1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774450 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Alltså domarnivån i HA är ju bedrövlig. Bofors kommer undan med hur mycket skit som helst och Benn åker it för att han lyfter klubban. Pinsamt är ordet.

Brynäs får bita ihop och verkligen lägga band på sig själva.

Edit. Kan inte nån jäkel sänk den där Lennartsson.

Lennartsson går för att skada. Slewfooting.

mk: Han visar ju framför allt hur korkad han är. Han verkar ju inte förstå vad det är för fel han har begått ens.

Tror Larsson Stänker in två puckar i mål idag istället för vatten på en kameraman 💪🏼

Antingen det eller så sänker han Otto Stenberg och får 3 matcher avstängning 😂

Att stänka eller sänka, vilket av dem så är jag nöjd. Men helst utan avstängning

Berge: Har väl bara varit två difare här inne, varav den ena sökte konflikt mest hela tiden och den andre kunde resonera objektivt och med god ton. Han den rimlige difaren får gärna fortsätta skriva här om han vill. Det är alltid kul med vettiga supportrar till andra lag, något vi inte är så bortskämda med härinne som vi alla vet.

IronKrook: Dålig arbetsmiljö för Daggen!

Gunderson:

Har studerat bilderna där Larsson blir armbågstacklad i ryggen vid Karlskogas bås c:a 14:05 tredje perioden. Den som delade ut tacklingen var 28:an Otto Stenberg.
Tror att den fula tacklingen var upprinnelsen till vattenstänk från Larsson in mot motståndarbåset.

Silfver: Vad är att agera korrekt i en sån här situation? Jag tycker inte det är korrekt att alltid gå lättkränkta personer till mötes. Blir bara larvig teater av efterspelet.

Bad_Brett: Ditt sjukliga fokus på Brynäs är lite sött faktiskt.

För oss är Modo ett lag i mängden som inte berör. Någon gång måste du släppa -99. Att vara så bitter är inte hälsosamt.

Handhjärta

Erat: Det genererar ju klick och pengar förstås..
Stenberg avslöjar väl lite av sin omognad genom att i Expressen gråta ut och berätta vad som sagts mellan de båda spelarna.
Hedrar ändå Stenberg att han samtidigt pekar på den högst troliga sanningen: att vattenstrålen var avsedd för honom själv och inte kameramannen.

Förslag på åtgärd från TV4:s sida inför kommande matcher: utrusta kameramännen därnere med regnkappa och sydväst…

Bäska droppar: men vad lättkränkta alla är nu för tiden, lite vatten herregud.nLär bli minst 5 matchers avstängning för AngryLarry för abuse of TV media.

Otto Stenberg får jobba lite på sitt trashtalk. En ärrad veteran som Scott sitter ju bara och skrattar åt pojken.

Hoppas att domarna kan hantera BIK nu, vill inte se onödiga skador för att de inte lyckas kontrollera matchen.

Helt underbart hur Brynässpelarna har krupit under skinnet på Bofors. Hela laget skriker frustration! Roligt när random mediokra spelare som ingen som inte följer HA har en aning om vilka de är ska börja kaxa.

Cukste, Berra, Nordh och Clara kvällens hjältar i min bok. Och så Jack the ripper förstås, vilken j-a sniper!

Det här tar vi i 4 raka, Bofors är ju sämre än Nybro.

Gött med lite slutspelskänsla!! Det var fan aldeles för länge sedan vi hade motståndare som är så desperata att de måste försöka spela lite tuffa och buffa med handskarna och psyka i båset. Det blir lätt så när man stångar sig blodiga mot ett bättre motstånd. Skål för segern och nu tar vi de jävlarna rätt upp och ner på Fredag!

Vilka jävla byfånar😂😂😂

Viljet patetiskt lag BIK är!

SuneMangs: Stjärnorna i all ära men Cukste- felfri!

Ingen som ska skriva något om hur bra BP Brynäs spelade? Då gör jag det!

Bra intensitet, och Cukste är en kung!

Tycker Nordh gör den här matchen riktigt bra också👏🏻

Imponerad av tålamodet och lunget som finns hos Brynäs.
Känns som Brynäs har gjort sin hemläxa trots att BIF
är storfavoriter att gå upp I SHL.

Armbågstackling i ansiktet på Vesel nu så han börjar blöda och inte ens en 2:a?! Fattar inte vad domarna sysslar med

Klantigt av Plato. Vi tackar och bockar.

rafalski: Kopacka kommer ju helt bort i den här kedjan tyvärr. Blir såklart bättre när Ölund är tillbaka.

Forsberg 1978: Kopacka ser sjukt less ut och inte konstigt då han får brunka i en tredjelina med en junis och en oslipad Tärnström

Jugge:

Jag dricker inte längre så jag väljer det alkoholfria alternativet

Biljettläget just nu:

Totalt antal sålda biljetter: 6978

Antal sålda biljetter i klacken: 740

Gunderson: Snygg dykning av Kruger

Horace76c: Jag fruktar domarna på Hovet mer än jag fruktar Moras press.

Modo…heart of besserwissers.

