1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775722 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
{5915}: Jag kommer inte att gråta om Bulan försvinner till Luleå. Hur i H-e kan han låta Porse ta en plats . Hur många baklängesmål har han på sin meritlista?

Sv: A proposito de nada
John har ordnat det fantastiskt bra till helgen😃

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Pettisbif:

Gunderson fick armen söndertacklad.
Samma med Enterfeldt.
Ollas skadar sig i gymmet under försäsong, sannolikt beroende på olyckliga omständigheter och knappast nåt man rimligtvis kunnat förebygga.
Rödin får en sena avskuren under träning.
Salmela får ett skott på foten under träning.

Med ditt pajasartade resonemang är det alltså BZ eller nån annan ansvarig som är orsaken till dessa skador?
Ska man skratta eller gråta åt dina analyser?

Sådär ja..sprang ut från jobbet och ska snart hoppa på tåget mot Växjö! Ikväll ska det skrikas! ! Älska Brynäs!!

Om folk inte märkt detta redan.

BZ värvar och kritar på med spelare som har potential att överprestera. Och sen lägger han rejält med krut på spets-lirarna, Rödin, Scott, Salmela etc.

Detta är i princip det enda sättet Brynäs kan gå långt på. Vi kan inte köpa till oss de bästa spelarna på alla positioner utan vi måste helt enkelt ha ett helt gäng lirare som kan överprestera, det är så det ser ut idag, och det är med den taktiken BZ försöker bygga laget.

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
Blir häftigt tifo imorgon!
Uppladdat:

500x0-snapchat5377333266949524898.jpg

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16
Pettisbif: Att du kallar Porseland för Porsefan visar hur lite det finns innanför ditt pannben. Sen är det ju inte säkert att det var Porselands fel att det blev en krock, Olden kan vara den skyldiga likaväl.

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
www.gd.se/ishockey/shl/tungt-bakslag-for-wille-lofqvist-brynaslegendaren-har-forlorat-nastan-all-syn#Ishockey

Lider med Wille...tänk er att mer än något annat vilja titta på Brynäs, laget i ens hjärta, men att der en dag inte går längre.

Järnkrok 2 målsskytt inatt! Kul!

Då var 500 kr insatta på fansens värvning, ni hänger väl på?

Forsberg 1978:
Får ju inte va sämre... 500:- till fansens värvning! Kom igen nu alla Brynäsfans... liten eller stor insättning... vi är så många att det kan göra skillnad inför nästa säsong!

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Chris11: Jag vet förstås inte hur Ryans kontrakt ser ut men rimligtvis har han fortfarande betalt en tid framöver. Finns ingen anledning för honom att dra till Luleå. Och Luleå kan fara åt helvete med sina töntpengar.

Fansens värvning 2.0
Många medlemmar redan, lägger vi alla en hundring vardera så är vi redan uppe i lika mycket som förra insamlingen. Go go go! Drömmer om Gunderson.

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Nån annan som inte får nog?!

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2/2-16
Kilström (poängsprutan) levererade 3 assist idag!
Ollas (1+2)
Pa Westerholm (1+2)
Och Enterfeldt fick sätta en, härligt!

Skicka in porseland och mosa reideborn så gör han någon nytta vart fall. Det är ju tydligen tillåtet ikväll.... fy fan vad less jag blir på SHL och Detta jävla situationsrum som aldrig behöver förklara varför och hänvisa till regelboken. HELT JÄVLA GODTYCKLIG BEDÖMNING PAJASERI

{7225}: säker på att du inte är på sydpolen ;-)

honken21: Född 97? Vad fan har det med saken att göra? Nu sa inte jag att det var någon sanning i det han skrev men det vet man ju inte? Rykten är rykten. Sen om man är född 97 eller 67 har ingen betydelse för fem öre. Jag är född 96 och är otroligt hockeyintresserad och kunnig men bara för att jag är 19 år så är mitt rykte mindre trovärdigt än en som är äldre än mig? Vad hände med Andersen ryktet? Det var ju ren bullshit och det var väl ingen 97a som skrev? Jag förde vidare ett rykte från twitter, det är väl så det fungerar på detta forum, sen om det är sant eller inte har inte med saken att göra.

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Fullt godkänd hockeyhelg. Ingen hade väl räknat med poäng härinne förutom MR Lejonkräk. .bra Brynäs jävligt bra 👋👋👋👋

honken21: tycker Pudas ska ha ett också, gått från ganska osäker till en rätt pålitlig back i mina ögon

Så imponerad av Carlsson och Ersson. Lucas är ju sjukt kylig, en ledargestalt redan. Ersson kliver in med kroppen och gör skolboksbrytningar.

Vuollerim: Varje gång Arto kommenterar en brynäsmatch känner jag att jag kommer ett steg närmare att bli inlagd på en sluten psykiatrisk avdelning.

Chris11: Ja, det är ungefär som att Unibet skulle vara här inne och läsa Lejonkräks usla matchtips och basera sina odds på det.

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Davey85: Problemet är ju inte bara att Salmela och Rödin är skadade utan även att andra rutinerade spelare inte höjer sig i deras frånvaro. Det är ju meningen att spelare som Porseland, Ollas, Vrana och till viss del Westerholmarna ska leverera poäng för det här laget. Om Westerholmarna hade fortsatt producerat som i början av säsongen hade lagets offensiv varit avsevärt mycket bättre. Nu känns det som att Lucas Carlsson är två klasser bättre än Porseland och det säger mycket om båda deras prestationer.

Varken förvånad eller förbannad över förlusten idag.

