1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775591 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Men snälla ta bort Kilas från powerplay!!! Helst igår

Mannberg och Ersson till Almtuna för istid!

Härligt att vara på plats ikväll!!

Sv: Försäsong 2017/2018
Nu var det jävligt jämnt i fjol, försök få in att det var ett slumpmål i sudden match 7 som avgjorde. Folk som säger att vi inte kan gå långt med nuvarande målvakter, var ni helt djupfrysta i april?

KalleTeodor: Johansson och Jensen är de spelare som liknar varandra mest gällande spelstil och position. Varför ha dem i samma kedja? Sprid på gracerna istället.

{2064}: "Bengtzen är förmodligen den bäste sportchef vi haft sedan nyligen bortgångne Breit Hellmans dagar. Tycks alltid ha ett öra på rälsen och fingertoppskänsla gällande avvägning lagets behov och karaktär/kvalitet på spelaren."
Sannerligen. Föreningen är på tå med honom vid rodret. Undrar vart vi stått annars nu?

Värvningen av Micke i all ära. Men det jag blir absolut gladast av dehär är att föreningen verkligen visar att vi tänker bannemig vara i toppen och slåss.

Inget vänta å se tänk som vi blivit ganska vana under lång, lång tid.

Caporusso igen! Han imponerar.

TACK CMORE FÖR ATT NI KONSTANT VARVAR SM-FINALEN. FYFAAAAAAAAN.

Loui har VERKLIGEN växt sedan han fick näta mot polackerna på hemmaplan. Sedan dess har han blivit bättre och bättre och idag har han varit en av våra bästa forwards. Bengan har kanske återigen slagit till med ett mycket bra fynd!

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Liljewall kanske bara har längre startsträcka. Om typ Alcén klarar av att spela i Brynäs tempo så borde Liljewall också kunna göra det.

Gött att vi vinner med fina och stabila 5-2 borta i Helsingfors, starkt! Nu är avancemanget till slutspel i praktiken klart, lär bli två roliga möten med München i kampen om gruppsegern!

AnteA: Är du trög? JAG är en "normal" person och JAG tycker det är intressant. Varför är det intressant och viktigt för dig att annonsera din avsky för turneringen, och samtidigt tracka ner på andras åsikter?

AnteA: Skojar du? Brynäs är alltid sevärda.

Gåtan Louie Caporusso:

Tycker vi kan konstatera att han INTE är bra med klubban. Det är inget vi behöver spekulera mer kring. Det var också sagt av diverse insatta från Tyskland att han är mer en skridskoåkare än tekniker. De trodde inte heller att han var en spelare för en förstakedja i SHL. Däremot är det sagt att han kan "explodera" på skridskorna och skapa farligheter genom det. Det bör vi få se mer av. Man ser att han är snabb, men fumligheten med pucken har gjort att han inte kommer någonstans.

Det jag läser mig till av det han SJÄLV säger är att han verkar ha en övertro på sitt spelsinne och sin puckskicklighet. Vilket irriterar mig något. Han vill vara en spelfördelande center. Helt tvärtemot den roll han egentligen borde ha/ta.

Man har tydligt sett på bänken att han varit konfunderad under de inledande matcherna. Att han förväntar sig mer av sig själv och vill visa mer.

Frågan är om han överhuvudtaget själv förstår vilken spelare han är och ska vara. Bäst att Brynäsledningen gör det klart för honom. Då kan vi få en väldigt nyttig kille i en tredje/fjärde-formation.

Skrubben: Kul att vi har en till back av högsta klass även efter Adam Boqvist. Victor Söderström gjorde Hat-trick mot Finland i U17 landskamp i kväll. Totalt 5 poäng på tre matcher och vald till matchens lirare i två av tre matcher.

Huge: Det är ett diskussionsforum Huge, det är hela poängen att vädra sina åsikter. Precis som det är lika naturligt att andra har en annan åsikt.
Min tolkning av Melin och Sjöddas lilla konversation är att de båda konstaterar att Capurosso inte gör en bra insats och bestämmer sig för att göra en förändring. Givetvis är de medvetna om att det är tidigt på säsongen och drar inte några större slutsatser av detta. Capurosso kommer att få fler chanser.
Det jag tar med mig från det hela är att jag nöjt konstaterar att Melin är en duktig taktiker, bättre än Bulan, vars "kämpa mer", inte alltid funkar.
Många tränare förespråkar tryck på målet. Men Melin inser att Brynäs styrka ligger i rörligheten och kreativiteten inte i kraften. Melin vill därför hellre sprida ut spelet i offensiv zon än att bilda en kötthög framför kassen där det numerära övertaget inte kan nyttjas.

