1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775223 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8975}: Idag tänker man inte bara på att vi vann, utan sättet vi vann på. 🏒

…och där höll Markan sin femte(!) nolla på 13(!) matcher. Helt okej torsdag!

Glädjetårar känns nästan som man vunnit SM-guld guld.
Fantastiskt skön seger sjukt jäkla viktig för energin

Zappaholic: ordningen återställd ❤️
Storebror kör över läxand.

Mycket trevliga 3 poäng

Jag må vara själv om det. Men fan vad jag gillar Sallinen!!!!

Zappaholic: Håller med. Björk måste för övrigt vara anti-Gunderson på blå, grabben får ju aldrig igenom skotten.

Zappaholic: Sallinen är riktigt bra idag med, stark längs sargen och på pucken ala Lindblom

Bara målen som saknas på Scott, satan va bra han är idag

Dima 0+2 efter knappt en halv match. Inte illa.

Zappaholic: Brynäs spelar mer fysiskt i denna match än i någon annan den här säsongen.

Varför är alla så anti Henrik Karlsson? Han har legat mellan 91.5-92.7 i räddningsprocent dom senaste 9 säsongerna, ibland måste man kunna se förbi åldern också och vi ska komma ihåg att marknaden kanske inte är den bästa heller. Personligen skulle jag vara försiktigt optimistisk om det blir klart

Mickis: Svedmans uppdrag är ganska likt Manners.
Manner fick ta över en devalverad kvaltrupp och förväntas göra mirakel.
Svedman fick ta över en sargad organisation och ett sanslöst minusresultat och förväntas göra mirakel.
Galet…

Blå grottan: Vågar hoppas på Ersson på lån? Tydlig 2:a bakom Sandström i AHL. Billigare med lån så vi kan lägga majoriteten av pengarna på en back!

Rouhouma i Leksand kommer inte vara med på torsdag, han och Själin har skadat sig under landslagsuppehållet. men om inte brynäs har samlat lite positiv energi under uppehållet så kommer nog inte det räcka, men man hoppas ju, vart bjuden till Gävle på torsdag som 30års present så hoppas dem tar sig i kragen och gör en bra match

munkas: Tvåvägsbacken befinner sig för närvarande i Twilight zone. Väntas stiga ur spegeln från Narnia i morgon eftermiddag.

Sv: Ny tränare!
Lemp: Tycker ändå det hade varit rimligt att lyfta fram Eklind som en positiv överraskning.

Sv: När återvänder kamratkompaniet till läktaren?
Pettisbif: "Justin Danforth var med i Kanadas VM-lag i våras. Då hade han redan skrivit på ett kontrakt med Columbus i NHL efter succén först i Finland hos Lukko och sedan för Podolsk i KHL, där han sprutat in poäng.

Någon NHL-plats har det inte blivit.

Under veckan har tipsen varit flera om att Brynäs ska vara på väg att landa in honom. Detta tack vare Josef Boumedienne.

Jag väljer, åtminstone tills vidare, att ta det här med en nypa salt. Danforth har 750.000 US-dollar på ett envägskontrakt.

Skulle han i detta läget, efter bara någon månad, överge det för att spela i Brynäs? Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Men det är klart, man brukar väl säga att större under har säkert skett."

Charles: Han hade fullt upp med att tömma lägenheten och flytta till Gävle.

Treklövern1912: bara jag som skulle vilja se en splittring mellan rödin och scott?
En första med rödin-ölund-timashov och en andra med Molin-scott-Eklind

Charles: Till er som inte har GD. ”Förmiddagens pass är avklarat. Surrade med Timashov som är spelsugen och skadefri. Blir en text senare. Även Emil Molin kvittrade som en glad fågel när han gick av isen och sa ”det där gick ju bra det”. Pajuluoma säger att det blir lite mer kamp och spel under eftermiddagens pass. Men då är inte jag här och rapporterar.”

Treklövern1912: Ställ upp spelarna på rad och ge varenda jävel en örfil, det är vad ledningen ska göra sen bryt kontrakten med Danielsson, Gunler, Björk, Pettersson, Genoway, Berglund med en gång...Så jävla less på den här skiten!

Stefan R 63: Djurgården har dessutom 11 spelare på skadelistan och en NHL-spelare på väg in i laget. Det finns anledning att tro att dom kommer att lyfta framöver.

