1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775312 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Peja: Jo så ser det ut att vara, men jag tror Alcen också är en anledning till att Bulan nu verkar trivas lite bättre i Brynäs än han gjorde tidigare i höstas och kanske har Bulan nu funnit sin roll i laget bättre? Bulan såg jäkligt glad ut i båset och visade det till Adam när han avslutade matchen med mål igår. Bulan har en viktig roll i vårt återtåg, inte bara som poäng och målskytt.

Brynäsgubbe: Skönt och välförtjänt för Pettersson. Han gjorde en bra match ikväll.

{8399}: Fin omstart på serien för oss👍

Skönt. Siffror som speglar skotten nu också. Snygg dragning av Pettersson!

bradberry: #88 har varit genomgående Brynäs bästa forward iaf den med mest fart

Skönt att Berglund står upp!
Förutsätter att jättebäbyn får 2+2 & Berglund en 2a.
Alltså 5-3 inför sista, men den ryggradslösa zebran vågar väl inte.

{2064}: Snacka om solklar utvisning på Lauritsen... vad gör klubban i Molins armhåla?

mk: ”Men exakt din attityd mot MS som spelare gör inte honom per automatik bra som ledare.
Nu har han både lyckats och misslyckats. ”

Helt rätt där men ingen skall ju kalla honom för skit, definitivt inte ett timråfan inne i vårt forum. Nån jävla måtta får det väl ändå vara!
Konstruktiv kritik är ju ok men inte personangrepp, det gäller att skilja på sak och person.

Lunkan: Apropå rekommendationer.

" Inför kommande ledigheter och under julen är det viktigt att tänka igenom om planerade resor verkligen är nödvändiga att genomföra. Folkhälsomyndigheten rekommenderar att man ska tänka igenom om en resa till exempelvis storstäderna, till fjällanläggningen eller till en semesterort där många människor träffas på samma plats är nödvändig."

Jag fattar inte hur människor är funtade om dom anser att det är nödvändigt att åka på skidsemester. Med risk för att låta dömande men då måste man ju antingen vara extremt jäkla bortskämd och/eller vara helt verklighetsfrånvänd.

{8399}: Jag vet mycket väl att man är människa efter 65, jag har inte så långt dit. Jag har dock ingen aning om hur det skulle sett ut om alla levt som vanligt, har du?

Hela diskussionen började med att jag inte tror att ett par dagar i fjällen för friska yngre familjer som följer restriktioner påverkar samhället negativt. Kalla mig gärna naiv det kan jag ta men fakta styrker att jag inte är helt ute och cyklar.

Många mår riktigt riktigt dåligt av att vara isolerade, flera branscher är i totalt förfall, familjer förlorar jobb och har inte råd att bo kvar i sina hem. Kostnaden för alla krispaket kommer påverka oss för lång, lång tid framöver. Det är fakta som också måste vägas in i debatten.

Sen har vi en sjukvård som monterats ner under lång tid inte förvånande att det blir tufft i kombination med ökad belastning. Motsägelsefullt kan tyckas men det kan också vara en anledning till att att vården går på knäna.

Lunkan: Först säger du "lite fundersam blir man när man hör alla vanliga lekmän som tror sig veta bättre än FHM." Sen blir du själv expert och raljerar om att det bara är gamla med underliggande sjukdomar som dör. Jag blir väl extra irriterad just nu då en kompis pappa dog för tre dagar sen i covid-19, han var visserligen strax över pensionsålder men hade inga som helst underliggande sjukdomar. Jag har även en annan bekant som är dryga fyrtio och var vid ett par gånger för någon månad sen även han nära att inte klara covid-19. Inte heller han hade några underliggande sjukdomar.

Ursäkta långt inlägg men jag fattar inte att folk har så svårt att förstå att folk dör av det här. Även tidigare fullt friska blir drabbade. Ingen vet vem som blir hårt drabbad. De flesta klarar det bra, men många gör det inte. Var rädd om er själva och varandra, så kan vi snart träffas som vanligt igen.

Charles: Hur kan man jämföra skidsemester med spelschema?

Han kanske åker i egen bil, bor i egen stuga, med sig egen mat, äter inte ute någon gång,åker med mask i backen/liften.

Vad är värst? Leva som vanligt, vara i köpcentra handla som vanligt UTAN mask som 95% av befolkningen.
Eller vara utomhus i fjällen...
Nä, inomhus är nog bättre🤔🤔

Charles:
Han borde få kicken direkt! Vilken jävla dåre!!!!