Matchdag!
Jag har alltid tyckt att CHL är en Kalleankaturnering...en väldigt dålig kopia av den där stora fotbollsturneringen. Nu går man här och räknar ner till nedsläpp! Jaja... man kan väl få ändra sig! ;-)

Sv: A proposito de nada
{2064}: Jo det har du iofs rätt i när det gäller Zanetti. Däremot var det komiskt när någon här i forumet sågade Capurosso efter 15 minuters spel och började prata om utlåning.

Där kanske vi kan ha mer tålamod innan sågen åker fram :-)

Chris11: "Känns som att caporusso kommer få söka sig vidare till en annan klubb..."

- Du tycker inte det är lite tidigt att fälla det omdömet...?

Ser att SVT verkar sända alla (4) Brynäs CHL-matcher under augusti/september.
Självklart väljer SVT att sända mest av det lag som folk har störst intresse att se.
Folkets lag.

Lag som Frölunda verkar få vissa CHL-matcher förpassade till Visats kanaler.

Kanske finns någon som ska be pettisbif om ursäkt när han får skit för det "han hört" som sedan verkar stämma.

Intervju med Bäckis. Avslutar gärna i Brynäs. Visste vi kanske redan men kul ändå...

Forsberg 1978: jag har varit i kontakt med Adam Johansson angående att MittMedia ska sända svarta/vita istället. Han skulle kolla upp det så fort som möjligt och ge besked tidigt imorn! Håll tummarna!

Inkazar: Sen avslutar han med att säga att Frölunda missade finalen på rena tillfälligheter. Fuck off Wennerholm din jävla sopa.

Palushaj är på plats och Mansson levererar en bra intervju. Imorgon har laget sin första samling!

Brynäsgubbe: Förstår inte riktigt dessa ständiga tvivel på Jensen? Han var väl jämn genom hela säsongen, men hade skadeproblem till slutspelet och var inte lika tongivande där. Om det handlar om Lindblom så skulle jag säga att Jensen är mer beroende av Clark som han spelade fram till många kassar.

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Lite planering m jobbet o annat...alltså seriestarten;
Tis-Tors-lör
Tis-Tors-lör
6 matcher på 12 dagar...!!!
Viktigt o vara redo direkt!

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Inkazar: Har glömt/förträngt Porse. Däremot minns jag Eero Soumervouri, han var min favorit spelare då. Apropå #8

Där tryckte Järnkrok in 1-0 till Nashville!

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
En tanke om vårt senaste nyförvärv. Det verkar som om de flesta placerar Christoffer Liljewall som center i fjärdekedjan. Detta kanske är det troligaste, men jag undrar om han inte lika gärna kan bli ytter i förstakedjan. Jag är i alla rätt säker på att Bz haft en tanke på att han vore användbar i den rollen. Det som talar för detta är att Liljewall inte är helt olik Oskar Lindblom som spelare, men framförallt att Liljewall har spelat mycket ihop med Jesper Jensen i Rögles dåvarande succékedja.

Formerar man förstakedjan så kan vårt förväntade toppförvärv förstärka andrakedjan och så får vi förhoppningsvis fler formationer som blir verkliga hot framåt.

Peja: Tycker att Lindholm växte i den här matchen, efter att ha varit sämre några omgångar. Men Bäckström, shit, vilken respekt motståndarna har för honom och straffen var klinisk!

Skål och ha en underbar sommar alla brynäsare

Mvh Foppa

{5504}:

David, dags att byta medlemskap till Brynäs nu. Du är nog en av dom mest gillade motståndarlagssupportrar, Välkommen :-)

Bifbiffen: Haha klart du skulle dela just den artikeln där det är mest negativt.
Hur mår du Biffen? Du har det rätt dystert och allt är svart va?

Peja: Jag tycker nog att det är bra att Bz går ut med en "hög" målsättning.
Hade han inte gjort det, så hade du nog klagat på det med. Pga av då har man inte tro på laget osv..

Bz tänker nog att spela final gör man kanske inte varje år, men gå till semi varje år är nästan viktigare. Det är då du bygger upp ett kapital och förhoppningsvis 500-1000 personer mer i publik i snitt.

Är det så som Bz tänker sig, så är jag nöjd. För då har han atablerat Brynäs i toppen av Shl.

Jeppe Boqvist stannar, skönt!

mattiask: Jag tänker så här; hur ska Brynäs bli bättre? Vart finns förbättringspotentialen i truppen? Är Rautio-Sandström det bästa möjliga målvaktsparet som Brynäs kunde skaffa, för målsättningen måste ju vara att ha bästa möjliga spelarna, eller hur?

