1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774514 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Brynäs - DIF kan bli en kul jäkla final. Som lövare hoppas jag på Brynäs.

8 matcher kvar. ✅

gwl:

Grattis, otroligt väntat såklart nu blir det förmodligen BIK i semi

Svårare såklart men ni skall ta den med, det är i finalen som ni får en rejäl värdemätare

Forsberg 1978: Bertilsson klagar man inte på, lägg ner.

IronKrook: Varför pratar dom om att Nybro har första perioden? Dom sköt väl typ 4 skott? Brynäs är bättre i 55 min av denna match enligt min bok.

Sen får bara inte Ölund göra den passningen i det läget med den rutinen. För övrigt måste vi bli kallare i avgörande lägena på slutet. Vi har 4-5 lägen att göra 3-0 men slarvar.

Mina + Scott, Chukste och Rödin

- till Lindstein och domarna

Anders Berg:
Byt lag... ingen orkar med ditt pesse-gnäll.
Dom är inte bara två som ska försvara i egen zon.

J-S: Alltså vad fan är det här? Måste ju granska dessa domare. Jag trodde man får hoppa in från båset så länge man håller i sargen? Sen cross-checkas Robertsson i ansiktet och domaren står 1 meter ifrån. Fattar verkligen ingenting!!

Finns väl inte på kartan att Brynäs skulle välja, Mora/Aik eller Björklöven/Djurgården OM Karlskoga vinner serien va?

Bästa av vore om vi skulle fått välja Karlskoga och sen att AIK-Djurgården sliter isär varandra. Enligt mig iallafall.

Peja: Håller med till fullo om Nybro, man kan tycka att ett lag som hade samma seriestatus som Strömsbro förra säsongen skall vi städa av med lätthet i 4 raka, men bättre nykomling än Nybro var det nog länge sen HA hade, jag tycker tvärtom jättebra att vi får slita och inte leka bort dom i fyra raka, nu kanske det blir 4-0 iallafall men inte mig emot om vi torskar 1 av 2 borta och avgör hemma på måndag, bara vi klarar oss från skador, hade vi haft en walk in the park mot Nybro, då är jag rädd för att vi inte haft samma tempo som tex AIK om vi nu skulle få dom i semi, nej jättebra att Nybro bjuder upp det tjänar vi på längre fram.

Tycker Lindstein var bra i första matchen. Men han fortsätter med sina jävla tabbar. Får inte se ut såhär i det här skedet…

Är på plats och samtliga på läktaren pratar om zebrorna, uppenbart är att dom inte håller måttet.

Sorgligt att se deras svaga insats.

Ölund i intervjun är lugn, klok och vis. Han är som en 83 åring i en 26 årings kropp. Vilken kille.

Alvin : "Riktigt pinsam publik siffra idag 👎"

Lågkonjunktur och veckan innan löning för många. Inte så konstigt när man sätter det i ett större perspektiv. Blir nog mer lapp på luckan i semifinalerna (eller om kvarten vänder hem igen efter matcherna i Nybro).

Horace76c: Långt ifrån klart men kul att Karlskoga vinner första matchen.

11 matcher kvar. ✅

Anders Berg: Vesel är då en som alltid kommer att brinna för det. Gör aldrig en dålig match den karln.

Zappaholic: Tröttsamt resonemang av mig kanske, men har svårt att se Nybro orka med det här tempot över sju matcher. Dom kan säkert sno en match eller två (speciellt hemma), men vi bör vinna på individuell skicklighet i slutändan.

SuneMangs: Update: Efter den åttonde panikvändningen av soffkuddar av både mig och frun så låg tv-dosan plötsligt där, trots att inget varit där dom sju gångerna innan. Jag är nu helt såld på idén att hustomtar faktiskt existerar och ville att jag skulle se den här matchen.

Facebook påminnelser ang minnen gjorde mej varm idag.

Idag för på datumet 12 år sen spelade vi 4e 1/4finalen borta mot Frölunda (5-0 till BIF i den matchen och 4-2 totalt i matchserien) och resten är ju historia som alla vet :)
Jag tar gärna med mej den känslan in i eftermiddagens första 1/4.
Go go Brynäs go go (klapp klapp).

Vi kan ialla fall konstatera att denna säsongen är Modofansen rekordstarka i lättkränkthet, enögdhet och mindervärdeskomplex. Eller är det bara vanlig nivå kanske.

SuneMangs: Coolt om Gälla skiter i att svara - *ORO I STUDION* - men plötsligt efter tillsynes ändlösa signaler går hans telefonsvarare igång:
”Jag väljer Björklöven. Grabbarna börjar bli lite bortskämda med all vila, de måste möta ett lag som kan sprattla emot lite i kvarten - grabbarna måste ju få lite fart på grillerna inför semin”. 🙂

Anders Berg: Märkligt att ditt grundantagande alltid verkar vara att allt är och ska vara gratis. Det är ju inte gratis att göra content.

Personligen gillar jag MoDo som klubb och Övik är ju en hockeyfostrande stad som jag alltid respekterat. Men fansen verkar ha dragit på sig nån sorts mindervärdeskomplex de senaste åren. Som nu har övergått till en nybliven SHL-hybris.

Jag tycker mig känna igen det här fenomenet. Det finns ett annat notoriskt HA-lag vars fans gjorde likadant tidigare.

Gavve: Fast jag tänker nästan tvärtom. Bra sagt för att det inte ska knyta sig med tanke på att det är det här man tänkt och pratat om hela säsongen. Det kan nog vara lätt att efter en serie där man vetat att man ska gå till slutspel och pratat om att det är just slutspelet som gäller hela säsongen, spänner sig och chokear när väl slutspelet börjar och det blir på riktigt.

