1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774525 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{10375}: hopplösa jävla gnällspik.

Clara är ju kvar. Hade FBK haft rätt att plocka hem honom istället för att värva Brattström hade de ju såklart gjort det.

De är en elitklubb som satsar på som-guld. FBK kan uppenbarligen inte plocka tillbaka Clara den här säsongen. För annars hade Clara inte stått en enda match till i Brynäs under Färjestads målvakskris.

{10375}: ”Det är väl dock ganska självklart att man inte har en av två målvakter som kan plockas hem av annan klubb hur som helst.”

Haha du är ju helt otrolig. Tror du ens på vad du själv skriver? Du själv skrev följande för bara någon vecka sedan:

”Vi får väl avvakta och se vad som gäller. Men är det så att Alcén lånat en målvakt som kan kallas hem närsomhelst när man dessutom har chansat på Lindbäck som redan förra året visade att hans tid är förbi….Ja då ska givetvis Alcén städa sitt skrivbord omgående. Då har han helt på egen hand skapat ännu ett målvaktshaveri och kan sätta oss fullkomligt i skiten.”

🤡

{10375}: Ursäkta. Men har du inte läst härinne den senaste veckan?

Folk har ju viljat dra Alcén i tjära och fjädrar för han ha tecknat ett avtal där Wallin säger att man kan ta hem Clara.
Man har ju utgått från att Alcén har varit så dum i huvudet att han har gjort det. Eller?
Du är ju för fan större kappvändare än Huge.
Även om jag inte kommer ihåg allt av dina ca 200 inlägg som spytt galla över Alcéns oduglighet. Så kanske du inte varit den största uttalaren av just det.

Den totala ironin vore ju nu om Brattström går in och t
tokdominerar i sina matcher.

Vad är oddsen för att Alcén får skit för att han inte tog Brattström då.

1,05? Eller är det ens spelbart?

Erat:
Ja väldigt tråkigt med Sunken m.fl.
Vissa sorters "fans" tycks inte kunna bara älska ett lag utan att samtidigt ha nån eller några hackkycklingar...
Mycket tragiskt!

SuneMangs:

Jag kan nog tycka att Ohlsson bevisat att han ska ha en plats i truppen. Sen om det blir som extraforward när vi är skadefria må så vara. Men han ska inte ”bytas ut” i ett slutspel.

Ohlsson är redan nu en bra fjärdecenter i allsvenskan. Och han kommer bara bli bättre.

Gunderson:
Allt defensivt har gått till det bättre efter Benn's intåg i laget.

Perfekt att Mora vinner i sudden.

BIF Kungen: Måste bara säga att domarna är klockrena i kväll inte bara för att vi leder utan inga korkade utvisningar eller avblåsningar..
Spelet flyter 5+ till domarna..
Cred ska cred ha bra jobbat domarna…

Man hoppas på Kalmar som motståndare i en eventuell final.

Fan fjärdekedjan är ju galna idag

moment22: Fast det beslutet kan väl inte Lindbäck ta utan att antingen bryta kontraktet själv eller få sparken? Är man anställd så jobbar man så länge arbetsgivaren säger det. Det går väl inte att själv välja att inte göra något på jobbet och ändå fortsätta få lön?

Nej han är helt enkelt inte längre önskvärd av någon anledning. Om det är på grund av att han underpresterat eller något annat kan vi inte veta.

För övrigt måste vi vara VÄLDIGT försiktiga och inte sprida det här drogryktet! Det kan få oerhörda konsekvenser. Dom enda källorna än så länge är Flashback och Facebook-kommentarer så med andra ord bör ingen ta dom på allvar.

{10375}: "Det duger aldrig" passar rätt bra. Om vi å andra sidan skulle ha dåliga siffror i grundserien så skulle Alcén TOTALSÅGAS. Samma sak när det kommer till värvningar. Är det en dålig värvning så lastas Alcén till 100%. Är det bra värvningar så nämns det inte eller så krediterar man någon annan. Lite tröttsamt.

Blå grottan: "Jag tror inte att dom sakerna överhuvudtaget är orsaken till Brynäs kräftgång. Snarare en rad av dåliga rekryteringar i följd."