{9179}: Mycket bra skrivet! Jag kommer ihåg när Bertilsson och Berglund värvades (vilket jag Swishade 1000 spänn för) och Sundlöv sa till PA att ”nu har du inga ursäkter”. Jag tänkte bara ”hur fan kan man som högsta ansvarig säga så? Det är inget bra ledarskap i min bok. Blir det succé är det förväntat och går det på röven kommer du få ett helvete typ😂 Så jävla oprofessionell ledning så man tuppar av! Jag och många andra på detta forum såg hur felbyggt laget var.... Man kanske skulle bli sportchef trots allt👍🏻

xxx BIF xxx: Molin var på väg bort efter förra säsongen och bland annat Färjestad, Örebro och Linköping gav honom betydligt högre bud än vad Sundlöv gjorde.
Färjestad såg uppenbar potential när dom enligt uppgifter ville ersätta Markus Nilsson med Molin i PP. Vilken gnäll karusell det hade blivit härinne om Sundlöv inte signat Molin..

Säsongen har uppenbart inte varit lyckad för Molin, framför allt i 5 mot 5. Men att placera honom utan för laget känns lite drastiskt.. Han är ju ändå motorn i PP. Men att peta honom som center tror jag dom flesta kan skriva under på.

majk: Synd att lägga tid på att giddra om saker som bygger på en dålig formulering.

En av spelsekvenserna som Hansson detaljstuderat är andelen ingångar i offensiv zon som leder till en målchans. Med ingångar menas att en spelare bär eller passar pucken över offensiv blålinje och här skulle Harpers fjolårsstatistik placera honom på femte plats i årets Brynäs.

— I den här delen av spelet, i förmågan att skapa på ingångar, är Harper riktigt bra och han omsätter 32,7 procent av sina ingångar till målchanser. Den siffran är väldigt hög och förra året var han bland den absoluta toppen i SHL på detta. Andra spelare som utmärker sig i den här kategorin är ”Bulan” och Greg,

Auchinleck: ” Man får en skaplig femma i normala tider för 10 miljoner...”

Yes!
Andersen, Sigalet
Mannberg, Alcen, Danielsson.
Blir runt 10 miljoner för ett år för dessa.
Skaplig femma!!

Peja: Höll verkligen inte med om att SHL borde stängas före säsongen men när man sett hur det straffat lag olika så är det ju helt uppenbart att det inte blir rättvist. Tycker alla ligor ska stängas för nedflyttning men vara öppen för uppflyttning.

Fortsätter det så här så blir det SM i att hantera Covid istället för att vinna på sportsliga meriter. Blir ju ett fullständigt betydelselöst guld för ”vinnaren”.
Samma sak nedflyttning/uppflyttning blir en del av ”Covidlotteriet”.

Ska vi fortsätta att bussa omkring lagen runt om i Sverige och bidra till smittspridningen? Var äter lagen? Var sover lagen? Vilka träffar de före/under/efter match?

Vi kan inte köra på och låtsas som ingenting. Kolla på Peter Andersson - riktigt allvarligt sjuk!

STÄNG LIGAN NU!!!

Herr D: rysligt trist med haltande tabell och extremt orättvist när man som Brynäs hamnar efter mycket pga spelschemat och som spelare är det svårt att känna att visst vi ligger efter men det tar vi igen med våra uppskjutna matcher! Det blir väldigt konstigt när tex mitt Frölunda som har en mindre bra trend ändå ligger såpass långt före många lag! Skönt för mig men rättvist ICKE!

Mike.F

Brynäsgubbe: Nä, vissa skulle inte upptäcka varningsklockorna om de så landade i huvudet på dem.
Det blir bättre sen...
Nästa match, då jäklar...
Om vi bara har lite tur med domarn..

bradberry: Att det ska vara så svårt att läsa vad som skrivs...

Blir sjukt provocerad att det dyker upp leksingar härinne nu som ska spela storsinta och låtsas förstå oss bara för att de går bra för dem nu...man vet ju hur de sitter och njuter men det kan de väl få göra för de lär l åka ner i HA rätt så snart igen.

Brynäsgubbe: Sluta bråka nu! En poäng idag! Upphämtat underläge! Fem mål! En junior som närmar sig stort genombrott! Sex raka hemmamatcher nu!

Håll om varandra Brynäsvänner!

