1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775692 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{7225}: Jag tycker den ännu intressantare frågan är varför det negativa resultat verkar dyka upp som gubben i lådan precis innan varje årsmöte?
Jag utgår ifrån att man gör måndagsbokslut vilket borde göra att VD kan se trender åtminstone på kvartalsbasis och agera därefter.
Varför försöker man inte skära ner skenande kostnader under året undrar jag? Det är knappast så att det dyker upp en engångspost på 8 mill i april bara sådär utan vidare....
Ärligt talat, VDar och finansdirektörer hade fått sparken för länge sedan om detta hade förekommit i näringslivet.
Riktigt, riktigt, pinsamt Brynäs.
Det känns som någon satte föreningen i en tidsmaskin tillbaka till Håkan Bergs dagar.....
Men, jag var väl naiv som trodde föreningen mognat och blivit mer professionell.

Sv: Brynäs ekonomi
Skrubben: Budgeten kan revideras när som helst av styrelsen. Det förutsätter att ekonomichefen har koll månadsvis hur kostnader och intäkter utvecklas. Vilket alla vettiga ekonomichefer har.

Det går säkert att förklara varför det blev fel. Oavsett är det någon beslutsfattare som klantat sej ordentligt. Att sumpa ett överskott på 25 miljoner på 4 år är kriminellt med den låga omsättning ett hockeylag ändå har.

Sv: Brynäs ekonomi
munkas:

Är begreppet läktarekonom ännu inte uppfunnet så är det väl dags nu...?

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7225}: Du kommer nog få en förklaring snart. Just nu sitter det en klurig farbror på detta forum och knåpar ihop ett tal till nationen. Där kommer han belysa och förklara för gemene läktarcoach hur året kunde gå så in i helvete fel, både sportsligt och ekonomiskt. Givetvis kommer ingen skugga falla på de som är ansvariga. Troligtvis beror det på andra okända krafter. Lugna dig lite bara, snart kommer svaret.

Dax för Luleå att måla om igen!!

Clarence: Du har en syn på det lag du gillar som är mer än skrämmande.

Huge: problemet med dig är att du enbart kan tänka kritiskt när det gäller skribenter här på forumet. När det gäller Brynäs sparkar du bara in öppna dörrar. Du sparkar neråt, slickar uppåt. Jag vet egentligen inte vad du gör på ett forum, du passar bättre på Brynäs PR-avdelning.

Chanzone: å PaW målskytt för tre kronor

Sv: Sandströms IF
Är det inte dags att släppa målvaktsfrågan nu eller ska ni posta hundra inlägg om detta ända tills serien startar? Tror nog allt som finns att säga har sagts vid det här laget.

Nu är det såhär det är, åsikterna är hörda, dags att gå vidare? Jag hade gärna sett JE också men jag tänker inte såga någon spelare, sportchef eller laget förän de fått visa vad de kan.

Chris11: Imponerande att du kan förutspå utvecklingen på Sveriges mest lovande juniormålvakt som nyss fyllt 19. Kan bara gratulera till en sån förmåga.

Peja: jag har sett thorell en hel del (bor i Karlskoga),
En toppspelare i allsvenskan. Bra skridskoåkning, hyfsat spelsinne, hyfsat målskytte och jobbar hårt.
Dock svårt att säga hur det räcker i shl. Men den spelare i Karlskoga som jag skulle valt först

mer nyheter förövrigt, Lööke blir inte kvar inte heller Broadhurst, man har gett kontraktförslag till Salmela, och diskuterar förlängning med Alcén och Ollas

Ersson och Boqvist får inge A-lag kontrakt än utan ses som 9:e back och 15:e forward tillsvidare

även en del info om vart dem letar efter Rödin och Scotts ersättare

Tarasov: Jo för Andersén har kontrakt med oss.

70 Rodrigues: Granström ser bra ut. Blir en fin förstärkning.

Brynäs-Leksand x4 nästa säsong. Löve it.

Tigerhjärta: Ikväll håller jag på Leksand. Allt för att JFK drygade sig i höstas ;-)

Jaken: hoppas du är ironisk!

Annars har jag en fråga:
Zanetti, Pudas och Alcén kom alla från allsvenskan. Du vet väl om att alla tre spelade en enormt stor roll i laget den här säsongen? Zanetti och Pudas var bland de bästa backarna i laget. Alcén gjorde enormt stpr nytta i det han gjorde.

Bengtzén kan allsvenskan riktigt bra. Är det något han bör avstå från att göra så är det att värva KHL-spelare som Vrana och Porseland. Sånna chansningar går sällan hem, det såg vi ju den här säsongen. Bättre att värva spelare på uppgång med en rejäl hunger att utvecklas. Titta bara på Zanetti och Pudas, vilken succé de blev!

Chris11: Varför inte erbjuda Sundlöv att ta över kontraktet med Sunken. De var ju han som knöt upp honom i ett långtidskontrakt.

Jag hoppas att Brynäs den här säsongen kommer att kalla till
en eller flera presskonferenser där de presenterar nyförvärv
och kontraktsförlängningar. Som t.ex. Örebro och Karlskrona
har brukat göra. Det behövs för att öka intresset och få
mer uppmärksamhet. Att bara lägga upp notiser på hemsidan
når ju egentligen bara de mest inbitna supportrarna.

Brynäsgubbe: Pathrik får väl ändå ses som en producerande forward/center? Han var ju faktiskt väldigt bra den här säsongen och får nu chansen i tre kronor. Pathrik kommer vara en ledande spelare för hos nästa säsong och göra mycket poäng.