Huge: Men snälla du! Måstematcher...kan inte börja när det är 10 matcher kvar.
Vi har nu tappat 8 poäng mot mot de lag som ligger bakom oss. Dra av de poängen på de lagen och plussa de poängen på oss så kanske du också förstår vikten av dessa matcher

Såg en annons på Blocket nyss.

"Hockeylag bortskänkes. Kan avhämtas i diket efter E4 södergående, två mil söder om Sundsvall."

Undrar vilket lag det gäller?

{8975}: jag utnämner kvällens match till den sämsta på 4 år. Inget lag har varit sämre i shl än Timrå sen oiks första säsong i shl.

Att förlora mot ett så dåligt lag är verkligen avgrundsdåligt.

Toppar till och med den största förlusten mot leksand på 40 år tidigare i höstas.

Allt annat än kval är ett mirakel.

Kval mot Timrå med största sannolikhet. Ojojoj vilken press på manners pojkar

GD: ” Brynäs faller ihop mot Timrå – följ kollapsen här”.
Ujujuj… SHLs mesigaste trupp. Nu får det fan räcka!!!! Sälj arenan och köp in en ny trupp NU!!!!!

Sparka 5-6 spelare istället.
Är inte Manners fel

bradberry: manner förtjänar ett bättre spelmaterial, han kan tyvärr inte trolla. Det ska nog mkt till för att bryta ner den här finnen dock tror jag inte han är van vid att förlora så här mkt matcher.

Känns som Brynäs och Växjö har ganska likt spelsystem denna säsong? Skillnaden är den individuella skickligheten.

Forsberg 1978: Björk gör en bra match

{8975}:
Korta svaren:

Leksand:
de hade tur första kritiska året och klarade sig kvar,
sedan bra scouting, ekonomisk förutsättning, tillräckligt kompetent ledning och få Huge-”supportrar”!

Vad hände:
Campese och Dackell fick det operativa ansvaret i trolig kombination med handlingsförlamad och konflikträdd styrelse! Och så supportrar som Huge som försvarade dem blint såklart!

Vad kan hindra oss framöver?
En hel ny organisatorisk ledning på samtliga nyckelpositioner (strategisk som operativ) som inte kommer igenom ”mognadsfaserna”, dåliga ekonomiska förutsättningar, felbudgeteringar, uteblivna intäkter, en naggad trovärdighetskurva, majoriteten av en dyr stomme med utgående kontrakt (som knappast förlänger för mindre peng och till ”rätt” ansvarsnivå), och dålig och felprioriterad scouting..
..och visst ja, supportrar som Huge som blint försvarar misstag istället för att ställa krav!

Peja: Att ha en tränare som Manner kommer ju med ett pris också. När han vill få individerna att växa så måste också misstagen tillåtas och chanser ges. Förlora slag för att vinna kriget typ. Men om kriget gäller överlevnad, måste han inte in och styra hårdare då? Detta är inte ett Kärpät i toppen eller ett VM där FI inte har något att förlora.
T.ex. så är pp’t lika uselt som ifjol. Tydligt för alla.
Försvarspelet, ja, kvalitet saknas men kan andra lag så borde väl vi? Krävs det att Holmqvist lämnar?
Disciplinen. Den måste manifesteras av de ledande spelarna men många av dem verkar ha fått ett frikort att bara köra på (säkerligen i frustration ibland) och drälla med puckarna.
Självbilden. Märks väldigt tydligt mot OIK när vi bara skall vinna matcherna för att vi är Brynäs med 13 guld och OIK är en nykomling. Sen går det åt h:e.
Manner har en del att jobba och vissa saker måste han ta tag i illa kvickt och det kan kräva en resolut Mannerheim och inte den långsiktiga Manner.

Tigerhjärta: IKO har egentligen "bara" bra kontringar och powerplay. Om man spelar taktiskt disciplinerat borde det inte vara så svårt att avstyra deras kontringar och undvika utvisningar, och därmed vinna, men Brynäs verkar ju bara kunna fullfölja sin taktiska plan i enstaka matcher. Känns som att man fortfarande behöver förstärka laget med en målvakt och en spelskicklig back för att det här ska gå an. Sen har Brynäs 17,95% i PP och 73,33% i BP, det ger en total på 91,28%... BP kan delvis förklaras med stundtals svagt målvaktsspel, men PP-spelet kan vi inte skylla på varken VV eller Andrén.

