1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775685 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mattiask: Bra SHL-målvakt med 90,5% i räddningar...
Vad är Lindbäck, Alsenfelt m.fl. i så fall?? Börja kolla på matcherna istället för att gissa vetja.

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
När senast var Brynäs +32 (!) i plus/minus?

dAVydov: Det värsta är ändå inte att man kollar reprisen, det är att man lyckas hitta en tvåa som inte finns, TROTS att man har tillgång till en repris.
Makalöst....

Forsberg 1978: Vilken jävla king!!!

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Synd på käken där, Vrana var en potentiellt bra värvning

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Inkazar: Hade bara 30 spänn kvar på kontot men dom är skickade nu 🙂

Varför är det inga skriverier om Kilströms utvisning?

SEX RAKA SEGRAR!!

Huge: Men vilka är vi att bedömma det? Vi läktardomare har väl knappast tillräckligt kompetens för att ifrågasätta och klanka ner på kunnigt och erfaret yrkesfolk, kan jag tycka.

dAVydov: Men satan i gatan vad Oskar är totaldominant vid sargerna. Kommer fan i mig ut med pucken efter exakt VARJE sargduell, oavsett hur många motståndare han har att tampas med.

Bedrövligt att behöva se sånt agerande som Lessio står för. Och lika jävla bedrövligt att domaren verkar ha noll förståelse för ishockey och tar utvisning...

Hahaha, såg ni domaren som STOPPADE Jensen bakom mål? Snacka om motarbetade...

Svenska domare fortsätter briljera... dra in lönen för samtliga, de missköter ju sitt arbete grovt!

bifhjärta: Stark period. Ser ut som den hårda träningen Bulan förklarade svackan med börjar ge resultat i energi, intensitet och skridskoåkning!

Brynäs har nött handledare hela helgen märker man.

{7800}: ojoj 3 sjukt snygga mål

JAAAAAAAAAAAA ALCEN vad händer?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
{6984}: I majoriteten av alla debatter som blossar upp här i vår bok på HS så är Huge på ett eller annat sätt inblandad. Säger ett och annat.

Zappaholic: Om du kollar mitt inlägg så satte jag situationstecken vid öknamn.
Jag blir lika provocerad av Huges sätt att tilltala andra skribenter med nedsättande kommentarer som dagis och skrikande medgångssupprtrar, som jag blir när någon häver ur sig spya över Brynäs.
I min bok är det lika illa.
Jag har sagt det förut, och många med mig
Det är en von oben attityd som är osund var man än befinner sig. Men visst är det den nivån som gäller att man kan sitta och i förtäckta ord idiotförklara andra personers åsikter.
So bring it on...

Det är ett faktum, och var så tydligt i somras.
Under en lång tid så diskuterades det här inne.
Det var ett bra debattklimat., man tyckte inte samma. Men man kunde ta att den andre inte tyckte samma.
Men så kom Huge in i leken.
Och i hans första inlägg så kom sarkasmen mot andra personer.
Jag blev så jävla trött, och fick en klump imagen typ. För nu visste man att nu sänks nivån flera nivåer.
Det är det som jag reagerar mot.

Sen alla som häver ur sög skit om Brynäs borde inte ha en mobil eller dator i närheten när det är match. Så är det bara.

Underbar seger igår😀😀

FORZA BRYNÄS👍👍👍👍

TACK RÖGLE

Kan vi konstatera att formsvackan är över nu, munkas?

Fantastiskt jävla stolt över laget! Fälth kliver av, skadorna bara rullar på men Kinnvall kommer in och gör det kanon. Rautio, wow, vilken match. Hoppas det är lugnt med Fälth och hoppas att flera spelare kommer tillbaka nästa vecka. Nu Gävlar kör vi =)

HEEEJAAAAAA!! RAUTIO VILKEN JÄVLA KUNG IDAG!

Huge: Uppenbarligen har läkarna som har hand om Brynäs gjort fel om Bertilsson höll knappt en och en halv match,.

Jaken: Så härligt med alla experter här.

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
{1570}: tack för ikväll Brynäs, riktigt bra spelat.. härligt att de gör det inför fullsatta läkare dessutom!

Kul att Ölund får så mycket speltid. Mest av alla forwards idag. :)

Paille åter i Gävle nästa vecka alltså. Lovande!

{7225}: Jesper Jensen is on fire! Leksands defence is terrified! :)

Sv: Deadline
KulaShaker: BZ måste förstås signa upp Bokvist och asklöf så fort som möjligt. 2-3-årskontrakt. Samma sak med Lucas Carlsson.

Sv: Deadline
En av dem arbetar uppenbarligen som förskolelärare. Skrämmande! Skulle inte vilja ha mina ungar i närheten av sådana personer.