Tycker det känns märkligt att tala om kräftgång när Brynäs faktiskt leder Hockeyallsvenskan. Må vara med en lite udda spelstil. Ju mer Hawai-hockey med snabba spelvändningar desto bättre går det för Brynäs. Detta diskuterades också i ett av de senaste avsnitten av "Nedsläpp Brynäs".

Man hade också, i podden, en diskussion kring degraderingen förra säsongen och även här tycker jag att analysen blev rätt. Första säsongen med Manner blev ju ett klart fall framåt. Manner och de finska spelarna ville fortsätta med samma styrspel förra säsongen men stora delar av truppen ville spela en mer offensiv hockey. Truppen sprack - spelarna ville inte samma sak. "Det gör ont när trupper spricker" (fritt efter Karin Boye). Enligt min mening var det orsaken till degraderingen - inte att truppen var för dålig. Det visar väl insatserna den här säsongen från de spelare som flyttat på sig - Eklind, Johannesson, Palve, Olki m fl. ...Och även från de som blev kvar; Rödin, Kinnvall, Bertilsson m fl.

Det största problemet Brynäs har är, som jag ser det, att så fort något byggts upp vill många riva ner det igen. Ofta sker det också. Gång på gång på gång.

Nog måste väl nuvarande organisation, inklusive Alcén, få chansen att bygga vidare? I vart fall om herrlaget grejar SHL-platsen.

JawKee: Så länge Alcén fortsätter att bygga ihåliga lag kommer kritiken att komma naturligt. Han är uppenbarligen Brynäs mest misslyckade sportchef genom tiderna utifrån ett sportsligt perspektiv i och med att ingen annan har byggt ett lag som blivit degraderat. Och de sportsligt ansvariga ska alltid bedömas utifrån de sportsliga resultaten.

xxx BIF xxx: Du bör fokusera på att han blev den första sportchefen i Brynäs att bygga ett lag som åkte ur högsta serien på över 60 år. Gjorde man rätt som valde Alcén? Borde uttåget fått konsekvenser för en uppenbart ej tillräckligt kompetent sportchef?
Målvaktshaveriet är hans ansvar och han har på egen hand skapat ännu ett. Imponerande.

xxx BIF xxx: I vilket skede går det att ifrågasätta Alcén? När han tar in hockeybockeyspelare?

Alcéns misslyckande och trixande med Brynäs målvakter sedan hans inträde som sportchef är ju legendariskt uselt. Hur mycket pengar det har kostat både i form av löner och SHL-degradering vågar jag inte ens tänka på, men det är betydligt mer än vad det hade kostat att sparka Alcén som spelare utan att göra om hans spelarkontrakt till ett sportchefskontrakt. Typ tiotals miljoner mer.

J-S: Jag håller med. Bättre att gå all in nu och låta det kosta, för det här är bästa chansen vi får för att gå upp igen.
Nästa år är ett SHL lag nere med fallskärms miljoner.
I dom värsta av världar heter det laget Hv71, Rögle eller Örebro.
Hellre att ta pengar nu från nästa års budget nästan.(Nåja)
Eller gå ut i tid med en Swishkampanj och en sponsor runda.

Tycker vi ska vänta med målvakt tills rätt namn dyker upp. Det är långt kvar av serien och vi kommer ändå ta oss till slutspel där allting avgörs. Hellre rätt namn än att panikvärva en flopp.

parks: Lek med tanken att Lindbäck hade varit en lika meriterad importmålvakt som presterat likadant. Då hade han fick kicken för längesen. Givetvis handlar detta om den sportsliga prestationen.

J-S: Ursäkta men jäävlar vilken bra back ni har i Lindstein!!!!!!!🇺🇿🇺🇿😎 Världsklass!!!

Forsberg 1978: Sitter precis i linje med tacklingen. Gränsfall på farten, Moraspelaren behöver ta emot tacklingen och inte vända ryggen till när han ser Larsson

Fin banderoll på så kort tid😮‍💨

Jugge: det var på tiden. Lindbäck är säkert en trevlig person men man måste ju ta några puckar också.
En av de största besvikelserna i brynäs historia med tanke på förväntningarna.
Bra alcen

Samsung: Huge har aldrig haft en siffra rätt gällande Brynäs i synnerhet eller sporten hockey i allmänhet. Bara att scrolla förbi golfbollens verklighetsfrånvända inlägg… Jag vill höra hans förklaring på att Brynäs nu väljer att arbetsbefria Lindbäck när det hela tiden är försvarsspelet som varit problemet…

Skumt sen hur man kan håna någon för att vara Rolbaförare eller vaktmästare när man kört buss själv…

SuneMangs: Fräckt att dom visar tredje perioden av JVM matchen på jumbotronen efter slutsignal också! Bra drag!