Jag kände att bara Salmelas frånvaro försvagade laget ganska kraftigt,mer än man ville tro. När sen Rödin pajade så känner jag personligen att play-in är vad vi kan uppnå. Rödin och Salmela gör även sin omgivning bättre,så helt plötsligt blir även andra spelare flera procent sämre.

Och då räknar jag såklart in alla andra 1000 skador,sjukdomar och spelare som inte levererar som förr efter nämnda skador.

Jag vet inte om jag är jättesugen på värvningar heller,kanske en spelare som skriver på även för nästa säsong isåfall. Sen tycker jag väl dock att man borde försöka bryta med Porseland,tycker inte han platsar trots skadeläget.

Lunkan: Ja, tyvärr är Enter och Ollas blott skuggor av vad dom var. Jag tror fan Enter gjorde sin bästa match i comebacken mot Dif, efter det idel slätstrukna insatser. Sorgligt,

Brynäs har 1-0 och klart spelövertag. Jag hävdar att Porselands groda är matchavgörande. Jag räknar med frysboxen för honom när spelare börjar komma tillbaka...

Grattis Carlsson det var du fan värd!

ellis: Hade du velat ha Tjärnqvist i Brynäs?

4 poäng ner till 10:e platsen och jag får bara fram ett ord: FIASKO!!! Vi Brynäsare måste vara hemsökta med alla jävla skador!

BZ snälla gör så här:
Ersätt Rödin (går inte men någon måste in)
Anlita ett medium fortast snarast för den onda anden som härjar måste bort NU kommer inte bli lätt men ring ett gäng!
Nästa säsong så tacka Starken för hans insatser i Brynäs och värva en ny 1:a (för som någon skrev så kliver han sällan fram när laget som mest behöver honom) !

Bulan:
Ruska om i laget för vi är ändå i fritt fall!

Ursäkta negativiteten men jag är så jävla less och förbannad MEN lägger mig inte!

Ps det har runnit ner ett gäng pilsner så ha överseende med inlägget! ;-)

Tycker ändå laget bjuder upp bra sett till förutsättningarna. En storspelande Lasse Johansson gör att Frölunda kan hålla undan.

Men visst ser det trubbigt ut.. det saknas spets i Rödin och Salmela.

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Davey85: Jag får helt enkelt revidera vad jag sa. Vi torskade visst på domaren.

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Tre poäng är inräknade. härligt att se Carlsson på backen. Tycker han växer hela tiden. bra avvägningar och missar sällan passningarna

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/12-15
bifhjärta: Han har fått mota hela 2 skott i första perioden.

7200 sålda biljetter ikväll. Fan vad grymt!

Kommer nog över 7000pers imorgon, kul! :-)

Sv: Kontrakt
{7780}: Kan absolut bli så att Andersen kommer hem och jag hoppas verkligen inte att Salmela går förlorad isf för jag tar Salmela före Andersen alla dagar i veckan! Rödin kommer ju med all säkerhet vara förlorad så hans ersättare måste det ju läggas mycket krut på!

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 26/12-2015
ANSSI

SALMELA!

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 26/12-2015
Nyss varit i Gavlerinken och fått autografer till Sönerna 👍 just nu svävar dom på moln ..okej pappa gör också det 😉

Inte färglagd ännu men ni fattar..
Uppladdat:

500x0-20151221_1755441.jpg

Brodecki eller Olden i förstafemman? För mig har det ingen större betydelse. Det jag verkligen är intresserad av, är vilken back som petas när Salmela nu är tillbaka. Jag tycker Lucas Carlsson har gjort det riktigt bra hittills, så det vore oerhört tråkigt om Sjödda och Bulan petar honom istället för Porseland, bara för att det är mycket enklare att peta en junior än en tilltänkt toppspelare.

Här ska det bli oerhört intressant att se hur dom gör.

mattiask: Ja, men jag har dåliga vibbar kring Lööke. Risken finns att han inte spelar hos oss kommande säsong. Han har bland annat ryktats till dif. Varför skriver inte Bengtzén kontrakt med honom?

mk: i.imgur.com/c8scRaH.jpg
Här har vi den vackra skapelsen. Har aldrig sett den själv trots att det är i mina hemtrakter.

Sv: I varandras gästböcker
{7836}: Du verkar ha mer fokus på Modo än på Brynäs... Är du i rätt bok?

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 10/12-15
Jössesssss!!! Förlåt all dyngan jag spytt ut ikväll men min förtvivlan var hejdlös... Otroligt!

{7804}: Bertilsson har haft problem med en axel sen länge, nu är han opererad.

Ollas skadade sig i gymmet under sommaren.

Sunken fick båtbenet avslaget.

Enterfeldt bröt armen pga en tackling som tog olyckligt.

Vrana fick käkbenet knäckt av en ful crosschecking.

Rödin och Salmela har just nu skador av okänd art.

Summa summarum: vete fan hur många av dessa skador som har berott på för hårt matchande.
Mitt tips: möjligen Salmelas och Rödins.

Så ditt påstående känns en aning generaliserande och svepande.

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
{7804}: Vi spelar hockey istället medan ni sitter i utvisningsbåset.
Klara Böl Bert en torsk?
Kan cyklop Wallson sluta suga på läppen?
Kommer Ericsson att få ett nytt hjärnsläpp ikväll?
Holmström lämnar han chipsen & dippen hemma?
Klarar banjo supportrarna av att sköta sig?

Många frågor få svar först ikväll!

Tips 3-2 idag.

Saxar ur modoboken "Vi var inte sämre än HV spelmässigt, bara otur "

Sv: Brynäs IF-HV 71 to 19/11
Alla kan nog hålla med om att Zanetti är årets överraskning redan.
Älskar honom, vilken karaktär!