1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774516 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Erat: Om vi bommar uppflyttningen i år så hoppas jag innerligt att Robertsson gillat sin tid i Gävle och att Alcén lyckas lösa honom permanent från SAIK till nästa säsong. Han är riktigt bra på den här nivån.

Jugge: Håller med. Om inte Armalis får säsongens längsta avstängning tappar ju disciplinnämnden all trovärdighet.

Berge: Det är ju rekordmånga lag som satsar ordentligt mot SHL i år, vilket gör det till en klart svårare uppgift för Brynäs än vad det var för Modo sett till förutsättningar och konkurrenssituation. Det här med att det är den sämsta HA-säsongen på många år sett till poäng ger jag inte mycket för, snarare att det är den tuffaste säsongen på många år.

Davey85: Indrasis är verkligen ett typexempel på en spelare man inte kan bänka trots att det ser uselt ut
Inte första gången han är osynlig men mäktar med flertalet poäng.

Vilken skön seger! Viktigt att vi kan vinna mot topplagen trots att våra bästa är borta.

SuneMangs: grym seger idag, även mentalt.

BIF Kungen: BRAAAAAA DÄÄR BRYNÄS!!!!!🤩👍😎🇺🇿🤣

BIF Kungen: Rödin och Scott bäst idag, jobbar oerhört.

{10491}: Det var väntat med tre matchers avstängning då Kopacka inte är en återfallsförbrytare..
Det är inget att bråka över, det är klockren huvudtackling..
Jag ser hela situationen som olycklig, då Kopacka inte är en ful spelare…

Tankar efter match:
- Domarnivån. Den horribla domarnivån i HA. Ligan har lite att jobba med för att bli tagen på allvar.
- Brynäs PP-spel var en fröjd för ögat. Mer av den varan, tack!
- Hål i huvudet på Kopacka. Nu missar han minst tre matcher.
- Wernblom kan därmed andas ut, Kopacka kommer få det otroligt svårt att ens tangera något målrekord nu.
- Boxplayspelet efter Kopackas matchstraff borde fungera som intruktionsvideo hur ett boxplay ska spelas i alla spelarutbildningar.
- Brynäs är ofta riktigt bra i tredje perioden. Det känns som att man lägger flippmackor och latjar runt i två perioder innan man inser att, ok, nu får vi sluta chansa och börja spela hockey.
- Saknade Larsson ikväll. Hans tuffhet behövs i såna här matcher.
- Larsson, Kopacka och kanske även Kinnvall. Det blir tufft med tre pinnar på Hovet på fredag.

Tigerhjärta: Hade gått all-in på Smejkal som ersättare till Indrasis. Tycker även Broock och Yetman är intressanta spelare, som säkert vore prisvärda och skulle kunna leverera hyfsat i SHL också.

Jättesvårt att bedöma hur bra Silfverberg och Lindblom är nu, men de är välkomna. Sen hoppas jag att man gör seriösa försök på Carlsson och Söderström, de skulle nog verkligen kunna prestera i SHL nu.

Samsung: Helt ärligt, jag tror vi kanske åker ut med den laguppställningen.

Davey85: ” Kelleher har nog glömts bort/underskattats av vissa, jag försökte påminna om hans kapacitet häromdagen, han fick göra det själv istället.”

Ja, Kelleher snittar ju 1p/match. Finns väl ingen anledning att tro att det ska minska. Inget av det dom andra lagen plockade in när transferfönstret stängde är i närheten av den förstärkningen inför slutspelet

Jugge: Kelleher har nog glömts bort/underskattats av vissa, jag försökte påminna om hans kapacitet häromdagen, han fick göra det själv istället.

Silfver: Man lider verkligen med Östersundspelaren. Någon som vet vilken avdelning han ligger på? Tänkte skicka blommor.

