1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773936 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MATCHTRÅDEN
Varför blir aldrig vit spelare bortplockad när de tjuvar vid tekningar?

pekka85: Tack. En annan härinne bad mig i princip dra åt helvete eftersom min åsikt om Clarks utvisning inte var likadan...

Enda anledning till att Bertilsson åker ut är ju för att regeln om checking to the head säger som den gör. En exemplarisk tackling som visar att man kan göra allt rätt i en tackling och trots det sluta olyckligt

BIF96: Granis är med på träningen just nu, oklart om han spelar ikväll men ska kunna vara tillbaka snart. Dock ingen Jensen på träningen, förhoppningsvis vilar han bara och kan vara med ikväll

Forsberg 1978: Seger och det är 3-1 och flera matchbollar. Det var väl ingen som trodde att Brynäs skulle vinna med 4-0 i matcher, det är alldeles för jämnt för det.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{6984}: Bengtzén är bra. Vi kunde inte ha en så mycket bättre på SC-posten.

{2064}: Jag skulle nästan hellre se Asklöf spela än Johnson just nu. Han ser riktigt seg ut och har haft en trög säsong och har förmodligen inte det bästa självförtroendet. Asklöf däremot sprudlar av självförtroende och med sin speed och forchecking skulle få LHCs backar att svettas ännu mer.

Inkazar: Trodde Berra spelat färdigt för säsongen igår. Sista fem av första satt han i fosterställning längst ut i båset och grimaserade illa. Sen kommer han lik förbannat ut efter pausen och är ännu bättre. Vilken otrolig stålman!

Boqvist måste gjort sin bästa match i Brynäs idag. Han blir hur bra som helst

Domarna har ju redan tappat detta totalt. Så jävla trist.

Zappaholic:När det inte finns något att klaga på får jag passa på att plussa lite.
Fan vad bra Berra är!

Jag har alltid sagt att Mannberg är en av seriens bästa spelare. ;)

krobbe: hoppas verkligen på er i den här matchserien, kom igen nu! ut med plast-cluben..

Sv: A proposito de nada
Leonardo:
Vet inte om det bara är en slump, men jag får tamejfan alltid klåda överallt så fort FBK vinner....

Detta är den korrekta stavningen på följande spelare (eftersom en hel del här inne verkar ha svårt för detta):
Kevin Clark, inte "Clarke".
Oskar Lindblom, inte "Oscar".
Adam/Jesper Boqvist, inte "Bokvist".
Lukas Kilström, inte "Kihlström".
Ryan Gunderson, inte "Gundersson".

Bubblare: Oscar Alsenfelt, inte "Oskar Ahlsenfeldt".

Sorry, var så illa tvungen! Kalla mig forumpolis ni som vill, men detta svider i mina ögon vid varje tillfälle... :)

Peja: Jag skulle inte bli överraskad hahha. Det finns många i Gävle som verkar föredra att stan skulle vara en obskyr avkrok, en rastplats för folk på väg norrut. För det är vad Gävle skulle vara utan Brynäs.

kennys: Bulan får nog lägga ner lite tid i sommar på teambuilding....

pjåtor:
Tänk att vi har Fälth, Asklöf och Alcén att tillgå snart.. kanske till och med Zabb & Sunk

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Skärpning härinne nu, vi har åtta raka segrar tycker vi kan fokusera på det positiva.

Inkazar: Japp! Det är man värd. Frugan förväntar sig alltid lite extra när Brynäs vinner. Man får ställa upp. Take one for the team.

{8212}: Hatar inställningen och kroppsspråket på paw och pow .

Nu åker vi 4 Brynäsare mot Växjö!!

Bratwursten : Jaha då sitter man i planet i Bangkok och skall strax lyfta efter en månad i värmen. Jag hade ju trott på topp 4 när jag skulle komma hem men det blev inte så men nästan 👍👍
Nu blir det till att utnyttja gratisdricka och sedan kolla på Brynäs på hotellet på Arlanda ikväll👍👍

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Enaranger: 90% av dina inlägg handlar om publiksnittet. Dessutom i smalspalt vilket gör det olidligt att läsa. Bryr du dig ens om själva hockeyn, eller är det bara gnäll på publiken som gäller?

