1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775686 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Anders Lindbäck - Vara eller inte vara
Pettisbif: Hahah, detta låter sjukt. Det här är verkligen något jag inte tror på förrän jag ser det.

Men som typ alla har spekulerat kring så är målvaktssidan ett frågetecken i slutspelet. Rautio har många säsonger varit en stabil grundseriemålvakt (vilket han verkligen varit denna säsong också), men sedan klappat igenom i slutspelet. Och Felix har hittills varit på tok för ojämn för att han ska kännas trygg i slutspelet. Limpan kan vara den sista pusselbiten för ett SM-guld.

Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Huge: Det är oerhört förvånande och något irriterande att en del inte begriper att alla lag, jag repeterar, alla lag har perioder under en grundserie då det blir skador, spelet ser energilöst ut, inget kuggar i som det ska. Gäller bara att ta sig igenom det på ett bra sätt poängmässigt vilket vi också klarar hittills.

Ingen av solstrålarna som gnäller här kan ju någonsin pysslat med någon lagsport. I så fall hade de ju begripit vad flera av oss försöker förklara.

Den enda risken, som jag ser det, till att vi ska rasa genom tabellen är att vi drabbas av skador som vi inte lyckas ersätta.

Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Rautio har varit riktigt bra de senaste matcherna. Det är tur det.

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
{7044}: Felix gjorde en okej match idag. 2-0-målet var visserligen en tavla, men förutom den så gjorde han några riktigt fina räddningar. Inte minst på friläget på slutet.

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Vemfan sätter betygen på GD? Thorell högre betyg än Lindblom etc. vem det än är måste den vara megafull.

Sv: A proposito de nada
{7225}: Då är jag med, ja det måste man ju helt klart ta med i beräkningen.

Ska bli sjukt intressant hur Ölund tar sig an den här chansen, jag håller alla tummar jag har att han tar den!

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Forsberg 1978: varför händer det just i Brynäs? Varför hände inget sånt när han spelade i Luleå?
Varför blev fälth långtidsskadad så fort han satt foten i Brynäs?
Varför blev Zaborsky, efter flera skadefria säsonger, långtidsskadad i just brynäs?

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
{7800}: vadå aldrig? Vi har fan gjort näst mest mål i serien! Vi torskar idag, inte mycket att snacka om. Vi har gått som tåget på slutet ligger tvåa i tabellen, ibland förlorar man matcher punkt slut. Jag hade då inte räknat med 52 vinster den här säsongen! Men det verkar vara en hel drös här inne som har det som krav.

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Jag måste scrolla på datormusen för att hitta Skellefteås tabellplacering :-)

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
{6984}: Här är den kompletta målskillnaden period för period
1:a Perioden 13-12
2:a Perioden 20-15
3:e Perioden 20-11

Solklar tripping men Brynäs behåller pucken, då pekar domaren på pucken som om "Jag släpper den pga fördel av puck" men den regeln finns väl förfan inte i hockey? Utivsning är utvisning.

Vilken bra kväll det blev! Silfverberg nätar också två gånger om i segern mot Hurricanes. Härligt!

Sv: Leksand IF - Brynäs IF 10/11 - 2016
{5915}: Så jävla skönt det guldet var 😁jobbade med 3 modoiter som hade tagit ut segern i förskott😂😂😂

Forsberg 1978: Håller med om Gunde. Bertilsson är också grym.

Älskar när vi spelar av matcher så här...

Tredjekedjan är vår förstakedja. Det är vi alla överens om va?

Det var helt rätt att inte ta hem Wännström, svårt att sitta och vara efterklok nu och tycka att det var en rejäl miss. Men minns ni när Wännström lånades ut till Brynäs från Nordamerika 12/13? 13 matcher utan poäng och helt osynlig. Dessutom hade han under perioder svårt att platsa i AHL. Jag tror inte att han hade många anbud från SHL.

Davey85: Jepp, eller när Hellström säger "2-3 veckor". Då vet man att karriären kan vara över.

Sv: Brynäs - Hv71
Peja: Domarna skall blåsa av när Westerholm åker i backen och blir liggande (misstänkt huvudskada) att dom låter spelet fortgå är ren jävla parodi men stavas tyvärr Claesson! Sånt här händer tyvärr väldigt ofta i Jönköping!
Tar en öl till och försöker lugna ner mig lite!

Tror det hade kritiserats ganska hårt i den här boken om Brynäs valt att inte satsa på Felix.

Min bild är att han trivdes och övertygade så länge han fick vara underdog. När han kom in på försäsongen inför 14/15, och när han så smått började få chansen i SHL sporadiskt. Förväntningarna var låga, och han hade allt att vinna.

Steget därifrån till att vara en 50/50-keeper med Starkbaum gick obegripligt snabbt. Han jämställdes med rutinerade Starky och nu rutinerade Rautio. Varför?

Sätt honom som andrakeeper. Och låt det vara uttalat. I den rollen är Felix fullgod. Då tror jag också valet av förstamålvakt hade varit annorlunda. Eriksson istället för Rautio. Även Honken hade varit ett bättre alternativ.

Ge Felix någon att luta sig mot. Han är alldeles för ung för att nu tvingas utstå all kritik som svämmar över, just för att han fått den roll han har.

Tyvärr är det här försent. Hans självförtroende har sänkts. Och det är inte hans fel, det är ledningens.