Faktum är ju att bägge hade varit back ups i mängder av andra SHL-klubbar, särskilt nu när målvakter som Fasth och Monstret är tillbaka i SHL. Varför ska inte Brynäs, som vill vara ett topplag, ha målvakter som håller toppklass i serien? Varför sikta lägre?

Det betyder >INTE< att jag tycker att Sandström och Rautio är urusla målvakter. Bara att jag tror det går att få tag på bättre.

Sedan tycker jag att många överskattar framförallt Sandströms säsong. Det finns ett som är säkert; Om Sandström hade varit så himla bra som somliga här anser så hade vi knappt hunnit blinka innan Philadelphia hade plockat över honom.

Pigalle: Låt Boqvist dra om han inte litar på Brynäs förmåga att utveckla honom. Jag ser ingen anledning att göra en superdeal med honom och garantera speltid. Varför förtjänar han bättre vilkor än
Calle Järnkrok, Silfverberg och Lindblom mfl?
Om man gör en annan lösning för honom så lär det inte dröja länge innan nästa stortalang begär samma sak. Då har man underminerat hela den utarbetade processen.

Har han så bråttom sticker han säkerligen över till Nord Amerika redan efter nästa säsong.

Läs om Boqvist på Henrik Sjöbergs blogg på Expressen. Innan slutspelet ville Boqvist avvakta för att se vad Brynäs skulle får för tränare, han ville ta alla diskussioner efter slutspelet. Nu några dagar efter säsongens slut är han på turné. Det låter som han planerat detta under en längre tid.

ellis: "Jag vet att Bengtzén jobbade likadant ifjol"

Ja?? Vad är då problemet? Ska Bengtzén ha ett ANNAT arbetssätt än i fjol när det arbetssättet bevisligen fungerade jävligt bra?

Nyströms och Petterssons alster blir ju väldigt pinsamma och överdrivna i skenet av Söderströms senaste kommentarer. Jacke är en fantastisk kapten...Det var EN spelare, En gång o s v.

Jag har läst Nyström och Pettersson för sista gången, oavsett om en oväntad pudel skulle trilla in. Att dra igång sån här oseriös journalistik och blanda in nazister m.m...

Det är ett övertramp vilket jag som Brynässupporter och medlem aldrig tänker acceptera.

Där smällde Silfverberg in sitt andra för matchen.

Sv: Final
{5915}: I så fall måste man gå till botten med allt trash talk i finalserien, för det måste ju ha snackats mycket skit...

Grattis Brynäs till silvret om jag får säga så....mäktig säsong ni ändå har gjort som ni ska vara nöjda över. Trodde aldrig inför säsongen att Brynäs skulle ta sig förbi kvarten ens, men Bulan har gjort ett bra jobb och fan så nära ni var att ta SM-Guld....tack för en underhållande säsong.

Finns moderatorer, vi kan dock inte vara online dygnet runt, det bästa rådet jag kan ge er är att ignorera trollbeteende, kommer gå igenom alla inlägg innan läggdags . Haft fullt upp med att smälta dagens händelser.

Bifbiffen: riktigt om imponerad av hur ni krigade i detta slutspel, det var en fröjd att se! Verkligen synd ni inte fick ta guldet, flera spelare jag verkligen unnar det efter denna fina säsong. alltid kul med underdogs, även om det var en jämnare säsong på länge!
hylla era spelare när de kommer hem nu!

bifhjärta: Älskar Bulan. Förtjänade guldet.
Linus snyfthistoria är pinsam, tror inte ett dyft på det där.

Brynäs har byggt upp något jävligt häftigt. Vi har en oerhört skicklig sportchef som är på helt rätt spår. Vi har fått en riktig kapten som går mot att få sin tröja hissad om han fortsätter vara en sådan här ledare i flera år framåt. Vi fortsätter få upp nya talanger ur egna leden som slår igenom varje säsong. Ekonomin får också äntligen ett uppsving.

Guld eller inte, jag är en förbannat stolt Brynäsare. Det finns så mycket i det här laget och föreningen som värmer i hjärtat.

Guldet kommer komma, det var bara inte vår tur i år.

Jahap. Jag trodde jag skulle vara myyyyycket mer besviken än vad jag är just nu. Konstigt, men jag känner mig oerhört stolt ändå just nu. Inför säsongen hade jag varit sjukt nöjd om jag visste att vi bara skulle ta oss förbi kvarten. Nu gick vi mycket längre än så, så det är bara att buga och bocka för det här laget.

Med Bengtzén vid rodret tror jag att vi får fler roliga slutspel framöver 🙂