1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774702 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8399}: Nu är jag i fel bok men kom igen nu. Inte är det väl pinsamt? Han förstärker, men det ser samtidigt ut som om att han förstod vad han precis gjorde och är snabb upp igen. Definierar inte honom som hockeyspelare men man skrattar lite gott åt intervjun i paus och att han sedan blev bambi själv för en sekund eller två. Tack för att ni slog Tråkköping igår!

bradberry: Jag försvarar inte Rödin, en förstärkning helt klart, men när domarna bara dömer åt ena hållet så kan jag ha förståelse för hans agerande.

Davey85: jäkligt glad att Alcén inte värvade Palmu, Kempe och Sallinen. Undrar vad det kalaset hade kostat?

Det är nog inte lösningen att kasta ut en massa pengar på första sämsta som kommer ut på marknaden.

Hoppas slippa få äta upp detta på torsdag, men HVs ombyggnad har ju hittills kostat mer än det smakat.

Huge: du avslöjar än en gång din hockey-kunskap.

Lindbäck ska blockera pucken där. Såg som sagt en liten del av matchen men Lindbäcks tavla gjorde att vi tappade 1 poäng och LHC fick 1.

Back: Lindbäck är bra så länge ingen motståndare får för sig att skjuta. Där är han och jag ganska lika.
Kan tänka mig att ta förstaspaden för halva hans lön och garanterar att jag kommer släppa in allt han släpper.

Skärp dig, den enda första spade du kan ta är den i sandlådan.

lapad: Ja, det är som att man njuter när det går dåligt för då kan man skratta åt eländet och fläka ut det i text här. Nä fy fan.

{10062}: förstår inte vad du kollat på för Match om du klassar Lindbäcks spel som ”extremt Taffligt” idag..

Slutar vi vara så förbannat dåliga första perioder så är vi inte helt jävla odugliga.

SaggeBoy: Tack Anton för dom bonus poängerna som borde varit tre. Jag är inte nöjd. Två mediokra lag på isen

{7981}: Idiot! Jag arbetar med individer som har sina anställningar där och de flesta har mycket mera hjärna än du har

Spacebb: Jättebra av Dima. Ge energi till laget.

Lemp: Det skulle kunna vara så att en av Manners svagheter är att delegera ansvar bland sina underhuggare, dit jag även räknar Alcén, trots att han är högre upp i hierarkin på pappret. Åtminstone de assisterande tränarna borde kunna ta fler intervjuer, det är inte normal SHL-praxis att huvudtränaren tar varenda pausintervju, varenda tidningsintervju och varenda presskonferens. Ari-Pekka Pajuluoma har ju inte på något sätt gjort bort sig när han fick ansvaret i Manners frånvaro vid tidigare tillfälle. Man blir lite orolig över att Manner blir utbränt när han tar hela mediebiten, är huvudtränare och i princip måste hitta nyförvärv. Till och med J20-tränaren är ju handplockad av honom. Manner är liksom Brynäs huvudtränare och GM.

Nära mål av Strömgren, så idag får han speltid, bra för hans självförtroende.

Sportnisse: tror inget av det, han blev ju intagen som extra forward så! Attityd problem har den killen VERKLIGEN inte. Dels så vet man det p g a det Sanny Lindström pratade om När han blev totalt utskälld i båset av Mikko manner och sen gick in i perioden efter och spelade bättre och gjorde mål. Känns även väldigt ödmjuk och en del i gruppen i videos om JVM laget.

Vet även någon match i JVM nu när Sverige gjorde mål och Strömgren stod i båset och klappade om alla rejält .

Strömgren sa även efter den matchen när Mikko hade skällt ut han ”att Mikko är en bra tränare, jag gjorde fel och inte det vi hade kommit överens om, så jag förstår vad jag behöver göra bättre”

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
JawKee: tror vi får backa till 70 talet..för att säga att vi var ett storlag...

Viktigt att Hv och IKO förlorade. Det köper oss återigen några dagar att famla efter form och rätt spelsätt. Vore välkommet med Kinnvall tillbaka.

Mattson: Du har helt rätt i att Manner har misslyckats kapitalt den här säsongen. Bland oss supportrar lever han ju på sin karisma och allmänt trevliga utstrålning snarare än vad laget presterar på isen. Det kollektiva spelet, som han är ansvarig för, är ofta under all kritik.. för att inte tala om resultaten.

Bratwursten : Har inte sett en tränare i Brynäs som misslyckats så kapitalt med ett rimligt spelarmaterial som Manner gör i år. När hade Brynäs så bra spelare senast? (Jaja, skit i 2012.) Johan Larsson! Sklenicka! Kinnvall! Björninen! Plus förra säsongens förstakedja.

Davey85: Ja ofattbart varför Manner saboterar målskillnad så där. 14 sekunder kvar då kan målvakt stå kvar för o slippa ännu ett minus.

Hoppas att Lassgård goes Gunvald Larsson på ungjäveln på läktaren på vägen ut ur arenan…

Vad har vi domarna till egentligen, låt situationsrummet döma matcherna digitalt istället......

Honken: Finns det inte domarobservatörer i hockey? Fotboll har alltid en domarobservatör som ger domaren ett betyg baserat på insats. Dåliga matcher ger sämre matcher och vice versa. Hade kanske varit något att implementera? (såvida det inte finns)

Rumpelstiltskin: johannessons utvisning måste vara den billigaste någonsin.
Dima sätter jaget för jaget, jävla sopa

J-S:

Vad har antalet guld med saken och göra? Leksand och Brynäs är 2 anrika klubbar som skall behandlas med respekt oavsett vad man tycker om dom

Skulle båda lagen av någon anledning spela i As samtidigt är SHL död, min kompis ord för ett par veckor sedan. han är Djurgårdare.

