Carl Lejonkräk:
Svetsare och rörläggare ser ju inte direkt respektabla ut. Simpelt klädda och allmänt ovårdade, ofta skäggiga och de klipper Sin snagg själva med en trimmer de köpt på Jula
Du är välkommen till min arbetsplats och inför alla säga detta, jag kan fixa så att du får en mick och högtalare så att alla hör vad du säger!!!
Jag har nu noll respekt för dig!!!!
Silfver: Ja skillnaden mellan Uppsala och Gävle Stavas väl till största del Uppsala Universitet. Univeritetet genererar ju en hel del företag i bla biomed. och spelindustrin och universitetet gör att Uppsala inte dräneras fullständigt på kompetens av Stockholms närhet. Gävle är väl en mer traditionell industristad med allt vad det innebär i dagens globala ekonomi. Man tycker ju att Brynäs borde flirta lite mer med kapitalstarka företag i Uppsalaregionen då det finns en stor fanbase här.
För övrigt tror jag att Oskar Lindblom gör 20 mål 15/16 Enterfeldt hittar toppformen lagom till slutspel, Porseland får testa på landslagsspel, Rödin slutar top 5 i poängligan, Brynäs tar minst dubbelt så många bortasegrar mot förra säsongen... och tar sig till semifinal genom en grym insats mot ett favorittyngt Lulää i kvarten. Just saying...;)
Redigerad kommentar
Zappaholic:Jag flyttar den här diskussionen till en egen tråd.
Det finns mycket som skrivs här som jag blir förbannad över. Skribenter som är totalt fel ute enligt mig. Man gnäller och förutspår världens undergång. Men man måste ta de för vad det är. Alla har olika uppfattning. Den baseras ofta på ens egna förutsättningar i livet utanför HS. Är man frustrerad över andra saker så är det lätt att låta den frustrationen gå ut över Brynäs. Det är inget jag tycker är bra, tvärt om. Men samtidigt så får man helt enkelt strunta i det som skrivs.
Ett exempel på detta är Clarence inlägg om tiderna för nyförvärven. Det finns minst ett femtiotal anspelningar på detta inlägget, där ett litet fåtal skribenter står för de flesta. Inlägget behöver inte ens handla om samma sak men ändå så ska såna kängor med i inlägget. Det är mest såna saker jag reagerar på.
Ser man ett inlägg där man tycker att skribenten är totalt fel ute. Bemöt det sakligt och sedan gå vidare.
Redigerad kommentar
SnowKing:Ett par fina förvärv så är vi med i leken igen.
BZ verkar rikta in sig på spelare som är på väg uppåt i sina karriärer och som har hunger och potential att utvecklas. Det är bara dumt att gråta över en massa avdankade spelare som söker ett sista kontrakt innan de går i pension.
Brynäsgubbe:
Nu har de ju till och med sjunkit under deras normalt låga nivå. Kanske läge att de till och med tvingas till en ofrivillig time out? Peja?
En liten spekulation, Mrmadhawk säger att Malmö var väldigt nära en center igår från NHL men det blev mer komplicerat då andra klubbar gav sig in i budgivningen.
Eftersom Wilson nobbade Brynäs så är det ju inte en omöjlighet att Brynäs blev med i jakten på Centers som är på Malmö's radar
Clarence: På sättet han kommunicerar med media och fans måste han vara unik med jämfört med alla andra SHL-sportchefer. Om en journalist ställer en rak fråga ger han ett rakt svar. Han kör sitt spår, utan att han verkar bry sig så mycket om vad andra tycker. Sedan behöver ju inte detta alltid vara en fördel. T.ex. tycker jag att han gick lite väl hårt åt Sundlöv när det gick som tyngst i vintras. Dom uttalandena tjänade ingen på, utan det hade varit bättre om man höll de sakerna internt.
Sedan finns det, som du nämner, antydningar att han i en klubb med mer pengar än Karlskrona, skulle kunna göra ett bra jobb här. Dock kan du inte beskylla honom för att han inte visat det hittills i Brynäs. Silly season är inte ens över, och nyförvärven måste få bevisa vad dom kan göra på isen innan man kan göra några bedömningar.
Sedan tror jag att du (och säkerligen många andra) har missförstått vad det är som gjort honom till en bra sportchef i hans tidigare kubbar. Han har sällan värvat stjärnor som på förhand recenserats som bra värvningar (vilket skulle krävas för att göra bl.a. dig glad på förhand). En majoritet av hans värvningar har inte alls varit några större namn, utan snarare väldigt okända spelare som getts utrymme att blomma ut under säsongens gång.
Där tror jag knappast att du eller någon annan kan bedöma om han hittills gjort rätt eller fel.
Redigerad kommentar
"Det handlar inte om att vi inte tror på våra unga spelare, ingen är gladare än jag om vi kan ta in juniorer. Men det handlar om att ha en balans i laget för att vinna hockeymatcher."
Bengtzén for president. Bra sagt.
dacke72: "...för vuxna och duktiga för att hålla till här inne."
Få se, du vill alltså ha ett forum för unga och inte så duktiga? Typ Hamsterpaj, Flashback mfl. Exakt! Nätet har alldeles för lite av den typen av forum.
Huge: Förra året lämnade sportchefen, tränarna fick sparken.
Nu har klubbdirektören slutat, ekonomichefen slutat, Brynäs blir utan ekonomichef i flera månader. 3 nyckelpersoner som lämnat FRIVILLIGT (Sportchef, Klubbdirektör, ekonomichef). Brynäs gör ett stort minusresultat i ekonomin.
Jag vet inte hur du tycker, men jag tycker det känns som det är lite kaos där. Men du kanske tycker det känns tryggt?
Lunkan:
Pratar man så om en spelare som gjort så mycket för laget du älskar? Skäms på dig, personligen ser jag gärna honken i Leksand då jag tycker han absolut håller hög allsvensk klass fortfarande.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja: Ja, verkligen. Bengtzén har precis landat en spelare med dryga 100 NHL-matcher, poängstark, bästa +- i hela ligan och en Ironman som spelat hela säsongen och slutspelet.
Drömmer jag?
Hatten av,Bengtzén! En spännande meriterad spetsvärvning värd namnet. I alla fall på förhand.
Fan vad kul.
alwenm:
Du, det där är i det närmaste livstids avstängning från hockeysnack.
Längesen Mattias-74 var här och drygade sig, har han annat i tankarna månne?
Ho ho ho..
Årets svenska genombrott: Jakob Silfverberg
– Nästan lika dominant i årets Stanley Cup-slutspel som när han ledde Brynäs till SM-guld 2012.