Silfver: Har precis kollat i kapp. Man baxnar över hur jävla nonchalant och uselt det kan vara emellanåt. Nya slipsen släpper 3 mål på de första 4 skotten…
Jag tror vi skulle spara in en hel del pengar på att köra utan några tränare. Det verkar ändå vara spelarna som då och då får för sig att göra ett ryck eller spela disciplinerat.
Fågelholkarna i båset gör nog varken från eller till.

Svensson_62: Apropå gamla spelare så hade jag äran att dela hiss med Stig Salming härom dagen. Längesen man blev så starstruck!

bradberry: Håller med, Tärnström borde vara given om han är hel och frisk.

Vilken dissning av Kvist. Han jobbar frenetiskt varje byte och stark och bra att hålla kvar pucken i motståndarnas zon. Minuset är att han saknar skillsen för att göra mål och passningskvalitet. Men tycker som sagt att han kompenserar detta med sin fysik och att han hela tiden tävlar. Ett lag måste ha olika spelartyper jmfr t.ex Indrasis förmåga att tävla mot Kvists? Man ör bra på olika,saker och det är ofta detta som ger utslag i långa loppet. Heja Kvist (och självklart även Indrasis)

Kom precis hem efter ett pass på gymet. Vem är inte där då? Niklas Persson sportchef AIK hockey. Då kan jag inte slita mig från att prata hockey med honom.

Visst ses vi på söndag? Frågar jag, ja javisst svarar han. Riktigt trevlig kille. Snackar om Hovet att Brynäs har svårt att vinna där, om Gynges tid under Boorken i Brynäs, kul att det går bra för gnaget mm.

Ren seriefinal igen på söndag och självklart är man på plats.

Berge: Nordh före Kvist alla dagar i veckan. Målfarligare, bättre passningsspelare och kan sätta in tacklingar. (vet att Kvist har gjort 6 mål och Nordh 5 men per spelad minut måste Nordh vara klart bättre)

Huss888: Härligt att han gör mycket bra i J18 men varför ha så bråttom? Han hinner väl med att spela i A laget så småningom tycker jag iaf.

JanT: Egentligen kan jag köpa att man inte bara ska jubla och tro att allt är fantastiskt bara för att man ligger först i serien. Det är nyttigt att även då försöka hitta grejer som man kan förbättra. På samma sätt tror jag det är bra att kunna hitta saker man gör bra och kan bygga vidare på när det går dåligt (som det gjort sista säsongerna i SHL). Men att bara gnälla, gnälla och åter gnälla oavsett vad, det är bara tröttsamt och kommer inte leda någonstans tror jag.

Kopacka 31!!!!!!

{10375}: Vi vet inget om nästa säsong.
Konstaterar bara vad du skrivit:
att vi den här säsongen har bäst chans att gå upp, speciellt eftersom vi har Alcen vid rodret.
Mao: med en annan SC så hade chansen minskat…

I övrigt: för att vara en av HA:s ”sämsta sportchefer” så har Alcen ändå satt ihop ett lag som bara leder serien, går mot serieseger, gjort flest och släppt in minst antal mål.
Bedrövligt facit så här långt…

{10375}:
Att leva upp till dina förväntningar är nog omöjligt tyvärr med dina krav på det mesta, tycker du ska söka som sportchef eller dyl. du kan verkligen hockey du, njaa, eller inte 🤣🤣🤣

Mattson: Med ordinarie lag tror jag att Brynäs blir alla lags svåraste motståndare. Trots att vi har ett uselt försvarsspel i egen zon.

Mattson: Hade du bytt Rödin och Kelleher mot Videll och Ericsson i en ren trade? Jag hade i alla fall inte gjort det.

Forsberg 1978: Såja!! Målisen försökte sig på en Limpan special. Gött!

JawKee: Frivillig träning. Sandström på gd gissar att alla utom Kelleher spelar. Men litet frågetecken på Rödda.

