1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775362 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ser match sporadiskt. Brynäs blir bortdömda. Matchstraffet på Scott? Känns som ett skämt. Hade motvilligt accepterat en tvåa för interference men matchstraff? Årets kalkon! Domarkåren i Sverige? Vad är det för nötter...?

Steken84: Det är matchstraffet som vänder matchen. Vad fan ska du in här och dryga dig just vid det här tillfället.

Ta dina kommentarer och återvända till HA. Där hör du hemma. Jävla sopa.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
bradberry: Förstår inte hur ett gäng vuxna människor som spelat hockey hela sitt liv kan vara såhär jävla sköra. Inte ett uns av mental styrka. Dra åt helvete. Både Blomqvist och Alcén verkar ju mer intresserade av En bra start, HBTQ och övrig sidoverksamhet som Brynäs sysslar med. Dags att byta jobbinriktning kanske, för inte fan har de något på isen att göra.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Forsberg 1978: Förstår Rödins frustration när man har ett gäng nollor i laget. Måste vara jävligt surt.

Peja: Problemet som jag ser det med Felix är/var. Att han pallade inte med det psykiskt.
Var väldigt svag där. Fick han någon hjälp där? Pecka var nog trots allt fel person för Felix i det läget.
Man kan säga att han kostade ett sm- guld.

Men hade han inte spelat som han gjorde match 6? I Scandinavium hade inte Brynäs spelat final alls.
Då var han överjävligt bra. Hela semin var han riktigt bra.

Sanny tyckte att han vore något för Oskarshamn. Komma hem, börja om.

Gärna för mig. Hur det än är, så kan jag inte tycka illa om Felix. Önskar att han kunde komma tbx och ta det där guldet.
Men sån är jag😀

mk: Felix Sandström höll knappt SHL-nivå.

Peja: Känns fantastiskt att läsa, nu vill jag bara behålla honom mer.

Lindström: Mannberg får bli vår polis framöver!

Sv: Brynäs - Linköping 2020-02-18
Ulf Samuelsson-effekten i Leksand håller i sig...

Sv: Brynäs - Linköping 2020-02-18
mattiask: Håller inte med. Han hinner avbryta om han vill. Träffar rakt i ryggen och Scott far in i med huvudet i sargen. En skada där så är det 5+20

majk: Det känns som det varit ett problem i flera år för Brynäs, att vi har haft en bra kedja men väldigt tunt där bakom. Det som är fördelen inför nästa år är att vi lär få behålla spetsen den här gången. Tidigare år har vi tappat Clark/Palushaj, Boqvist/Kellman mm och då har vi behövt ersätta spetsen och bredda spetsen utöver det, vilket vi då inte klarat av. Nu kommer vi förhoppningsvis kunna bygga vidare på Scott/Rödin inför nästa säsong.

Peja: I övrigt kan jag tycka att Sundlöv har räddat det han kan rädda från Dackells horribla lagbygge, signa Brodecki och Molin i helt rätt läge och även se till att få in Markus Björk och John Persson som har varit överraskande bra! I min mening är MS en utav dom bästa sportcheferna vi har i Sverige.

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Peja: Håller med. Brynäs är kanske det lag som hittills träffat bäst med ”undersäsongenvärvningsr”. Tre helt okej värvningar, till och med bra... som man kan bygga vidare på nästa säsong också. Bättre än någon halvfet legoknekt...

Tycker lite synd om de som här på HS har svalt snacket från Pettisbifpopcornwillelök. Hur långt får man gå innan trollstämpeln ska sitta där? ”BOOM, Boken klar” med detaljer om kontraktet vilseleder såklart någon ny HS-stackare... Personligen dras jag tillfälligt med då övertygelsen verkar så stor. Dock när jag analyserat vem miffot bakom nicket är, lägger sig entusiasmen. Att komma med rykten man snappat upp är ju helt okej och en av anledningarna till att undertecknad faktiskt hängt här i snart 20 år... Men att sprida lögner i rent jävelskap borde rendera i avstängning... Nu är det ju så att personen bakom skriver på ett sätt att han ganska snabbt genomskådas så vi får väl tillsammans vara uppmärksamma om trollet visar sig igen, under nytt namn...

Mål 1 vräker ner en spelare utan puck, Mål 2 klubba i ansiktet, mål 3 tacklar spelare utan puck, mål 5 gör mål under avvaktande utvisning, SHL domare suger k*k

Finns inget lag jag hatar som Färjestad och deras jävla fans.
Vem var grisen som delade ut en jätte tackling med 3 sek kvar?

