1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775354 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Skönt att behålla hela PP#1. Kanske det enda som verkligen fungerade under 19/20. Att Ölund kan bättre i 5mot5 vet ju alla, upp till honom och nya tränarteamet att få ut det nu.

Kände att jag bara behövde skriva mig ang mina tankar lite.
Att man ev har chansen att plocka hem Bertilsson, vore ju en perfekt och fantastisk värvning för oss. En back att bygga laget kring.
Given i ett första backpar och för mig är han given bland SHLs fem bästa backar OM han vänder hem.
Dock ska sägas att vi i grund och botten saknar mer en offensivt lagd back (Gunderson) än vad vi saknar en Bertilsson.
Därav så tycker jag att det är givet att vi ska ta hem Bertilsson OM vi har chansen, men att vi absolut inte ska värva en spelare likt Mylläri om vi inte får Bertilsson.
För i sådana fall finns det för MIG ingen anledning till att vara ytterligare en defensiv back utan för mig vore det fan tjänstefel att inte värva in en offensiv försteback. Jag sa det redan inför året som var att vi kommer bli väldigt lidande av att vi inte fick in en ny Gunde.
Sen måste vi givetvis ha spets framåt också, men det är en helt annan diskussion förutom att den lönen isåfall kanske läggs på en forward istället.

Makita: Att var klubbdirektör är ett mångfasetterat jobb. Han har gjort många bra beslut, tex. att anställa en av SHL:s bästa kommunikatörer (Kevin Johansson). Kommunikationssidan var katastrof innan han kom. Där såg Campese direkt en brist och åtgärdade den. Likaså har han lyckats att öka publiksnittet markant. Nu har vi också fått faktan på bordet att publikuppgången gav en reell ökning i publikintäkter också. Jag trodde länge att publikuppgången berodde på att man gav ut gratisbiljetter, men det stämmer alltså inte.

Där har du två viktiga punkter som klubbdirektören har åtgärdat. Så du har objektivt fel i ditt påstående att ALLA viktiga parametrar pekar nedåt. Sen faller allt tillbaka på sporten till slut. Lyckas inte den biten fallerar hela föreningen, oavsett hur många bra saker man gör i övrigt. Det var DÄR Campeses enorma misstag var. Att ge en helt inkompetent Dackell rollen som sportdirektör. Det får föreningen nu lida för i 2-3 säsonger, med flertalet kontrakt som vi sitter fast med. Ska Campese få kicken pga det felbeslutet? Jag tror att det skulle vara ett högriskprojekt att genomföra en sådan åtgärd. Vi har ju ingen aning om vi får in en bättre klubbdirektör. Risken finns definitivt att vi får in en ny klubbdirektör som sen anställer ett nytt stolpskott till sportchef. Nu har Campese trots allt lärt sig en läxa, även om det blev en oerhört dyrköpt sådan.

Sputnik: Blomman är klasser bättre än Liljewall, herregud.

ellis: Skulle nog snarare säga att deras trupp varit sämre på papperet än det vi har haft.

Patrik Östlund: Kul att du hänger på storebrorsans forum :)
Ni, som vanligt, kunde inte säkra kontraktet efter grundserien iår och kommer inte göra det nästa säsong heller :)

Peja: just de här hånfulla kommentarerna mot spelare och ledare och klubben i allmänhet är något som tär på klubben. Det är riktigt tråkigt att se hur egna supportrar försöker vinna poänger på att spotta på Brynäs.

Hoten som kommit mot spelare och ledare är inget annat än vedervärdiga. Det är patetiska människor som sysslar med sånt. Och det sättet också Brynäs i sämre läge när det gäller att rekrytera nyförvärv. Vem vill spela i eller leda en klubb som har såna fans? Jag skulle tänkt mig för en och två gånger innan jag skrev på för en sån klubb.

Det här är en enda ond spiral som inte ser bra ut utåt.

Berge: Att värva spets mitt under säsongen har visat sig fungera..........

aldrig.