Sv: Laguppställning djurgårn brynäs
Cmore tyckte nog synd om DIF tydligen!
Uppladdat:

500x0-img_1984.jpg

Brynäsgubbe: Vilken emotionell bergochdalbana. Jensen-linan för tankarna till Larsson-Molin-Bissett.
Målvakt ???????

Jensen är rena McDavid på isen. Helt makalös värvning av Bengtzén där.

Ikonen börjar ta för sig mer och mer nu. Han bär pucken bra

Leonardo: Ikonen-Blomqvist-Westerholm. Och sedan en köttarkedja med Granis, Alcén och Mannberg.

Inkazar: Idag smäller det, jag överhörde en konversation i en Tuk-Tuk och uppfattade det som att det pratades om en transatlantisk center.

pjåtor:
Bäckis är insane nu. Bara 3 poäng från Sid the kid i toppen av poängligan.

mustigahjalmar: en screenshot på dackes historia.

Först säger han:
"Det blir inget mer, det är slut på pengar"

Sen 2 inlägg senare: "ännu ett nyförvärv klart"

Därav: "Hmmmmm🤔"

Inkazar: Jag är försiktigt positiv till Ikonen. I grunden en riktigt duktig spelare som inte kommit till sin rätt i DIF. Kan förhoppningsvis hitta tillbaka till fin form hos oss.

Icke att glömma är att Ikonen föra säsongen var en hyllad stjärna i Finland. Han har bara inte passat in i Dif, sånt händer ibland. Kan bli en succé.

Ikonen lär väl kosta dom typ Thorell, så detta bör inte kosta oss skjortan direkt.

Nu hoppas vi på dundersuccé på tisdag mot Dif 😄

Klubben har tydligen inte haft kontakt med honom under tiden han vistats i Kanada. Man kan prata om respekt och att de behöver vara i fred etc. men ska det vara så skadligt att höra av sig till Daniel i den här svåra stunden och visa att vi tänker på dem typ... Slött!!!!

Annat var det på Tures tid...

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Chris11: Jag tror att Guter skulle passa vår spelstil väldigt bra. Han är rapp på rören och vet vart målet står. Sett till den omgivning han har nu i KHK så tror jag att han har en växel till att ge. Intressant tredjelänk med PoW&PaW. en energi injektion som kanske skulle få igång dem igen.

KHK får gärna odla fram en grym tränare i Ove så kan han återvända sen om några år.

ellis: 67kg, eller vad de är, asklöf flyttar på dom flesta. Allt är inte kilon

Steenm:
Haha ja, problemen som ter sig är att strömmen stannar, hänger sig, loopar, dålig kvalité.

Jag har använt deras webbstream sedan de lanserade den, det var fan när Bäckström spelade i Brynäs och dessa problem jag beskrev ovan har jag upplevt ända sen dess och de har betett sig på samma sätt. Så problemen har funnits sen ALLTID och ännu inte fixats.

Och innan någon säger "Pröva en annan webbläsare". Jobbar själv som systemutvecklare och har under alla dessa åren suttit på 5 olika fiberuppkopplingar på olika platser i sverige, säkert haft 20 olika datorer/devices, 4 operativsystem och 20 olika webbläsare. Problemen har funnits på ALLA.

Så alla som av någon konstig anledning vill försvara Cmore att det inte är deras ände det är fel på kan sätta sig ner igen.

Alla upplever inte problemen, men det är VÄLDIGT MÅNGA som upplever dessa problem och det är fan helt sjukt att det fortfarande inte är löst.

Och Jensen som haft hjärnskakning innan... Tack Luleå, ännu en karriär förstörd av era respektlösa jävla skithögar till hockeyspelare. Det är fan en skam som föreningen att ens vilja avlöna dessa idioter och ställa dem på isen.

Ta lite ansvar för helvete Luleå. Som sagt, skitförening.

Sv: Bengtzen
ellis: Sista chansen är väl att kicka Bulan och hoppas att det är det som behövs för att svetsa samman gruppen. Bulan gör mig bara illamående, hemlängtan va fan. Vill han hem så låt han flytta direkt.

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Kollade just presskonferensen, Sjödda säger att vi "kommer in med för dåliga ingångsvärden". "För slaka".

Detta är alltså Sjödins egna ord. Hur fan kan det få vara så när man möter vårat just nu största hot om top 6 ? På hemmaplan. En lördag.

De där orden tolkar inte jag som att det skulle finnas någon överambition som resulterar i att det knyter sig eller liknande. Bulan har ju då misslyckats kapitalt med att förbereda laget på match. Det här beslutet kan inte ligga och dra längre, dags att ge besked Bulan.