1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775685 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Kollade just presskonferensen, Sjödda säger att vi "kommer in med för dåliga ingångsvärden". "För slaka".

Detta är alltså Sjödins egna ord. Hur fan kan det få vara så när man möter vårat just nu största hot om top 6 ? På hemmaplan. En lördag.

De där orden tolkar inte jag som att det skulle finnas någon överambition som resulterar i att det knyter sig eller liknande. Bulan har ju då misslyckats kapitalt med att förbereda laget på match. Det här beslutet kan inte ligga och dra längre, dags att ge besked Bulan.

bradberry: Varför i hela friden har vi en social verksamhet gällande våra målvakter? "Nu har Rautio varit överjävlig två matcher på raken, men det är synd om Felix om han måste sitta på bänken en match till, så därför får Rautio kliva åt sidan"

Vad är det för jävla logik? Idag var kanske säsongen viktigaste match och då ställer vi inte upp med det bästa laget. Faaaaan vad trött jag blir.

Det är rätt sjukt att våra snorungar är bäst på plan.

Sv: A proposito de nada
Huge: Kan ju bero på att Sandström aldrig gör någon avgörande räddning men i princip allt halvfarligt mot mål ramlar in.

Tror dock det mest beror på att alla vet att vår bästa målvakt vaktar båsdörren i en oerhört viktig match, sånt gör mig upprörd.

Återigen ett oskymt dragskott rakt i mål. Sorry men jag tycker fel målvakt står.

Huge: Nej jag tycker inte att det är ok.
Hade det varit en bra tackling så hade Hedman träffat kroppen.
Nu missar hn ju pga för hög fart in och feltajmad satsning. Hade det varit en bra träff hade den varit på kroppen.
Därav mångas ilska mot Hedman. Han har/hade inte kontroll över sig själ.
Han bryr sig inte om konsekvenserna.

Sen, tycker du att den är ok efter min förklaring,så ok. Då har vi väldigt olika syn på en bra tackling.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
{7225}: Ja han är för härlig, Lassgård.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Trots en skandalös insats av domarna vinner vi, fruktansvärt bra moral, hatten av för laget ikväll!!

{7225}: Får man upp sånt så har man varit in på sånna sidor. Det kallas cookies. Lunkan är avslöjad.

SvennEG: Det kanske finns ett samband mellan Bulans flytt och Brynäs form?

En tränare som är klar för annan klubb tappar ju lite respekt och auktoritet i omklädningsrummet... och visst f-n ser vi tendenser till att Brynäs inte jobbar lika hårt som för 15 omgångar sedan.

Sv: Mot Saik Saik
Anssi19: Jag tycker synd om Bengtzén som får stå ut med att en bomb av mail ramlar in i inkorgen efter varje förlust den här svackan. Jag hoppas folk tänker till över vad dom skriver så att nivån på deras mail inte ligger på samma låga nivå som inläggen gör på det här forumet efter förluster.

{7853}: Bra skrivet. Jag har också jobbat mycket på att inte ta förluster lika hårt som för några år sedan.

Jag kan dock förstå att det rinner över för en del efter 5 raka förluster. Dom som är engagerade på det här forumet hela säsongen och som i dagsläget kastar ur sig några skitinlägg har jag förståelse för. Vad jag däremot inte förstår är dom som legat under en sten hela säsongen (när segrarna radats upp), men som just nu kliver fram och vräker ur sig skit. Det är som att dessa personer väntat hela säsongen på att Brynäs ska börja spela dåligt och "äntligen" får dom ett tillfälle att ösa skit ur sig. Dessa personer har jag NOLL respekt för.

Paille är ju helt ur balans, nöjd efter påkritat kontrakt?
Fälth har väll haft en av säsongens sämsta insatser också.

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
munkas: Jag tror man får ta det Bulan säger ibland med en nypa salt.