Makkan74: Bättre med mv som gör misstag i början av en match än gör misstag i slutet av match.
Man får titta på det positiva. 🙂

Andrakedjan bäst idag. Dom vinner matchen åt oss när övriga inte kommer upp i nivå. Hoppas man fick sig ett uppvaknande nu och inleder onsdagens match direkt på helspänn. Sju vinster kvar nu, gott folk!

BIF Kungen: JAAAAAAAAAA

Såja pojkar! Viktigt besked att vi käkar upp BIK i förlängningen. Efter första minuten är det vår show hela vägen. Rättvist.

Bofors kommer ju aldrig orka den här serien över tid. Vi är bättre i 1:a perioden, helt osannolikt hur det kan stå 0-2 efter den. Vi äger Bofors i 2:a och får äntligen utdelning.

Jag kommer inte skriva något om domarnivån, den vet vi sedan tidigare är patetisk i den här gärdsgårdsserien…

Brynäsgubbe: första skottet går in, dubbeltavla med mindre en sekund kvar på andra….

Domarna är som travhästar, bomull i öronen och skygglappar på…

Blir tufft det här …

Håller tummarna för Jared som verkar vara en kanonkille. Hoppas han får visa upp en fin insats. Verkar som Scott spelar också?

gwl:

Jag ingår inte i den skaran men jag tycker både Ölunds och Östmans avstängningar är pinsamma.

Svensson_62: Intressant att se hur många matcher Östman får. Borde bli fler än Ölund.

Normalt försöker jag hålla mig för god för så simpla uttryck som skadeglädje... men om AIK och FBK tvingas ta semester innan säsongen egentligen är slut... man är ju bara människa.
Och när masarna sen bjuder på Bröderna Djups gamla hit "Vi bor på landet" som utgångsmarsch för råttorna kan man ju bara brista ut i gapskratt!
Men allra viktigast... Forza Brynäs!

Hoppas Mora och Djurgården går hårt åt varandra 😎

nittontolv: GD: ”Men enligt vad Sporten erfar ska det inte vara så allvarligt och förhoppningen är att han ska vara spelklar till semifinalspelet som startar på måndag.
Däremot kommer Greg Scott troligen att avstå träning på is de kommande dagarna.”

Jugge: De är redan på god väg att förstöra matchserien mellan AIK och Mora. AIK är rejält vingklippta av deras idiotiska avstängningar. Högst troligt kommer avstängningarna att avgöra den matchserien.

Brynäs slagstyrka har minskat ganska drastiskt av att tappa både Robertsson och Ölund på kort tid, men förhoppningsvis tas avstängningen på Ölund bort. Utan Ölund och Robertsson kommer Brynäs inte längre att ha tre starka kedjor som pumpar på. Det är en avsevärd skillnad att ha två och tre starka kedjor.

mattias - 74: Brynäs - DIF kan bli en kul jäkla final. Som lövare hoppas jag på Brynäs.

8 matcher kvar. ✅

gwl:

Grattis, otroligt väntat såklart nu blir det förmodligen BIK i semi

Svårare såklart men ni skall ta den med, det är i finalen som ni får en rejäl värdemätare

Forsberg 1978: Bertilsson klagar man inte på, lägg ner.

IronKrook: Varför pratar dom om att Nybro har första perioden? Dom sköt väl typ 4 skott? Brynäs är bättre i 55 min av denna match enligt min bok.

Sen får bara inte Ölund göra den passningen i det läget med den rutinen. För övrigt måste vi bli kallare i avgörande lägena på slutet. Vi har 4-5 lägen att göra 3-0 men slarvar.

Mina + Scott, Chukste och Rödin

- till Lindstein och domarna

Anders Berg:
Byt lag... ingen orkar med ditt pesse-gnäll.
Dom är inte bara två som ska försvara i egen zon.

J-S: Alltså vad fan är det här? Måste ju granska dessa domare. Jag trodde man får hoppa in från båset så länge man håller i sargen? Sen cross-checkas Robertsson i ansiktet och domaren står 1 meter ifrån. Fattar verkligen ingenting!!

Finns väl inte på kartan att Brynäs skulle välja, Mora/Aik eller Björklöven/Djurgården OM Karlskoga vinner serien va?

Bästa av vore om vi skulle fått välja Karlskoga och sen att AIK-Djurgården sliter isär varandra. Enligt mig iallafall.

Peja: Håller med till fullo om Nybro, man kan tycka att ett lag som hade samma seriestatus som Strömsbro förra säsongen skall vi städa av med lätthet i 4 raka, men bättre nykomling än Nybro var det nog länge sen HA hade, jag tycker tvärtom jättebra att vi får slita och inte leka bort dom i fyra raka, nu kanske det blir 4-0 iallafall men inte mig emot om vi torskar 1 av 2 borta och avgör hemma på måndag, bara vi klarar oss från skador, hade vi haft en walk in the park mot Nybro, då är jag rädd för att vi inte haft samma tempo som tex AIK om vi nu skulle få dom i semi, nej jättebra att Nybro bjuder upp det tjänar vi på längre fram.