1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773941 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Blir lite smånöjd av att läsa det här

"Vi faller på att vi inte är tillräckligt disciplinerade och får egentligen inte chansen att störa Brynäs. Med det sagt är Brynäs ett av de bästa lagen vi har mött, säger Ohlsson."

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Chris11: våra mest ifrågasatta nyförvärv har varit de bästa

Sv: A proposito de nada
Inkazar: Håller med. Synd att det verkar vara en fransk domare och assisterande på plan.
Först står Griezmann solklart offside.
Sen kliver han halvhjärtat in i duellen med Olsen utan nån intention att gå på bollen och stör denne. Sånt som normalt sett alltid ger frispark ute på plan i luftdueller.

Brynäsgubbe: Järnkrok två baljor som grädde på moset.

Peja: Du gillar Wännström, det har vi alla märkt. Och vi alla har också märkt att du inte gillar att han spelar i Rögle för tillfället. Och angående det senare påståendet så gör många andra brynäsare inte det heller, just eftersom att han presterar så otroligt bra för tillfället.

Men. Du har aldrig bemött frågan som många har ställt till dig: Vad hade du gjort i Bengtzéns skor för drygt ett år sedan när Wännström åkte hem till Sverige igen? Wänna hade tre misslyckade säsonger i Nordamerika och även en bedrövlig sejour i Brynäs en kortare period. Det är väldigt lätt att vara efterklok nu drygt ett år senare, så jag tvivlar verkligen på om du där och då hade värvat honom. Och om du trots allt hade värvat honom, så förutsätter jag att du också hade värvat en hel del andra ex-brynäsare som Emil Molin, Simon Löf, Jonathan Carlsson m.fl. För i ärlighetens namn låg dessa spelare på ungefär samma nivå som Wännström vid den tidpunkten.

Och då kan man ju fråga sig: Hade det laget varit bättre, än det lag som Bengtzén just nu ställer på isen?

Många snackar väl om att Blue Jackets slog Montreal med 10-0 inatt, men Silfverberg fick faktiskt näta för Anaheim. Roligt för honom.

Sv: Brynäs - Hv71
Poängen kommer för Gunde. Det är jag inte orolig för. Han gör så mycket mer än så. Han gör aldrig en dålig match.

Sv: #BIFFBK
Alltså, i brist på andra analyser..vilken ketchupeffekt. Fan va det här kändes bra!

Rautio tar oss igenom de djupaste dalarna idag, men sett till tre perioder är detta vår starkaste match på länge.

Älska Brynäs.

bifhjärta: Zanetti !!!!! Haha

Asså Paille? Vad fan ska man säga? Synd för Rangers typ! ;)

{1570}: Tycker vi orkar åka hela tredjeperioderna denna säsong...

Någon sa inledningsvis att vi var dåligt tränade. Snacka om att missbedöma laget!!

Haha vad är det som händer! Underbart jobb boys!

{OJOJOJ vilken vändning..radion på jobbet här idag..

Vaaaaaaaaffffaan!!
Byter blöja på grabben å kommer tillbakas till 1-2 😳😃

Pettisbif: Tycker Zaborsky gör en ganska pigg andraperiod. Bryter in mot kasse,skyddar pucken bättre än tidigare.

Sv: RIP Wille Löfqvist
{7057}: Bra förslag jag tar ledigt på Torsdag och blåser upp till Gävle hoppas fler gör samma sak! Tillsammans hoppas jag vi kan göra något för att hedra Wille och skapa ett jävla tryck i arenan!!!
Vallfärda nu för en gångs skulle Gävlebor!

Sv: RIP Wille Löfqvist
Forsberg 1978: Oerhört tragiskt. Vi måste hylla Wille. Vad sägs om att få hela arenan att klappa hela första spelminuten för att hylla han och tröja 1? Sjukt tråkig nyhet detta, fyfan.

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Känns ju tryggt att Rautio och Sandström tävlar om vem som kan göra flest tavlor!🤔

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Steenm: När man sedan vet att Anders Lindbäck tränar ensam i Gavlerinken varje dag känns det ju som om man lever i en Kafka-inspirerad mardröm...

Inkazar: Ha ha.... Lustigt... Min farfar lät oxå alltid salladsskålen passera honom vid middagsbordet med kommentaren "Nä... för dyrt..." 😃 En farfar som för övrigt hade säsongsbiljett i Gavlerinken från 1967 tills han inte kunde gå typ 2007. Då blev det en sista säsong på handikapplats... Å innan dess på månskensrinken, isstadion på Nynäs såklart... Det var han som fick mig att dyrka hockey...😊

Vad nu detta hade med sallad att göra....😂

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
{7225}: Andra målet var ett tydligt resultat på att vårt presspel leder till att moståndarna begår misstag. Väldigt fint.

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
GD sätter bara en 5 på Bertilsson i betyg.....