När jag lirade elitfotboll så gjorde vår tränare klart för utomstående och media att vårt lag och våra spelare var såpass bra att vi inte rättade in oss efter motstånd. Vid taktikgenomgångar gick vi likväl igenom motståndarlagen in i minsta detalj.

Det är skillnad på vad man kommunicerar inom laget!

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Allvarligt så tycker jag det här känns närmast löjligt. Sån spelglädje, beslutsamhet under en hel höst och så faller bara allt pladask - igen...

Varför ska vi värva folk som blivit sparkade av andra SHL-klubbar för att de suger?

Sv: Nyförvärv
{7225}: som BZ har sagt tidigare, han vill inte värva någon ny Wallace eller Broadhurst. Ska han värva någon så ska det vara en spelare som kan gå in och göra skillnad och det kan inte vara så jäkla lätt att hitta nu. Håll pengarna tills rätt gubbe hittas!

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge: Om man är helt oberörd efter tre raka torsk när Brynäs spelar som slätstrukna tuppar, då tror jag inte man är ett riktigt fan. Frågan är om du ens bryr dig eller om du i själva verket är anställd av Brynäs PR-avdelning.

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Chris11: Så då är det här man skall skälla om det inte blir vinst idag? Om det nu är era laguttagningar som gäller ;-)

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Pettisbif: Underbart med poäng trots allt 👍

Silfverberg med mål och assist i natt. Går bra för honom nu.

Sv: Nyförvärv
Peja: vänta här nu.
Stark kom in 1 okt 2015.
Bengtzen 2014.
Det hade då gått stadigt nedåt med ekonomin sen 2012. Att lasta dessa herrar för våra minusresultat är direkt felaktigt. Det var gamla ledningen som påbörjade det haveriet.

Visst rätade dom upp oss en gång. Men i min värld kan man inte leva på gamla meriter.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Jävligt negativt och onyanserat härinne överlag nu. Matchen har tyvärr avgjorts i PP för Växjö! Vi skulle haft några tvåor med oss och några mindre mot oss. Bara att komma igen, snart är Lucas med och förhoppningsvis Bertilsson. Jävligt surt detta men vi kommer igen!

JawKee: Jag tycker att bortalaget ska göra entré genom ett gigantiskt anus.

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
tjugo8: Håller med bradberry. En mycket sympatisk tränare. Och person kan jag tillägga då jag har bekanta som känner honom väl.

Rest your case du...

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
tjugo8: Menar du Leffe Carlsson?

- Tycker han hör till de mest sympatiska av tränarkåren...

Varför uttala sig så där?

Rödin med ett ass i natt.

Inkazar: skulle inte skrivit detta. Nu har han varit inne på 3 raka baklängesmål...

Min F5-knapp dog efter Holloway-gate så ni får gärna väcka mig när det hänt nåt, alternativt det är klart att inget hänt...
Eller vem fan försöker jag lura.... :-)

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
GOTT NYTT ÅR BRYNÄSBRÖDER🎉🎊

Haha..ja finns det inget att oroa sig för den här säsongen så kan man ju alltid oroa sig för nästa...
Håll på Läxand vet ja. där finns en ständig, aldrig sinande källa till oro ;-)

Gott Nytt År på er ALLA1

Rautio helt fenomenal idag. Tack som fan Brynäs!

SKÅÅÅÅL!

God Jul era Gävlar 💋☃️🍾🐔😀

Johan Larsson och Silfverberg varsin balja inatt ✌

Sv: Brynäs - Karlskrona 20/12 -16
Tyvärr en riktigt usel insats tillsluts. Bulan och laget får sätta upp den här förlusten på nonchalans-kontot. Blir riktigt besviken på hur de hanterar matchen idag.

Det var ett ypperligt tillfälle att börja cementera oss i top4 idag, tyvärr pissar vi bort det.

{7800}: kanon!