Skrubben: Jag tycker att du ska tagga ner lite! Han har blivit anställd för en roll av Campese och vi känner inte villkoren. Det föll inte så väl ut och då försöker man lösa det enligt de lagar och förutsättningar som reglerar arbetsmarknaden i Sverige.

Forsberg 1978: Dom är helt brända i huvudet. Båda två. Fast det är nog en och samma idiot som svarar sig själv...

Peja: Förr hade jag ”hat”känslor gentemot Leksand av sportsliga skäl, stulet SM-guld mm. Men nu ser jag dem som en förening som gång på gång beter sig moraliskt tveksamt och inte har någon som helst självkritik. Usch!!

Kan vi snälla försöka dämpa Covid19-snacket och försöka hålla oss till hockey här.

Låt virusexperterna sköta Coronaproblemet och håll dig till att mota puckar, Lehner..

känns verkligen som att Ersson har fötterna på jorden. blir pluslåst snart

Skrubben: Ser med spänning fram emot hur Peter Andersson tänker spela i Brynäs. När uppgifterna om att han skulle ta över var jag skeptisk sett till hockeyn han praktiserat i Malmö, var rädd för att han bara var en Sundquist med bättre CV, men ändrade mig lite efter att folk med rätta påpekade att hans Örebro spelade en offensiv vägvinnande hockey. Kan mycket väl vara så att han anpassade sig efter Malmös ekonomiska kostym, som ju är mindre än Brynäs dito.

Det skulle vara intressant att höra den nya analytikern och Sundlöv samtala om backsidan. Något säger mig att en så insatt statistiker kommer att peka på att backar som driver spelet är värda mer och att Brynäs behöver fler sådana istället för stapla defensiva backar på hög. Tycker personligen att Bertilssons spelskicklighet är underskattad, men han är ju ingen pucktransportör eller någon spelare som verkligen sätter upp spelet i 5mot5. Den enda som hade de kvalitéerna i säsongens Brynäs var ju Söderström som garanterat lämnar. Som vanligt förbannat synd att man inte kan bygga vidare med en stortalang men det är hockeyns naturlag, antar jag.

Lyssnade på MIttmedias poddavsnitt med Adam och Sandström. Märks att Adam är objektiv och kunnig. Han är helt inne på vår linje på backsidan, tycker inte att Brynäs borde förlänga med Blomqvist och tycker att de borde försöka sparka många kontrakterade forwards.

Den enda som jag kan tycka får lite orättvis kritik är Sallinen. Nej, han är ingen andracenter och om han har betalt som det så är han överbetald, men han är en duktig spelare i alla spelformer och helt klart en väldigt kapabel tredjecenter, om Brynäs kan hitta en vass andracenter.

Känns i alla fall extremt mycket bättre än när vi signade Sundqvist... Herregud...

Skrubben: Frölunda tar in Jens Olsson, 35, på 2-årskontrakt. Skum värvning.

{8399}: Titta gärna på data från Kina, Italien och Sydkorea innan du leker smittskyddsexpert nästa gång....

Brynäsgubbe: jo det stämmer att de säger så. Men det finns ingen risk i att ta en promenad. Det är en smitta som sprider i kontakten mellan människor, inte för att man tar en promenad eller cyklar.

Jag bryr mig och är väldigt noggrann med att inte skaka hand i onödan eller dra på stora fester osv. Men jag sticket ut och joggar några ggr i veckan för det.
Poängen är att vi ska undvika onödig kontakt med andra människor. Inte att man ska sitta inne och ruttna. Det är vår, ut och njut av vädret!

Vad ska man tycka om att Örebro säljer biljetter till en åttondel som inte ens kommer att spelas då? Känns ju lite desperat och pinsamt väl. Ser ju hellre att man skänker pengar till sjukvård eller dylikt i dessa tider.

