1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774699 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jugge: Alcen har nog förträngt hur det såg ut under perioden som Larsson och Rödin var borta då vi tog 3 av 24 poäng. En till sån period här framöver så blir det troligtvis kval.
Nu är dock alla tillgängliga och kommer så också vara resten av säsongen. Skönt!
Roy hade troligtvis kunnat peta Kvist iaf, om han hade fått stanna.

Sv: Padeldrömmar
Stefan R 63: Spelar vi som hurtilla under säsongen så hamnar vi på 67 poäng. Speltti Verkatehtaan ju Fingerpori bättre numeroa så 70 poäng Nordea inte vara omöjligt.👍

Bulten: Gud vad du tog åt dig då... Förlåt om jag trampade på en öm tå Bulten.

Loomis666: Man kan utan att överdriva hävda att vissa (nämner inga namn) ältar rätt mycket och måste alltid ha sista ordet. Skönt att det går att skrolla.

Huge: Borde det inte vara orättvist att jämföra Lindbäcks anpassning till stor rink med Strauss Manns och Tomkins, men tvärtom? När det gäller att ställa om till stor rink borde väl Lindbäck ha en enorm fördel gentemot målvakter som aldrig någonsin har spelat på stor rink tidigare? Eller var det ett "Dolph-Lundgren-har-glömt-all-svenska-efter-några-år-i-Hollywood"-scenario på Lindbäck?

munkas: Tycker nog att Brynäs borde porta samtliga tränare från båset under match. Eftersom det inte är tränarna som spelar gör de ju ingen nytta under match. Slöseri på pengar och tid att de är där. Någon från ”En bra start” kan vara lekledare på bussen till bortamatch och se till att gossarna inte börjar bråka med varandra.

Tränarna bör gå ner på 50%. Pajuluoma kan extraknäcka med att hantera Hemlingbystugans bastu och Kaskinen ser ut som någon som skulle kunna jobba på Skatteverket, de söker väl alltid efter nytt folk. Manner kan gå ner på 50% på sina tjänster (huvudtränare samt inofficiell GM), det blir ändå 100%-tjänst för honom.

vedevåg: Jag tycker tvärtom. Ser det som självklart att byta ut Timashov. En så ojämn spelare platsar inte i toppkedjorna och han måste nog spela högt upp för att vara kvar. Brynäs har många ojämna spelare, men Timashov och Palve är nog värst. Den dåliga attityden och bristen på ödmjukhet som de visar i vissa matcher gör det svårt att bygga ett vinnande lag. Det är möjligt att en annan tränare som ligger på spelarna mer (typ Bulan) skulle få ut mer av Timashov, men Manner kommer ju antagligen att träna laget nästa säsong också.

Det vore önskvärt att få in en mer oöm spetsspelare istället för Timashov, gärna en rightare med bra bössa.

Huge: ” Med "vinnande lag" menar jag att upplägget verkar ha fungerat bra om man tar hänsyn till omställningsproblemen och att framförallt dom 4 senaste matcherna verkar visa på att upplägget fortfarande fungerar bra och att det därför inte finns nån anledning att ex ändra till 100% om ingen av parterna nu vill ha det så.”

Fortfarande fungerar bra..?
Sett över den här säsongen har väl målvaktsspelet sett allt annat än bra ut?

Jäkligt viktig seger igår, tycker vi varit riktigt bra senaste matcherna och kan Lindbäck/backarna bara stänga bakåt så lär vi ta fler matcher av bara farten.

Något endel var negativa emot innan är Blomman som kom hem, är ni det fortfarande eller har ni insett hur otroligt viktig han är i laget? Det slitet han gör, i BP osv. Den kedjan är otroligt tunga att möta och lyfter upp spelet. Känns som Kvist oxå fått liten nytändning och tar ofta den jobbiga vägen in på mål.

{10062}: Lena är kanske inte den bästa kommentatorn men som programledare gör hon det då betydligt bättre än vad du skulle mäkta med. ;) Din kompetens inom hur Brynäs ska formera sitt lag gång efter annan är också avsaknad av kompetens, låt Mikko och övriga ledarstaben sköta den biten.

Silfverkroken: Firar med Negra Munich bocköl här nere i södern. Sol, värme och brynäsvinst! Nu jävlar mår man prima!

Alltid skönt att nita dit Emil Larsson.

{9684}: Brome vilken pissmyra!

Kinnvall skulle gett han en riktig käftsmäll när han är där uppe med handsken i ansiktet, Brome en jävligt överskattad spelare.