Men ska säga att jag blev lite besviken när pushen från hockeyappen sa:

"Brynäs säkrar upp tränarstaben, klar för 3år"

Trodde det handlade om bulan. Men Ågren är klart det näst bästa som kunde hända!

vi gör en sista period som senast mot Färjestad, heller hur ? :P

Chris11: Samma här! Åker tåg upp med mina föräldrar, tjejen o hennes föräldrar! Dom är Färjestadare o vi Brynäsare! Så hoppas på sex poäng o en grinig tjej på söndag när vi åker hem!!! ;)

Sv: Rodrigos statistiktråd
Huge: Hahahaha, vilket haveri till inlägg. Huge, snälla. Du vet INGENTING om det här. Jag kommer att bryta ner dina argument när jag har jobbat klart. Du visar total okunskap. Sluta uttala dig om det här i framtiden.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 3/12-2016
Peja: Det är en lång serie och mycket kan hända. Förra året låg vi trea i tabellen efter drygt 30 omgångar spelade. Så givetvis ska vi vara ödmjuka inför fortsättningen av serien.

Men en myt som jag vill ta död på är att vårt skadeläge skulle göra spelarna tröttare. Om vi leker med tanken att vi hade haft full trupp idag, så hade enda skillnaden varit att man hade roterat på spelarna i fjärdekedjan. Man hade aldrig roterat på spelare i toppkedjorna. Man hade knappast bestämt sig för att vila typ Paille och Johnson bara för att Enterfeldt och Zaborsky hade varit skadefria. Det är bara kolla på istiderna för spelarna senaste matcherna. Inga anmärkningsvärda siffror alls på någon egentligen. Spelarna i toppkedjorna ligger mellan 16-19 minuter per match. Och bland backarna lirar Gunderson mest med ca 23 minuter per match.

Lite kul läsning, Förra säsongen mot:
Skellefteå: 0 vinster av 4
Växjö: 0 vinster av 4

Denna säsongen:
Skellefteå: 1 vinst av 2
Växjö: 2 av 2 vinster

Haha brodecki, sicken pajas!

Varför tar Brynäs inte tillbaka Boqvist och skickar Mannberg någonstans. Hellre ha en Junis som utvecklas och kanske inte gör det bra varje gång än att ha Mannberg som inte gör ett skit.

Jag har raderat hela tråden angående Bud.
Nu glömmer vi den och siktar in oss på vinst ikväll

Det är nu Johan Stark ska leverera på Twitter.

mk: Håller med, det där inlägget från Huge är ju enbart skrivet i ett provokativt syfte och bör definitivt granskas av forumets diciplinnämnd.

Huge: Haha, du kanske tycker att det är idiotiskt. Men hur kunde du vara så säker hur BZ resonerade kring det hela? Som jag har kritiserat dig för förut: Så fort någon annan spekulerar i något är dom en okunnig läktarcoach men du kan tydligen spekulera i allt möjligt.

Du hade ingen aning hur BZ tänkte kring Lindbäck, ändå kunde du sitta och säga åt alla att diskussionen är ointressant. För även om BZ har dementerat det nu så är det ju inte SÅ orimligt att diskutera en spelare som verkar vilja komma till Brynäs (och nu har det även kommit fram att hans agent har haft kontakt med klubben). Det är inte orimligt att diskutera någonstans.

Alltså visst om det var en diskussion om att värva McDavid men detta är helt annorlunda. Som sagt, det är inte en orimlig värvning.

Dessutom kanske du har missat att Brynäs kommer att slippa betala lön till Zaborsky, Enterfeldt och Sundqvist 90 dagar efter senaste arbetstiden, visst att det är ett tag dit. Men råna en bank? Nja, så obskyrt tycker jag inte att det är. Att kunna slippa deras löner i framtiden gör ju även att det gör mindre ont i plånboken nu.

Inkazar: Härligt!! Brynäs berör och skapar spänning även på en matchfri dag . Gillar skarpt detta rykte .

{7853}: Wow! Om Sasse skriver den artikeln trots Madhawks avslag så borde det finnas sanning bakom detta rykte. Med Lindbäck och Rautio tror jag på guld. Bara bra för Felix att bli utlånad.