1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773941 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jag tror ungdomarna är nyckeln till att dra publik. Och att via damhockeyn nå ut till fler kvinnor, en gigantisk målgrupp som numera sällan går på matcher.

Sen det jag sa om ungdomarna. Guldåret hade vi nog mer publik för att det var gävlegrabbar som ledde laget. Alltid kul för stan att sluta upp när det är "grannens grabb" eller "kollegans grabb" etc som är storstjärnan. Får hoppas Asklöf Boqvist och gänget kan fortsätta på samma spår nu, dom kan mycket väl bli publikattraktioner.

Gunderson etc i all ära när det gäller att dra publik men i många fall tror jag inte ens stjärnorna kan mäta sig med de lokala relationerna folk har till spelarna.

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Inkazar: Vilket gott lugn som infann sig i kroppen efter denna härliga seger :)
De är alltid kul när Brynäs vinner men med så många unga ur egna led är det alltid extra skönt.
Vilken insats av 4:e kedjan men även Broman och Kinnvall gjorde bra ifrån sig. Hoppas verkligen att Asklöv, Boqvist och Ölund får fortsätta när de skadade är åter. Det är nog den grymmaste insats jag sett en sådan ung kedja göra på så kort tid, fullständigt lysande.

bifhjärta: De killarna ska inte behöva plocka ihop puckarna efter träningen. Det kan Ponthus eller Mannberg få göra!

Huge: haha det är väl klart att en spelare som får två smällar mot huvudet under en match bör kliva av? Där den senaste smällen dessutom gjorde honom liggandes.

Huge: Så om det visar sig vara en hjärnskakning hur kunnigt är det då att låta honom spela vidare?

Bertilsson var ju bara "sjuk" senast jag hörde. Måste vara en jävla flunsa när han blir borta i en månad.

Sunken snart tillbaka

{7654}: Kanske därför han varit så dålig på slutet? En personlig tragedi som påverkat spelet på isen? Hoppas allt går bra och att han är tillbaka snart.

KalleTeodor: Ja exakt. Tror alla härinne gärna vill se laget gå till final, men då kommer detta spel inte att räcka till. Alla som följer laget har sett att det snabba energirika spelet från i höstas har försvunnit. Alla lag har dippar men denna ser väldigt djup och ihållande ut - spelet fungerar helt enkelt inte. Då måste man få spekulera här om vad det beror på. Och att Bulans besked samt PoW/PaW's otroligt dåliga form (och det gäller HELA spelet, inte bara målskyttet) samtidigt som det spekuleras om Luleå nästa säsong har me det att göra, det är iallafall jag helt övertygad om. Bulan borde sparkas, det tycker jag, speciellt som det finns två som kan ta över resten av säsongen. Vinsten idag beror på att Luleå var obegripligt usla i 3:e, en skänk från ovan. Bättre lag kommer inte skänka oss poäng. Så vad spelar det för roll om man luftar lite besvikelse här?? BZ läser knappast detta. Man skriver mest för sig själv ändå. Jag är t.ex. hopplöst trött på alla som utmålar sig som "extra goda" supportrar, som bara öser beröm oavsett hur det ser ut. En del bryr sig bara om poäng, oavsett hur det ser ut. Andra (som jag) ser hellre bra spel även om det slutar med förlust. Dåliga insatser kan jag dock inte stå ut med. Och så jävla svårt är det inte att vara hockeycoach, för övrigt. Det handlar mest om att få spelarna att TRO på det system man valt, och att spelartyperna någorlunda passar för det. Resten av teorin fixar vem som helst. Jag bara scrollar förbi hejaklacksledarna och så är det bra med det. Det här forumet är en bra ventil när man är besviken, och emellanåt kommer det fram bra betraktelser också, även om det är dödsdömt att försöka analysera alla puckstudsar....

Peja: Har inte riktigt läst alla kommentarer här med jag tycker att det efter denna match blir uppenbart att Brynäs borde säga varmt tack o adjö till Bulan. Sen spekulationerna började är det bara Lindblom som visar form av samtliga ordinarie forwards. Som jag ser det har vi inget att förlora på att flytta upp Sjödda som huvudtränare i detta läge. Vi kan som värst förlora topp 6 platsen men det är uppenbart att vi inte vinner SM med Bulan. Han förmår inte få laget att lyfta. Ska man vinna SM räcker det inte med att vara professionell och göra sitt jobb.
På den positiva sidan var det kul att se Boqvist genombrott på SHL nivå. Det blir viktigt inför framtiden.