4 500 mot Rögle en torsdag dagen innan lön är inget att skämmas för. Visst har det varit ett par bottennapp rent publikmässigt denna säsong, men ingen katastrof. Vi lär hamna på ett snitt kring 5 500, vilket ändå får ses som godkänt med dagens tv-landskap.

Sedan har ju publiken i Gävle varit svårflörtad i urminnes tider, det är samma med fotbollen. Men att hålla på att raljera att "staden inte förtjänar Brynäs" är ju bara löjligt.

Enaranger: 4500 pers mot Rögle en vardag är en relativt bra siffra faktiskt.

moment22: Jag har följt J20 under säsongen och det syntes tydligt att Ölund var en SHL-spelare redan under säsongsinledningen. Det var synd att Brynäs inte gav honom en ärlig chans tidigare, det kostade antagligen honom en JVM-plats.
Asklöf är mer överraskande då han inte såg lika redo ut i J20, samtidigt som jag alltid är lite extra skeptisk till så små spelares möjligheter att etablera sig på seniornivå i så unga år. Ofta krävs det lite längre tid för att de ska komma ikapp fysiskt (och därmed skaffa sig själva förutsättningar att lyckas på seniornivå), men Asklöfs spel i SHL är en fantastiskt fin överraskning.
Det är ju uppenbart att Asklöf har tempot, skridskoåkningen, skickligheten och faktiskt även närkampsspelet som krävs i SHL. Han håller helt enkelt klassen rakt igenom. Säkert inte den starkaste kroppen men närkampstekniken finns där.
Nu måste BZ förstås signa upp våra succéjuniorer så att de inte hamnar i någon annan SHL-klubb.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Nicklas Sundblad du ska vara glad att denna matchen "bara" slutade 3-6 kunde lika gärna blivit 1-10

Antingen är Sundblad förbannad, eller så är det fel på färgkalibreringen på min TV. Karln är ju lila i plytet! :D

Har varit kritisk till både alcen och Blomqvist tidigare. Inte världens bästa spets men maken till goa grabbar. Artiga och vältaliga på sidan av rinken och jobbiga väl på isen. De förtjänar att hyllas!

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Anders Berg: Samtidigt är det väldigt lätt att vara efterklok. Inför säsongen var ändå den allmänna åsikten bland experter att det var den här säsongen som Sandström skulle ta klivet och vara med och utmana som en toppmålvakt i ligan. Då tog man hellre in en billigare Rautio och kunde lägga de extra pengarna på en vassare forward.

Peja: Man undrar hur det artat sig om vi lånat ut Sandström och tagit in Lindbäck...

Davey85: Det kan vi i så fall tacka ungdomsverksamheten för. Det är tack vare juniorernas storspel som detta är möjligt, även om Lindbloms (också egen produkt!) förstås är lagets ledande kedja.

Skrubben: Det verkar helt ha brunnit där...

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Malmö borta i nästa match... Fyfan. Bli inte belåtna nu. Detta är viktigaste matchen för säsongen.

"Nobody fucking respects you!"

Haha älskar Clark. Den här filmen ska jag spara och lyssna på en trist sommardag.

Steenm:
Kvällens oros var att Boqvist klev av... skadad?? Hoppas inte. För idag var han grymt bra!!

Skönt att höra Clarks tugg haha.
Skönt att Bulan körde Broman istället för Mannberg i sista. Hoppas det fortsätter så tills nån annan är tillbaka.
Skönt att Kilas och framför allt Pudas steppat upp på sistone.

Hoppas verkligen att Berra är fitt for fight för matcher och att han inte går på bara för att tillfredsställa oroliga fans.. hoppas det var en försiktighetsåtgärd att han matchas in så försiktigt som han har gjort dom här två matcherna efter uppehållet.

Ölund kan bli extremt nyttig för oss kommande år. Han är en extremt lovande talang. En ung Johan Davidsson kopia tycker jag.