Gavve: Håller med dig helt. Tycker det är bra ton här inne, sen finns det folk som sitter här inne för att provocera, Peja och kompani sköter det snyggt.
Komiskt också att sofftyckare , ismaskinister och vaktmästare har ögon för hockey! Häftigt!
Tycker all kritik mot Anders här inne bara har vart saklig.

Farsang: Sjukt störande att han inte nämns med 1 ord efter matchen.

xxx BIF xxx: Jisses. Om du har högst spelarbudget i ligan är det klart att du har ett namnkunnigt lag i sammanhanget. Det är teoretiskt omöjligt att inte ha det, typ. Så enligt ditt sätt att se på saken är det helt omöjligt för en sportchef i Brynäs att göra ett dåligt jobb. Eller hur skulle det gå till?

Peja: de flesta som har ett jobb tror jag skulle må sådär om ens chef gick ut publikt och kritiserade en varje gång man gjorde fel. Ibland tar man ju inte ens problemen med andra anställda utan bara den det gäller. Självklart ska inte Alcén gå ut och prata om "sina" anställda hur som helst.

Att Alcén letar målvakt är väl ganska uppenbart (enligt källor på Internet i.a.f.) och det är väl kritik nog mot Lindbäck utan att utrycka det rakt ut.

Soffdomaren: Jag var på Sveriges match mot Tyskland. I Brynäströja. Färgerna var väl inte helt genomtänkt, men ändå rätt val.

I går kväll lyckades jag få tag på biljetter till kvartsfinalerna i JVM idag, vad anser ni att man ska ha för kläder på sig? Brynäströja eller något annat?

{10375}: Så du tänker att en stjärna skulle kunna tacka nej till 6 andra SHL-klubbar för att invänta om Brynäs avancerar till SHL? Och om Brynäs därefter inte avancerar kommer denne iskallt räkna med att andra SHL-klubbar som denne redan tackat nej till fortfarande har den skräddarsydda rollen vakant i truppen eftersom de har inväntat Brynäs kvalspel för att se om de eventuellt får möjligheten att gå tillbaka till en spelare som redan har nobbat dom en gång?

Låter aningen tveksamt... Känns även som att spelaren måste ha riktigt dålig rådgivning/dåligt omdöme för att ta det beslutet. I synnerhet då många andra SHL-klubbar har mer utvecklande miljöer än Brynäs.

Tommy: Kämpa på Tommy..o gott nytt år till dig och alla brynäsare. O må 2024...bli bättre för oss alla;)

Kämpa Tommy!

Gott nytt år! Kan inte bli sämre än detta i alla fall…..

Gott Nytt År Brynäsare!

Huge: Det är inte sällan att det laget som har en målvakt som vinner målvaktskampen blivit det lag som vunnit SM-guld eller blivit det laget som tagit klivet upp i SHL.
Dessa slutspel är ofta jämna historier där matcherna står och väger.
Det som avgör kan vara att ett lag har en sniper som går in och avgör matchen eller en målvakt som går in och räddar laget när det som mest behövs.

Tror du Huge att Lindbäck är en målvakt som kommer att rädda laget när det som mest behövs och vinna slutspels matcher åt oss.
Vad det verkar så finns det två personer som har den tron på Lindbäck och det är du och Alcen.
Vi övriga är mycket oroliga för att Lindbäcks mediokra målvaktsspel kommer att kosta oss en SHL plats nästa säsong.

Huge: Du är synsk!! ❤️❤️ Min kärlek till Brynäs gör mig inte alltid till den perfekta människan. Fan vad brister jag har jag med, 40 plus och sitter på ett forum på kvällarna när jag borde lägga tiden på min fru och mina barn.
Det där jävla laget Brynäs engagerar en så fruktansvärt och jag vill ju bara mitt kära Brynäs det bästa ❤️
Fan man vill ju bara ha laget i sitt hjärta i finrummet igen, det är din och min strävan!
All kärlek till dig Huge och gott nytt år! ❤️

