1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775385 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Peja: ruskigt fin tackling av scott

Sv: Frölunda - Brynäs 2020-01-23
Nä idag tar streaken slut. Frölunda vill utkräva revansch från de två senaste mötena. Men som vanligt kommer jag avstå från att se för att ge oss bästa möjliga medvind.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
Det jag kan konstatera efter att ha kikat på lite siffror
är att Brynäs under Molin har + statistik när det handlar om skott från skottsektorn mot motståndarmål kontra skott från skottsektorn mot eget mål.

Det är få matcher spelade, men det verkar ändå som att de har lyckats att finjustera detaljer i spelet.

Tänker inte dra för stora växlar av Brynäs spel, men jag tycker att det finns positiva tendenser som nog inte bara har att göra med energin in i laget från tränarbytet.

Tycker att försvarsspelet överlag ser mycket solidare ut och att man spelar färdigt situationerna bättre.
Skapar även hetare chanser i anfallszon, vilket man nog kan tacka Molins taktiska uppsida för.

bradberry: Slag på klubban otillåtet. Slag i ansiktet tillåtet.

nyb: Är detta säsongens roligaste sekvens? Först idiotpasset till Alcén. Sen i sin våldsamma iver att hinna till målet har han sån fart att han ju de facto hinner dit. Med råge till och med. Men han har sån fart att han lixom flaxar förbi målet så Alcén, trots att han fumlar med pucken får öppet mål igen så att säga....

Hysteriskt komiskt...

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Jag kan tycka att du ska hålla en bra mycket bättre ton än vad du gör nu.

Klarar du inte av att folk är på dig om ett nyförvärv som du nämnde för 3 veckor? sen. Så får du sluta med att släppa rykten förrän du har nått konkret.
Så ta ett djupt andetag, logga ut och kom tbx när du kan hålla God Ton.
Tack för mig.

Soffdomaren: Klart det är en positiv insats. En sån här kväll väljer jag att fokusera på det positiva istället för att älta 1 tappad poäng. Hade inte förväntat mig någon poäng alls från den här matchen.

Zappaholic: kan ju varit en av de bästa 5-5 den här säsongen.

Sv: A proposito de nada
Jnp928: lite larvigt av dig att komma in här och vara kaxig bara för Örebro hostar upp pengar just nu.

Kom tillbaka när ni tagit er förbi kvartsfinal någon gång iaf.

Att dansa en säsong är ingen bedrift. Det har till och med Mora gjort utan att deras fans fick storhetsvansinne och började dryga sig på andra lags forum.

{8992}: Hoppsan! Får lite Petisbif vibbar av din användning av "dröm"...hmmm!!

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
spolaisen: Fjanterier är det enda du skriver.

Kevin47: Campese på FB

”Statistiskt så behöver vi ca 1,75 poäng per match för att nå play in av egen kraft om vi tittar på tidigare år. Vi matchar vår statistik mot de spelare som finns lediga. Alltså vilken typ av spelare behöver vi samt hur ser de mjuka värden ut på spelaren, ett system tar fram vad vi behöver och sen tar vi in det mänskliga faktorerna också. Tyvärr har ett antal bra spelare valt att fortsätta i sina klubbar och spela ut sina kontrakt. Vi har avsatt pengar för Sundlöv att jobba med utifrån ovan arbetssätt i grova drag. Vi vill inte chansa att kanske ha några lag bakom oss, vi vill veta att så är fallet och därmed titta mot play in som är det mest rimliga. Att nå kvart direkt kräver ca 2,0 p per match och då kommer vi behöva vara bäst i ligan i 20 matcher enligt historik och statistik. Tro mig att hitta spelarna som går rakt in och bara levererar är inte ledig , är någon ledig så är det Mickes uppgift, jag stoppar inget. Dacke rådgör och stöttar. Det enda jag vill veta är vem, varför, hur och när. De får alltid min åsikt men den är som ni säkert vet väldigt ofta offensiv. Befintlig trupp med nya riktlinjer bör , obs bör kunna lyfta sig markant. Kan inte skriva så mycket mer utförligt tror jag, hoppas ni förstår.”

”Vi ska inte till kval , återigen det handlar inte om att öppna plånboken , Den är öppen! Finns väldigt dåligt med spelare och de hemvändare som skulle kunna komma är inte klara där de är. Tro mig det handlar aldrig bara om pengar, spelare måste vilja , klubben ska vilja släppa, agenten ska tycka sitt och spelaren ska trivas och gruppen med honom.”

Grym acceleration på Sallinen i mittzon, sån fart har jag inte sett hos honom tidigare.

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
{8783}: Läser ditt inlägg och håller inte alls med dig.
Nu har Brynäs vunnit en match med Molin/Holmqvist och allt är plötsligt frid och fröjd (?). Typisk Brynäs fans!
Viktigt dock att poängtera att Rögle gjorde en svag insats och att deras målvakt hade en dålig dag på jobbet. Jag kan heller inte se något Brynäs gör annorlunda än man gjort tidigare. Att man vinner och tar poäng efter coachbyte är rätt så vanligt och för att vi ska klappa händerna och känna oss nöjda med "förändringar" krävs det att laget tar många fler pinnar och spelar ett mera strukturerat spel. Det är många matcher kvar att spela och det är många poäng det handlar om. Jag hoppas att vi är på väg uppåt men jag tror att vi behöver förstärka laget både framåt och bakåt.

