".

MODERATORER, HJÄÄÄÄÄÄLP!!!
RADERA, STÄNG AV, PORTA, GÖR VAD FAN SOM HELST!!!

HOCKEYSNACKA!!!
HÅLL INTE PÅ O SNACKA OM HUR FOLK SNACKAR!!!

{5504}: Fördelen eller snarare lyckan är ju att nu när munkas sågat Liljewall så vet vi att skåningen kommer att bli ett rejält utropstecken.....

Peja: Dina jämförelser med 11-12 missar en väsentlig sak Vi vann inget i år! Det är inga mätta spelare som går på is i Augusti. Det är inga mätta spelare som precis kört igång försäsongen. Det är spelare som har förlusten på näthinnan inte segerfesten. Att då få behålla större delen av stommen till nästa år kan omöjligt vara till nackdel. Det är ett samspelt lag med fina utvecklingsmöjligheter på rätt positioner som Melin ska ta hand om.
Sen har vi tappat vår poängkung. 11-12 tappade vi betydligt fler än så. Från att pratat om kontinuitet och egna talanger har du nu alltså bytt fot?

Kent747Socker: vi visste lika mycket om Clark som vi vet om Caporusso båda har fått typ samma entusiasm från vikfancentrals nhl scout kontakter.

Den stora frågan. Sitter "spetsspelaren" kvar i Bengtzéns bil?

Peja: Var förbättringspotentialen finns i detta lag? Ja den är potentiellt mycket bra. Vi har ett gäng unga spelare som bara kommer bli bättre. Skulle inte förvåna mig om t.ex. Lucas Carlsson nosar på landslaget kommande säsong.

Sedan verkar Bengtzén satsa på kontinuitet vilket gör att vårt lag kommer bli ännu mer samspelta kommande säsong. Om du tycker det argumentet är bullshit så kan du titta på HV:s utveckling den gångna säsongen. I princip samma lag som säsongen innan men som vann SM-guld istället för att åka ut med 4-0 i matcher i kvarten. Ett tydligt exempel på att kontinuitet kan vara en mycket viktig faktor.

Sedan fattar jag inte hur vissa kan dra paralleller till 2012. Då försvann 5-6 absoluta toppspelare som i vissa fall ersattes med skräpspelare. I år tappar vi EN toppspelare och ersättaren till honom är inte ens värvad än...

Huge: Helt riktigt Felix tog oss till match 7 när vi i stället kunde vunnit guld i match 6. Helt korrekt.

{2064}: Och en brynäsare öppnar målskyttet i VM.
Elias Lindholm....👊😀👍

Brynäsgubbe: Vi ska ha Lindbäck

Sv: Final
Det fanns en tid när Timrå och Modo kunde ta poäng av Brynäs ibland. Nu får de istället ägna sig åt att försöka ta några PK-poäng här och där.

Skrubben: Om någon har kallat Pudas för lapp så är det ju en skandal, rasistattack och så vidare....:)

för övrigt så ska Anton och flickvännen hans få tillbaka sin lägenhet. även gifta sig i sommar. perfekt då att stanna i gävle ett tag right? ;)

Den här krigaren hade vi behövt. Härligt att han blir kvar.

Jesse100: tråkigt med Linus såklart. Dock så vet jag inte om det är bättre att hänga ut motståndare i media efter en vinst. Fokusera på vinsten istället för att lasta skit på motståndare, även att jag är medveten om att Brynäs berör. Tror heller inte att särbarn är det värsta som sagts i detta slutspel, men inte är det någon som snackat om detta i media.

Grattis till guldet, fira istället för att fokusera på Brynäs.

{7853}: Ni skall ha mer än hedern i behåll. Bif gör en kanonsäsong och är en fladderpuck ifrån att vara svenska mästare.
Som "vanligt" när det gäller Brynäs så blir ni att räkna med och bevisade det även i år. Media med Sanny i spetsen upplevde jag en aning partisk, att då först slå ur underläge och slå ut indianerna samt vara snubblande nära att ta finalen är fantastiskt bra gjort.

