1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775672 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SEMIFINAL
Felix måste hyllas stort.
Han gör sina två bästa matcher någonsin
i Brynäströjan när det gäller som mest.

Han gör lite av "en Markström" som då
han höll nollan i de två sista matcherna
av kvalserien 2008.

Hela laget ska naturligtvis hyllas.
Lindblom vilken match. Stannar
du en säsong till får du spela OS.

Men Felix spel gav oss det mentala
övertaget som gjorde att vi vann.

Vi körde med en målvakt i kvartsfinalerna
och en i semifinalerna. Ska vi inte se till
att göra så alla blir delaktiga och ta in
en tredje målvakt i finalerna.

Nä nu börjar storhetsvansinnet rinna över
känner jag, så det är dags för en liten paus.

FYFAN VAD UNDERBART!! NU GROGG PÅ PLANET!

Felix Sandström
Jag var inte värst men jag tvivlade, vissa var värre mycket värre.
Nästan starkare än att vi är i final är hundhuvudet just nu....Felix FÖRLÅT !

{2064}: Mannberg pigga ben behövs, han är dessutom bra både på försvar och på att föra upp pucken till anfallszon...

Se till att lägga er röst på Johan Alcén för utmärkelsen "Fansens pris". Det finns ingen mer värdig för det priset!

Nyström kommenterar: ...."Men jag kan förstås om Brynäs spelare och supportrar känner sig extra drabbade av dåliga domslut i den här semifinalen. John Nybergs så kallade "slewfoot" senast blev som en symbol för varför jag inte vill skriva om sådant här. För det är för godtyckligt och för ojämn nivå. Det Nyberg gjorde var i mina ögon värre än det som Jimmie Ericsson blev avstängd för i sjunde avgörande kvartsfinalmatchen mot Frölunda".......

Abrahamssons artikel i Aftonblaskan visar att han har koll på kritiken. Det lönar sej att föra oväsen.

vti-peter: Till och med GP:s Leman tyckte det var konstigt att domarna missade hopptacklingen. Illa när göteborgarna tycker att domarna dömer mot oss. Fan i mej världsrekord.

Ja konstig match igår. Men härlig inramning både igår kväll och i lördags... synd bara att Kålle o Ada får fortsätta döma... Rent jävla skandalösa bedömningar. Byt ut Bertilsson i förra matchen eller Linus i gårdagens mot Joel i deras lag å en liknande tackling skulle ge 5 min+ game å minst 3 matcher...

{7225}: Erson imponerade, likaså Zanetti, riktigt kul:)

Stibe: Erson, har det skrivits om Erson? Vilken match igår. Zanetti också, vilka slutspelslirare de passar ju perfekt för hockey i april.

Jag tweetade till hjärnskadade hjärnskadekämpen Sanny redan under matchen igår. Tyst som i graven. Det är förbannat märkligt att Frölunda kan dela ut två huvudtacklingar och en slewfoot utan att ens få en tvåa totalt.

dAVydov: Tystad av Cmore som suktar efter en "Drömfinal"?

{6984}:
Regel 124 - Checking to the head or neck

Vi tar oss ner en bit i regeldefinitionen:

4. Utespelaren sträcker ut sin kropp uppåt eller utåt i syfte att nå en motståndare, eller använder sin överkropp för att träffa motståndaren i huvudet eller nacken;

5. Utespelaren hoppar från isen och riktar en tackling mot en motståndares huvud eller nacke.

Undantag från regeln: Alla frölundaspelare som spelar slutspel.

Zappaholic: haha århundradets mest solklara interferance på mannberg

Anders Berg: Om och om...

Jag vill bara att domarna ska vara väldigt konsekventa så att lagen får tävla på lika villkor. Frölunda som är ett tufft lag, de ligger ofta precis på gränsen för vad som är ok men de kliver också över den gränsen alldeles för ofta. Bara Rögle hade fler utvisningsminuter i grundserien. Nu plötsligt, efter fem matcher, har de lirat tjugo minuter mer än oss i PP.

Jag finner det anmärkningsvärt.

Zappaholic: Ja jag håller med. Det är ju rätt uppenbart att Frölunda jagar framförallt Jensen men även t ex Bertilsson och Ryan. Jag kan tycka att man som domare borde vara extra uppmärksamma på om någon blir överambitiös att utföra dessa uppgifter.
Nu hade vi bl a armbåge i huvudet på Bertilsson, tackling i ryggen på Ryan och crosschecking i ryggen på Jensen när han hänger över sargen. Ingen av dessa incidenter leder till utvisning och jag är faktiskt ganska förvånad att inte vi fick fler skador.
Att Frölunda spelar hårt och på gränsen är inget att säga om. Det är deras chans och hockey har den dimensionen men om man ligger på gränsen så måste domarna visa var gränsen går.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Om nu nyheten om Melin klassificerades som en bomb så måste ett hemvändande av Rödin klassas som en Vätebomb.

Inkazar: Tror alla har ungefär samma känsla. Inte spännande, men tryggt.