Lindström: skärp dig

JawKee: gissar att Kvist är en tyngre mer hårt jobbande spelar som passar i en checking line och Ljungkrantz är mer en lirare som konkurrerar med Strömgren

J-S: Idag är det lite positiva vibbar inför match. Vinst senast och faktiskt en målvakt med över 90% i räddningar. Många fans har fått upp lite förväntningar inför kvällen.
Med andra ord är det upplagt för en riktig plattmatch. Nytt regnställ är inköpt på XXL och den olagligt spetsade bamsegroggen står i kylen och väntar. Game on 👍

Efter kvällens match har vi 17 matcher kvar i serien varav 10 hemmamatcher. 👍

Bulten: varför skulle jag göra i brallan? Skrev bara fakta. Eller är du kroniskt bitter?

Svensson_62: Kevin Clark gör både 2-3 och 3-3 för sitt lag ikväll

Jugge: typ enda personen som ville ha Kempe i Brynäs 😂

Anders Berg: Limpan ser ju trygg ut skärp dig....

Tigerhjärta: Kinnvall kommer tillbaka i ifrån lunginflammation, självklart ska han matchas in försiktigt, en av våra absolut bästa backar, han kommer behövas i slutet av säsongen.❤️😑

Forsberg 1978: Olesen säger bra saker tycker jag.

Vill även höra Manner.

SuneMangs: hoppas du får rätt. Håller med, bra spel idag.

Lindbäck bra, bra arbetsinsats överlag.

3:e linan lyser idag plus Strömgren.

Inga jävla utvisningar (speciellt i anfallszon) nu.

IM vi får PP, spela Dima på högersidan.

OCh för tusende gången, hård, aggressiv coachning, spela de hetaste. Gå ner på 3 direkt.

{10062}: Det var då ett jävla gnällande

Farsang: Usch. Livrädd för kvällens drabbning. Tur att frugan fyller år så man får i sig lite starkt!

Tom Topp: Annars har vi några här på HS ni kan testa 🙂

Verkar vara klart att Bergman nu ansluter till SSK. Enl artikeln skall han redan ha lämnat.

Peja: Angående den sportsliga organisationen, Brynäs har haft den här visionen om att vi ska leda svensk hockey. Vad det innebär och hur vi ska göra den resan är fortsatt oklar och hittills har det bara varit floskler.

Om man bara kollar runt i SHL och kikar på hur dom andra föreningarna byggt upp sina sportsliga organisationer så är vi unika. Nästan ingen arbetar på det sätt som Brynäs gör. Nästan alla har en GM, en ass GM samt scouter och/eller analytiker. Detta för att bredda organisationen, öka kompetensen och förbättra träffprocenten. Det här upplägget gör det även enklare för en junior rekrytering (som Alcen) då det redan finns personer på plats med kompetens som kan vara ett stöd. Är ganska övertygad om att Brynäs nuvarande upplägg skadar och försämrar våra möjligheter att vara konkurrenskraftiga. Istället för att leda svensk hockey så gör vi den totala motsatsen.

Huge: "Det som möjligtvis skulle kunna få Clark att flytta "hem" är väl isf det sociala plus Alcens välkända förmåga att övertala spelare som normalt sett kanske skulle ha valt en annan klubb när dom ska byta arbetsgivare."

- Förstår inte riktigt... Det är alltså uttalat att den psykosociala miljön i Brynäs är bättre än hos andra klubbar...? Å komma hem...(???) Han var här två år... Så detta är alltså Kevin Clarks hem..? Hm... Sen Alcéns "välkända förmåga" att övertala och få hit spelare...(?)

Jag tänker att det är lite hybris över hela resonemanget... :-)

Huge: Fattar inte om vad du har emot Sklenicka? Du har tjatat om hans brister sista dagarna som han vore den sämste spelare i Brynäs historia. Dessutom, vad är du för expert för att kunna bedöma detta? Sedan så har jag och många andra här inne en önskemål, sluta tjata om samma saker, sluta skriv samma meningar, samma ord i inlägg efter inlägg, du har blivit gammal och fastnat i samma spår. Bevisa oss att så är inte fallet annars kan du lika gärna logga ut en gång för alltid.
Tack

{7981}: Jag sticker ut hakan och påstår att BZ nu vänder Örebro's uppgående trend nedåt nu när han har fria tyglar.

