1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775294 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Ser att ni möter Oskarshamn efter det också. Man måste alltså heja på er två matcher alltså? Fyfan...

Blå grottan: Jag kommer att följa Brynäs ner i HA, men då spar jag in på Cmore för att gå till Gavlerinken någon extra gång istället.

Samsung: I och med att herrlagets spelarbudget har ökat mycket de senaste åren tycker jag ändå att man måste dra slutsatsen att dessa sidoverksamheter har skapat bättre förutsättningar för herrlaget. Sen att de sportsligt ansvariga för herrlaget verkligen inte har tagit till vara på de förutsättningarna är ju en annan sak.

Forsberg 1978: Ett råd i all välmening amigo. Lägg ner säsongen nu. Jag har gjort det. Skippade matchen idag och det var oerhört skönt att slippa bevittna 4:e raka torsken mot Leksand. Slippa klumpen i magen och ilskan som kokar i huvudet. Det finns ingen som tror på det här längre, det är väl ganska tydligt. Risken är överhängande att de sista matcherna av säsongen och sen kvalet kommer se ut på exakt samma sätt. Vem skulle sparka PA liksom?
Lorenz är troligtvis på väg bort, mentalt är han borta iaf. Sundlöv dito. Campese likaså. Lever han förresten? Vem ska göra förändringar i ledarstaben? Kassören?
Nä, troligtvis kommer du få fortsätta att höra Anderssons krystade försök till bortförklaringar ända in i kaklet samtidigt som spelarna åker runt och funderar på vilken game plan som egentligen gäller...

Zappaholic: Håller absolut med, frälsarna har blivit en förbannelse. Alla andra spelare har blivit sämre och väntar (omedvetet) på att stjärnorna grejar det här. PAs sk spelsystem skulle begravts efter omgång 5. Vi skulle backat hem och tajtat till mittzon. Förr fruktade våra motståndare våra spelvändningar men nu är vi ett lag utan spel och identitet.
PA är inte mannen att få tillbaka vår heder.

Zappaholic: Det finns inget gulligt med Leksand. Leksand är som hundskit under skon, tuggummi på byxarslet etc. Alltid irriterande men i förhållande till världssvält och pandemi en flugskit i universum.

Ove Myling: Jag tycker att vi ställer Danielsson i kassen nästa match.

Bratwursten : Intervjun med Lorenz var något av det mest patetiska jag skådat på år och dag. Herre jävlar vilket dravel. Nu krävs seger i varannan match av de 8 som återstår för att vara säkra på att slippa kvala.

Detta är något vi inte mäktat med på länge.......

Alternativt får vi lita till att det blir pyspunka på både HV och IKO resterande del av säsongen samtidigt som vi fortsätter att hanka oss fram....

Forsberg 1978: Men man kan väl inte utgå från att vi ska förlora per automatik bara för motståndarna gör första målet. Vad är det för jävla inställning...

{8399}: Nu hopps vi laget gör bättre ifrån sig än Jürgen...

Tjejerna vände 2-0 till seger 2-3.

2-0 i matcher å resten på hemmaplan...

Är inte Grahm med...?

I natt drömde jag om en ljummen knäppkorv och ett blått sittunderlag på cementläktaren när Brynäs mötte Almtuna. Laget åkte buss och stannade på Bennys grill i Tierp på vägen. Alcén höll låda längst bak i bussen och blandande hot shots till de yngre killarna. "Mot Vita Hästen blir det Sambuca bitches" väste Alcén och gnuggade en junior i skallen med knogarna. "Om vi vinner tar vi två"

Tur att det bara var en mardröm.

Res en staty av Rödin utanför Gavlerinken om vi klarar oss kvar!

GD verkar sega idag. Inget om tjejernas semi. En enda artikel med endast Leksandsvinkel inför herrmatchen. Mycket att reta upp sig på i den dock:

”Leksand kommer att spela de återstående åtta matcherna på 19 dagar i mars. En tuff avslutning på seriespelet, PRECIS som för Brynäs.”
-> Nej. Brynäs 11 matcher på 21 dagar är ju inte i närheten, det är ett 25% mer intensivt schema. Plus att LIF kunnat träna när BIF har haft träningsförbud under coronauppehåll.

Dessutom i LIF-spelarintervjun (ingen med BIF):
”Alla har haft och har fortfarande samma förutsättningar.”
-> Nej så har det inte varit denna covid-säsong. Vissa har varit tvugna att pausa verksamheten veckovis utan träning och sedan tvingas tokspela ikapp schemat, andra har haft mycket jämnare fördelning.

Samt drygheten:
” – Nja, jag kan ju bara tala för mig själv. Jag tänker snarare på att hamna topp sex. Det som Brynäs håller på med får stå för dem. ”
-> Dags att MOSA MASEN ikväll!!!!!

Köp stödbiljett också!

Örebro borta var väl på papperet en av de svåraste matcherna vi hade kvar så på sätt känns en poäng okej ändå, framförallt med tanke på att vi hamnade i underläge 2-0. Nu ser vi till att vara med från start mot Leksand!

