1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775312 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
De som klagar säg en bättre spelare som är redo att spela imorgon

Berra KSD: Det är för fan Skellefteås officiella twitterkonto som hånat oss efter skadan på Scott, detta är fan inte acceptabelt någonstans.
Vilka jävla idioter.
Jag ber till hockeygudarna att diciplinnämnden på något mirakulöst sätt tar upp fallet men det verkar tyvärr vara kört.
Det här är så otroligt osmakligt så jag vet nästan inte vad jag ska ta mig till

spolaisen: Lägg ner konspirationsteorierna! Bara tröttsamt att läsa! Cmore har inte givit mandat till spelare i andra lag att ”gå hårt åt BIF-spelare”.

BIF96: Det är något märkligt med Brynäs gentemot domarna och disciplinnämnden. Vi har och har haft oändligt många domslut mot oss. Att SAIK spelare inte blir avstängd säger väl allt.
Frågan återstår, ska Brynäs nöja sig med detta beslut eller ska man gå vidare?
Minns att Rödin blev avstängd i 3 matcher (tror jag) enbart för att han rört en motståndare... Måste vara så att disciplinnämnden saknar verklighetsförankring och förstånd.

Zzz: Håller med dig helt,självklart så kan spelarna själva bli bättre på att ta tacklingar det är jätteviktigt kanske borde ishockeyförbundet ska jobba mer med det i tidig ålder!!! Men respekt mot en annan människas liv är vad detta handlar om,sen sker ibland olyckor på isen men tycker när dessa medvetna tacklingar som träffar mot huvudet inträffar,då vrider det sig i min mage! OCH personer som Wikegård och kronwallx2 är helt snett på frågan! Och det finns uppenbarligen många idioter i vårat kära Sverige som för tillfället tycker att det som hände scott ska få hända,klockare tycker ju inte tackling va nåt speciellt, om en av SHL mest rutinerade coach säger såhär på en pressträff, hur låter det då olika omklädningsrum och i stugorna ute i landet? Jag blir mörkrädd

Rumpelstiltskin: Pinsamt? Den där tacklingen är minst lika ful som Harpers. Fattar verkligen ingenting hur folk kan tycka att dessa tacklingar ska tillhöra hockeyn?
Han sätter in en tackling med armbågen som tar klockrent i huvudet. Hur kan det INTE vara ett matchstraff?

Sv: A proposito de nada
Enaranger: Jävligt klantigt av Harper. Sätter laget i taskigt läge!

Wesel: Sallinen håller inte SHL-klass defensivt. Hans spel utan puck är faktiskt riktigt dåligt. Han chansar i fel lägen, han tar inte alltid jobbet och han ligger ofta fel i positionsspelet. Han har ju offensiva kvalitéer men inte tillräckligt stora för att väga upp de defensiva bristerna. Tyvärr en av många överskattade spelare i det här laget.

Äh utvisningar och utvisningar.
Ok, det var en utvisning i 5min bara, och en 4 mot 4 som råkade ge mål.

Lyssna till Campese, han kan det här också,
i brynäspodden klargjorde han ju att vi vann med 6-1 mot djurgår’n, och att 5minutaren då var betydelselös för tog vi bort de 3 målen under 5minutaren hade vi vunnit med 3-1 iaf.
Luleå vann med 4-1, you do the math à la Campese liksom.

Kalle Kamel:

Det är väl bara då Djurgården drabbats som domarna behöver svara på frågor i TV.

{8399}: Vi blir ju överkörda. Förstår inte vilken match du kollat på. Och att du lyckas skylla förlusten på Ersson av alla spelare är ju inget annat än skrattretande. Herregud.

Kan inte någon bygga en AI-lösning som sköter dömandet inom hockey? Så att vi kan slippa dessa förbannade, jävla, inkompetenta idioterna i randiga tröjor.

Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Brynäs tar över spelet mer och mer - Lena fokuserar på skottstatistik.

Nibbe: Det skulle vara helt otroligt om Leksands förstakedja pallar hela säsongen inklusive slutspel. De spelar ju till och med i boxplay nu under "serielunken".

Skulle ändå vilja hävda att Brynäs nuvarande trupp inte är så känslig för skador, förutom på målvaktssidan. Vi måste ha Ersson mellan stolparna för att vinna känns det som. Bland utespelarna har Harper och Billins breddat spetsen på ett bra sätt.

