1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773935 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SEMIFINAL
Helt otroligt vad grabbarna kämpade därute! Hittar inte ord för att beskriva lyckan!
Finns många att hylla men tycker det är såå häftigt att se att Felix klivit upp i nivå och visst påminner det om Svedberg 2012? Sen måste Ersson hyllas, kliver in i en semifinal och spelar såå stabilt och tar för sig fysiskt!

Helt otroligt, Roger gjorde fan ett sympatiskt intryck i den intervjun. Det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva.

Sv: Final
Göteborg, domarkåren och SHL gråter - Brynäs är i final!

Fanfanfan
Skrek & välte vardagsrums bordet vid 1-3..
Som lök på laxen så vaknade grabben på 1 1/2 år..

Frun är inte så nöjd här hemma nu 🙄

Fortsätt pinga, tweeta, maila. Tjata fram till matchstart imorgon. Sätt press på tomtarna på shl, cmore, domare mfl

Frölunda
Har själv varit ner till Göteborg och spelat u16 SM-slutspel. Snacket gick på stan och i ishallen att detta Frölunda lag var oslagbart och att de skulle vinna med två-siffrigt och sedan ta hem SM-guldet enkelt. Men så blev det inte, vi (Borlänge) vann med 1-0 och gick vidare. Hoppas på en sådan repris på fredag.

KalleTeodor: så länge Dahlin skapar mer åt Brynäs än åt Frölunda så kan jag stå ut med tjatet.

Vuollerim: Frugan är ond. Hon har lyckats boka in en middag med sin chef och hans fru fredag kväll. Frågan är om man ska käka några råa kycklingfiléer redan ikväll, bli sjuk i morgon och så ganska pigg på fredag men nedbäddad i soffan framför tv:n så klart.

Brynäsgubbe: Haha, tänk dig studioreaktionerna om Dahlin hade gjort som Granis där. Det hade varit grava hörselskador och sprängt ljudsystem.

Vuollerim: Bra inlägg! Skriver under på allt och har haft samma tankar. Börjar fundera om jag själv blivit extra onyanserad och subjektiv...men kommit fram till att jag aldrig varit med om något liknande. Att känna sig negativt förfördelad av domarna i enstaka matcher är ju vanligt men i en hel semifinalserie...? Brynäs har fått väldigt märkliga utvisningar mot sig, särskilt i känsliga slutskeden i matcherna. Detta samtidigt som Frölunda kommer undan med extremt fula tilltag... Att vi har 25-16 i tvåminutare på dessa 5 matcher är ju underligt då det är Frölunda som spelar mest elakt och försöker neutralisera våra offensiva spetskrafter med tveksamma metoder...

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Anders Berg: Tycker det är bra att Mårtensson inte kommer hit. 36 år och jag tror han nått sin topp och är på väg utför...

Anders Berg: Chans till guldet är en sak. Jag skulle inte ha svårt att erkänna att vi blivit besegrade av ett bättre lag om saker och ting hade gått rätt till. Men sett till alla fördelar som man gett Frölunda under 5 matcher så blir det svårt.
För mig har svensk ishockey dött en smula.
Man börjar nästan tro att detr Cmore som styr saker och ting och har beställt en finalserie mellan HV o h Frölunda.
Detta baserar jag på hur Cmore studion lyfter fram saker och ting.

KalleTeodor: uppdraget genomfört till 100 % sänk Berra med Soldatens goda vilja . Har sett situationen den är horribelt solklar .å zebran blundar .shl dödar hockeyn när detta får fortsätta .

Zappaholic: jag har svårt att skratta
... cmore tog fram vaselinburken efter att woken i början av slutspelet vågade kritisera domarna... sedan inte ett ord. DET ÄR TAMEFAN SKANDAL!!!!!!!!

Pigalle: vilken jävla domarskandal vad i hela friden

Den enda som visar känslor och stolthet är Zab, nuff said

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Scerban: Jag tror även att vi får en stor fördel när vi ska locka till oss spelar nästa säsong. I alla undersökningar som gjorts när man anonymt frågar spelarna "Vilken tränare skulle du helst spela för?" så har Melin vunnit alla sådana omröstningar.