Sitter och kollar NHL-premiären i natt (äntligen!!) mellan Sens och Leafs. Auston Matthews har precis gjort hattrick i sin första match, och upprepar därmed samma bedrift som giganten Fabian Brunnström stod för 2008.

Kan Matthews bli lika framgångsrik? Det står skrivet i stjärnorna...

{7877}: Gå och se Rögle hemma istället..borde finnas plats då.

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Måste fortsätta hylla Ponthus Westerholm. Ingen slump att han gjort mycket poäng. Spelmässigt ser man att han blivit en mycket större spelare. En rejäl portion pondus. Kom på mig själv med att tänka "bra, Ponthus med pucken. Känns tryggt". Så har jag nog aldrig känt tidigare. Han och Lindblom är bäst just nu på att hålla i pucken, därför den kedjan gick så bra tidigare.

Brynäs IF - Luleå HF 2016-10-06
Lägger upp en matchtråd!

Kämpa nu BRYNÄS!!!!

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Chris11:
Är Sunken den nya hackkycklingen? Låtom oss fröjd över 3 nya poäng i stället.

Guldet 2012 var ju så långt ifrån en coachseger man kan komma. Silfverberg gjorde mål på allt. Järnkrok spelade som en Bäckström i storform. Johan Larsson körde igenom betongblock och backarna sköt som Brendl.

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
I morgon är det en ny match och gissa om rensset vill köra över oss då?
Ödmjukhet och hjärta bröder

Markan står ikväll! Fan vad nervös jag blir. Gör oss brynäsare stolta nu!

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Lunkan: Huge måste vara en dröm för en bilhandlare... "Ja den här bilen är jättebra. Den är kollad av kunniga yrkesmän" ;)

Sv: Träningsmatcher 2016
Fantastiskt spel av Brynäs. Grym intensitet och hög press, intressant att se om de orkar det hela matchen nu. Tar tillbaka allt jag sagt om Clark-PaW-Zaborsky, de ska lira ihop! ;-) Clark glödhet.

Frölunda-Brynäs 24.e sep
Hej allihopa!
Hoppas alla är taggade inför hockeysäsongen? Brynäs spelar som sagt dubbelmöte mot Frölunda med 2 hemmamatcher? Ser Göteborg som en av Brynäs hemmamatcher, men har blivit otroligt dåligt med folk på bortasektionen mot förr. Vilket är riktigt tråkigt, så hoppas det blir stor uppslutning den 24.e? Kom igen nu, alla till Göteborg!

Huge: Tre skribenter, jorgens, pressman, honken bemöter Brynäslegenden med fakta angående Jensen, den fjärde, Huge, dryger sig bara utan fakta... Man blir trött en måndagmorgon..

Mina topp:
+++++ Zaborsky
++++ Bertilsson
+++ Johnson
++ Lindblom
+ Po Westerholm

Plus även till Jensen, Kilström, Granis.

Den här perioden stavas Zzzaborsky. Klass.

honken21: Skulle Brynäs spela SM-final imorgon så hade jag kört Sunken på två backpar. Rutinen han besitter är sjukt värdefull.

Antagligen är du nära släkt med Sunken eller så försöker du skoja upp oss på läktaren :-)
Rutinerad eller ej, så har han dålig splittvison. Överbelastar många gånger vid fel tillfällen. Ibland släpper han sin gubbe för att ta en gubbe längre bort. Ibland har man undrat om han har någon slags synfel. Och sen det jag skrev om hans klubbkontroll som har mer att önska.
Annars tycker jag att han är bra. Fina tacklingar, bra på rören.
Men ska inte spela i första eller andra backpar.

Om ni inte sett det Blomqvist utsedd till Lagkapten

C - Blomqvist
A - Kihlström
A - Fälth
A - Gunderson

Bengan växer i mina ögon. Han går alltså i full Brynäsmundering på semestern. Älskart!

Pettisbif: Känns fortfarande overkligt när man läser ditt förslag på PP1 och ser namnet Gunderson i laguppställningen.

Rysningar...

Sanny L. rankar oss som 5a. Ett resultat jag skulle ta vilken dag i veckan. Dessutom väl genomtänkta kommentarer angående alla lag.
Sanny visar än en gång att han är den "expert" som har mest kunskap idag.

Glad midsommar ! Var rädda om er! :-)

Charles: Gjorde samma sak hahaha!

Skrubben: är man lite störd om man börjar applådera framför datorn när Rödin gick upp? xD

Hej brynäsvänner!
Ska bli kul att surra med er

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7225}: Lägg märke till att Kevin Clarke och Daniel Paille var med i Team Canada förra säsongen. Dom vann bl a Spengler Cup ihop :-)

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Jag tycker truppen känns ganska bra jag!
När är det nedsläpp sa ni?

Silfverkrok: Haha. När jag ser ditt nickname så kommer jag att tänka på Ankans legendariska uttalande under en match för ett par år sedan.

"Dom är duktiga dom där, Järnberg och Silfverkrok".