1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775610 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Final
Bifbiffen: riktigt om imponerad av hur ni krigade i detta slutspel, det var en fröjd att se! Verkligen synd ni inte fick ta guldet, flera spelare jag verkligen unnar det efter denna fina säsong. alltid kul med underdogs, även om det var en jämnare säsong på länge!
hylla era spelare när de kommer hem nu!

bifhjärta: Älskar Bulan. Förtjänade guldet.
Linus snyfthistoria är pinsam, tror inte ett dyft på det där.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäs har byggt upp något jävligt häftigt. Vi har en oerhört skicklig sportchef som är på helt rätt spår. Vi har fått en riktig kapten som går mot att få sin tröja hissad om han fortsätter vara en sådan här ledare i flera år framåt. Vi fortsätter få upp nya talanger ur egna leden som slår igenom varje säsong. Ekonomin får också äntligen ett uppsving.

Guld eller inte, jag är en förbannat stolt Brynäsare. Det finns så mycket i det här laget och föreningen som värmer i hjärtat.

Guldet kommer komma, det var bara inte vår tur i år.

Jahap. Jag trodde jag skulle vara myyyyycket mer besviken än vad jag är just nu. Konstigt, men jag känner mig oerhört stolt ändå just nu. Inför säsongen hade jag varit sjukt nöjd om jag visste att vi bara skulle ta oss förbi kvarten. Nu gick vi mycket längre än så, så det är bara att buga och bocka för det här laget.

Med Bengtzén vid rodret tror jag att vi får fler roliga slutspel framöver 🙂

{5647}: du är den sista jag skulle vilja läsa en analys av. Tomte.

Ersson spelar med ett otrolígt lugn än så länge. Tar sig ur HVpressen hela tiden.

Illamående, klump i magen, stirrig, svettig i händerna & andfådd..
Fler än jag med det tillståndet nu?!.....

Alla tillsammans nu! Framåt älskade Brynäs!

Forsberg 1978: Min dotter (oxå 12 år) satt hemma själv och kollade i torsdags, när jag var hos min syster och såg på matchen. Hon är inte heller speciellt intresserad.
Men pappa kollar ju...

Fina döttrar vi har👍👍

Anssi19: Det är samma personer som tog ut guldet i förskott innan match #6 som tycker det är helt kört efter match #6... alla som inte låter sig vara känslostyrda fattar ju att ingenting är klart innan något lag har vunnit fyra finalmatcher.

Gunde Kilas och Ikonen kom för en halvtimme förbi mig utanför arenan! Jag blev fan knäsvag😂

Pissepaus och 5 mil kvar till Gävle WOOOOOHOOOO!!!!!

Forsberg 1978: Hoppas du får sitta själv ensam hemma gråtandes utan biljett när du beter dig så jävla drygt!

Att du ska klaga på "haha" och "hehe" visar enbart på vilken bitter människa du är. Skrev ju till och med att jag hoppas att du får tag på biljett och när du svarade som du gjorde så kände inte jag något för att vara trevlig tillbaka heller.

På torsdag bärgar ni guldet

ellis: Slå till? Han petade lite. Fick Andersson att byta fokus. Underbart!! Mer sånt.

ellis: Granis axlade till 21 & då skulle valpen kaxa vilket han troligen ångrar 😁

Brynäsgubbe: ersson bättre än zanetti !

Zaborsky tillsagd av linjeman igen. Han har nog legat med linjemannens fru.

Fyfan vad Zaborsky är bra

Bratwursten : Thörnberg var ju snabb med att kommentera att det inte var någon fara med pungen eftersom ingen i Brynäs skjuter hårt. Då är det väl bara att köra då och vara med även på matchvärmningen :-)

HitTheLights: Kan det vara så att laget smittades lite av samma känslor som jag inför förra matchen?
Det var liksom första gången i slutspelat som jag kände att detta kan fan bli guld, " tar vi bara en 3-1 ledning så är guldet nära" så tänkte och kände jag.
Så fort man tappar fokus och ser längre än till nästa/nuvarande match så är man illa ute tror jag.
Bara en liten reflektion men det kändes liksom alldeles för bra inför förra matchen och tankar på guld började liksom smyga sig in i bakhuvudet..

Argumentet från linjedomaren var tydligen
att det var synd om HV för att de släppt
in ett mål. Och då tyckte han att det var
illa att Zaborsky tryckte ned dem ytterligare.

Jag hade kunna köpa argumentationen
om det varit en match mellan 7-åringar.
Eller om det varit en match i frikyrko-
mästerskapen i ishockey.

Några kommer med förslaget att det måste
varit något väldigt grovt som han sa.
Nej, det kan det inte ha varit. Då hade
han fått 5 minuter (matchstraff).

Återigen lyckas domarna hitta utvisningar
på Brynäs som inget annat lag får.

Boorks favoritord: momentum.
Det ryckte domarna från oss vid 3-2
målet och kastade ordet i närmsta
papperskorg.

Lindström: Detta blir dagen då Söderström byts ut.

Zappaholic: Vilken profil! Jag kommer sakna honom när han lämnar. Det finns säkert bättre tränare men jag älskar vinnarskallen och grinigheten. Han kan garanterat få ut max av vilket lag som helst, på ett eller annat sätt.

Rumpelstiltskin: Ja Blomman är fantastisk!
Tänkte på det också i intervjun i periodpausen när han lyfter fram Lindbloms defensiva arbete med att täcka skott en dag när kanske inte Lindblom har sin bästa dag.
Nu ska jag iväg och spela lite veteranhockey på morgonkvisten... :)

Kilström kvar.
Zaborsky kvar.
Ikonen kvar.
Måste bli så!