Fy fan vilken härlig och rättvis seger!
Sluta hacka på Felix, visst jag tyckte med att han skulle nypt en till puck etc etc men vi vann. Serien står på två lika. Vi är två matcher från FINAL. Slut samman nu och stötta våra grabbar så kanske vi kan fira guldet inom en snar framtid.
Älskar lördagar som denna, med en brynäsvinst, whisky i glaset och match igen om två dagar.
Skål på er Brynäsvänner.

Så jävla skönt det här!!

Måste ifrågasätta domarjävlarna dock, vilken jävla skandal. Sämsta bedömningarna jag sett, dom har knappast is i magen.

Leonardo: JAAAAAAAAAAAAAAA så jävla glad så jag pissade ner mig lite!

SUUUUUUG DOMMAR JÄÄÄÄÄVLARR!!!

Säsongens mest välförtjänta och rättvisa mål. Alla kategorier.

"Enligt uppgifter petas Jesper Boqvist och Ponthus Westerholm"

Vid ställningen 1-1 i en period när Brynäs
är bättre än Frölunda. Då släpper domarna
två solklara utvisningar på Frölunda.
I stället för att spela 4 mot 5 får de
göra 2-1. Domarna ger Frölunda ny energi.

Sv: A proposito de nada
Nu sitter jag snällt och väntar på att Wennerholm och/eller Nyström trycker ut sig en krönika med rubriken "Inget kan stoppa HV nu – guldet är klart".

Sv: MATCHTRÅDEN
{7225}: Känner inte heller igen det uttalandet

Igår var ju perfekt läge, att kolla om tiden är ute eller helt över linjen är ju de två sakerna som video är bra för

Toppeninsats igår!

Qvarre:
Var på matchen och ställdes inför en, i mitt tycke, horibel slutfas. Brynäs ledde med 4-1 men helt plötsligt sitter det fyra brynäsare i utvisningsbåset, trots situationer där Frölunda tycktes komma undan sådant som varit utvisningsstrategi tidigare under säsongen?

Felix överkörd, ingen åtgärd men Fälth utvisad för... hakning? Före det kommer Joel undan med att ha gått in som tredje gubbe när PAW och Figren blev utvisade. På detta åker två brynäsare ut för abuse och detta blir inte belyst någonstans...?

Hur är det möjligt? Inget ifrågasättande av domarinsatsen någonstans? Detta gör mig riktigt orolig inför fortsättningen. Om detta anses rimligt kan man fråga sig vad frölundaiter kommer att få göra fortsättningsvis när de ska visa upp sin förmåga i att komma igen. Matchen var för h-vete stängd när domarna bestämde sig för att sätta avtryck i matchen.

Det enda jag inte kunnat uppfatta någonstans är hur "experterna" i Cmore - studion tog upp händelsen? Någon som såg studiosnacket?

mk: Blomman måste vara vår bästa kapten sedan Dackell och Silfverberg. Ett föredöme på isen med sitt hårda slit. Jag tycker han alltid är bäst i laget när laget som helhet går tungt. Kylig och bra i intervjuer också.

Jag är jävligt tveksam till att allting ens blev "rätt". Även om man bortser från hur otroligt stor skämskudde det är på domarnas utvisningar, så känns det inte som att det ens blev regelmässigt korrekt. Brynäs spelar ju 5 mot 3 hela tiden trots att Frölunda gör mål etc. Kändes inte som att de hade en aning om vad de hade gjort och bara chansade. Vilken jävla soppa i denna clownligan.