Sv: Örebro - Brynäs 210305 18:00
Silfverkroken: Någonstans längs säsongen har jag omvärderat PA. Om man så här långt in på säsongen inte lyckats anpassa spelet efter materialet så har vi, återigen, misslyckats med att värva en godkänd tränare. Finns liksom inga ursäkter längre. Då låg ändå mina förväntningar snäppet över MS och resultatmässigt placering i ingenmansland. Men det s.k. spel som PA försökt etablera känns nja...stannar där tror jag.
PA’s process får Kafkas att framstå som jovalisk komedi...

(kullorp): ”Och vad är det som gör att just Brynäs ska vara i SHL? Om vi tar in städernas storlek i Sverige, är Gävle topp 14?”

Jo att det finns ett enormt intresse/supporterskara för BIF som ger förutsättningar för långsiktigt stabila ekonomiska förutsättningar. Att BIF drar mycket publik till bortamatcher, till TV-sändningar, att t o m detta BIF forum engagerar motståndarsupportrar - du är ett exempel på detta o s v,

mk: Lugn nu... Det var onödigt av Sanny men knappast så att han pekade ut... Han sa att det florerar rykten och åsikter bland andra lag. Jag tycker det var jävligt onödigt och kan orsaka ”uppvigling” men så illa som det först lät var det inte...

mattias - 74:
"Jag njuter såklart när Brynäs förlorar"
Det låter för mig som att du nog behöver lite fi**a så du blir lite snällare

Jalapeno: det är samma lockdown. De trodde de var fri från covid men så dök fler fall upp. Så det är en sammansatt period! Om du hade orka titta när Brynäs spelade matcher är det ett sammanhängande stopp i december.

{7981}: Njadu, Silfverberg är klasser bättre än Karlsson och Lindholm. Larsson är också bättre.

Kotten81: Snart är Leksand så stora och bra att de t o m har ett eget forum som man kan diskutera sitt lags framgångar på... :)

Leksand hittar alltid ett sätt att sjunka en nivå till. Ibland är det tvivelaktiga ekonomiska upplägg, denna gång är man bara osolidariska och naiva.

Känns mer som en sekt ibland.

Jalapeno: Om Brynäs hade blivit ombedda att rycka in med kort varsel, så hade jag förväntat mig att vi skulle gjort det. Av den enkla anledningen att andra har gjort det under säsongen, som exempelvis Djurgården. Även andra klubbar har varit på stand-by och varit beredda att spela match för att täcka upp för sent inställda matcher.

Leksand vill ha samma bekvämlighet som under en vanlig säsong. Det kan jag förstå, men det finns inget utrymme för den lyxen under den här säsongen. Det förstår nog alla som inte är fullblodsegoister.

Tigerhjärta: Inte så att jag ogillar K.Berglund och Pettersson, som är klassiska hockeykrigare, men det är just överflödet och övertron på den typen av spelare som gör Brynäs till ett omodernt lag. Det finns heller ingen utvecklingspotential hos dessa.

I en modern backuppsättning räcker det gott och väl med Bertilsson och Nyberg som defensiva kuggar. Resten bör vara spelskickliga killar, som Billins, Hedberg etc.

Angående Pettersson, så kom han ju till Brynäs får att ta en mer offensiv roll än han fick i Skellefteå. Det har han misslyckats med. Även där hade det varit bättre med en spelskickligare, utvecklingsbar yngre förmåga.

Danne66: Jäklar vad Berglund kör! Aldrig sett han så arg, äntligen!

Huge: Den här tycker jag är klockren:

123an.tjosan.se/finland-vader.html

Mattson: Vad sägs om att få ha samma tränare mer en säsong?

Det kommer inte ske några mirakel genom att byta tränare. Jag ser inte något positivt med det.

Prio säsongen 20/21
1. Brynäs slipper kval
2. Frölunda åker tidigt i slutspelet
3. Nowick blir tunnlad av Scott

Svensson_62: Sådärja. Köpte stödbiljett men framförallt swischade jag 100 kr ytterligare till fansens värvning - bara för att... - trots att jag blev grymt snopen över att vi inte värvade. Men, men ”get over it”.

{8399}: Charliejfz's uppmuntrande ord ger mig alltid styrka i mörka tider.

xxxx BIF xxxx: "De behövde dem inte
Nä då önskar jag pengen tillbaka, då det var tydligt här och nu pengen samlades till med tidsperspektiv tydligt kommunicerat."

Undrar över om du öht är läskunnig?
Så här skriver föreningen på hemsidan:

"Brynäs IF förbehåller sig rätten att använda insamlade medel till spelarförvärv helt utifrån klubbens egna beslut. När värvningen är gjord får ni givetvis veta vilken spelare era pengar gick till. Informationen kommer ut på Brynäs IF:s hemsida."