{10491}: Hahah! :D Dillchips före salta! Nu ska jag provocera alla med att säga att jag tycker dillchips är rätt goda ;)

Kamrater! I morgon gör jag, efter både trasiga tåg och magsjukor strax innan nedsläpp, ÄNTLIGEN säsongsdebut på plats!

För övrigt är jag team Cheezballs. Men om jag måste välja chips är jag team Sourcream alla dagar i veckan. Dillchips är ett djävulens otyg.

Sorry för off topic 😇

Peja: Hur vågar du ifrågasätta Dillchips? Han är den nya Chuck Norris!

Peja: Ett hyfsat realistiskt och sannolikt scenario kan ju vara att vi värvar Karlström och samtidigt lånar ut Johannesson till Almtuna som "tack för hjälpen"
Alcen vill nog åt Karlströms tyngd och denne är dessutom en spelare som redan har erfarenhet från och känner till motståndet i HA.
Som oinsatt och okunnig soffcoach så föredrar jag iaf en ny back med lite tyngd än en Stevens, om jag måste välja i det här läget.
Speciellt med tanke på att Kelleher verkar vara på gång.
Tackar dock inte nej till både Stevens och Karlström...

Davey85: Emil Forslund är ju en annan Tingsryd-kille som hade gjort nytta i dagens Brynäs. Snabb och bra i boxplay, hade definitivt breddat laget.

Mickesgolf: Kalmar en ramträff ifrån 3-0.

SaggeBoy: Statistiken säger dock att Brynäs tacklar näst mest i serien.

Lemp: Vessel och bertilsson!! Äntligen

Kopacka med i 3e spännande

Alex89: Nej Alex, det är inget jag går igång på alls. De som varit aktiva på detta forum längre jag själv vet att jag knappast går igång på att hamna i dispyter, däremot har jag svårt att vara tyst när jag anser något vara fel.
I detta fallet handlade det enbart om respekt för personen som skrev inlägget från början (John i detta fallet). Jag tycker inte man kopierar andras inlägg rakt av för att sedan framhäva det som ens egna åsikt.
Men du varit registrerad så länge som den 23:e januari har säkert järnkoll på hur jag är som person...

Forsberg 1978: Ikväll försvann mina drömmar om SHL. Omöjligt med det här spelet. 🥲 ❤️💛🖤

Jockster : Den enda gången man ser någon typ av speluppbyggnad är när Kopacka tar pucken i egen zon och skrinnar över hela plan och sätter den i krysset. Där har Gällstedt lyckats.

Lunkz: Jävla skitperiod!
Skjuter 3 skott på mål och backspelet är återigen fullständigt uruselt. Vad i helvete tränar de på i veckorna?? Det har ju sett lika jävla tafatt och kladdigt ut hela jävla säsongen.

Loomis666: Vårt eget ”medicinska” team av soffläkare härinne har ju idiotförklarat värvningen efter att ha ställt en diagnos från soffan.
Dom borde väl ändå ha bättre koll än lagets medicinska team, tycker man…😂

Samsung: Tanken är nog att han ska fortsätta rehabiliteringen här, sedan börja försiktigt med 9 hål för att sedan öka under sommaren och vara fräsch till säsongsstarten i september 👍

Huge: Ok, Huge. Så jag är inte normalt funtad? Prinsessan på ärten och skitnödig? För att jag tycker att en spelare som grovt äventyrat klubbens SHL-status, klubbens överlevnad och folks jobb borde vara snabb med att be om ursäkt.

En klubb som de senaste åren redan behövt hantera skandal efter skandal efter kaos efter kaos.

Nåväl. Ska inte dra detta i långbänk mer...som vissa har en tendens att göra härinne.