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
Bratwursten : Nu är vi förbi HV och drar ifrån LHC

xxxx BIF xxxx: grattis igen...🏒🥅👍

Som vanligt så gömmer sig Munkas om Brynäs gör några mål och spelar bättre.
Jag kan inte förstå det där - Att bara dyka upp om det är nattsvart.

{8399}: Sånt man blir glad av att läsa. Trött på att läsa "NHL är ju drömmen". Oskar snackar bara Brynäs och SHL. Sen är säkert NHL hans dröm också såklart, men det var uppiggande kommentarer.

Brynäs dam har förstärkt med tjeckisk landslagsback precis som avslöjades på gårdagens Privatpartnermöte.

mattiask: Helt rhett att rätt är tillbaka imorgon. Tycker Sanny fångade in det bra i deras senaste poddavsnitt. Ingen filmning, men borde förmodligen ha varit 2 eller 2+10.

Spännande dynamik att möta Djurgården igen. Lite slutspelskänsla över det hela.

Silfverkroken: Jag hoppas verkligen att vi kan sätta dem på plats igen.

{7981}: Jag hade ställt upp kedjorna så här:
Rödin-Scott-Danielsson
Harper-Sallinen-Desch
Gunler-Ölund-Berglund
Kvist-Pettersson-Molin

En fröjd att kunna skriva upp kedjorna utan att behöva ta med skräpspelare som Alcén och Mannberg som bara är med som ren utfyllnad. Vår bästa forwardsbesättning sedan finalsäsongen 16/17, helt klart.

bradberry: Man blir ändå lite full i skratt över all överdriven indignation och kritik mot Olsson när vi vet hur det hade låtit härinne ifall Rödin hade fått matchstraff för samma tackling på en djurgårdare...

Pigalle: Ja, oväntat att det började storma när Djurgårn åkte på ett matchstraff... Ek som hyllade bulan hela förra säsongen, men 20minuter efter att Brynäs presenterade honom skrev att Djurgården var vinnare på det... Skillnad på klubb och klubb.

Mattson: Kommer ni ihåg när det var personer från Stenbeckssfären som investerade i Linköping, nu Jockiboi. Undra om inte det fallet är större än det sportsliga.

bradberry: Just ni klättrar vi i tabellen. Det var längesen

Herr D: Varför ifrågasätts matchstraffet? Scott blev ju tacklad i ryggen en halvmeter ifrån sargen, solkar checking from behind.

Zappaholic: nu får vi hoppas på att Scott är tillbaka och Gunler och Kivst bidrar med energi. Men dom måste ändra försvarsspelet. Detta jävla zonspel är katastrof

Snyggt.

Rödda är ju bäst idag. Står för hälften av lagets skott.

Rödin1912:

Det får stå för dig. Vilket tråkigt bemötande du ger oss andra leksingar som inte provocerar.

Slappna av och ta det lugnt, finns bra lekisngar också såsom det finns trevliga och ottevliga Brynäsare också

Zzz: Vi har inget lag, vi har 25 individer som åker in på isen utan styrning. Jag vet inte hur vi ska lösa det men att förvänta sig förändring när man gör samma saker hela tiden är tämligen korkat.

Vet inte vad Campese lallar om på twitter men känns högst oseriöst. Nog för att det är Brynäs IF och inte Volvo han är VD för men kom igen, det är inte värdigt. Varför ens försöka ha någon diskussion men frustrerade anonyma supportrar på twitter när vi befinner oss i akut kris.

Peja: Känslan med Andrén i kvalet är densamma som att ställa Lasse Karlsson i en SM-final...

Vill minnas Alcén som står och flinar i TV för någon match sen och säger något i stil med att "somliga säger att vi varit dåliga". Tar varje tillfälle i akt att få det låta som att snacket kring Brynäs varit överdrivet. Fyfan vad provocerande han är. Ni ligger sist din jävla clown.

Hoppas hela laget skäms. Hela hockeysverige gapskrattar ikväll.