Välkommen Roger!

Som någon var inne på.. Med tanke på de otroligt märkliga utvisningarna i slutet av matcherna på just brynäsare i en semifinalserie där man historiskt (oftast) sett domare som vill avgöra så lite som möjligt i dessa skeden av matchen.

Lika övertygad som Modo var att det var uppgjort mot Leksand, lika övertygad är jag att SHL vill se Frölunda i final.

Brynäsgubbe: "Jösses vad Granqvist blivit trött som kommentator. Ingen inlevelse öht."

Haha, noterade samma sak i första.
När vi gör 1-0 blir det tvärtyst i studion. Nästan begravningsstämning och G låter ungefär som om ena laget har gjort ett tröstmål i nån träningsmatch på försäsongen.
Lite skillnad mot senast i Göteborg när alla gick upp i falsett av upphetsning så fort Frölunda lade in en puck på kassen... :-)

smallround: Vad ska han säga?
Han bestämmer ju inte vem som ska stå.

JG släpper två mål idag under stötarmen.
Där ska han väl vara tät?
Således två målvaktstavlor.
Hade Felix släppt två såna mål hade ni hängt honom.
Felix gör det man kan begära idag.

För fan stötta eran målvakt😡

Gameday !

Idag startar vändningen känner jag på mig. Vändningen måste komma, det finns ingenting annat.

bifhjärta: Det mesta har väl varit illa senaste två matcherna i att ligga nära deras spelare, spela med disciplin och sen ändå spela tufft....bara Bertilsson är vårt monster och Ikonen, Paille, Granström som känns heta...fick massa kompis glirning här nere i Göteborg av vänner som visserligen gillar Brynäs men att vi inte har ngn extra växel att sätta emot rent fartmässigt och fysiskt, Frölundas spelare matchas smart, dom är på oss o stresar ideligen och en spelare som Jensen blir helt kvävd av det och då blir Lindblom o Clark undanskymda i deras roller även de gjorde mål o poäng idag...ska vi vända det här, vilket är fullt möjligt så måste vi spela precis som Frölunda, störa och stressa deras spelare högt hela tiden, våra spelare är vältränade nog för det, backarna måste hjälpa målvakten så den slipper utsättas för dessa förnedrande mål från Wellman som annars är ganska osynlig...vi möts på lördag och då åker jag hem till min hemstad Gävle för att se en vändning, en sån där viljestark vändning, inget finlir, bara vilja och grisa framför deras målbur!! Älskar Brynäs :)

Hallelujastämning i cmore. Kräks på skiten. Björn oldéen till Bulan:
-Wellman ja vad ska man säga om honom

Förväntade han sig ett lina upphetsat svar från Bulan?

Sv: Information från Moderatorerna!
Information och uppmaning från moderatorerna:

Användaren Brynäsgubbe har blivit avstängd 1 dag för ovårdat språk mot en Brynässpelare (kallade Kilström för "jävla idiot").

Tänk på att hålla OK nivå även när det går dåligt på isen.

OBS: Detta är en tråd där moderatorerna framför information. Skriv INTE i den här tråden. ALLA svar kommer att tas bort.

MVH Moderatorerna

Steenm: Vi har mötts 6 ggr sen september, det är 3 vinster vardera och 19-19 i mål, jämnt skägg....vi kommer att komma ut starkt ikväll och jag är på plats och ska heja fram mitt Brynäs till 2-1 i matcher....yes :)

Nån som tror att Frölundas lagkapren bara av en händelse satte in en axeltouch modell Trippel Salchow på Jensen i samband med ett byte igår?
Snelandningen i sargen en extra bonus för Frölunda.

Det är slutspel. Vakna.
Taggtråd.

Steenm: Det bästa som kan hända ett lag i slutspelet är att bli nerskrivna i pressen. Det brukar vara perfekt tändvätska när man gjort en dålig match.

Efter en sån här plattmatch så finns det ett par saker att koma ihåg.
1. Det är lättare som spelare att smälta en klar förlust jämfört med en knapp förlust. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Inget att älta.
2. Det är inte ovanligt att en slutspelsmatch rinner iväg när spelet inte stämmer. Man kliver in i nästa match och puckarna trillar in. De gånger vi tagit guld så finns det nästan alltid med någon plattmatch så det betyder inte så mycket.

Fast det inte är särskilt givande att analysera en sån här match så är jag lite oroad för att Lindblom inte riktigt kommer upp i sin normala landslagsstandard. Det är inte bara att det är tightare i ett slutspel. Han förlorar ibland sargdueller och kommer fel till pucken mm vilket aldrig Lindblom gör när han är i form. Ska det bli guld så tror jag att Lindblom måste spela på sin högstanivå. Vi får hoppas att det inte är en skada som hämmar utan bara en liten svacka.

På avdelningen positiva saker så är det anmärkningsvärt att Juniorkedjan fortfarande inte varit inne på något baklängesmål i slutspelet.

In med Zaborsky låt han testa, många som inte är närvarande idag som han kan få ersätta.

