1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773970 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Auchinleck: Jag struntar i vilken hockey Bulan förespråkar, det viktiga är att han med sina få matcher lyckas implementera Ett Jävlar annama som inte setts till på många år i Bif.

Sv: A proposito de nada
micke63: Vill inte se Hedman i Brynäströjan!

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Less på att bli hånad av folk som håller på saik nu så en vinst vore skönt åtminstone ..jobbigt att bo i" sixfingerland"

Eklund och Kilström... oj,oj,oj. Backar rakt ner i knät på Starky. Det är direkt ynkligt hur vi släpper in tredje målet.

Spela Deutsch och Carlsson i fortsättningen. De här backarna visar att de inte håller.

Skrubben: Som sades under PK. "Att inte tro på sitt lag är det närmaste tjänstefel"
Hur fan ska en tränare kunna gjuta mod i ett lag om jan lägger sig platt på rygg under en pk?

Samma domare på lördag. Dags för återbetalning å det grövsta.

Om vi bortser från den elementära situationen med Rödin.
-Solklar slashing i situationen där Djoos åker på en tvåa gör PO
-Solklart en medveten handling av Svensson när han flyttar buren under vårt pp
-Solklar highstick när Scott får läppen spräckt.

Man blir fan mörkrädd över domarnivån.

Usla domare, uselt PP, uselt BP, usel effektivitet...

Annars är jag nöjd.

Bratwursten: Jag räknar med avstängning i efterhand på Petterström.

Precis bokat 2 biljetter på K1. På lördag åker jag och farsan 60 mil upp från Göteborg. Forza Brynäs, nu fyller vi arenan!

Natt tack för en förjävla bra kväll Brynäs och alla ni härinne!

Davey_22:

stort grattis till Brynäs! Riktigt starkt att slå ut Färjestad på bortaplan, trodde jag inte.

Helt klart förtjänar ni bärs och fest efter denna mini-bragd. Det tycker jag. Väldigt imponerande av er, och hur det än går så kan ni vara riktigt nöjda med er säsong.

GRATTIS, OCH HA EN BRA FEST GRABBAR! NI FIXADE DET! 

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn

Vilken resa från kvalplats till slutspel och en vilken fantastisk viljeinsats av spelarna! Härligt att se riktig hockey:-) Ett riktigt stort grattis till Bulan Boys! 

Huge: Kan du sluta sätta dig på din gamla vanliga pedistal och gång på gång hävda att alla som inte tycker som du är "okunnig om hockey" och "inte har någon verklighetsuppfattning".

Patetiskt är vad det är.

Jag är en Gävle-kille så det är klart att jag vill spela kvar i Brynäs, det känns riktigt bra att vi har kommit till en lösning. Det kändes verkligen i magen att jag ville vara kvar, och jag har svårt att se mig själv spela någon annanstans. Jag brinner för Brynäs IF och ska jag vinna SM-guld vill jag vinna med Brynäs, och inget annat lag.

KUNG!

Ett stort grattis till Bulan Boys som klättrade från kvalplats och nu spöar Warulfven borta för att ta en plats i kvartsfinalen. Ibland är hockey alldeles...underbar:-)

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 3/3-15
70 Rodrigues:
"Bulan medger: Djurgårdens mål var korrekt - gd.se"

Hmmm, har lyssnat på intervjun på GD och hur man fått till den rubriken är en gåta, riktigt dåligt faktiskt.

För övrigt har jag kommit över inspelningen av samtalet med warroom idag.

Domaren: Hjälp, jag ligger jätterisigt till.
Warroom: Var är du?
D: I Stockholm. Publiken var vansinnig för att vi inte hittat någon utvisning så till slut blundade jag och blåste bara. På PP efter det gjorde DIF mål men det skulle varit bortdömt, vad ska jag göra?
W: Vi kollar. Å fy fan, det kan inte bli mål, han kör ju över målisen. ..
D: Snälla, jag vågar inte döma bort det.
W: De går inte, det är för grovt...
D: Men..
W: Nej..
D: Men jag och bossen har spelat på DIF..
W: Du och bossen? Ok, Då kör vi, godkänt mål.

Det var därför det skreks katastrof till Bulan, han borde förstått att de spelat på matchen för så dåliga kan inte domarna vara... ;)

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Min son: Varför är dina ögon blöta
Jag: Brynäs vann.
Jamie: Jag vill köra tunnelbana när jag blir stor.

😂😂😂😂

Brynäsgubbe: Är beredd att hålla med men tänk att få skicka ut FBK ur slutspelet vilken dröm jag donerar vilket organ som helst för att det ska hända!