{2064}: Marko Tuulola, den bästa spelaren i Brynäs som aldrig hann vinna ett guld. Fantastisk back!

Wikegård är ändå grymt bra tycker jag. Hans passion för sporten är härlig att se även om han har lite konstiga åsikter ibland. Dessutom gör hans kunskap och kreativitet att han ändå kan ställa lite djupa och insiktsfulla frågor till spelarna, inte det vanliga jävla klysch-drabblet.

Pigalle: Smörpass efter att PoW iskallt inväntat rätt läge.
Äras den som äras bör.
Zab tokkör för att hinna i position.
Avslutningen en ren expeditionsaffär.
👊😀🎉🎈🎂

Peja: Varför kan vi aldrig spela klart matcherna? Bedrövligt när vi har en grym gameplan i 55 min och sen börjar slarva.
Zanetti/Pudas bör inte spela ihop.

rafalski: Älskar dom där höfttacklingarna som Fälth nyss delade ut.

HitTheLights: Efter att man gått av värmningen, så kommer Pecka och stöter till Berglund när han ska sätt på sig skydden. Ojdå förlåt...säger han bara😀😀

{8212}: kom igen nu Rautio gå in och dominera så river vi kinnarpsspöket !!

{6984}: Han kom till Brynäs en gång i tiden för att han ville ha närmare till Södertälje. Jag tror inte det är aktuellt att flytta tillbaka till Luleå. Det låter på hans kommentarer som att han är positiv till att stanna och det kan behövas extra mycket om Bertil försvinner nästa säsong.

{7981}: Alcén har å andra sidan inlett finalspelet väldigt bra, tror det är bättre att låta honom spela vidare på den inslagna vägen istället för placera honom med tvillingarna där ingen verkar kunna prestera. Skulle gärna byta ut #7 mot Nick Johnson.

Huge: Du tycker Linus gör en tavla att han backar in för långt på Öhlunds skott? Hårt skott rätt upp i klykan. Visst kanske som du säger att han backar in lite långt men var mkt trafik in mot målet och ville nog vara med i sidled också på inspel lr retur. Men sen vidare tycker du inte Felix gör en tavla att inte skära av vinkeln på Thörnbergs första mål? Han står ju helt fel placerad, tryckt mot första stolpen och släpper in den i bortre hörnet. Dessutom var Thörnberg relativt ensam så den enda Felix behövde fokusera på var Thörnberg. Istället blir han liten och står längst in i målet mot vänsterstolpe. Lite Wierd för mig hur du kan tycka Brynäs 3-2 Mål är en målvaktstavla. Men helt oförstående till hv71s första mål..

Chris11:
Eller kan Brynäs vara värdiga och inte försöka skada någon, för dessutom, om vi gjorde likadant, hade avstängningarna haglat in, garanterat.

Helt sjukt, om inget görs åt detta kan alla avgå!!

Enaranger: vi måste givetvis anpassa oss till reglerna som de andra lagen har gjort. Proppa HV-spelarna i huvudet. SHL skiter i det.

Jag är nog jävligt ohockeykunnig för inte tycker jag Sandström varit så jävla dålig !? Man måste ju få stöd av backarna också eller ?

{8212}: Fy fan vad fult. Det där är matchstraff så det smäller om det.

Huge: Finns det något sämre än dåliga vinnare?
Leta fram gamla texter från tid när vi spelade uselt och Sandström läckte som ett såll. Du är verkligen patetiskt.

Sv: SEMIFINAL
Felix måste hyllas stort.
Han gör sina två bästa matcher någonsin
i Brynäströjan när det gäller som mest.

Han gör lite av "en Markström" som då
han höll nollan i de två sista matcherna
av kvalserien 2008.

Hela laget ska naturligtvis hyllas.
Lindblom vilken match. Stannar
du en säsong till får du spela OS.

Men Felix spel gav oss det mentala
övertaget som gjorde att vi vann.

Vi körde med en målvakt i kvartsfinalerna
och en i semifinalerna. Ska vi inte se till
att göra så alla blir delaktiga och ta in
en tredje målvakt i finalerna.

Nä nu börjar storhetsvansinnet rinna över
känner jag, så det är dags för en liten paus.

FYFAN VAD UNDERBART!! NU GROGG PÅ PLANET!

Felix Sandström
Jag var inte värst men jag tvivlade, vissa var värre mycket värre.
Nästan starkare än att vi är i final är hundhuvudet just nu....Felix FÖRLÅT !

{2064}: Mannberg pigga ben behövs, han är dessutom bra både på försvar och på att föra upp pucken till anfallszon...

Se till att lägga er röst på Johan Alcén för utmärkelsen "Fansens pris". Det finns ingen mer värdig för det priset!

Nyström kommenterar: ...."Men jag kan förstås om Brynäs spelare och supportrar känner sig extra drabbade av dåliga domslut i den här semifinalen. John Nybergs så kallade "slewfoot" senast blev som en symbol för varför jag inte vill skriva om sådant här. För det är för godtyckligt och för ojämn nivå. Det Nyberg gjorde var i mina ögon värre än det som Jimmie Ericsson blev avstängd för i sjunde avgörande kvartsfinalmatchen mot Frölunda".......

Abrahamssons artikel i Aftonblaskan visar att han har koll på kritiken. Det lönar sej att föra oväsen.

vti-peter: Till och med GP:s Leman tyckte det var konstigt att domarna missade hopptacklingen. Illa när göteborgarna tycker att domarna dömer mot oss. Fan i mej världsrekord.