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Domarinsatsen förminskade Brynäs insats. Media matar nu allmänheten med bilden av ett heroiskt Frölunda i stället för att beskriva just hur jävla bra Brynäs spelade. Dessutom kommer jag vara fortsatt skitskraj för domarnas insats i kommande matcher.

Det är väl ganska tydligt på Jackes reaktion att han är besviken på lagkamraterna och inte domaren...?

Ponera att en spelare glider fram till domaren och skriker "Domarf***a!"

Skall domaren undanta den spelaren från utvisning därför att laget redan har tre spelare på botbänken...? Enligt logiken hos vissa på detta forum så borde man göra just så... Märkligt resonemang! Innan vi vet exakt vad som sagts och gjorts kan vi egentligen inte ha några synpunkter på utvisningarna...

Jag tycker man skall dra lärdom av detta. Att det är viktigt att hålla sig kall (läs: Paille) Fokusera på att vi hade 100% kontroll på händelserna fram till att några spelare inklusive coach tappar huvudet. Får inte upprepas!

Kan vi hålla hos mera kalla i fortsättningen så är vi definitivt med och tävlar på allvar om en finalplats...

Kolla t ex på den här jävla soppan till artikel:

"... Och den reaktionen kom." JA OJ vad Frölunda var bra där. Ingen hjälp alls fick de.

"Men efter videbedömning dömdes målet bort då tiden ansågs vara ute."

Ansågs? Den VAR ute. Är det Roger Rönnberg som suttit och skrivit ihop det här?

Horace76c: Va fan hände i slutet på matchen???? Fortfarande lika chockad över dommarnas nivå i shl . .har aldrig någonsin sett en dommare dömma ut 3 spelare från samma lag sista minuten . 2 stk för abuse och att det jagande laget får göra 3 mål utan en spela får komma tbx på banan . Djävla röta mid hundradelarna. . Gnället från westerholm på dommare har vi alla sett sen dom kom till Brynäs . Kunde kostat matchen . Sätt in Alcen å prova med Zab. wästerholm på läktaren tack .

Peja: Ja om man lyssnar på Blomman i intervjun med Petter, så har nog hårtorken gått på Blomman.
Han var inte nöjd med att det klagades.

Bra gjort, visa vem som bestämmer👍

KalleTeodor: Bergenheim var en av Brynäs matchvinnare.

Pettisbif: Vettetusan hur mycket din källa går att lita på. Att det dröjer med Boqvist kan omöjligt ha att göra med att han vill ha bättre lön. Han är under 21 år och kan således bara ha ett rookiekontrakt.

Bert men herregud människa😂😂😂😂

{8212}: Nu slipper vi detta SAIK gullande, för många år framåt hoppas jag....Frölunda i en semi känns mänskligt!!

Önskar SAIK all olycka. Detta känns ändå helt okej.

Leonardo: Vi hade riktigt risig statistik mot FBK innan vi tryckte till dem 2012. I år tror jag inte spelarna bryr sig ett skit vilket lag som står på andra sidan. Guldet ska hem helt enkelt.

Johan1234: Storsint av dig att gratulera till en semifinalplats. Det är uppenbart att du är en bättre människa än undertecknad :)

KalleTeodor: Bertilsson måste också lyftas fram lite extra...

{8212}: Japp!

Nu häller Zappa upp segerwhiskeyn. Skål!

Domarna verkar fortfarande vara efterblivna

BRYNÄS HEJ
Brynäs Hej, Hej, Hej
Kom och sjung med mig
Var med och hylla vårat lag
Ingen får vara sur
Det ger ingen tur
Här är bara friska tag

Brynäs Hej, Hej, Hej
Både grabb och tjej
Stäm nu in i denna kör
Om vi bara friskar på
Inget lag kan slå oss då
Så kom och sjung i Brynäs Hej

Svart och gul och vit
Och med målaptit
Det är vårat Brynäslag
Vilket härligt gäng
Vi ska ta poäng
Ut i denna match idag

Brynäs Hej, Hej, Hej
Kom och sjung med mig
Kom och hylla vårat lag
Om ni stödjer var batalj
Blir det säkert en medalj
Så kom och sjung i Brynäs Hej

Skrubben: Självklart är alla välkomna till vårt forum och snacka om Brynäs, det är ju bara kul om det inte bara är brynäsare härinne.

{7225}: Det skulle vara suveränt om vi kunde stänga matchserien ikväll och få lite välbehövlig vila medan vår motståndare får spela en match till. Vinst idag och vi får minst två hemmamatcher till den här säsongen. Mycket extra pengar in på banken.

Fast ännu viktigare. Att vi bryter ännu en trend sedan vi bytte sportchef. Ett kvitto på att vi är på rätt väg.

Tänk om det kunde lossna för Clark och Lindblom ikväll med varsitt mål. Plus att Gunderson får hänga ett. Det skulle vara så mycket värt.

Jag är hoppfull för kvällen. Den RIKTIGA nervositeten kommer inte förrän på torsdag OM det skulle bli match då.