Att då säga, jag kräver inget speciellt, tolkar jag som att "vi har mött alla tidigare, vi har vunnit mot dom, och vi kan vinna mot dom. Det krävs inget mirakel för att vi ska vinna, bara att göra det vi gjort hela året"

Jag kollar på Frölunda-Färjestad. Sicken jävla match. När (OM?😳) vi går upp igen krävs det riktigt bra hockey om vi ska ta oss upp i tabellen.
Ha en fin helg kära vänner

Peja: lite annat än Örebro det som kickade sin tränare för att man hade supertränaren Eriksson fortfarande i föreningen. nFacit är att det blev sämre med Eriksson. nnLägg därtill att Bengtzen kostade på en finne ett par miljoner som gjort 0 poäng än så länge. nnMan saknar inte boforsingen direkt.

Samsung: Tror dif kommer vara rätt så mörbultad efter löven-serien. Kruger kommer tappa minst två ben och en arm.

Riktigt fint att se hela laget spela för Miks. Bra match när den inte betyder nånting.

Alltså special teams sista 10 matcherna 😍

Nu har jag suttit och sett filmen "Brynäs vägen tillbaka". Herregud vad många tårar det blev. Älskar Brynäs 🖤❤️💛

Gavve: Den spontana känslan är att färre antal utvisningar korrelerar med en större tolerans mot spelförstörande moment.
En osund utveckling om så är fallet..

Segersviten intakt, minimal ansträngning och inga skador vad jag märkte åtminstone. Gott så, är nog allt man kan begära idag.

Horace76c: Träffade på Custemo på en fest i Luleå - grymt trevlig
Han hörde att det var en kille från Gävle på festen så kom fram till mig och började snacka 🇧🇪.

Huss888:
Hmm, hoppas lite på gnaget som 2:a.
Blir det så kommer vi ha möjlighet att tvinga till det att djurgårn får dom i en semi.
Och det förutsätter att Dif tar sig förbi kvarten, som banne mig ser ut att kunna bli en holmgång för dom mot löven.

Fan vad jag älskar att sitta o spekulera så här när det börjar närma sig slutet 😊

Peja: Ja. Och jag blir så glad när jag ser alla dessa mängder av småtjejer och småkillar som kommer på matcherna ❤️

(precis som man själv gjorde)

Svensson_62: Modo hade ett snitt på 4190 personer förra säsongen. Utan att veta kan man gissa att de hade omkring 3000 pers mot lag jämförbara med Kalmar. Skillnaden beror ju egentligen inte på att Modo hade jättelite publik utan på att Brynäs har otroliga publiksiffror den här säsongen.

Blir intressant att se bokslutet med tanke på att man väl budgeterat för ett snitt på 5000. Det har tagits in några spelare under säsongen, men det var man tydlig med att så skulle bli inför säsongen, och då tänkte man ju att snittet skulle vara omkring 5000. Robertsson är nog billig, Coreaus kontrakt är trots allt bara på några minuter, Benn givetvis dyr. Överlag har man nog inte lagt enorma pengar på spelare som tillkommit under säsongen.

Fattar ni hur många mål Kopacka hade kunnat göra på det här "försvarsspelet" som Kalmar visar upp? Han hade fan nosat på rekordet efter ikväll om det inte var för avstängningen.

Nuvarande tabell hade varit något alltså.

Vi möter vinnaren mellan Karlskoga/Kalmar ELLER vinnaren mellan Nybro/Almtuna.

AIK tar det som blir över ovan efter vårt val.

SSK tar sig an Löven medan DIF får möta Mora.

Andy Tiger: ”Absolute Lekstuga” - gnällfansen har loggat ut. :)

Riktigt imponerad av 4e line idag, tycker de varit bra en så länge.

Timodjin: Jag tycker vi ska vänta med att bedöma det här laget tills efter slutspelet. Det är en bra genomförd grundserie men ytterst kommer säsongen att bedömas utifrån slutspelsresultatet. Allt handlar om att gå upp till SHL.

SuneMangs: "Det är mycket onödiga påhopp härinne ikväll. Höj nivån och håll er till ämnet."
Ja, det är så här vi firar serieseger på detta forum...

Alltså, jag kan inte släppa Robertssons skott. Hur skjuter karln?! Vi har ju inte haft någon med såna här farliga handledare sedan Silfverberg drog till Ottawa.

gwl: Lindstein???

Mogel: MYCKET BRA BLOMMAN👍👍

Erat: Om vi bommar uppflyttningen i år så hoppas jag innerligt att Robertsson gillat sin tid i Gävle och att Alcén lyckas lösa honom permanent från SAIK till nästa säsong. Han är riktigt bra på den här nivån.

Jugge: Håller med. Om inte Armalis får säsongens längsta avstängning tappar ju disciplinnämnden all trovärdighet.

Berge: Det är ju rekordmånga lag som satsar ordentligt mot SHL i år, vilket gör det till en klart svårare uppgift för Brynäs än vad det var för Modo sett till förutsättningar och konkurrenssituation. Det här med att det är den sämsta HA-säsongen på många år sett till poäng ger jag inte mycket för, snarare att det är den tuffaste säsongen på många år.

Davey85: Indrasis är verkligen ett typexempel på en spelare man inte kan bänka trots att det ser uselt ut
Inte första gången han är osynlig men mäktar med flertalet poäng.

Vilken skön seger! Viktigt att vi kan vinna mot topplagen trots att våra bästa är borta.