Mycket som inte stämde idag. Dåligt målvaktsspel, dåliga domare, dåliga avslut, dåligt tävlande framför mål, dåligt försvarsspel, dåliga i specialteams.
Vi måste lära oss att hålla oss till vårt spel... Oskarshamns drar in oss i deras Hawaii-hockey och det passar oss riktigt riktigt illa!

Vi torskar på brutalt dålig effektivitet, ganska svagt målvaktsspel, dumma utvisningar och felaktiga utvisningar.

Nä fy fan...man märker att Manner är riktigt besviken på laget idag.

Lemp: Andréns sejour i Brynäs borde ha blivit ettårig. Slött sportcheferi att han blev kvar. Kolla på hur LHC skeppade Lundström till en mindre liga.

Pettisbif: hoppas någon finnig fjortis kapat din lur, annars har du inget här att göra

Pettisbif: Vad är det man brukar säga, sluta skriva allt i affekt (?).. det blir inte bra när man är arg.
Fortsatt helt jävla sjukt att vi inte leder efter första perioden. Att Iko gör två mål kan jag köpa. Men vi skapar chanser för att göra 3-4.

Snälla, lugna ner dig.

{2064}: går man in och kollar biljetter så ser det ut som att IKO lockat hela Gävle på höstlovs-fest. Bara några ströbiljetter kvar på sittplats och en del skybar biljetter.

Att tro att alla sportchefer i SHL är helt galet kompetenta och alltid har jättekoll på vad dom håller på med är väldigt osannolikt med tanke på att det inte ens ser ut så bland GM:s i NHL. Dessutom tar man ofta in sportchefer baserat på deras spelarmeriter och ledaregenskaper snarare än hur smarta tankar man har kring lagbyggande. Och man får då inte heller glömma nepotismen i det hela, är man tjenis med några i styrelsen går det nog ännu lättare.

Det är bara att se på Brynäs nu senast, det var inte långtifrån att Sundlöv fick sitta kvar trots ett så uselt, omodernt och dyrt lagbygge. Hade Sundlöv inte varit Sundlöv har jag svårt att se att det ens funnits en tanke på att han skulle få sitta kvar.

Med allt i beaktning är det rätt tydligt att rollen som sportchef, alltför ofta, inte tillfaller personer med störst kompetens för yrket.

Charles:

Jag vill inte tro att han säger det, utan att han säger *bortalaget.

Men Edlund har alltid ett ont öga till Brynäs när han kommenterar dem. Det är helt sjukt att han inte berömde Brynäs typ något igår när de slog Saik rättvist på bortaplan. I synnerhet när han började matchen med att konstatera att Saik skulle dominera matchbilden…

Istället hamnade allt fokus på hur dåliga Saik var.

Lindström: Lite payback från förra säsongen . Saik skadade både Scott å Rödin i samma match i deras lada å båda våra var borta länge . Glömmer jag aldrig . Så saik ska bara vara tyyysssta .

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK - Brynäs IF 2021-10-30
Idag blir första gången jag ser hockey live på 602 dagar, är omåttligt taggad!!! Skiter i om vi förlorar, vill bara se våra grabbar göra några mål.

Senast jag var på match vann vi mot Leksand efter en riiiktigt kylig straff av Scott!

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK - Brynäs IF 2021-10-30
{8846}: DIF får en svår utmaning i Catena. I Malmö tror jag det kan gå hur som helst. Hoppas ni kan spela minst lika bra som i torsdags.

Såklart... en äkta sportnörd skippar ju standardfredagsunderhållningen o kollar hur det går för Mannberg o Modo... Lycka till! ⚫😍🔴

Honken72: Hur går det nu med Unicef?

Ofta brukar ju juniorer som gör sina första matcher spela safe men Lindstein tar för sig ordentligt. Riktigt kul att se!

Silfverkroken: Han hade ju verkligen en spikrak kurva sista halvan av sista säsongen i Brynäs och framförallt under slutspelet. Sen gjorde han ju några monstermål också där han snurrade upp halva motståndarlaget innan han målade.
Jag vill ha honom tillbaka verkligen.

Game day idag då... Känns på förhand som en förlust, när vann vi mot våra bottenkonkurenter sist liksom? Men idag är dagen då de vänder:) Eklind in med Rödin å Scottt kommer bli rena rama ketchup effekten. Forza Brynäs!!!!!!