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 12/2-15
Kolla in denna tweet av @MatEkh14: twitter.com/MatEkh14/status/565970552238514177

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15
Brynäsgubbe: Bert har alltid varit en grinolle utan verklighetsförankring. Hade betydligt högre tankar om Wallson men hans minspel efter den otroligt fula blindsidetacklingen på Lindgren och gnäll efter matchen fick mig att omvärdera karln fullständigt. Hoppas att Skellefteåspelaren får en rejäl avstängning.

Sv: Fansens värvning
Auchinleck: Chansen att mina pengar bidrar med nåt positivt för Brynäs är betydligt större än att dina ordgåtor gör det. Meddela gärna mej när du fått ordning på Silfverberg & co.

brynäs08:Kul med Mårtensson i Allsvenskan!

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15
SWEATT: Det handlar inte om det är "riktiga" fans eller inte. Men att bojkotta en match på grund av att man delar ut klappor till sittplats?
Hur moget är det? Skulle det bero på att sittplats överröstar klacken så får man vråla högre. Jag ser det som ett väldigt positivt steg om man går igång sittplats så pass mycket.

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15
Kämpa Bulan, 5 raka torsk är ingenting mot vad vi är vana vid.

Sv: Ny tränare!

Powerfade:

Rekommenderar @kilu88 på Twitter;

"Ollas ute på isen nu, övriga spelare går på 12:15"

Tack för det här tiden Tommy och tack för guldet.
En förändring var dock nödvändig och jag hoppas att detta väcker laget.

Lunkan: Snart kommer i varje fall Huge in och säger att Brynäs har gjort ett helt rätt beslut...avd: Brynäs gör aldrig fel!;-)

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 15/1-15

Huge: Slutsatserna du drar av mina meddelanden är fel. Fortfarande hoppas jag att TJ har goda grunder för sina uttagningar och givetvis inte bara tittar på plus/minus. Han har mycket mer statistik och videoanalyser att gå på. Just därför hade jag fortfarande frågat honom om jag kunnat. Men visst måste jag som supporter kunna lyfta min känsla och fråga om andra supportrar känner samma sak, utan att ha frågat TJ?

Citera gärna var någonstans jag skrev att Blomman och PaW är inne i varje BP. Jag konstaterar att i ett boxplay i gårdagens match så startade dessa två. Med min magkänsla är det illa nog. Känslan är att de är våra sämsta forwards i defensiven.

Plus/minus är en sanning. Det är inte smickrande att vara inne på flest baklängesmål i spel 5 mot 5. Särskilt då vi vet vilka grova markeringsmissar som framförallt Blomqvist har gjort. Blockerade skott är något annat man kan titta på. Jag ser ingen logik i att man trots detta skulle vara BP-expert "för att 99% av spelet bedrivs i egen zon". Inte minst eftersom Brynäs 5 mot 5-spel till största del just bedrivits i egen zon den här säsongen. Sen vore det väl synd att säga att PaW och Blomman är våra starkaste spelare framför målburen.

Däremot ser jag också att det finns en fördel. De som spelar i fjärdekedjan och har minst speltid i 5 mot 5 är ofta pigga i benen. Min bild av TJ säger att det kan vara sanningen. Men i mina ögon väger de andra bitarna över.

Om jag inte tänker speciellt långt, gör långa utläggningar och analyser, innan jag skriver ett inlägg i detta forum? Ja, där lägger jag mig platt. Tror du och jag har lite olika syn på supporterforum helt enkelt.

Redigerad kommentar

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 10/1-15
Alla vi som vill se Slovak i PP klappar nu ...

Huge: För att vara språkexpert (om än självutnämnd) är det förvånansvärt ofta det du försöker säga missuppfattas, tur då att det inte finns någon begränsning på hur många inlägg om samma sak man kan posta i detta forum ;-)

70 Rodrigues: "Det är omgång 35 som ska spelas och det är en viktig match, men jag ser det inte som någon ödesmatch. Nu handlar det om att bygga vidare på vår senaste insats, säger Tommy Jonsson."

Det låter som om TJ hoppas på att komma undan med ytterligare en snygg förlust...

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 3/1-15
Huge: juniorerna brukar vara helt off efter JVM och Slovak är knappast en garanti för stabilt backspel.
TJ har försökt styra upp försvarsspelet i tre års tid och misslyckats. Varför skulle han lyckas nu?

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Clarence: Tabellen visar att Brynäs har gått sämre än Örebro och Djurgården. Som alltid kan det finnas olika orsaker till varför det är som det är. Jämför vi med exempelvis Modo så har dom helt enkelt en av ligans sämsta trupper. Det är dom flesta överens om. Men i Brynäs fall vill jag hävda (och många med mig) att det inte är spelarmaterialet som är orsaken till tabellplaceringen. Jag vill hävda att Jonsson har gjort ett underkänt jobb med tanke på dom resurser han har.