Matchen mot Leksand är fortsatt den absolut sämsta match jag sett med Brynäs så länge jag följt laget. Man är i stort sett totalt utspelade i 55 minuter.
I dagens match är det ju inte likadant MEN trots allt visar vi ju att vi inte har något eget spel att luta oss tillbaka alls. Jag ser inget eget spel alls. Det är sinnessjukt, men finns inga tydliga linjer någonstans. Anfallsspelet går enbart på chans hela tiden.
Att vi förlorar dagens match är väl i sak inte något att vara oroad över på lång sikt - det vi ska vara oerhört oroade över i detta läget är vår hockey vi presterar. Är det någon som ser något positivt i HUR vi vill spela så får ni gärna skriva det - för jag gör det verkligen inte. Man minns ju tyvärr inte (runt) 2004-talet ordentligt när vi var med i kvalserie osv och vi spelade dålig hockey.. men detta är det absolut sämsta Brynäs-spel jag upplevt. Laget har vi haft sämre även om detta inte är något att hurra över.. men detta spel. Herrejäklar alltså!

Anders Berg: Vi vinner, nu känner jag det med 5-1 😀

När ska förresten Brynäs bli jobbiga att möta och när ska Peter Anderssons prägel på laget visa sig i spelet? 2022? 2025?

{7981}: Känner fler som har sviter efter Covid inkl. mig själv. Högre vilopuls, sämre fysisk prestationsförmågan, etc. Normalt så tränar jag 4-6 ggr/veckan och har jag klarat av att springa en timme utan problem men nu rusar pulsen efter bara några få minuter. Blir bara irriterad när jag ser individer som nonchalerar viruset och även utsätter andra för faran.
Jag är visserligen äldre men samma problematik kan ju drabba även yngre.

Huge: Brynäs har väl haft problem hela säsongen med lag som spelar i högt tempo. Minns hemska matcher mot Rögle och Skellefteå i början av säsongen när det var samma spelmässiga överkörning som mot Leksand. Nu kan man säkert förklara det till viss del med trötthet men det är en tendens som funnits även tidigare. Frågan är om man inte borde rotera bort Molin, Danielsson, Alcén etc när man ställs mot tempostarka lag.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Lena är usel och hennes röst är allt annat än behaglig att lyssna på. Hon får gärna sitta i studion men inte kommentera matcher.

Peja: välkomna hem Kvist och Gunler!
Deras fart och frenesi behövs.

{2064}: ”– Vi har lagt jäkligt mycket krut i två matcher, före det hade vi 20–25 dagar där vi inte har tränat och det kommer ikapp oss.”
Säger PA.
Har han sett spelschemat framöver?”

Såklart han har men vad ska han göra år saken? Kanske vi har ett gäng spelare med kraftigt nedsatt fysik efter Covid. Det är bara att kämpa på och göra det bästa av situationen och det är tydligt att PA inte ville slita på vissa spelare för mycket trots taskigt spel.

Återigen, tack för idag.

Peja: Nu glömmer vi detta och gläds åt att tabelläget i alla fall inte blev sämre och att det finns både öl och sprit i skåpet. Tack för idag brynäsbröder.

Såklart en bedrövlig insats idag, det får inte se ut såhär. Detta kommer efter två ganska bra matcher, så förhoppningsvis kan vi hitta tillbaka till det.

Andréns returer idag är kriminella, liksom hela vårt spel. Positivt att vi får en poäng trots en urusel insats. Nya tag.

Berg har samlat ihop till nåt jävligt kännbart. Vilken ryggradslös jävla spelare. Vidrigt att både domare och kommentatorer har skygglapparna på.

Domarna har kommit in lika fel i matchen som Juvonen.

Kardan Axle: Om du ska retas med andra lags supportrar genom ironi och sarkasm så behöver det vara roligt och träffsäkert. Dina alster blir bara till ickeinlägg. Nu blir det aningen motsägelsefullt i och med med att jag svarar på inläggen🤷‍♂️ Men faktum är att dina inlägg saknar humoristisk taktkänsla och därmed faller platt... Upp med nivån nu. Ska du retas med oss och psyka oss kan du åtminstone vara rolig...

Ingen smickrande lista att ta plats på. När bänkas megafloppen K Berglund?

{8399}: Bänka K. Berglund

Luddf: Min gissning blir Lycksell

Missar tyvärr matchen, men det blir en tuff match för oss, ni är på gång rejält och vann ju även förra matchen här i Karlstad mot oss. Ska bli spännande att följa matchen via er gästbok här, ofta fylliga kommentarer som får duga när jag inte hinner se den själv

Gott nytt på er alla också