Visst har vi blivit duktiga i sociala medier de senaste åren, men det kan inte bara vara jag som är DÖLESS på allt jävla snack från tränare och spelare som vi matas med dag efter dag efter dag!?

"Vi har gjort de förändringar i spelet vi behöver göra"
"Vi kommer göra allt vi kan för laget för att ta poäng"
"Vi har jobbat hårt med ditten och datten"
"Full fart och otroligt hårt jobb"
"Vi går in i det här med ett jäkla sug och jävlar anamma"
"Vi är väldigt revanschsugna"

Mer verkstad, mindre snack. Tack!

Hursomhelst ska det bli kul att få se Söderström i Brynäströjan igen.

munkas: Jag tillhör dem som faktiskt gillar Mannberg men även jag kan tycka att tidpunkten för att annonsera detta är illa vald.

Huge: "Trodde man skulle ha lite mer tålamod innan det hände nåt, att då så direkt inpå sparka MS med motiveringen att spelet skulle ha havererat när det såg likadant ut som 4 dagar tidigare, låter fortfarande ologiskt och förhastat."

Så du tycker alltså att man skulle haft mer tålamod med Sunken och att det var förhastat att sparka honom.

Det "kunniga yrkesfolket" i Brynäs har alltså fattat fel beslut?

Vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser detta. ALLA såg att Dackell var helt ute och cyklade i sin analys för snart ett år sedan. Men nej, vi skulle bara hålla käften och inse att Sundquist var så förbannat bra på att få ihop gruppen. Riktigt jävla bra på det var han. Och hans tydliga ledarskap. Alla spelare vet vad som krävs under honom. Sundquist var helt enligt kvalifikationerna.

Huge: Just det har ju samtliga okunniga och oinsatta läktarcoacher sagt sedan det börjades prata om ett offensivt spel. Magnus var inte rätt person att göra det med, vilket man borde förstått tidigare.

"Andreas Dackell flyttas från jobbet som sportdirektör till en ny roll som strategisk rådgivare."

{8846}: Nu måste ledningen verkligen tänka till för en gångs skull. Värva en tränare som kan ta Brynäs uppåt och framåt.

Tänk noga nu, kära Campese, Sundlöv, Dackrll etc.

För helvete.

Silfverkroken: Tråkigt för människan Magnus Sundqvist även om han är i den bransch där det är såhär.
Men väldigt positivt för föreningen och laget att vi nu trots allt KAN få in rätt typ av tränare för att ta oss framåt.
Att Ove blir tf huvudtränare ser jag nästan som givet iom att Sundlöv och Dackell knappast har en ny tränare klar redan nu.
Men sen behöver vi defintivt ha en ny headcoach utifrån som höjer ALLT i hela föreningen.
Nu pratar jag om en coach/ledare likt Roger Rönnberg och det jobb han faktiskt gjort i Frölunda och hur han faktiskt lyft hela föreningen.

Är tex Nyman verkligen den typen av ledare? Eller är Wallson kanske det bästa alternativet just nu?
Här tycker jag att nästa ledare är viktigare än på många många år.

I morgon innan lunch händer grejer. Håll i er.
Kan inte säga mer.

{8487}: Rykten säger att Esko Nokelainen sitter och ölar på Sätra Centrums pizzeria, kan du bekräfta eller dementera?

Nåt som är positivt är att jag totalt har förträngt förra säsongens usla spel.

Blå grottan: Det finns som bekant olika grader av helvetet.

Placering 7-6-7 av 12 lag med CZ vid rodret - ljusår ifrån där vi befinner oss idag!

Brynäsgubbe: Japp - torsk igen! Jag har följt BIF i över 40 år och innevarande säsong är nog den som det ser absolut sämst ut med tanke på förutsättningarna. För 15 år sedan när det gick riktigt dåligt hade vi hamnat på efterkälken organisationsmässigt sett. Nu har vi en överjävlig organisation men presterar Kalle Anka-hockey.

Jag har sagt det förr - kejsaren är naken.

Skall bli mycket intressant att ta del av överdirektör Campeses tankar i övermorgon.....

Känns som att Sundqvist är den tränare som hankat sig kvar längst i historien som ifrågasatt. I en normal värld skulle han aldrig fått kontrakt. I en halvding värld har han fått kicken för bra jävla länge sen. Men...han är kvar...

Det får man ge honom.... Något form av rekord där...

Ludvig Nilsson 8p
Joachim Rohdin 2p
Johan Alcén 1p
Jacob Blomqvist 6p
Undrar vilken som gör sitt jobb bäst sett till lönen.....

Sen undrar folk varför det ser ut som det gör på isen.