{7603}: På riktigt, vad lider du av? Tycker fan synd om dig, på riktigt! Jävla bra reklam du gör för Skellefteå AIK.

Charles: älskar Brynäs , krigare !!! Tänker inte sörja tänker fira vår säsong ikväll

Beklagar Brynäs. Pissad på av domaren i en hel finalserie, precis som mot Frölunda. Höll naturligtvis på er, ni förtjänade att vinna detta. Lycka till nästa säsong!

{8302}: grymt med 1-0 viktigast hittills är att Rautio fått en grym start!

{5915}: tänk såhär också, vi har aldrig behövt vänta kortare mellan säsongerna än denna gång då det är vår första match 7 i en finalserie ;) Man försöker hitta positiva saker :)

Sv: Information från Moderatorerna!
Peja: användaren krap nek har blivit avstängd 1 vecka för allmänt provocerande.

Ååååh forum-porr på länken!

Lindström:
Så sjukt jävla skönt.. Segern kändes ju inte direkt nära efter första. Speciellt inte när Brynäs skulle inleda andra perioden med 3-5 i typ 1.5 minut.
Sjukt starkt.. Jag skakar som en A-lagare utanför bolaget kl 0955 en måndag.

Fråga närmaste Leksandssupporter om dom skulle tycka det är jobbig att vara i vårt läge.

Hoppat på finaltåget från Norrköping igen efter en match i soffan

Fan va stolt man är över Stark, BZ, Bulan, egentligen oavsett hur detta slutar
Minns januari 2015

Av någon anledning blev jag mer nervös nu inför lördagsmatchen

{7510}: De tog inte upp den för granskning ens. HV kommer inte anmäla givet Perssons tackling som var fulare.
Kilas var överjäkligt bra idag. Har inte sett en Brynäsare sätta en sådan tackling sedan Tuulola.

Stormen kommer.

Fan vad härligt med Zaborsky, slutspelsjokern som var uträknad!

Han sa han skulle avgöra en final - idag gör han just det!!!

Sv: Att vara målvakt
{2064}: Jag stänger ner tråden "Att vara målvakt". Det finns ingen anledning att starta en ny tråd om Sandström, hans insatser diskuteras redan i annan tråd.

mattiask: Tycker det värsta är när en del härinne sätter öknamn på sina egna spelare.

Helt ok att tycka någon är kass, men att skrika det en del gör är för jävla illa.

Jag måste säga att jag är mycket imponerad av Kilströms match idag. Han var trygg med pucken och jag tycker att det kanske är den bästa match jag sett honom göra. Såg ut att må bra av ökat ansvar. Jag tyckte överlag att de nya backparen fungerade perfekt även Lucas gjorde en mycket bra match med mr Perfect.
Detta var slutspelets bästa match av våra backar även om man dippade lite sista 10. Hoppas att man kan ta med sig det till nästa match.

Huge: Även om han är lite skymd och det blir en touch måste han vara tät mellan benen där. Ska vi ta den här matchserien behöver våra målisar ta skott som släpptes in idag.

I övrigt är Felix bra, gör några viktiga räddnigar i slutet.

MÅSTE BLI AVSTÄNGD?!?!? HAN ÄR JU FÖR FAN INTE PUCKFÖRANDE???

Huge: Helt rätt, mer än nöjd med final och härifrån är det bonus både sportsligt och ekonomiskt.
Det jag stör mig på är dåliga vinnare som du som bara måste dra fram gamla inlägg från säsongen för att peka finger.
Tvärtom om mot dig så tycker jag du inte förändrats ett dugg, en dryg översittare har du varit från dag 1 på forumet.

Sv: SEMIFINAL
Helt otroligt vad grabbarna kämpade därute! Hittar inte ord för att beskriva lyckan!
Finns många att hylla men tycker det är såå häftigt att se att Felix klivit upp i nivå och visst påminner det om Svedberg 2012? Sen måste Ersson hyllas, kliver in i en semifinal och spelar såå stabilt och tar för sig fysiskt!