Kära Brynäsare
Vi vill definitivt samma sak, upp i finrummet snabbast möjligt, vi tycker lite olika och ser på saker lite olika, helt ok och som det ska vara, i stort bra snack och lite skönt gnabb, lite mysigt faktiskt 😊, ibland är jag lite dum i huvudet och ibland är någon annan det, men i mina ögon helt ok, vi tar nyår med en störtskön serieledning och kommer ut till 2024 med en väldigt bra känsla, laget kommer växla upp prestationen och det skulle förvåna mig väldigt mycket om inte tabell gappet växer ytterligare på nästkommande 4-5 matcherna, lyssnar man på lite poddar och så verkar även våra vassaste hockey experters åsikt vara att Brynäs spelar i SHL nästa säsong, nåväl, utan att jinxa, det är otroligt mycket kvar som ska göras och slutspelet kommer bli en nagelbitare, sen hur det går står skrivet i stjärnorna, mot nya sköna poäng 😊

GOTT NYTT ÅR 🤘

Jonasson: ”Lite statistik från de 13 matcher Lindbäck har startat i kassen:
4 vinster efter ordinarie tid (Clara 13)
3 OT vinster (Clara 0)
2 OT förluster (Clara 0)
4 förluster efter ordinarie tid (Clara 3)”

Det är faktiskt anmärkningsvärt, och då var ju ändå Claras första matcher ganska tveksamma och Lindbäck har knappt stått mot något topplag.

Som vissa påpekat, jag förväntar mig inte att en målvakt tar 1-0 eller 3-0, men det vore fint om en målvakt emellanåt tar sådana skott. Clara hade förmodligen tagit ett av dessa och släppt in ett av dessa. 2-0 hade inte skett. Då ger man sitt lag chans att vinna.

Men även vissa räddningar av Lindbäck ser lite ”turliga” ut, puckarna studsar omkring och det ger ju allt annat än en känsla av kontroll.

Förstår att det inte finns ett smörgåsbord av målvakter på marknaden och vi får väl se vad som händer framöver, men nu måste ju Lindbäck definitivt spelat bort sig från förstaspaden.

Sedan, som vanligt, man brukar inte vinna om man gör ett mål, och vi kanske hade förlorat med Clara i mål också. Men siffrorna 13-4 i trepoängare på liknande antal matcher är svårt att snacka bort.

Peja: det är klart som korvspad att kelleher och Rödin saknas i truppen, fattas bara annat! Det är två toppspelare i den här ligan. Förstår inte kritiken mot dessa alls faktiskt

JawKee: Jag håller fortfarande HV71 med framförallt Lance Ward som det fulaste laget jag sett spela mot Brynäs. De satte till och med upp Ward som forward för att kunna försöka skada Sjödda i forecheckingen. Ward fullföljde alltid och gärna mot huvudet.

Västervik hade ju antagligen lugnat ner sig om domarna hade gjort sitt jobb. Det blir lätt så här om domarna tillåter allt.

blackredberry: Anledningen till att Brynäs vinner tredje perioden är att domarna börjar försöka efterleva regelboken. Lindbäck och domarna är stora faktorer till att Brynäs torskar den här matchen.

Peja: Sen säger vi ofta att det inte var Lindbäcks mål som vid 1-0, vilket jag håller med om, men jag hade inte blivit förvånad om Clara tagit den…
Det är skillnaden på våra två mv, Clara räddar oss o skapar en trygghet i laget.

Gavve: Västervik får momentum av målen som till stor del är målvaktsmisstag. Brynäs kan fortfarande ta ikapp det här men man märker ju att spelarna sänktes rejält av dundertavlan.

Thellen: Jag är inte så kunnig på målvaktsbiten, men inte går det att lasta Lindbäck för det där målet? Snarare backen som inte tar bort möjligheten för spelaren framför mål att enkelt slå in pucken.

Peja: Jag tar gärna in Felix.

Känns som en stark värvning på denna nivå

Silfver: Jag tycker det är starkt av Felix S att vara inne på sin 5:e säsong i Flyers organisation. Han har ändå stått 25 NHL-matcher. Många återvänder ju från Nordamerika efter kortare tid och färre NHL-matcher än så. Vore spännande att se hur bra han har blivit där borta, glöm inte att han var väldigt ung senast i Brynäs.

Imponerande det här
Uppladdat:

500x0-img5974.jpeg

Gällstedt markerar med timeout. Bra där.