1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773960 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäsare i Nordamerika
Stende89: Bjurman är nöjd..

Årets svenska genombrott: Jakob Silfverberg
– Nästan lika dominant i årets Stanley Cup-slutspel som när han ledde Brynäs till SM-guld 2012.

Sv: Klubbdirektör

Carl Lejonkräk:

Svetsare och rörläggare ser ju inte direkt respektabla ut. Simpelt klädda och allmänt ovårdade, ofta skäggiga och de klipper Sin snagg själva med en trimmer de köpt på Jula

Du är välkommen till min arbetsplats och inför alla säga detta, jag kan fixa så att du får en mick och högtalare så att alla hör vad du säger!!!

Jag har nu noll respekt för dig!!!!

Sv: A proposito de nada
ellis: "Hans verbalitet är kanske ganska tydlig men handlingskraften desto suddigare och oklar."

Det är väl snarare DIN verbalitet som är jävligt oklar, för att inte säga obegriplig.
BZ har hittills värvat Johnson, Pudas, Porseland och Zanetti.
Plus att han lyckats behålla Rödin i konkurrens med betydligt mer penningstinna alternativ.
Laget var i stort sett klart och 1 center återstod, när Andersén helt oväntat försvann.
Vad hade isf varit realistiskt i DIN värld? Att BZ hade landat en landslagsback dan efter att Andersén försvann?
Ibland undrar man hur vissa resonerar och i vilken värld dom lever i....

Lite rolig historia om en oväntad supporter.

Silfver: Ja skillnaden mellan Uppsala och Gävle Stavas väl till största del Uppsala Universitet. Univeritetet genererar ju en hel del företag i bla biomed. och spelindustrin och universitetet gör att Uppsala inte dräneras fullständigt på kompetens av Stockholms närhet. Gävle är väl en mer traditionell industristad med allt vad det innebär i dagens globala ekonomi. Man tycker ju att Brynäs borde flirta lite mer med kapitalstarka företag i Uppsalaregionen då det finns en stor fanbase här. 

För övrigt tror jag att Oskar Lindblom gör 20 mål 15/16 Enterfeldt hittar toppformen lagom till slutspel, Porseland får testa på landslagsspel, Rödin slutar top 5 i poängligan, Brynäs tar minst dubbelt så många bortasegrar mot förra säsongen... och tar sig till semifinal genom en grym insats mot ett favorittyngt Lulää i kvarten. Just saying...;)

Redigerad kommentar

Nivån i Brynäsboken

Zappaholic:Jag flyttar den här diskussionen till en egen tråd.

Det finns mycket som skrivs här som jag blir förbannad över. Skribenter som är totalt fel ute enligt mig. Man gnäller och förutspår världens undergång. Men man måste ta de för vad det är. Alla har olika uppfattning. Den baseras ofta på ens egna förutsättningar i livet utanför HS. Är man frustrerad över andra saker så är det lätt att låta den frustrationen gå ut över Brynäs. Det är inget jag tycker är bra, tvärt om. Men samtidigt så får man helt enkelt strunta i det som skrivs.

Ett exempel på detta är Clarence inlägg om tiderna för nyförvärven. Det finns minst ett femtiotal anspelningar på detta inlägget, där ett litet fåtal skribenter står för de flesta. Inlägget behöver inte ens handla om samma sak men ändå så ska såna kängor med i inlägget. Det är mest såna saker jag reagerar på.

Ser man ett inlägg där man tycker att skribenten är totalt fel ute. Bemöt det sakligt och sedan gå vidare.

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
ellis:

Thats the spirit! Tyckte jag också att dagens inlägg så här långt varit för positiva. Rögle och Malmö har alltså på papperet bättre lag än Brynäs? Motivera gärna..,

Redigerad kommentar

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

SnowKing:Ett par fina förvärv så är vi med i leken igen.

BZ verkar rikta in sig på spelare som är på väg uppåt i sina karriärer och som har hunger och potential att utvecklas. Det är bara dumt att gråta över en massa avdankade spelare som söker ett sista kontrakt innan de går i pension.