Angående Forsberg Hv borde inte vilja släppa till Örebro då de riskerar kvala fortfarande, tror ej han är så sugen på Finland heller känner vesel och kelleher sen tidigare

Sanny Lindström skrev att det blir ”skakigt och oroligt efter en förlust mot Björklöven som tycks trivas bra mot topplagen” efter Brynäs match i Umeå senast. Snälla Sanny, var ser du den skakigheten och oroligheten? Jag såg i alla fall inga spår av den i dagens match mot Djurgården. Tvärtom!
Jag påstår att Sanny Lindström är tendentiös i sin kritik av Brynäs och jag ska förklara varför jag tycker det.
Orsaken till Sannys agerande går förmodligen tillbaka till 2011 då Sanny drar på sig rubriken ”ÖVERFALLET” i Aftonbladet – och du kan läsa om överfallet i första länken nedan. Sanny, då i Timrå, crosscheckar Brynäs Antti Arnio som faller med huvudet före rakt in i sargen. Sanny får matchstraff och massiv kritik från Brynäs. ”Det är ingen respekt alls från Sanny. Jag har sett en spelare bli förlamad vid en likadan händelse”, säger Antti Aarnio. ”Jag vill inte låta som en dålig förlorare. Men Sanny spelar tyvärr ovårdat. Han skadade Björn Danielsson med en bentackling i mästarcupen också. Han spelar vårdslöst” säger Leif Boork.
Nästa länk hämtar jag från 2018 och Luleå-Brynäs. Brynäs lagkapten Jacob Blomqvist tacklade Emil Larsson i huvudet. Men friades av disciplinnämnden. Något som upprör Sanny Lindström. ”Det är helt åt helvete på ren svenska”, säger experten i C More.
…Och det här kan man kanske svälja men det blir svårare i länk 3. I februari 2022 är det möte mellan Växjö och Brynäs. Båda lagen åkte på varsitt matchstraff där först Joel Kellman och sedan Nick Olesen fick en smäll mot huvudet. Den förstnämnda kunde för egen maskin ta sig av isen medan den andra fick hjälpas av och såg uppenbart groggy ut. …Och nu blir det riktigt märkligt för det är Brynäs som får fullständigt ohämmad kritik från Sanny.
” – Har vi skruvat tillbaka klockan 15 år, eller? Olesen ligger kvar jättelänge på isen, smäll mot huvudet och en rejäl propp. Han är ju märkbart påverkad. Att han sätter sig i båset och kliver in i båset och spelar bytet efter… Det är så fruktansvärt dåligt och oansvarsfullt av Brynäsledningen att jag undrar vem som ska bära ansvaret för det och vem som ska få lämna sitt jobb i morgon. Jag vill gå så jäkla långt.”
Länk 4 hämtar jag från ”Berglund-gate”:
”Brynäs saknar idag en ordförande, sportchef, tränare och dessutom har klubbdirektören Michael Campese deklarerat sin avgång. Brynäs består nu bara av ett emblem, en hemsida och splittrade supportrar. Det visar hur snabbt det kan gå utför för en av svensk hockeys största klubbar.” skriver Sanny i sin krönika.
Länk 5 är alldeles färsk och handlar om att Sanny totalsågar Brynäs värvning av Jordie Benn.
Jag påstår att det ofta finns en elak udd i det Sanny skriver och säger om Brynäs. Gamnackarna på forumet kanske håller med om att ”Brynäs består nu bara av ett emblem, en hemsida och splittrade supportrar”. Men ni andra, håller ni verkligen med?
Om du läser det här Sanny, blir du lite skakig och orolig?
Tack för att ni tog er tid!
Malken
Uppladdat:

500x0-sanny_0.jpg

Rolig match och två jävulskt viktiga poäng, men satan...det är tur att man redan står på blodtrycksmedicin.

lapad: Fullständigt skandalös utvisning på Udd. Helt omöjligt att rättfärdiga den utvisningen med bedömningsnivån i matchen.

Blodvite på Robertsson men "rätt in i bröstkorgen" säger kommentatorn.

Farsang: Jag skiter i hur bristfällig Kopackas defensiv är, han är satt på jorden för att göra mål. Vi har fan inte haft en sån här målskytt sedan Brendl. All hail king Kopacka!