På 12 min har jag inte sett ett inspel i anfallszon med tanke eller en Brynäsare först på pucken.
Dumpar man så bör ju NÅGON Brynäsare åka efter pucken...

munkas: Om inte om hade existerat hade vi garanterat legat topp 6 nu - vi är ju väldigt bra i expected goal - statistiken! Imaginära mål is the shit!

Brynäs plockar in Solem till matchen mot Växjö.

Brynäs plockar in Mannberg i PP till matchen mot Växjö.

Man riktigt känner hur vi är oslagbara i eftermiddag....

Zappaholic: Kul att ledarstaben lärt sig lite om avancerad statistik men de verkar inte veta vad de skall göra med siffrorna tyvärr.

Huge: Ja, en jättebra analys, verkligen...Förklarar en del varför Brynäs varit så usla.

Och vilket imponerande poängsnitt Brynäs haft 1,1 och 1,2 poäng per match. Motståndarna är nog rejält skraja att tigern ska vakna. Om bara OM inte fanns!

Kollade lite historiskt hur mycket poäng som krävts för att nå tiondeplatsen, och genomsnittet, sedan man börjat spelat 52 omgångar, är 71 poäng.

Det betyder att Brynäs behöver ta 1,6 poäng per match för att nå dit...

Och eftersom Brynäs ska köra på på inslagen väg så verkar det spelet leda till som högst 1,2 poäng per match, så det ser otroligt svårt ut.

Men det här är inget haveri - absolut inte - nu har ju hela sportsliga ledningen analyserat spelet - och som det verkar: snackat ihop sig!

Brynäsgubbe: ”Brynäs förtjänar inte honom.”

- Jag kan tycka det är ett lite märkligt uttalande om det nu är så att du har känslor för den klubb som du inte tycker förtjänar honom....

VS förblir 100%-ig i straffsammanhang. Han är så otroligt bra.

Huge: klaga inte på andra;) så att säga ska förkortas s.a.s eller mellanrum mellan bokstäverna!

Sen är det så underbart att du inte kan krypa till korset och inse att du har så fel och har haft så fel!
IGEN IGEN OCH IGEN!

munkas: gott nytt år! 3-årsplanen rullar in på sitt andra år. Spännande!

Gott nytt år allihopa! Vi får hoppas på ett roligare år för legendarernas förening.

munkas: Gott nytt år! Det kan onekligen inte bli mycket sämre!

#33: Men... Häng med på ironin NÅN GÅNG?

Munkas är den överlägset mest missförstådde skribenten på forumet. Vid varje ironiskt inlägg kommer det någon som ifrågasätter och debatt blossar upp i onödan...

Nu MÅSTE Magnus lämna...

Efter lögnerna innan match....det som läckt ut att ledarskapet inte fungerar i båset... Vad har han ens för roll?

Han sprider ju bara förvirring där han drar fram. Entlediga nu!

Forsberg 1978: Kan du sluta gnälla på Rödin hela tiden? Han är inte problemet.

mattiask: Du borde byta användarnamn till Djävulens advokat. Känns som att du alltid tar ställning mot Brynäs :)

Har du studerat filmningar så noggrant hos alla andra lag att du kan konstatera att Brynäs är värst? Jävligt märkligt inlägg.

Andreas Dackell lämna våran klubb omedelbart!!!

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Örebro verkar ha trevliga fans och spelare... Först Boucher och nu Irving med säsongens båda fulaste tacklingar.

Sen står klacken och skriker filmare och annat till Thörnberg som är medvetslös...

Synd att domarna håller så jävla dålig kvalitet, det är åt bägge håll ska tilläggas.

Men man börjar vänja sig för längesedan.

Ang matchstraffet på sigalet så är det enligt mig inte matchstraff,
Max 2 min på sin höjd.

Tack för en bra match igår.

Väl mött igen den 7 mars. Då hoppas vi att det är 2 lag som lämnat bottenskiktet 😉

Skönt att vi har treårsplanen en kväll som den här.

Jim80: 1 poäng blev det mot Oskarshamn och Leksand alltså. Bye bye Mange.

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jag köper inte riktigt det Sundlöv säger idag, "Inte bara värva för värvandets skull". När ska man bli proaktiv? Det är snart 2020 och vi sitter utan ersättare för Boqvist, där skulle man satsat på att täcka upp innan seriestart. Lägg till att vi vet att skador alltid kommer.

Vilka var tänkta att vara våra kreativa backar? Söderström, Norin och Lindelöf. Lindelöf platsar inte, Norin gränsfall. Söderström inledde i Nordamerika och JVM var en garanti mer eller mindre.

Hur kan vi misslyckas med att scouta två spelare i VIK? Både Zetterberg och Lindelöf verkar sakna skridskor för SHL.

Nä, jag dyrkar både Sundlöv och Dacke för vad de gjort i Brynäströjan, men är fruktansvärt besviken på dem i dagens läge.

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
bradberry: Ni borde bara ignorera Huge, diskussioner med honom är som ett svart hål. Han kommer aldrig hålla med, byta åsikt eller sluta med nedsättande one-liners mot andra skribenter. Det är hopplöst så ignorera bara, det är nog enda sättet att minimera antalet hjärndöda inlägg från honom.