Ligger mycket i det resonemanget

Bulten: Vilken match! Fan vad jag älskar den där måljingeln. Nu är vi på G!

Grattis till vinsten och Blomman rent vansinne släppa han och behålla menlösa Alvarez Erik Andersson blir stenhårt den här säsongen att undvika 13-14 plats

Bedrövligt val av titel. Skulle snarare kalla det "Drömvändningen - efter att ha bytt målvakt efter tio minuter" eller något liknande.

Ny match på fredag... Håkan i mål

J-S: ” Heroisk insats av Oliver Håkansson, mäkta imponerad. Oj vad kul för alla dysterkvistar och strutsar.”

Kan inte minnas att någon här klagat på Oliver Håkansson här historiskt? Eller har du några exempel?

Skönt att han får visa vart skåpet ska stå. Hoppas på ett rakt byte Håkansson -> Lindbäck med Almtuna!

Farsang: Man får bocka och buga samt gnugga sig i ögonen! Mest av målisen som agerar på ett sätt som får Lindbäck/Karhunen att se ut som xxxxx

Jackes mål ger Bissett-vibb från 6-5 mot Modo 99

Alcéns fynd Johannesson.. mumma

VAD ROLIGT DET ÄR ATT KOLLA PÅ HOCKEY NÄR LAGET SPELAR BRA OCH INTENSIVT. NÄR PUBLIKEN ÄR MAGISKA OCH MED EN NY MÅLLÅT!!!

Alfred : Fan vad gött. Vilken vändning!!

Fyra mål på nio skott…

Silfverkroken: Åker också idag och tar med potentiellt nya fans så hoppas på vinst

Vill man sparka Manner har man inte så mycket innanför pannbenet. komiskt

Peja: Det värsta av allt var väl ändå att när Oskarshamn hade sina 16 raka förluster och skulle möta Brynäs, så visste vi ju redan innan nedsläpp att trenden skulle brytas.
För att använda Forsbergs uttryck, så blev vi nerpissade ännu en gång.
O till Huge o Lars-Göran så vill jag bara flika in att alla vi dysterkvistar och soffcoacher älskar Brynäs, men vi ser vad som händer och kan inte blunda för det.

Bulten:
Men berätta mer! Hur är Svedman och vad/vem behöver Brynäs? 🤔

Huge: Huge är tillbaka, han har med all sannolikhet varit upptagen med att massera och klia ryggen på Alcén & Co. Vi andra har bara ägnat tiden med att slita det som återstår av håret (dom som har det) och försökt hitta ett svar till haveriet. 95 insläppta är fortfarande godkänt enligt vissa

Honken72: Jag tycker också man bör rycka C’t av Rödda. Signalvärdet på det är stort. Malmö bytte ju från Söderberg till Händemark. Har ju skett tidigare i andra klubbar också.

Men Rödin är någon helig ko i Brynäs trots att han underpresterar rejält.

Sparka tränare har Brynäs provat . Många ggr . Har det hjälpt ? Nej . Med dynga på isen å dynga som sportchef . Då får vi dynga . En rookie som sportchef med 0 erfarenhet å kunskap å kontakter då blir detta resultatet..Ingen kan vara överraskad . En erfaren sportchef med nätverk proffsig inställning( läs resultat ) starka nypor sparka dom som sparkas ska . Då kan saker ske . Måste bli slut på dessa djävla kompisvärvningar . Kompetens å kunskap måste gå först.

Vill inte höra Alcén en sekund till. För varje ord han yttrar blir det mer klart att han fått detta uppdrag som en gåva utan en susning vad han ska göra av det.

Lindström: Att vi släppte Blomman när kontraktet gick ut är för mig en gåta. Han lever och andas för föreningen och visar det i varje byte.

pjåtor: Text-tv är ingen dum idé , då kan man ju fantisera ihop spelbilden själv och vara ganska nöjd oavsett resultat. Tror faktiskt vi har en på forumet som praktiserar den filosofin…..

#mannerout

Timashov tillför ingenting men likt förbannat så får han spela i toppfemmorna match efter match, skicka iväg!

J-S: Palve har ett liknande kontrakt som Lindbäck, har de puls spelar de (med vissa undantag)….

J-S: Backparen,
Sklenicka Lindstein
Niemelä Hedberg
Johannesson Friman
Bergman Eriksson
Jag hoppas verkligen att vi inte kör på åtta backar nästa match .

{8399}: Fast om en gammal Brynäs tränare sitter anhållen/häktad så är väl det ingenting något rykte.
Ungefär som dina egna jävla fejder du sitter och har här i boken som alla tvingas läsa. Där är din gräns okej eller? Du kan sitta och fäktas i boken men vi andra ska ta saker som inte passar dig i en bubbla? Skönt surr.

HitTheLights: Ställ mellanskillnaden (lönen i Ryssland vs Schweiz eller Sverige) mot att ha dåligt rykte resten av livet. Även om man bara tänker på sig själv och sin egen plånbok så blir det nog inte bra för honom på lång sikt heller. Jag antar att han inte avser att ansöka om ryskt medborgarskap och bosätta sig där permanent utan att han vill återvända efter spelarkarriären. Det kommer inte vara många som vill ha honom som kollega och hans barn (kanske t.om barnbarn) kommer ju att behöva skämmas resten av livet för sin pappas agerande. Jämfört med alla andra som har fd NHL-spelare i släkten och kan vara väldigt stolta över det. DET är priset som han får betala.