Vila i frid Greg Parks😢

bradberry: Spontant känns Enterfeldt som en bra kandidat till ny kapten.

Idag tar man studenten så en lyckad kväll väntar och sen är det bara att blicka fram mot nästa säsong! Skål på er! #krig

Huge: Vänligen sluta besudla detta forum med ditt eviga spammande och skicka istället pm till de personer du önskar tjafsa med, för allas trevnad!

DansbandsWolf: Men lägg av va! Försök inte komma med ett försök till seriöst inlägg om dålig ekonomi när vi befinner oss mitt i "SM i nonsensinlägg". ;-)

Brynäsgubbe:

Nu har de ju till och med sjunkit under deras normalt låga nivå. Kanske läge att de till och med tvingas till en ofrivillig time out? Peja? 

Skrubben: Han kanske läser här för att få sig ett gott skratt :-)

En liten spekulation, Mrmadhawk säger att Malmö var väldigt nära en center igår från NHL men det blev mer komplicerat då andra klubbar gav sig in i budgivningen.

Eftersom Wilson nobbade Brynäs så är det ju inte en omöjlighet att Brynäs blev med i jakten på Centers som är på Malmö's radar

Clarence: På sättet han kommunicerar med media och fans måste han vara unik med jämfört med alla andra SHL-sportchefer. Om en journalist ställer en rak fråga ger han ett rakt svar. Han kör sitt spår, utan att han verkar bry sig så mycket om vad andra tycker. Sedan behöver ju inte detta alltid vara en fördel. T.ex. tycker jag att han gick lite väl hårt åt Sundlöv när det gick som tyngst i vintras. Dom uttalandena tjänade ingen på, utan det hade varit bättre om man höll de sakerna internt.

Sedan finns det, som du nämner, antydningar att han i en klubb med mer pengar än Karlskrona, skulle kunna göra ett bra jobb här. Dock kan du inte beskylla honom för att han inte visat det hittills i Brynäs. Silly season är inte ens över, och nyförvärven måste få bevisa vad dom kan göra på isen innan man kan göra några bedömningar. 

Sedan tror jag att du (och säkerligen många andra) har missförstått vad det är som gjort honom till en bra sportchef i hans tidigare kubbar. Han har sällan värvat stjärnor som på förhand recenserats som bra värvningar (vilket skulle krävas för att göra bl.a. dig glad på förhand). En majoritet av hans värvningar har inte alls varit några större namn, utan snarare väldigt okända spelare som getts utrymme att blomma ut under säsongens gång.

Där tror jag knappast att du eller någon annan kan bedöma om han hittills gjort rätt eller fel.

Redigerad kommentar

"Det handlar inte om att vi inte tror på våra unga spelare, ingen är gladare än jag om vi kan ta in juniorer. Men det handlar om att ha en balans i laget för att vinna hockeymatcher."

Bengtzén for president. Bra sagt.

dacke72: "...för vuxna och duktiga för att hålla till här inne."

Få se, du vill alltså ha ett forum för unga och inte så duktiga? Typ Hamsterpaj, Flashback mfl. Exakt! Nätet har alldeles för lite av den typen av forum.

Bifbiffen: så 8:an i KHL:s totala poängliga förra säsongen duger alltså inte?

Huge: Förra året lämnade sportchefen, tränarna fick sparken.

Nu har klubbdirektören slutat, ekonomichefen slutat, Brynäs blir utan ekonomichef i flera månader. 3 nyckelpersoner som lämnat FRIVILLIGT (Sportchef, Klubbdirektör, ekonomichef). Brynäs gör ett stort minusresultat i ekonomin. 

Jag vet inte hur du tycker, men jag tycker det känns som det är lite kaos där. Men du kanske tycker det känns tryggt? 

Skrubben: Platsar han som back i KHL så tror åtminstone jag att han platsar i Brynäs. Men jag har väl fel...Jaken och Clarence vet säkert bättre än mig. Dessutom vet de bättre än Bengtzén, som inte har den blekaste hur man sätter ihop ett lag.