Att bara hänvisa till tabellen och säga: "Vi är elva. En tabell ljuger aldrig. Vår spelartrupp är helt enkelt för dålig". Detta är i mitt tycke en förenkling av vad orsakerna egentligen är.

Helvete brynäsvänner, nu gäller det!!!
Mitt nyårslöfte - jag ska lägga mer stålar på mitt lag än nånsin, mer än 1000 Gävlebor. Det är vi som är föreningen. Jag skiter i allt annat, nu är det 100% Brynäs.

Sv: Blomqvist Olden Tvillingarna.

Huge:ditt meedgångartjat börjar kännas utnött nu.

Men du kör din stil med personliga påhopp när duinte har några argument.

Bara påhopp och utslitna bortförklaringar.

Vill du omvärdera din åsikt om Jesse?

Huge:

Jo det är ju ett vuxet sätt att tackla det hela på. Skulle du vilja påstå att det fungerar? Dessutom tror jag inte det är hela sanningen. Jag får nämligen känslan av att du faktiskt tycker om att provocera de som du tycker gnäller. Så egentligen motarbetar ju du den trevliga stämningen och goda disskusionensklimat du påstår att du vill ska råda här.

Sv: Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914
Enaranger:
Spelare borta!? Kom igen! Andra lag har faktiskt spelare borta också...

Ollas o Enter i all ära men de är inte Malkin o Crosby...
Jesse o Tim skulle kunna fylla deras platser

Brodecki är ju enda junis som gjort längre, större skillnad

Sunkens frånvaro har snarare varit t gagn

Ev var vi lite svaga bland backar idag, men har vi råd m Bertils, Djoos o Kilas utveckling???
Vilket är det individuella ansvaret?
Utvecklas spelare i Brynäs-miljön

Vägrar ta skador som en förklaring för den skit jag just bevittnat o nu reser 3 timmar hem ifrån
Med hyggligt fungerande kemi i gruppen o dess ledare skulle det kunna se betydligt bättre/stabilare ut

pjåtor: Det som är helt obegripligt är hur Blomqvist kan få spela så mycket som han får göra..

Sv: HV71 Annandagen 2014
Blomqvist radar upp ytterligare ett frågetecken. De börjar bli många nu...

SnowKing: Jag tycker att det känns lite konstigt att Wikegård jämt och ständigt tjatar om att personer inom svensk hockey måste våga sticka ut, och sen när en sportchef för en gångs skull svarar något annat än "Inga kommentarer" blir denne sågad. 

Davey_22: Skitlarvigt. Wikegård sågar vem han vill. Garpenlöv också ibland. Nu var det en djyyyrgårdare som fick kritik och jösses vad man tog åt sig. Tomas Ros blev också ledsen och
yrade om respektfulla uttalanden.

Vuxendagis.

Bäckis gjorde ett äkta hattrick för Caps i natt – riktigt mäktigt!

Brynäsgubbe: Vi måste få igång Brodin igen. De måste lyfta upp Olden NU. Vi tappar så otroligt mycket. Han har så mycket i sig men får inte visa sig. Spela Westerholm i PP istället för Olden... Finner inga ord..

I nästa match vill jag se: Olden-Niinimäki-Brodin

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC 4/12-14
Alltså sätta in westerholm på straff........

Sv: BRYNÄS-Modo 25 nov 2014
Huge: Det vi VET är att TJ som tränare fått laget in på 8e plats och att vi brutit en grym förlustsvit. Rent hypotetiskt är vi troligen ur svackan.
Om det är TJ som lett laget genom en en svacka på ett bra sätt så var det han som fick oss i svackan på ett riktigt dåligt sätt. Om du är konsekvent i ditt resonemang i varje fall, annars skulle man kunna misstänka att du var en kappvändare av stora mått....

Sv: BRYNÄS-Modo 25 nov 2014
Davey_22: Bara ett lag på banan efter 2-1, och där avgör vår hybriskung med 4-1 i tom kasse.
Noterbart i övrigt: munkas är efterlyst. Sågs senast strax innan 1-0.
Oväntat?
Ngn? 😃😃

Sv: Brynäs J20
Idag vann Brynäs mot Timrå med 8-2. Lööke gjorde 3+1. 

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 18/11-14

Nu väntar vi - otåligt - på den nya forwarden!

Sv: Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14

vi skänker oavkortat alla våra vinster till mer (nåja) behövande.

Sv: ICKE-HOCKEYSNACK Mötesplats för annat än ishockey
tjugo8: Jag håller med.

Ny uppmaning från moderatorerna i Brynäsboken:

Från och med nu kommer alla inlägg som bara handlar om andra skribenter att ryka! Interntjafs med andra skribenter får ni ta via PM. Det är meningen att hockey ska diskuteras här!