SaggeBoy: Att man inte förlängde med Roy ser jag som att det måste vara så gott som klart med någon annan. Ett par skador o någon avstängning så är vi körda.

Farsang: Om man säger så här, jag hade blivit rätt chockad om Johannesson inte skrivit NHL-kontrakt med tanke på den säsong haft

Huge: dock borde man kunna kräva att Larsson ska täcka den killen/passningsvägen. Att en defensiv center med 10 år i NHL är sist hem i en kontring, tittar på växjöspelaren men inte åker dit och markerar han är dåligt

Järnkrok har 1+2 halvvägs in i matchen mot Philly just nu. Inte illa.

Bulten: Ja för Svedman hade ju naturligtvis pratat bredvid mun både här och där och aktivt själv spridit ut infon om det är så att han har betänkligheter över våra sportchefers kompetens eller erfarenhet…🤷‍♂️

”Rykte att han är nöjd”

- Ursäkta men den infon betyder luft för mig. Tänker du till lite så gör den det för dig med… Svedman skulle ju aldrig säga något annat om så var fallet… Inte till någon…

dabif: Tycker han ska få stanna. Dima och Palve har börjat göra poäng sen han kom in. Om det är en tillfällighet eller beror på Roy låter jag vara osagt.
Men dumt och chansa

Godnattsaga från Sätraåsen:
"Uppe på Sätraåsen är allt som förut. Faxen saknar papper och bläcket är slut. Skickliga yrkesmän enligt vissa, men resultaten är alltför trista. Sorgligt är det att se, att Brynäs inte längre hänger med. Vi som ser på vi lider så, hur har det så här illa kunnat gå?"

På plats i Växjö. Hoppas på vinst nu

Treklövern1912: ..usch..magkänslan är inget vidare. Jag kan tycka ibland att Johan Larsson's blick ser ut som om han tänker "vart fan har jag hamnat"
Inbillar mig att Rödin skulle må bra av att lämna ifrån sig kaptensskapet..tror att han känner en press som hämmar hans spel.

{8399}: ”Jag håller inte alls med här, vi har haft en risig trupp de senaste säsongerna och till denna säsong har vi knappt förstärkt truppen trots att SHL inte varit bättre sedan senaste lock-outen.”

Backar
Ut: Genoway, Björk, Mylläri, Berglund, Cibulskis
In: Sklenicka, Friman, Johannesson, Kinnvall, Niemelä

Forwards
Ut: Molin, Sallinen, Danielsson, Gunler, Pettersson, Wandell
In: Larsson, Björninen, Strömgren, Blomqvist

Hur kan du inte få detta till förstärkning?
Backsidan är som natt och dag jämfört med ifjol & Forwardssidan är inte topp men jag skulle aldrig byta mot förra årets.

Är dock inte förvånad att vi två ser på saken olika om man säger så..

lapad: Renaste tacklingen i år. Mannen med det gigantiska träkorset runt halsen på hemmastå går bananas och domartrion viker ner sig…

bradberry: manner måste tyvärr ifrågasättas. Brynäs har blivit sämre och sämre ju längre säsongen har gått.

Huge: Du är bortom all räddning.

Kan vi lämna filmningar nu, alla lags supportrar och spelare vill ha bort det, alla är överens👍

Galen match idag, förlorar vi alla tre pinnarna så kan försprånget vara borta vid nästa match.. Kämpa satan nu Brynäs!!!

honken21: Du får ju ta o lugna ner dig lite. Jösses..

SWEATT: pinsamt att du tycker en Domarmiss är lika illa som en filmning av en spelare.

Särskilt pinsamt för spelaren som Heter Anton Rödin och står och gnäller/lipar över Shinnimins filmning när dem mötte Luleå den matchen.

Tror Rödin har filmat solklart 3 gånger den här säsongen vad jag kommer ihåg.

Sån skit SKA inte en Kapten hålla på med.

honken21:
Gör man skillnad på diving och "förstärkning"?
Igår tog det väl nästan två perioder innan BIF fick sitt första PP... helt horribelt och medverkar ju till att spelarna förstärker för att få nåt med sig.
Mitt förslag för att på sikt få en renare och sevärd hockey är att domarna börjar blåsa efter regelboken...
Mycket lättare att bara blåsa för det dom ser och inte behöver hålla reda på div. kompensationsutvisningar.
Blir förhoppningsvis färre divings.

Huge: ” Dålig läsförståelse eller har du öht läst det jag skrivit?”

Det blir en del läsning…