Lunkan: Ja, haha. Det är väl bara att gå in och sortera efter poäng från högst till lägst, sen kontakta dem i turordning. Det är väl så man skapar lagkemi? 

BRYNÄS4EVER NR1: Sluta gnäll så förbannat! BZ vet nog vad han gör.

Anton rödins flickvän gillade precis jacob micflikiers tjejs foto på instagram. Klar för brynäs?

Lunkan:

Pratar man så om en spelare som gjort så mycket för laget du älskar? Skäms på dig, personligen ser jag gärna honken i Leksand då jag tycker han absolut håller hög allsvensk klass fortfarande.

Redigerad kommentar

Sv: Värvningar inför 15/16
Positivt att se Nörstebös utveckling i år, han kommer ha massor av självförtroende till 15/16...

Jaken: Nick ville inte vara kvar i Växjö. Och du pratar en jäkla massa strunt.

Fan lägg ner...

Huss:  Jag förstår inte varför sixfingers fansen snackar om 0-0 dyrkan när det gäller Brynäs, sen Bulan tog över så tycker jag det blev en fartfylld och underhållande hockey, nu får han dessutom en hel försässe och putsa till detta ännu mer! Det är väl för att Bulan spelat i Luleå dom är ju besatta av just Luleå!

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Tycker nog att den enda riktiga förstärkningen hittills är att Oskar Eklund lämnat.

Starkbaum kommer in och dominerar direkt :)

Peja: Ja, verkligen. Bengtzén har precis landat en spelare med dryga 100 NHL-matcher, poängstark, bästa +- i hela ligan och en Ironman som spelat hela säsongen och slutspelet. 

Drömmer jag?

Hatten av,Bengtzén! En spännande meriterad spetsvärvning värd namnet. I alla fall på förhand.

Fan vad kul.

Zappaholic: Ännu bättre om Bengtzén landar Nick Johnson och täpper till truten på honom.

Jag känner att jag är sjukt spänd och full av förväntan inför nyförvärven.
Jag kollar hockeysnack säkert 10 ggr per dag och känner mig allt mer frustrerad över de uteblivna förvärven.
Jag har dock fortfarande fullt förtroende BZ och har fullt förtroende för honom och jag hoppas att han kan leverera trots skral budget.

Johan Norrström: Snackade nyss med en i Brynäs, dom hoppas presentera flera bra nyheter snart. 

tjugo8: Jag tycker att man har Brynäshjärta om man år efter år betalar 6000 sek för säsongsbiljetter och går på samtliga matcher, oavsett om man skriker eller inte. 

Gnället verkar mestadels Brynäsfansen utanför Gävle stå för, baserat på vilka som gnäller på internet. 

*Går in på hockeysnack*

Läser massa tjafs.

*Stänger hockeysnack*.

Zzz: Wallson är en jävla pajas. Springer och sparkar på inredningen efter slutsignalen.

alwenm:

Du, det där är i det närmaste livstids avstängning från hockeysnack.

Clarence: Ge åtminstonde Bengtzen möjligheten att presentera laget innan snacket om ambitioner och ordbajseri startar...

Man försvunnen i Leksand.
Misstänkts ha ramlat ner i allsvenskan... Polisen söker efter vittnen.

Kurtan: Nu blev det tyst från Kurtans håll. Är det Bert som driver detta kontot eller? Isåfall är väl tårarna nära.

MatteB: yees. Dra åt helvete då sweatt

Längesen Mattias-74 var här och drygade sig, har han annat i tankarna månne?

Ho ho ho..

J 18 slog ut 6fingersSAIK idag och är klara för semi:)
Ölund och Lucas Carlsson med varsitt mål!

munkas: Nja, det åttonde underverket på jorden vore om du någon gång kluddrade ner ett positivt inlägg här i forumet😂😂😂😂😂

Johan Norrström: Jadu, med backar som Eklund, Kilas, Sunken och Westlund vet jag inte riktigt vilken målvakt som skulle kunna vinna ett guld åt oss. Den målisen är nog inte född ännu..