Sv: Värvningsbomb
mattiask: Tar Westberg alla dagar i veckan framför Arto Blomsten 🙂

Sen framstår Westberg väldigt opartisk som en kommentator ska vara, men som absolut inte är en självklarhet när man lyssnar på diverse kommentatorer.

Visst han svävar iväg ibland, jag tycker bara att det är uppfriskande och roligt. 👍

{8846}: Westberg på OIK- Växjö matchen -Rahimis skägg väger ju lika mycket som Kelleher 😂😂😂

JanT: Färjestad har kickat två tilltänkta förstakedjaspelare under säsongen och jagar förstärkningar för att kunna vinna guld - och värvar Forslund. Säger mycket om markanden.

munkas: Skönt att se att du klarar att leverera dina tröttironisktlustiga kommentarer även när vi besegrar serieettan med 5-1. Det kräver en hel del resning det!
En supporter som lite mer enkelt låter sig ryckas med av en sådan seger hade säkert uttryckt hopp och glädje idag...

xxx BIF xxx: Enligt Huge så är det helt ointressant vad någon har presterat eller åstadkommit i en annan förening tidigare. Det säger inget om hur den spelaren eller tränaren kommer att prestera framöver i någon annan klubb.

Så man kan värva en spelare som gjort noll mål eller 99 mål, det är omöjligt innan att säga vem som kommer att göra mest mål om den värvas till Brynäs.

Glasklart eller hur!!!

{8399}:

Det är extremt mycket pengar under bordet via bonusar, klausuler osv i Örebro.

Inbilla dig inte att spelare som Salminen, Näkyvä, Irving, Harper, Furch, Kovasc, Rask och Stoa ligger på 100000. Det finns inte en chans i havet.

xxx BIF xxx: Bäckis var överlägset bäst i Brynäs sista säsongen som han spelade i klubben. 11 poäng före Månsson i interna poängligan och 11 klasser före i spelet... Jag vet inte riktigt vad du begärde av Bäckis, men jag skulle säga att han gjorde en fantastisk säsong med en VM-plats som prick över i:et.

Sen gjorde Månsson också en fantastisk säsong sett till sin kapacitet men alla kunde ju se att Bäckis var mycket bättre, precis som alla borde kunna se att Rödin och Scott leder kedjan där Danielsson är ett okej komplement, men för den lönen ska han också vara en av de som leder laget.

bradberry: Klart att det måste ha varit nån form av dialog, Nicky säger ju också att han pratat med Sundlöv. Mejlet är väl isf en formsak som ingår i det administrativa sas, för att sätta beslutet på papper.
Från Brynäs sida hade det ju kunnat bli ett förhastat beslut att ge besked mkt tidigare, bättre att avvakta för att få bättre underlag i bedömningen om man ska förlänga eller inte.
Smart av Sundlöv, blir ju lite av win-win: bra chans utifrån bl.a husbygget att Nicky accepterar en lägre lön, som är kravet för att få stanna.
Om han inte accepterar lägre lön, fine.
Vi sparar pengar som kan läggas på nåt yngre och sannolikt minst lika bra.

Sv: Brynäs - Luleå 2020-02-13
Satt på plats och uttryckte till min följeslagare: ”Persson har gjort en grym match, topp tre forward idag...” 15 sekunder senare hänger han en kasse. Så välförtjänt! Hans fysik har vi saknat... För övrigt ser vi ut att ha fått en förstemålvakt... Sen hissnar man av tanken om Rödin kunnat spela så här från start i år. Vad hade poängen landat på då månne...?

Skönt att inte sitta med hjärtat i halsgropen för en gångs skull. Ersson är förjävla bra.

Tre nya poäng för Rödda. Så jävla sköööön-t.

Lindström: Han rör inte en min. Ser svinsur ut!? Något är det som inte stämmer iaf...

Se till de som ibland kritiserat Rödin i vissa matcher. Ni ska fan skämmas! Två i poängligan och i mina ögon bästa spelaren i hela SHL. Synd bara att vi inte har fler Rödins och Scotts, då hade vi legat högre i tabellen.

Sv: Brynäs - Luleå 2020-02-13
Lindström: Andersén har ju klivit upp ett par klasser när Björk kom in, bra trejdat av Sundlöv.

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
{7044}: Menar du de hardcorefans som tände bengaler på läktare?

nyb: Se det som en uppgradering när man gör sig av med Norin. Bra skott, rapp på grillorna, bra storlek. Helt klart en topp 6 back i Brynäs

Soffdomaren: Sasse vet inget om han inte läst ett pressmeddelande från Brynäs.

munkas: sen blir man ju ytterligare tveksam till sundlövs tanke att värva ersättare till Boqvist när man läser hans uttalande om att ”spetsspelare och poängkungar” hittar man inte under säsong.

