1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775268 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Håller med. Ikväll kan vi vara lättade över att ha klarat det här jobbiga kvalspelet. I det stora hela var Brynäs bättre än HV71 den här säsongen, både i grundserien och kvalet, men det var också det enda laget vi överglänste. Det håller inte i längden. Men ikväll är jag bara lättad, imorgon börjar förslag på "åtgärdsprogram"...

Scopulus: Hv har alltid varit ett av mina hatlag då vi förlorat två finaler i sudden mot er. Trodde att detta skulle kännas som en revansch men förutom lättnaden så känner jag verkligen med spelare, ledare och supportrar till Hv. Ni får snabbt ta er tillbaka igen så vi kan få vår revansch i en final istället...
Tack för i afton!

FAN SÅ BRA!
Nu släpper vi denna skitsäsong o börjar rensa i föreningen. GRATTIS ALLA BRYNÄSARE

Herr D: Jag tror att HV:s sejour i Allsvenskan blir ettårig. Gissar på att de kommer ha Allsvenskans överlägset bästa lag 21/22 och att Önerud blir kvar.

{8399}: Haha, fy fan så domarna blundar. De vill döma fler matcher och få mer i lön

Peja: Tack till alla inblandade parter för en mycket intressant dialog så här långt kring stängd liga eller ej.
Det är precis den här typen av sansade dialoger som gör att det här forumet är bland de bästa och intressantaste att följa. Att sedan andra lags supportrar deltar med sina synpunkter och tankar ger diskussionen en dimension till. Keep Up the good work.

Zappaholic:
Japp, så är det.
Dessutom vinner vi frånvaroligan med 2 fd VM- och world cup-spelare som inte spelat en minut i kvalet hittills.
Och vi har mycket snyggare dräkter. Och förmodligen godare korv i kiosken.

Brynäsgubbe: fast i den serien hade inte Brynäs 3-1. Men jag har dock ångest att det skall komma en plattmatch och de tappar det! Avgör på söndag snälla så ångesten kan försvinna!

JanT: Kan det kanske vara så att Wikegård tog det jävligt hårt att bli nedtryckt i skorna av BomBom inför en tidigare match i kvalet? Det var ovanligt tydligt att han blev besviken ikväll, vilken dyster stämning det var i slutet av matchen 😇

Är den förste att erkänna att jag ibland besitter en lite väl kritisk blick men det är hård kärlek! Ikväll ska gubbarna ha cred för en gedigen insats större delen av matchen! Så länge man håller uppe lågan och hjärtat för klubben ska man ta minst 1 av 3 enligt alla rimliga scenarier

Stark match idag! Känns som den klart bästa. Det är fortfarande små marginaler, men idag är det rättvist.

Härligt o se hur Brynäshjärtan som Bertil och Alcén får lite spotlight idag.

Varför snackar man om flax på domslut? De har ju kollat klubban skitnoga och kontrollerat allt.

Wedin ska KÖRAS ÖVER I VARJE BYTE I FORTSÄTTNINGEN

Svensson_62: vi tar detta med 4-1, jag såg det i ölskummet

lapad: Nu Gävlar får grabbarna bara se till att vinna?!!!! Energi behövs, jag peppar från soffan, öl, wire, matchtröja, keps och en gastuta, nu Gävlar!!

RommeTigern:

Vinst idag för er och ni har ena skridskon i SHL nästa säsong. Vinst för HV och det är jämnt skägg

Fy fan för sådana här matcher vet vad ni genomlider just nu

Lycka till ikväll ” menar det ”

Honken72: Japp. Nu gäller det. Jag kommer ha fokus på matchen och att hålla en gnällande fru nöjd...hur nu det ska gå till.

"Det räcker att titta på en match så har man sett alla. Allt är lika. Samma lag också. Hur orkar du"

Fan! Väx upp hela bunten här inne, ni beter er som småungar. ”Min pappa är starkare än din” Herre... Snacka hockey istället. Ska ni snacka annat skit sök till Paradise Hotel

Hel-ve-te vad man njuter av att se Leksand bli fullkomligt mosade i kvartsfinalen! Så otroligt dåliga. Undra om hybrisen har lagt sig hos de tuffa Trottoarsupportrarna ännu? En onsdag precis i ens smak, mumma!

Bifbiffen: Palve och framförallt Jaedon är ju väldigt individuella spelare som förmodligen är svåra att spela med. Tycker att Jaedon ser ut att sakna grundläggande kunskap/instinkter/whatever i positionsspelet, hans rörelsemönster är oberäknerligt på ett dåligt sätt och han släpper oftast pucken i fel läge, om han överhuvudtaget släpper den. För mig är Harper en spelare på en högre nivå än Jaedon, men fattar att Jaedon gjort större nytta den här säsongen.

Vi får inte deppa ihop för mycket. Med Brynäs ska det aldrig gå enkelt, vi måste igenom skärselden och ut på andra sidan.

Vi var ett straffslag i stolpen ifrån att sweepa hem guldet med 4-0 i matcher 2012. Det blev till slut ganska mycket jobbigare än så.

Vässa klorna igen och grisa hem en vinst till i jkpg.

Bra period förutom på 1-1 målet!

Bratwursten : Björk och Billins har helt plötsligt blivit de första offensiva backarna i Brynäs sedan 2012 👍
(Gundersson där med)

{8399}:
Börjar bli bra ångestfyllt nu....
Kommer Donovan och Kinwall ta en ny dimension till HVs spel??
Ta det här i kväll nu....orkar inte med 2-1 i matcher...

Härliga Boom-Boom!!

