Honken: Jag tror många som tippar stirrar sig blinda på namnen i laget. Det finns så mycket mer att ta hänsyn till. Spelsystem, sammanhållning, arbetsmoral, självbild, självförtroende och fler faktorer därtill.
Vi har inte ett topplag till namn sett, men jag tror att Bulans spelsystem och spelidé kommer ta oss högre än experternas tips.
En sak till värt att notera: titta i den interna poängligan för försäsongen. På de åtta första placeringarna ligger fem nyförvärv. Lite fingertoppskänsla av Bengtzén. Hade dessutom Salmela lirat försäsong hade han legat högt han också.
Fint jobbat, BZ.
För att sammanfatta: Nu har vi (förhoppningsvis) en ny mini-Gunde i Pudas (hans rörelse på blå påminner mycket om Ryan), och en kanon i Salmela.
Och "experterna" tippar oss så långt ner som 13e. Vad är det jag missar i deras tankebanor? För jag tror Brynäs blir jobbiga som fan att möta. Namn som jag anser tunga i vårt lag:
Rödin, Scott, Johnson, Vrána, Ollas, Salmela. Alla fantastiska spelare som kan prestera på topp i SHL, om allt går vägen.
Sedan flera bubblare i Lindblom, Westerholmarna, Brodecki, Sandström, Pudas... Det svämmar över med talang i Brynäs om jag får säga det själv.
Redigerad kommentar
Fick precis svar från BZ på mitt mejl!
Så här skrev jag: Undrar hur det går med den backen som skulle in i.o.m att du sa att det förmodligen skulle vara klart om 2 veckor och dom har gått nu?
mvh Forsberg
BZ svarar: Nära nu....
👍🏻
Redigerad kommentar
Huge: Det är ju troligtvis ingen slump att du är den första att ta chansen att vara spydig och ironisk mot någon, så jo, jag förstår din ironi, men jag och många andra är rätt trött på att du enbart verkar sitta här av ett syfte, nämligen att alltid vara den som säger tvärtom vad majoriteten gör.
Du måste ha ett otroligt stort behov av att stå i centrum? Att synas och höras?
Anledningen att jag skriver det är att jag hr otroligt svårt för folk som alltid har sin egen spotlight med sig i bakfickan, utifall någon mot förmodan skulle råka få mer uppmärksamet för en sekund.
Nu va min fråga om några av de jag kallar brynäsvänner, ville dela med sig av hur dom ser på vårt lags styrka kommande säsong, och spekulera kring det. Jag hade inte för avsikt att väcka en diskussion som du skulle se som ytterligare en möjlighet att få lite tid i rampljuset.
Så, har du något vettigt att komma med, eller är allt som vanligt?
ellis: Och du tillhör skrået som söker hitta fel/begränsningar i ditt eget lag. Sådär lite lagom magsurt...
Ta en öl vettja. Slappna av lite. Lagen placerar sig inte utifrån vad de värvat utan efter hur de presterar på isen.
Modo har värvat intressant, där håller jag med dig.
Redigerad kommentar
JÄMFÖRELSE AV POÄNG MELLAN SÄSONGEN 14/15 OCH 15/16
Pathrik Westerholm 14/15: 13p på 54 matcher
Pathrik Westerholm 15/16: 14p på 18 matcher(!)
Oskar Lindblom 14/15: 15p på 37 matcher
Oskar Lindblom 15/16: 15p på 18 matcher(!)
Sondre Olden 14/15: 2p på 20 matcher
Sondre Olden 15/16: 6p på 9 matcher
Lukas Kilström 14/15: 6p på 50 matcher
Lukas Kilström 15/16: 6p på 17 matcher
EFTER X SPELADE MATCHER DENNA SÄSONG
Anton Rödin 14/15: 11 p efter 18 matcher
Anton Rödin 15/16: 24 p efter 18 matcher
Greg Scott 14/15: 16 p efter 18 matcher
Greg Scott 15/16: 21 p efter 18 matcher
Anssi Salmela 14/15: 7p efter 15 matcher
Anssi Salmela 15/16: 11p efter 15 matcher
Dessa tre herrar går mot sina bästa år i SHL, om poängen fortsätter att rulla in i samma takt.