Sv: Deadline
Ärligt talat så är jag faktiskt inte så besviken över att det inte värvas, får vi tillbaka Johnson, Paille och kanske kanske Zab så ser det faktiskt bra ut tycker jag! Vårat största bekymmer just nu är att vi har Mannberg och Felix som inte är SHL mässiga! Dessutom är ju junisarna helt sjukt bra så får vi ordning på defensiven och allt dattande samt håller Felix i båset och Mannberg på läktaren så blir nog detta bra får vi hoppas!

Ser ju rätt bra ut det här...
Uppladdat:

500x0-skytteliga.png

Sv: Laguppställning djurgårn brynäs
mustigahjalmar:
Matchens fyra,

1.Felix håller inte.
2.PoW... det är fan svårare att missa öppet mål än att sätta den.
3.Mannberg:Spela tills domarn blåser.. det får man lära sej som 10 åring.
4.Jensen har alltså på 2 matcher mot DIF gjort 9poäng - SICK!!

Inkazar: Jaaaa ! Att komma tillbaks i matchen gång på gång tar vi med oss... Tack till bl.a. Jensen...

JESPER JENSEN FEM JÄVLA POÄNG!!!

Måste instämma med övriga; Mannberg håller inte i SHL. Det har vi fått bevis efter bevis på nu. Trist för Ikonen att placeras in i den kedjan, inte sett honom alls...

Hej, forumet.
Är man intresserad av att se lite landslags-hockey idag (där det finns Brynäsare med) så kan man följa U17 mot Finland via följande länk;
www.youtube.com/watch?v=Okke9XFNja0 (hoppas och tror jag..). Matchen börjar kl 12.00 idag och med på isen finns bl a Marcus Westfält, Rasmus Sandin och Adam Boqvist från Brynäs. Adam ligger som i vanlig ordning i topp av mål- och poängliga och är riktigt kul att se på isen.

Silfverberg med en favorit i repris alldeles nyss.

Även fast jag inte tror på detta rykte så kommer jag likt förbannat bli besviken som fan om det inte blir något!

Sallinen hade nog i detta fall varit alldeles för bra för att vara sann.
Innan jag sett att allt är klart så känns detta som ett Bud-rykte.

Däremot gillar jag att man tar in Ikonen. Man vet att det är en spelare som kan göra poäng. Han har helt enkelt inte fått det att stämma i just Dif.
Ett annat lysande exempel på vad omgivning, förtroende och "rätt" lag kan göra är väl Petr Vrana. Mycket kritiserad bla här innan under fjolårssäsongen. Nu leder han poängligan i Tjeckien.
Oavsett om ligan är sämre eller ej så har han trots allt gjort poängen.
Jag tror att Ikonen med rätt spelare runt sig kan göra det bra hos oss.

Davey85: I princip håller nog de flesta med SWEATT, religiösa fanatiker är inte roliga att vare sig se eller höra.
Frågan är bara om Hånberg hör dit och om det har nåt med en tränares yrkesutövning att göra.
På ettan svarar jag knappast och på tvåan: inte ett skit....

{8034}: Enligt, håll i er nu, min kompis flörts kusin som jobbar på hotellet.

Jag tror ungdomarna är nyckeln till att dra publik. Och att via damhockeyn nå ut till fler kvinnor, en gigantisk målgrupp som numera sällan går på matcher.

Sen det jag sa om ungdomarna. Guldåret hade vi nog mer publik för att det var gävlegrabbar som ledde laget. Alltid kul för stan att sluta upp när det är "grannens grabb" eller "kollegans grabb" etc som är storstjärnan. Får hoppas Asklöf Boqvist och gänget kan fortsätta på samma spår nu, dom kan mycket väl bli publikattraktioner.

Gunderson etc i all ära när det gäller att dra publik men i många fall tror jag inte ens stjärnorna kan mäta sig med de lokala relationerna folk har till spelarna.

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Inkazar: Vilket gott lugn som infann sig i kroppen efter denna härliga seger :)
De är alltid kul när Brynäs vinner men med så många unga ur egna led är det alltid extra skönt.
Vilken insats av 4:e kedjan men även Broman och Kinnvall gjorde bra ifrån sig. Hoppas verkligen att Asklöv, Boqvist och Ölund får fortsätta när de skadade är åter. Det är nog den grymmaste insats jag sett en sådan ung kedja göra på så kort tid, fullständigt lysande.