Charles: Lite skadeglädje känner man ju också för att Sweatt gjorde hattrick men ändå inte gick av isen som en vinnare...

{7800}: Shira ska fan inte få spela mer i år. Riktigt fult. Dags att ta tag i Luleåproblemet, DN?

pjåtor: Vill hellre ha Colliton!
Tror faktiskt det finns andra bättre än Melin, magkänslan säger mig att han har gjort sitt....

Sv: Positiva tråden
mustigahjalmar: BRA då är det slut på alla spekulationer om detta och ingen energi behöver mer gå åt åt Bulans vara eller inte vara!
Hur känner jag för att Bulan lämnar då, nja inget speciellt han är inte oersättlig!

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: Jag gillar inte att man hackar på någon spelare för alla gör såklart sitt bästa men när inte den bäste på sin position får förtroendet så blir man ju lite lack. Felix är en grym talang men han skall inte favoritiseras för det. konkyrrens på lika villkor vill jag se.

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Ja vi är spelförande 75% av matchen, delvis kanske beroende på att vi är det jagande laget...

De har en överjävligt bra målvakt.

Vi har en målvakt som likt vanligt gör det bra mellan varven men släpper tre mål som man funderar på om han inte borde tagit... Ok ett av målen över 60 min.... men tre... Det står ju klart att Felix har extremt svårt för puckar från blå. Dessutom verkar det vara svårare ju lösare skotten är... Varit hans problem sedan juniortiden då det talades om ifall han hade brytningsfel...

Den här gången avgjorde målvaktsmatchen. Sverige bästa målvakt överglänste Felix med hästlängder idag tyvärr...

Sv: Mot Saik Saik
pekka85: Så du menar att ett helt gäng bittra supportrar som tävlar i att såga laget de säger sig älska är fundamentet för att ha ett bra forum? Jag håller inte med Huge och de andra i allt de skriver men jag ger dem respekt för att de är vuxna nog att lägga band på sig.
Kan du förklara för mig vad som gör saker och ting bättre för att man skriver ut en massa dynga i ett forum när det går en emot? Kan du ge mig EN ENDA saklig förklaring till det så vore jag väldigt tacksam. Vråla svårdomar hemma, DET köper jag. Kasta fjärrkontrollen i väggen, Det köper jag. Men att göra sig besväret att ta fram mobilen/paddan/datorn och skriva en massa skit i ett forum. DET köper jag INTE.. "85" i ditt nick antar jag anger ditt födelseår och det innebär att du är en vuxen människa. Försök då agera som en vuxen...

Brynäs vårsäsonger - en parodi eller tragedi?

{7225}: Nä du, poängen är alltid viktigare än insatsen!

Sv: Nyförvärv
honken21: Kom ihåg att Bertilsson missat några matcher. Man kan inte nog understryka hans betydelse för laget. Bästa backen i SHL. Kanske bästa pådrivaren också.

Sv: Nyförvärv
mattiask: Som ett nyförvärv.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Huge: "Mkt möjligt att jag sett alldeles för lite av JJ för att kunna göra en mer säker analys. "
Värsta scouten alltså? Kliv ner från dina höga hästar...

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
ellis: Det var inte det du skrev. Att Brynäs inte räcker till mot de bättre lagen var det du påpekade. Och eftersom vi slagit Växjö 2 av 3 gånger, Frölunda 1 av 2 osv så ansåg jag att det är skitsnack. Du får tro hur mycket du om hur Brynäs slutar i tabellen och håller i fortsättningen det lägger jag mig inte i men du kan inte säga att vi inte räcker till mot topplag när statistiken talar emot.

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Domarskandal i Skellefteå! Dom avgör matchen med sex-solklara-spelare på isen. Tamejfan det värsta skellefteådomslut jag sätt. Och det säger inte lite.

Sv: JVM
Inkazar: häftigt för jonas!! Nu jävlar spikar han igen

{7225}: tar hellre en playmaker med bra tvåvägsarbete. Tycker vi har rejält med målskyttar och att det skulle synas än tydligare med någon mer duktig framspelare, dessutom tror jag det hade gynnat vårat pp väldigt mycket

Inkazar: sitter och tittar på JVM matchen.
Lucas Carlsson är fantastisk. Det har han iof varit hela turneringen.
Stänger blålinjen varje gång motståndet kommer, både offensivt och defensivt.
Tror dessutom han har
11-0 i målskillnad, kan vara 12-0 i 5v5. Inte illa för en back!