Läste en artikel om Örebro, dom verkar gå rejält med förlust om jag tolkar det hela rätt. Konstigt med tanke på att deras spelare verkar ha väldigt låga löner...🤷‍♂️

ellis: Nej. Håller inte med. Man har vunnit grundserien, slutspel är något helt annat.

Tre lag känner man för nu i denna soppa. Löven, Modo och framförallt Luleå, som borde få SM-guldet. Helt ovidkommande snack om att serie- och slutspel är två olikheter. Vinner man det som gick och fick spelas under säsongen då är man rättfärdigad Guldet.

ellis: Så vi ska såga Sundlöv som vann SM-guld, var med och byggde upp juniorverksamheten och var sportsligt ansvarig när klubben gick från konkurrsmässig till ett stabilt eget kapital, men inte Stefan Bengtzén för att han "nästan vann guld"? Okej?

Bengtzén hade bra förutsättningar att lyckas. Nu måste Sundlöv styra upp röran som Bengtzén och Dackell lämnat efter sig. Inte för att jag tycker Sundlöv är en perfekt sportchef, men i sportchefsduellen mot BZ vinner han på KO.

{8783}: Norin briljerar i sin sista match i Brynäströjan.

Blixt1980: Skulle man missa slutspel nån säsong var detta verkligen rätt säsong.

{Willelöken}: Ja snälla! Du kan väl lägga ner? Du är den jag respekterar minst på HS efter dina lögner kombinerat med känslostyrda vredesutbrott... Bra idé där! Att du ska lägga ner... BOOM!

Vi hade slagit både Modo och Löven. Särskilt om vi matchat Rödin och Molin. Men kvällens insats satt jävligt dåligt hos många av oss. Man måste spela klart säsongen, om inte för sin heder, så för fansen och klubbmärket. Där tycker jag det brast rejält idag.

{7981}: Ja, den här matcher går att hitta ursäkter till. Det är de 102 matcherna dessförinnan som jag har problem med.

Festligt att dagens match sänds på Cmore Golf med tanke på att säsongen är slut om två matcher. Nån på Cmore som behagar skämta kanske... :-)

Ove Myling: Sundlöv Jr och Abbe Broberg spelar mot IKO ikväll. Kul

Peja: Sedan Magnus Ågren tog över fysträningen så har ju skadeproblemen verkligen gått ned, nästan inga förslitningsskador på spelarna längre. Ett tag var det ju katastrof.

Tack till Sjöberg 👍

Måste säga att Ingman är underbar att följa!

munkas: ”Kul med rekord!
Nästa säsong vill jag se massa uppflyttade junisar och chansvärvningar från Allsvenskan, Schweiz och Österrike blandat med en övertro på att många i laget kommer ta stora steg i utvecklingen. Ingman skulle ju lätt kunna bli nästa Gunde! Vi slänger in honom i första backpar och kastar massa PP-minuter på honom. Taget! Offensiv spetsback löst!”

Tycker du att du själv är rolig eller vad är vitsen med inlägget? Tror vi alla är lika besvikna som dig, självklart vissa mer än andra. Löjligt inlägg...

Noterar att Dackell tagits bort på hemsidan i fliken personal. Tidigare stod han med som ”strategisk rådgivare” bland Sundlöv och dom andra i sporten.

Sama: Ingman är bra! Har fått spela med Norin stora delar, inte lätt! Får Ingman en stabil backkollega så finns där mycket potential att hämta!

{8992}: "Ser jag Dacke på stan ska jag ställa mig och hånskratta åt sopan!!!"

Haha, försök inte....
Eftersom du bara är 8 år och förmodligen har din pappa med dig när du går på stan, så kommer du möjligtvis att våga be Dackell om en autograf och sen visa den för dina kompisar i skolan...

Auchinleck: Du pratar om nåt intressant där, sportchefens utbildning. Abbott är ekonom, Forssell i Skellefteå är civilingenjör i teknisk fysik, Joakim Eriksson i Djurgården är ekonom, Andreas Dackell? I bästa fall gymnasiet...