Brynäsgubbe: Det var mer ett allmänt svar mot resonemanget att det skulle vara dumt att lyfta fram positiva saker i förlustmatcher. Det är väl ganska uppenbart att det kan finnas positiva saker i förluster och negativa i vinster. Allt är inte svartvitt. Men jag kommer aldrig fatta hur man kan tycka det är en supporters roll att häckla och håna egna spelare. Att framföra rimlig kritik är en sak, men det finns ett häcklande som är helt oförenligt med att vara supporter i orders rätta bemärkelse.

Forsberg 1978: Om det gör mig till en äkta förlorare för att jag försöker se ljusglimtar, ja då är jag väl en äkta förlorare då. Men som sagt jag mår så mycket bättre av att försöka vara lite positiv så jag tänker fortsätta göra det. Ha en trevlig kväll!

Silfverkroken: Jätteviktigt både poängmässigt och inte minst för det mentala, även om vi borde fått med oss extrapinnen på att vi inte gav upp efter 4-2.
Kan vara det lilla som får den negativa trenden att vända till det motsatta.
Berra kung, Hedberg börjar visa vad han kan, Sallinen och Pettersson bra med en match i benen.
Hade blivit en sur lördagskväll med ännu en jobbig torsk efter 60 min, nu leker livet igen.
Eller: nu lever liket igen...😉👊👍

Peja: Tycker vi ska ge laget lite ros efter den här perioden.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGEEEEEEEEEEEEEEST DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!!!!

Andy Tiger: haha nja..

Kollade på På spåret där man pratade om Kafka och Processen. Anpassade wiki-sidans sammanfattning av Processen till Brynäs situation, menat som ett fredagsskämt 😉

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Campese kändes spännande när han kom men från den dagen han presenterade sin (!?) vision för framtiden och presenterade Dackell, Sundlöv och Sundkvist som exekutörer av den planen så försvann mitt förtroende för honom. Resultaten talar för sig själv.

Hur kan en nystart genomföras av gammal skåpmat. Spelar ingen roll hur fina ord Campese använde, ganska enkelt att se igenom hans "bluff".

När allt sen gick åt helvete förra året tyckte jag att den sista av "de tre vise männen": Sundlöv också borde avgå, enligt min mening hade han ett lika stort ansvar till fiaskot som Sunken och Dacke.

Då hette det "ärvd spelartrupp". Idag ser vi att han faktiskt gjort ett, om inte sämre, så exakt lika dåligt jobb som sina föregångare.

Ska då Campese och Sundlöv avgå nu? Tveksamt, vet inte hur det ska hjälpa Brynäs just nu.

Men att dom inte ska vara med och påverka framtiden något mer borde väl var höjt bortom rimligt tvivel.

ETT KUNGARIKE FÖR ETT STYRSPEL!!!!

GE MIG 1-3-1!!!!!!! NU!!!!!

Tryggt styrförsvar och blixtsnabba spelvändningar kryddat med ett bra PP.... Det är medicinen nu. För Anderssons process måste nog revideras lite. Göra tillfällig halt...

Blå grottan: Intressant att se hur Sanny nästan mår fysiskt dåligt när han skall kommentera Brynäs insats efter andra perioden, lika intressant är att se hans förbehållslösa hyllning efter första perioden. Han har investerat mycket cred i PA....."en av SHL´s bästa tränare". Wikegård ser mer nyktert på det hela och ordinerar grishockey. PA verkar helt paralyserad när hans spelsystem krackelerar ännu en gång.

Igelkotten nästa!

Hank81: Bulan är enda glädjeämnet idag, vilken match han gör!

lapad: Nu får vi hoppas att man lägger ner årets SHL, det är enda chans att vi klarar oss

Lindström: Vinn över leksand ikväll tack!! 🙏

Auchinleck: Det finns mycket göttigött att diskutera när det gäller Brynäs!

- Den förlegade juniorverksamheten
- A-lagets kräftgång
- De proppmätta åldringarna som spelar av tiden
- Processen som aldrig lyfter
- Privatpartner, information för de rika
- Vem som sparkas härnäst

Det är bara att dyka in och börja frossa.
En synnerligen fin tid för alla debatt-törstande hockeysnackare!
Personligen så skippar jag att kolla på torsdagens match. Orkar inte se skiten längre.