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
När senast var vi +29 (!!!) i målskillnad?

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Fan vad härligt det är att se en junior som Kinnvall! Ser ut som han spelat i SHL i 10 säsonger:)

Sv: Daniel Paille
Lunkan: Ganska gött med Gunderson och Paille på två år till 🍾

Sv: Brynäs IF - HV71 2016-12-26
Poäng för Boqvist idag återigen.

Måste säga att det är en speciell känsla att se målen från en kamera i publiken. SMACK! Upp i krysset.

Sv: Brynäs IF - HV71 2016-12-26
Spelmässigt ingen höjdarinsats idag, men när repriserna vevas ser man att vi lik förbannat skapat en hel drös heta chanser.

2 poäng är godkänt tycker jag. Att Gunde fick måla från blå känns nästan som 3.

Sv: Brynäs - Karlskrona 20/12 -16
kennys: målvaktsspelet? Exakt vad kunde rautio ha gjort åt dehär?

Inte ett jävla skit! De är ENORMA misstag i egenzon av utespelare som gör dehär.

Är så skönt att titta in i detta forum och inte se massa påhopp eller öknamn på diverse SHL lag som i Luleås och Skellefteås forum,menar Apan Quatar och Pölsan varför..har dom svårt att skriva lagens namn eller vad :)
Skönt med match imorgon :)

ellis: Jag själv var på Beijers jullunch i veckan. Stefan Bengtzén var på plats och surrade lite med oss. Han lovade att det skulle komma in en forward mot slutet på säsongen. Och han sa själv att det inte var någon Broudhurst eller Wallce som skulle dyka upp utan det är en klassforward som gör skillnad man letar efter.

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Haha Jensen! Höga krav.

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Brynäsgubbe: Och vilken period av Felix. Han är på gång!

{6984}: Nordamerikaner förlänger ju sällan mitt under säsongen. Det som överraskar mig mest är att Brynäs inte verkar jobba aktivt med att förlänga Lucas Carlssons kontrakt. Han håller måttet redan nu, är utvecklingsbar, egen produkt och kan bli en stommespelare. Det vore synd om han hamnar i Frölunda, Rögle eller någon annan SHL-klubb likt många andra av våra egna killar.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 3/12-2016
Fan så jävla underbart! FELIX håller nollan! Pajen levererar. INGA SKADOR! 3 POÄNG!!

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Bratwursten : Håller med! Vi hade fan kunnat leda med 2 och 3 noll! 1-1 är fan inte rättvist!

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
smallround: Åndå fint att Felix får göra räddningen på Martins friläge med 6 sek kvar. Det är målvakter som gör avgörande räddningar vi behöver. För att gå till minst semi behöver man målvakter som gör omöjliga räddningar i varje match, plus tar det dom ska.

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
pjåtor: 3-3 som jag så ja, all in!!
Första gången jag tippat rätt sedan Sundsvall brann.

{7225}: Boqvist nätade också för Timrå.

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
{7225}: Jag får ångest av det här klubbjäveln kunde lika gärna tagit på visiret eller på sin höjd tagit runt munnen och blivit ett sprucken läpp men nu är det en Brynäsare och då ska klubbjäveln ta i ÖGAT och synen och säsongen är hotad!!! Blir så jävla less!!!

bifhjärta: Gunde och Bertil gör så många fina saker på isen tillsammans. Jösses vad bra de är!

Kul att se Blomman med tvillingarna. Känns som att det kan bli en bra injektion för dom. Jag är solklar optimist efter igår och är övertygad om att vi vinner ikväll.
Säger 5-3 efter en härlig urladdning med 3 mål i andra perioden!

{7225}: Är det inte läge att byta ut Mannberg det känns som om han har sänkt den kedjan ordentligt?

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Blir lite smånöjd av att läsa det här

"Vi faller på att vi inte är tillräckligt disciplinerade och får egentligen inte chansen att störa Brynäs. Med det sagt är Brynäs ett av de bästa lagen vi har mött, säger Ohlsson."

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Chris11: våra mest ifrågasatta nyförvärv har varit de bästa