Svedberg var tydligt uttalad backup till Honken 2011/12. Han fick växa utifrån det. Hade utgångsläget varit annorlunda är jag inte säker på att han toppat formen och självförtroendet till slutspelet.

Låt oss hoppas att Felix karriär inte är helt förstörd på grund av det här.

Huge: Så, baserat på förra säsongen och de första matcherna denna, tycker du att det känns som att Felix är en målis som tar oss långt i ett slutspel?

{7225}: Tänka sig att vi hade gårdagens bästa publiksiffra.....:)

{7800}: Jag skulle vilja påstå att vi är väldigt starka i tredjeperioderna.

ellis: Oro bakåt har jag känt sen min första match 1976. Tror det är ett naturligt tillstånd.

rafalski: Han är så jävla bra i alla situationer. Bästa värvandet, visst Clark & Paille, men Gunderson har Brynäs hjärta & gör allt så jävla bra varenda match trotts ingen utdelning. Borde hyllas!

Skrubben: en målvakt på den här nivån klarar i princip väldigt många matcher på raken. Det finns ju flera exempel på det.

Inkazar: Nu känner jag att gäng gubbar på 80+ som kommer att bli jäkligt glada :)

Inkazar: behagar de skämta på C-more? En tribut till en de stora profilerna inom svensk hockey borde väl rimligtvis lyfta upp den matchen till prio ett!
Blir ett surt mejl på den...

Sv: #BIFFBK
Huge: Nope, det gör han inte.

Han uttalar sitt namn Paj-je.
Källa: Daniel Paille.

Sedär, Huge. Du har faktiskt inte alltid rätt ändå (haha).

Låt oss minnas detta nu när Pajen leder poängligan i hela SHL

Tänka sig hur fort man kan gå från bitter och uppgiven till lycklig. Kör på Brynäs.

Vilken underbar jävla period!

4 mål på 9 minuter?! Undrar vad det var för magiska bananer man käkade i pausen!

Lindström: han har säkert skitit igen. Gå ut så de kan bli 1-4 ;)

Brynäsgubbe: underbara Paille!! Jag ångrar att jag inte kramade om karljäveln på Grand i söndags!!!!

Skellefteå torskade mot Rögle. Helt rättvist dessutom.
Skönt. Då håller vi dom bakom oss ett tag till. Såg ut som Brynäs grabbarna i grönt krigade in den här vinsten för Wille!

JawKee: 1. Ruska om backarna och tala om för dem att de måste spela med större marginaler.
2. Placera Granström i tredje eller fjärdelinan och ge honom uppdraget att göra det han är bra på. Att vara en finne i röven på motståndarna.
3 Välja EN målvakt och ge honom förtroendet och låta denne stå en längre räcka av matcher.
4 Vad gäller PP så skulle jag släppa tanken på att i första hand få avsluten på Gunderson. Nu blir det statiskt och väldigt lättläst.

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Zzz: Jag ger blanka fan i hur gammal han är. Spelar man i Brynäs ska man förtjäna det. Vi kan inte hålla och dalta med honom för "han är ett stackars litet barn". Hockey är en business, inte en jävla välgörenhet för kids.

Chris11: BZ påstår att vi har två bra målvakter..Vart är dem?

Paille årets värvning vilken jävla kung

kennys: Det viktigaste är att vi värvar en ny förstamålis!!!

{7225}: Markan har börjat väldigt bra i år, hoppas verkligen att han håller idet, så att han behåller förstaspaden!

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20
smallround:
Karlskrona har axlat modopuplikens mantel som Cycloppublik.

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Skrubben: Jag hade tokfel om Paille, verkligen. Hans poängproduktion senaste säsongen i AHL var rätt usel dessutom att han verkade vara rätt rätt stel med händerna fick mig att tvivla. Men han är snarare rätt rörlig av sig och tekniken är väldigt bra. Det i kombinationen med farten gör honom väldigt farlig. Idag hade han också ett friläge i numerärt underläge, han har verkligen varit giftig framåt, och borde göra ett par mål, i den spelformen.

Tycker det känns härligt att slänga in en Kinnvall imorgon. Känns som en bra match att debutera i på riktigt.
Kul med yngre förmågor och när jag tittar på hans stats från J20 så tycker jag det ser bra ut.
Så där känns som vi inte behöver vara oroliga! :)

{7225}: Det är för att när Sunken är inne så är anfall verkligen bästa försvar...

Peja: Borde inte Wännström vara en ganska given spelare att hålla koll på? 10 poäng på 8 matcher i ett svagt Rögle.

Noterar att tidigare J20-spelaren Johan Eriksson petar in en och annan puck i Tingsryd. Värd att hålla ögonen på inför nästa säsong.

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
Skulle vilja höra Rodrigos åsikt om Berras uppoffrande skottäck med 30 sek kvar. Bra eller dålig defensiv?

Pettisbif: jorå Zaborsky är bra. Han har inte fått till det riktigt bara. Man ser att han är en bra spelare som gillar att skjuta mycket. Snart kommer det att släppa för honom, han är där, men inte riktigt där än. Just nu har han dåligt självförtroende bara, men när han får upp självförtroendet så tror jag att det kommer att bli som ketchupeffekten.

Nu MÅSTE Rautio få stå nästa match