Rollen som Dackell fick innebar ju ett enormt ansvar. En spelarbudget till herrlaget på över 40 miljoner och damlaget även dom ett antal miljoner. Vilket annat medelstort svenskt företag anställer en person som helt saknar utbildning till en av företagets viktigaste poster? Tänker man efter är det inte ett dugg konstigt att t.ex. Alcéns agent lyckades snurra upp Dackell totalt på läktaren. Även om Dackell var duktig på att spela ishockey så har den biten ingenting att göra med förhandlingar, värdera spelare, lagbygge etc.

Hans Abrahamsson nämnde en intressant sak i Sportbladets SHL-podd, det handlade om att han var imponerad av Abbotts förmåga att värdera spelare. Abbott har stenkoll på spelarmarknaden och vet exakt vad en spelare bör vara värd. Om Rögle är intresserad av en spelare så vet man redan innan man går in i förhandlingen vilken maximal nivå som lönen kan landa på. Drar prislappen iväg över den gränsen så drar man sig ur. Då går man istället på en annan likvärdig spelare och ser vad den förhandlingen landar på. Där har vi i alla fall en början på det Brynäs kan behöva lära sig från Rögle.

Jan Grismöbel: klasskillnad ikväll.

Det mest tragiska är att för TVÅ säsonger sedan kom Rögle efter Brynäs i tabellen. Ett av lagen har visat att man kan gå från botten till toppen...

Och det går tydligen utan att ha:
-en tioårsplan
-ett socialt samarbete med unicef
-en reklamfri dräkt
-ett damlag i toppen av ligan

Det räcker tydligen att lägga all budget, resurser och energi på att ställa ett så bra lag som möjligt på banan.

Kanske man kan lära sig något från hur Rögle nått framgång...

ellis: Det är såna enormt överdrivna känsloyttringar härinne som får en hormonsvallande ammande kvinna att verka stabil...

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Sundlöv sa i intervjun i Cmore att det handlar om att ”bryta kulturer”. Jag är väldigt intresserad vilka kulturer han pratar om. Det borde ju vara spiken i kistan för t.ex. Blomqvist, som ju varit med de senaste 6 säsongerna och definitivt varit en del av att sätta dessa ”kulturer” Sundlöv pratar om.

Han och Kilström är dom enda spelarna i dagens trupp som varit med dom 6 senaste säsongerna där vi resultatmässigt hamnat 10:a eller sämre i 5 av dom. Alcén har varit med dom 5 senaste säsongerna. Han bör också vara en av dom som varit med och skapat dessa kulturer?

Zappaholic: Jag tycker att denna match understryker att Blomman inte skall få förlängt och ingen annan heller faktiskt.

{2064}: Var inte Rahimis armbåge jämförbar med den som Scott fick matchstraff på i lördags? Inte ens en tvåa blev det...

Davey85: Efter ett antal år av kraftgång så förstår jag attityden men titta på Hammarby fotboll. Alltid ett spelande lag, låt vara ett riktigt Leksand i fotbollsmundering, men de har faktiskt behållit sin identitet och ändå skapat ett stabilt topplag. Då får du ännu lojalare fans och kan attrahera både nya fans och sponsorer.
Att förvandla Brynäs till ett brunkargäng för att inte ramla ur kanske går kortsiktigt, men långsiktigt är det ett självmål.

Så jävla skönt att slå bible thumpers och domarna. 🖕🏻🖕🏻🖕🏻

Tre nya Röddapoints och 6 mål på bortais. Nu håller vi tummarna för tjejerna.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Haha victor det är Huvuddomarna du ska sikta på inte linjemännen de har inte så stor del i detta😂

Zappaholic: Ser match sporadiskt. Brynäs blir bortdömda. Matchstraffet på Scott? Känns som ett skämt. Hade motvilligt accepterat en tvåa för interference men matchstraff? Årets kalkon! Domarkåren i Sverige? Vad är det för nötter...?