Lindström: Jag har aldrig varit med om att en domare tar så många beslut för att straffa ett lag i en så avgörande situation. Kan inte inte tänka mig annat än att han kommer få en del genomgångar från domarledning efter denna match. Herregud om Frölunda vunnit denna match så hade det ju varit 100 % domarens förtjänst. Sen är det klart att Brynäs inte får tappa konceptet på detta vis men domaren måste ju hålla kylan.
I tur och ordning så fick vi en tveksam dubbelutvisning på Patrik (och Figren) efter att Blomman blivit crosscheckad för att ha skjutit ett slagskott mot mål...
Sen blir Fälht utvisad för att han stänger dörren för en Frölundaspelare som dessutom rammar Felix. I samma situation skickar domaren ut ytterligare 2 spelare för abuse. Situationen skulle i de flesta fall lett till utvisning på Frölundaspelaren eller inget alls.
Absolut det sämsta spelsinne som jag någonsin sett hos en domare.

Detta var det värsta jag varit med om, någonsin. Håll på att slå sönder allt här hemma.

Alla som brukar se matcherna på plats har nog noterat att Westerholmerna gnäller på i princip varenda situation där de inte får domslut med sig. Sällan som jag är förbannad efter matcher, men nu är jag så jävla förbannad på Westerholmarna. De gnäller konstant och idag höll det på att kosta Brynäs matchen. Läktaren nästa match, tack.

Tycker sanny skriver bäst på Expressen och hade gärna sett han skriva fler krönikor. Gillar han dessutom skarpt i cmore studion. Sanny, Wikegård och Granqvist är absolut bäst , fast på olika sätt.

CHL - 17/18
Nu är vi klara för CHL nästa säsong. Vad säger ni, bra eller dåligt?

munkas: I backspegeln kommer det som SAIKarna kallar sin dynasti inte vara mer än en parentes. Bara vinnarna existerar och två SM guld är ingenting, snarast ger 2 guld på 6 försök looservibbar.

Ruggigt skönt att vi är i semi!

obs.den här färskingen "jon karls"...? varför ge han svar och varför ens bry er...? märker ni inte att han går igång på er då?? låt dåren va istället. ignorera bara, då kommer han tröttna till slut!

jon karls: Men för i HELVETE MÄNNISKA HUR MÅR DU EGENTLIGEN???

Fan vad skönt! Äntligen kan man kolla lite avslappnat och njuta av hockey. Det har varit en jävla plåga att kolla de senaste matcherna. Inte en jävla gnutta roligt eller spännande, bara en stor klump i magen och puls på 200. Äntligen.

{7800}: Coolast idag var ju Bulans kommentar ang matchning kontra LHCs backpar. "Jag tycker inte att dom har koll" :)

Zappaholic: Hur ska Cmore vinkla detta til attl LHC varit bättre....

jon karls: Bra där! Kommer säkert hjälpa... Hans sympatier för Brynäs skjuter i höjden o han hjälper oss med några domslut nästa gång... Eller......?

jon karls: Allvarligt? Är det någon som ska skärpa sig är det du.

Så jävla tröttsamt att man går från överlycklig till vansinnig för att domarna inte sköter sig och har en bedömningsnivå som hör hemma bland a-lagarnas parkbänkar!

{6984}: Ölunds passning till Clark i slutet av första perioden... Magnifik.

Tungt som tusan men låg i luften. Ni som läst mina inlägg tidigare vet att LHC offensiv är usel, vilket ni fick se i hela SD och i 3:e perioden då man bara kom ur egen zon för att gå på byte.

Trots alla fel i Linköpings spel står det "bara" 1-3 i matcher. En match var utklassning och övriga tre har varit fighter som kunna sluta hursomhelst. Är så jämnt och ett stort ställningskrig därute på isen att varje match avgörs med en slumpmål eller ett skott som slängs in mot kassen på vinst och förlust likt Bertilssons idag och Olimbs i förra matchen.

Uppmuntrande statistisk som talar för er. På de senaste 8 slutspelsmatcherna(4:a raka torskar mot Växjö inräknat) har LHC gjort 8(!) mål... Men vi har ändå SHL:s bästa offensiv- på pappret....:)

David motherfucking Rautio. Jävlar vad vass han var idag!

JAAAAAaaAAAAA!!

Leonardo: MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL Bertilsson :) Tjohoooooooooooo

Lindström: Bertilsson är bäst i serien!

Varför blir aldrig vit spelare bortplockad när de tjuvar vid tekningar?