”om det här med det tunga allvaret att vara headcoach:

– Jag har väl sagt i nåt annat sammanhang att det är svårare att coacha tolvåringar än SHL-spelare. Där måste du ta hänsyn till att nån blir kissnödig, nån blir ledsen och att alla måste spela ungefär lika mycket.

– De störningsmomenten finns inte här.”

(Låst artikel)
Det står även att det ser ut att bli samma laguppställning som sist.

eltifoso: Hoppas personligen ni kan ställa till det för Växjö. De behöver komma ner på jorden.

Danne66: Kändes väl mer som politiker som uttrycker sina Brynässympatier. Men det är väl fritt att ha åsiktstvångströjan på.

mk: ” Och Bertils ögon efter slutsignal. ”

- Väldigt skönt att se. Ögon som visar beslutsamhet snarare än glädje... ”Inte nöjd ännu, bara ett steg på vägen..” typ... Så här långt skillnaden i intryck på de båda lagen...

{8975}: Vill väl egentligen älta det som varit men jag undrar lite, hade det sett ut så här om vi hade haft energilösa Peter Andersson som tränare nu? Hade vi spelat så här uppoffrande i tredje då? Jag har faktiskt väldigt svårt att tro det. Säga vad man vill om hur allt gick till men en förändring var verkligen nödvändig (om än lite sen).

{8487}: det var nog typ första gången den här säsongen som vi total kontrollerade en period.
Vi gjorde mål i PP också, vilket är viktigt
Vårt BP tyckte jag också såg bra ut
Som sagt, det är dem svåraste matcherna som är kvar att vinna. Kämpa brynäs

Bratwursten : Jag tog en rejääl konjak här med. Fattar ni vilken blytung seger detta var. Wow

Grattis alla Brynäsare...å Timrå vann å..
.

Satan vilken ångest i slutet. SÅJA BRYNÄS!!! Skål på er alla!

Fyfan så skönt mål. E så nervös så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Kan ju bli en så fin historia det här om Oves grabb räddar kvar klubben

Falken: Håller inte alls med om att HV är bättre än oss i andra perioden som Wikegård etc surrar om. Dom var däremot lite bättre i första.

Pettisbif: Men kan vi snälla bara lägga ner allt snack om Berglund ett tag, enligt svensk lag är han oskyldig till motsatsen är bevisad, när domen väl faller kan vi ta allt där och då just nu spelar laget vi alla älskar för sin överlevnad i högsta serien! Släpp Bulan-Gate och lägg fokus på vårt älskade Brynäs från och med nu!

INTE ETT LJUD OM KLUBBAN I ANSIKTET PÅ MOLIN?! När Gunnler skyddade sig och Hv fjanten dog då jävlar lät de...
Fy fan.. Brynäs har 4 zebror + Cmore mot sig

Mattson: Bombom trycker till Wikegård och tillrättavisar honom. Underbart!!!

Bombom boooooooom

mattias - 74: Seinfeld kan man se precis hur många gånger som helst. Så jäkla bra. Gillar Costanza bäst.

Zappaholic: Ja och jämför även Josefs lugn jämfört med Lillis... Lillis är halvt på väg ut på isen likt Boork vid varje domslut han tycker är fel... Josef reagerade knappt ens på att domaren råkade blåsa bort vårt 1-0.
Vilket lags spelare kommer under kvalet med allra största sannolikhet lägga mest energi på domaren? :)

xxxx BIF xxxx: Jag tror att det finns juridikforum där ni kan fortsätta diskutera vad som är förtal eller inte. Det vore klädsamt om vi kan återgå till hockeydiskussioner här inne.

Samma uppmaning till dig Zappaholic:

Tigerhjärta: Japp Danielsson redo för spel enligt Brynäs på Twitter.

{7044}: Här råder ju tyvärr också ett modosyndrom märker jag, vilket gör det svårt att diskutera saker.
Oavsett hur solklart saker är så finns det för många som inte kan vara objektiva.

Det är en solklar crosschecking i ansiktet. Han ska vara glad att det bara blev 2 matcher.

Hur kort ngn är, hos stor käke man har, vad man åt till frukost, vad man tänkte, vad man tänkte efteråt...mm mm. Det spelar mindre roll.

Man är oavsett ansvarig för sin klubba. Det finns inget att diskutera ens.

99 ggr av 100 som ngn får en klubba i ansiktet så är det inte meningen, men det blir utvisning ändå.

{8399}: Vi kan ju hoppas på att Lorenz och Campese går vidare. Och tar över Leksand.

I övrigt rekommenderar jag HV71:s facebookgrupp. Domarens fel att de förlorar.
Det stämmer i ett fall, Gunler skulle ha utvisning. Men man är tydligen inte nöjd med att Brynäs får ett mål korrekt bortdömt utan de skulle även döma bort det avgörande korrekta målet!! Köpta domare! Stor humor!

magr: Skitlöjligt om Gunler blir avstängd. Det blir jättekonstigt om man bara bedömer att Gunlers klubba tar i huvudet på HV backen.
Två spelare sätter upp klubban mot varandra och en får fläskläpp. Släpp det och gå vidare.

Nils Norin1912: PP ändå något bättre idag! Molin och Gunler såg mycket bättre ut under nya ledningen än under PA. Däremot var Palve helt under isen?? Hoppas han rycker upp sig.

Kung_Sjödin: Trevligt med coacher som agerar i alla fall.

Huge: Olle Sarri i båset gladast?

Peja: Tror vissa faktiskt vill att det ska gå dåligt för Brynäs bara för att straffa Campese och ledningen. Det är därför man öser på med antydningar och skvaller exakt samma dag som vi ska spela kanske viktigaste matchen på 60 år.

(det är väl ungefär denna typ av personer man inte har någon större glädje av på jobbet heller)