Solklara förutsättningar och villkor för den som är läskunnig.
Pengarna kan mao användas till antingen en ny spelare under fönstret eller sparas till senare tillfälle.
Om du inte förstått villkoren så kanske du borde ha frågat nån jurist eller annan sakkunnig som hade kunnat förklara för dig vad som gällde, innan du satte in dina pengar till Fansens värvning.
Du har enbart dig själv att skylla om du skickar in pengar utan att först ta reda på vad dom kan tänkas gå till.
Rent personligt kan jag dessutom tycka att du är en snåljåp och ingen riktig supporter om du gnäller, trots att pengarna till sist ändå kommer föreningen i ditt hjärta(?) till godo på nåt sätt.
Men det är min personliga uppfattning som supporter...

xxxx BIF xxxx: Då får du väl undvika att swisha framöver då. Begära tillbaka pengar? Fy fan va småaktigt och dåligt om det är någon som tänker i de banorna i dessa tider. Pengarna kommer öronmärkas för en "utanför truppbudget-värvning" kommande år. Hanterar Brynäs det på annat sätt kommer fansens värvning att dö som företeelse...

Man blir ju rätt förbannad när man ser hur packat med folk det var inne i restaurangen. Det säger ganska mycket om hur inställningen till den här pandemin varit i Sverige. Ingen verkar ta den på allvar och förstå hur den smittar. Många människor utan avstånd på liten yta. Hål i huvudet.

{8399}: Andrén kommer inte rädda oss ikväll. Rögle har hittat hans svaga sida, skott på mål.

xxxx BIF xxxx:

xxxx BIF xxxx, du kan trösta dig med att Huge inte vet ett dugg om BIF, han bara gissar......och tror sig veta...Huge är en sämrewisser i allt omkring BIF, Huge är en provokatör i ordets rätta bemärkelse...han tillför aldrig något i debatten, han ska BARA HA RÄTT i ALLT...

spolaisen: Tänk att man ska måste vara avundsjuk på Oskarshamns värvningar gånger två denna vecka!
JC Lipton hade 18 poäng på de senaste 20 matcherna (8+10) i KHL.
Om inte Sundlöv hade gett upp redan dagen innan fönstret stängt så hade kanske miljonen kunnat få Lipton till oss?

Jag måste säga att det hade varit fan så mycket mer klädsamt om Sundlöv gått ut med att han jobbar stenhårt ända fram till midnatt med att hitta en spelare för miljonen som han fått till skänks. Istället blev det ett trött uttalande om att marknaden är död men om någonting intressant dyker upp så är en värvning inte omöjlig.

Jag vill se hunger i föreningen, jag vill se att vi agerar och inte väntar och ser, jag vill se beslutsamhet och inte flathet, jag vill se så mycket bättre ledarskap i min förening. Steppa upp för sjutton!

{2064}: I slutändan handlar det om poäng, inte hur spelet sett ut. Just nu kan jag köpa att det ser ut som skit bara poängen trillar in så vi undviker kval, sämsta säsongen någonsin att åka ur. Snacket om att vi inte är värda en plats är trams det handlar om fler poäng än två lag.

Vi får inte glömma att vi plockat in Billins (riktigt bra) Palve (börjar likna något) Harper (potential) kommer Rödin och Scott tillbaka ser det inte allt för illa ut.

Auchinleck: Fett besviken på Sundlöv faktiskt. Må Samuel hålla dig hel nudå.
Tänk er en bäst av sju mot Malmö, då lär Sylvegård gå HÅRT på Ersson.

Nisse på Mon or: Du överskattar er trupp multum, visst Dahlen är duktig men sen?
Som jag ser det så är bottenlagen i SHL relativt starka denna säsong mycket beroende på att inget lag är nykomling.

Alltså känslan först, fan en miljon insamlat, laget har fått vila, nu jävlar kör vi.

Sen: Inget nyförvärv och en hel jävla kedja med skavanker.

Man blir trött i ett sånt läge.

munkas: Läcka inifrån Sätraåsen - Micke har redan börjat fila på nya dräkten:
Uppladdat:

500x0-screenshot-2021-02-15-at-140715.png

Bratwursten : Jag tycker Adam Johanssons intervju och uppföljande artikel var var bra och av den typ av läsning jag gärna skulle vilja hitta i Gävletidningarna.
Däremot gjorde vår styrelseordförande ett mycket svagt intryck.

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
{7981}: Alltså Desch ser ut som ett freak. Flinar upp sig med sitt tandlösa leende. Skön typ.... Skönt klipp...

Nisse på Mon or: Timrå hör hemma i SHL. Oskarshamn kan åka ut. Skulle inte sakna de brögänget

Zappaholic: Ja vore jag Malmösupporter skulle jag ha det jobbigt nu. Nollade av oss två gånger på kort tid. Tappad seger i slutminuterna mot ett sargat Djurgården.
Men nu är jag Brynäsare och mår så mycket bättre nu. :)

Inspirerad av Röddas intervju. Swischade nyss lite mer. är det någon som vet hur mycket vi fått in t o m idag?

Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Svensson_62: Om Billins och Bertilsson spelar resterande matcher så känner jag mig hoppfull.

Enaranger: Sen är det ju högst tveksamt om Boqvist skulle hinna lära sig Processen på så kort tid. Den kan ta flera säsonger att bemästra.

KalleTeodor:

Det är trevligt att se att det fortfarande går att skriva sakliga inlägg,
där brister påpekas utan att det måste innehålla raljanta och hånfulla
inslag.