Sv: Brynäs-Färjestad
Brynäsgubbe:
Äntligen var det någon som sa de rätta orden.
Går inte ha ett bottenlag i flera säsonger och ta in en tränare och tro man sedan kan lyfta till en 4de plats eller en 6e plats utan att förbättra laget under ”processen”.
Bara oinsatta, okunniga, överoptimistiska kappvändare till skygglappssupportrar som tror på tugget om att det är en årslång ”process” att sätta spelet vi är inne i och att det är därför alena matchbilderna ser ut som det gör.

Brynäs felageranden:
- Campese är helt på läktaren då han går ut med 3 resp 10årsplanen. Han vet inte vad han gör.

- Brynäs tror man kan värva in spelare på tomma platser och som ska utvecklas till en nivå de aldrig varit på från en säsong till en annan utifrån antagen potential. Detta fast en vinnande stomme saknas.
Detta då en av framgångsfaktorerna Campese uttryckte och som skulle ta oss mot målen var bättre scouting.

- Brynäs värvar hem avdankade stjärnor och bygger organisationen kring dessa istället för att värva kompetens direkt från början.

- Campese låter allt fortgå fast prognosen påvisar att vi inte är i fas med målen istället för att tillsätta ekonomiska medel att agera med då det behövs. Att det måste kosta att nå målen borde vara något han insett innan han gick ut med målen. Annars är han mer inkompetent än han uttrycker sig massmedialt

- Styrelsen med Jurgen är helt frånvarande.
(Det är ju faktiskt de/han vi röstat fram för att se till att Brynäs tillgodoser våra medlemmars intressen. Ställer de krav på prestation utifrån 3 resp 10årsplanen eller är de goa gubbar/tanter som resten av brynäsorganisationen är den största frågan?)

Sv: Brynäs-Färjestad
{9179}: Du skulle fullständigt kvadda ett lag om du skulle coacha. Varje misstag skulle kosta en spelare dyrt. Ingen skulle våga någonting överhuvudtaget.

Långsiktighet, tålamod, bygga från grunden...kan säkert ta tre fyra år att hitta rätt.

Det gnälls när vi sparkar tränare och det gnälls när vi inte sparkar. Ha lite tålamod för fan. Dina förändringar skulle skapa kaos i varje SHL-lag...

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
{9179}: Det där romantiska samtalet som pågick ända in i småtimmarna får ni ta i bubbla nästa gång.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Huge: Brynäs måste vara det mest otursförföljda lag de senaste 4 åren enligt ditt sätt att se på det

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Vad fan gör Ersson och Björk??? Varför är vi inte taggade? Är vi nöjda med en seger på 8 matcher? Nu får dom fan skämmas

{8399}: Det är en galet respektlös tackling. Precis sådant som hockeyn måste komma bort ifrån.

{8399}: Det jag gillar är att Björk faktisk tog direktavslut idag som för all del täcktes, men som ledde till en farlig retur som Desch kunde raka in =)
Mer skott från Björk efterlyses.

På senaste 7 matcherna har Brynäs faktiskt plusstatistik när det kommer till avslut från skottsektorn mot mål kontra avslut mot eget mål från skottsektorn. Marginellt men ändock steg i rätt riktning.

Otroligt skön och välbehövlig seger.
Nu blickar vi framåt, och Brynäs fortsätter att hålla sig på rätt sida om strecket tack =P

Kamrater
Jag sitter med en kall öl och bara njuter. Fatta vad vi gjorde. Vi krossade Frölunda med 7-1. Sug på den karamellen.....7-1. Jag struntar i vad andra säger, jag tänker njuta hela kvällen. Vi vann eftersom vi var bra, inte för att de var dåliga. Vi var fruktansvärt effektiva och bra....njut vänner, njut😊

lapad: Har aldrig sett Descheneu bättre än idag. Hans bästa match i brynäströjan...?

Jim80: Som jag tjatar om Rödin-Scott-Danielsson!
Det ska vara vår förstakedja

Pigalle: Ja vackra dräkter idag! Sjukt mycket snyggare än de som man pröjsade multum till en konsult för...

Rödin1912: Grattis Anton!

SWEATT: 3 raka trepoängare och vi är ikapp både Leksand och Färjestad som har 3 matcher mer spelade. Kom igen nu Brynäs, vandringen uppåt i tabellen börjar idag.⚫️🔴🟡

Forsberg 1978: "6:e raka och PA är skitnöjd, AGERA FÖR HELVETE"

Länka gärna där PA säger att han är "skitnöjd". I intervjun efter matchen är det inte det han påstår. Sluta sprid skit!