Nähä?
Varför då inte ersätta boken direkt eftersom man iaf inte kan få en likvärdig ersättare?

Brynäs IF behöver en total rebuild.... fan ta alla inkompetenta, ryggdunkande ledande personer i denna kompisförening, skämmes på er!!!

Huge: vad du sysslar med är pennalism!! Likt Caligula i Hets så sitter du här på dina höga hästar och smädar och raljerar! Kliv ner och bete dig som vanligt folk!

Sv: Positiv
Mattson: Hävdar inte att vi vet bättre än yrkesfolket, utan snarare att yrkesfolket inte alltid gör rätt och att det därför är befogat att kritisera och vara missnöjd ibland. För att fortsätta göra liknelser med snickare, om jag anställer en snickare och jag märker att denne gör ett dåligt jobb, då är det klart att jag har rätt att vara missnöjd även om jag själv inte skulle göra det bättre.

Sv: Positiv
[email protected]: Om man inte kan vara kritisk mot hur Brynäs sköts. Så hade Brynäs fortfarande haft Esko Nokkelainen som tränare....

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Rödin1912: Oavsett så är det pluspoäng på att ha Flygis som visningsbild.

bradberry: Vi borde ABSOLUT INTE gå för benranglet Ryno, fan ta Sundlöv om han värvar honom!

Skön seger onekligen. Scott och Rödda dominerar.

Hyperviktiga och 3 ruskigt viktiga poäng! Ska bli skönt att få somna utan ångest!

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Har Sundqvist, Ove eller Holmqvist bänkat NÅGON SPELARE NÅGON GÅNG denna säsong?
Allt bara rullar på. Kravlösa parasiter.

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
{8399}: ojojoj och DIF hemma inför fullsatt, ni som ska dit ta med er regnkläder för ni kommer bli helt nerpissade!

Den som sett John spela i dels Färjestad och även i Mora vet om att det är en rejäl uppgradering från Forslund.
Jag tycker det här är en bra värvning. John är stark med puck, använder sin tyngd helt rätt och är bra på att gå rakt på mål. Håller John högre än Blomman, Rohdin, Forslund, Alcén med flera och ser honom som en spelare för vår tredjekedja MEN som även höjer vår tredjekedja.

Sen helt annan sak så såg jag att Filip Ahl lämnar Karlskoga.
Nu tror jag många säger emot mig när det är ytterligare en spelare från Allsvenskan. MEN det är exakt den här typen av värvning vi ska göra från Allsvenskan om vi ska göra någon.
Är helt övertygad om att hans spelstil skulle passa tex Rödin & Scott som handen i handsken.
Väldigt fin och bra spelare.

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Kopenga Kickass: Hellre Ikonen än ingen alls!

Dallemas: Äsch, NYR krävde en ledande roll för Lias. Det hade aldrig funkat i Brynäs för vem skulle han kunna peta hos oss? Vi är mer som Frölunda 😉

Devils hantering av boqvist har inte varit annat än idiotiskt, hade han hellre på läktaren i en massa omgångar för att man inte kunde skicka honom till AHL, men nu när den dealen är borta så låter dem han vara kvar nu även efter all-star veckan, känns som en ledande roll i Brynäs en hel säsong till hade varit bra mycket bättre än denna hantering.

Peja: ruskigt fin tackling av scott

Sv: Frölunda - Brynäs 2020-01-23
Nä idag tar streaken slut. Frölunda vill utkräva revansch från de två senaste mötena. Men som vanligt kommer jag avstå från att se för att ge oss bästa möjliga medvind.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
Det jag kan konstatera efter att ha kikat på lite siffror
är att Brynäs under Molin har + statistik när det handlar om skott från skottsektorn mot motståndarmål kontra skott från skottsektorn mot eget mål.

Det är få matcher spelade, men det verkar ändå som att de har lyckats att finjustera detaljer i spelet.

Tänker inte dra för stora växlar av Brynäs spel, men jag tycker att det finns positiva tendenser som nog inte bara har att göra med energin in i laget från tränarbytet.

Tycker att försvarsspelet överlag ser mycket solidare ut och att man spelar färdigt situationerna bättre.
Skapar även hetare chanser i anfallszon, vilket man nog kan tacka Molins taktiska uppsida för.

bradberry: Slag på klubban otillåtet. Slag i ansiktet tillåtet.

nyb: Är detta säsongens roligaste sekvens? Först idiotpasset till Alcén. Sen i sin våldsamma iver att hinna till målet har han sån fart att han ju de facto hinner dit. Med råge till och med. Men han har sån fart att han lixom flaxar förbi målet så Alcén, trots att han fumlar med pucken får öppet mål igen så att säga....

Hysteriskt komiskt...