Forsberg 1978:

U16-laget tog SM-brons efter att ha krossat Frölunda med 10-4. Vann andra perioden med sanslösa 6-0! Framtiden är kanske trots allt inte är så mörk.

kennys:

Brynäs slog ju också till med två blytunga värvningar; Salmela och Johnson. Sen fick Brynäs Rödin och Salmela, plus ett gäng till lirare på långtidsskador. Detta till trots var man väldigt nära att slå ut Djurgården.

Hur tror ni Djurgården klarat säsongen om man haft Hultström och Thoresen skadade halva året? Ärligt talat?

Var inget fel på Brynäs lagbygge den här säsongen, men oturliga skador förstörde för oss.

atilla: Och dessutom har ju inte Brynäs kontrakt med Lööke för nästa säsong. Skönt byte, du får det här som jag inte har och så får jag det där som du inte har😄

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: Ja, han är långt ifrån komplett. Han släppte in billiga skitmål i varje match på slutet och räddade väl inte ett enda friläge? Nä, det krävs en rejäl uppryckning till nästa säsong.

Sv: Silly Season 2016/2017
bradberry: Gillar inte att man diskuterar eventuell förlängning med Broadhurst. Killen gjorde 13 matcher och fick inte in ett enda mål på de chanser han hade. Det finns bättre utfyllnadsspelare på marknaden.

Sv: Nästa säsong
Ge Bengtzén en chans nu. Han byggde om Karlskrona helt och hållet inför förra säsongen. Hur gick det för dem då? - Jo ide gick upp till SHL mot alla odds. Nu har han en chans att forma sitt Brynäs 16/17, jag väljer att lita på herr sportchef.
Uppmanar er alla att sitta lugn i båten och vänta så ska ni få se vad han trollar fram. Kör hårt Bengtzén!

Sv: Play in
Peja: Löjligt och okunnigt att kalla årets insats ett fiasko.
Då har man inga som helst ambitioner att resonera nyanserat och ta hänsyn till förutsättningarna. Vi går in i playin utan Rödin, Bertilsson, Ollas, Vrana och med en Salmela som är långt från sin normala kapacitet pga rejäl ringrost efter sin skada. Det hårda matchandet på få spelare tar till sist ut sin rätt och Djurgården vinner knappt men rättvist om man ser till spelet.
Man kan ju roa sig med att spekulera i hur det hade sett ut om Djurgården hade haft samma skadebild och tvingats undvara Thoresen, Sörensen, Hultström och några till.
Nä, vi har tyvärr haft en säsong som varit bakvänd jämfört med många andra lag sas. Där många lag hade mkt skador inledningsvis och efterhand jobbat sig upp så har vi gått den andra vägen.
Bara att ta nya tag nästa säsong, vi ska nog få ihop ett hyggligt lag trots att pajasmurvlarna som vanligt kommer med skrattretande rubriker:

"14 spelare kan lämna Brynäs"

Ja,det låter ju jävligt sannolikt att samtliga spelare vars kontrakt går ut, kommer att lämna och att inte en enda får förlängt eller vill stanna kvar....

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
{5647}: Du är jävligt fel person att kliva in i ett motståndarforum och klaga på att fansen är enögda😂😂😂😂😂.

Domarna är något under godkänt, ingen katastrof. När det är en hård tuff fight har jag dock svårt att köpa att vi drar på oss sex ggr fler utvisningar.

Angående tacklingen i slutet så vänder sig Scott, men Ahlén kommer in med alldeles för hög fart.

Oavsett vilket så kommer inget av dessa lag förbi kvarten. Och ni kommer få stora problem med Leksand, om ni åker på dem.

Haha nu har DIFarna fått för sig att stackars Thoresen träffades TVÅ gånger av Westerholms klubba. En mer infantilt skrikig fanbas finns fanimej inte. Man skäms ju som Stockholmare...

mk: Undebart jobb Brynäs! Zanetti har ju blivit ett monster där ute, herregud!

Broadhurst gör en bra match även idag. Man börjar få lite hopp om killen...!

Tommy:
Det är ju inte utan att man blir äcklad över domarinsatsen i dag. Det var ju så uppenbart att domarna gjorde vad de kunde för att hjälpa Djurgården.
Visst, en del av utvisningarna i sig var kanske inte fel men båda lagen måste ju bedömas efter samma regelbok.
Synd att partiska domare ska få förstöra sporten.
Bra kämpat Brynäs, vi tar dom hemma.

ÄLSKAR det jag ser av Blomqvist! När inte Kilas som kapten kliver fram så kliver Blomman fram och sliter, tacklas och visar vägen!!!

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16
Huge: Vad får dig att tro att Vrana varit eftertraktad på marknaden och varit önskvärd i Tyskland eller Schweiz? Jag tror att Vrana helt enkelt tog vad han fick när han gick till Brynäs och SHL.

{7225}: Jag tror vi vinner mot Frölunda med 8-0. Sen vinner vi mot Saik 4-0 i matcher, LHC 4-0 i matcher och bärgar sen guld efter 4-0 i matcher mot Luleå. Broadhurst vinner poängligan i slutspelet med 18 mål och 26 assist. Nu Gävlar kör vi!

Zappaholic: Haha, nån högre makt måste vara inblandad, det är som förgjort att få in puckjäveln. Jävligt surt för grabbarna som gör en riktigt bra match, återigen mot samma grisspelande ryggsäckslag med flytet på sin sida.
Rätt så typiskt, när brödrosten får nästan öppet mål och ska raka in pucken så lyckas han förstås träffa benet på en motståndare i röran framför mål.
Positivt trots förlusten är att spelet ser bra ut igen, alla jobba hårt och som Sjödda sa: finns inga hemligheter, jobbar vi bara vidare så måste vi få studsarna med oss nån gång.
Och finns det NÅN rättvisa så blir det Örebro i playin, det är iaf det bästa alternativet.

Jag verkligen hatar Färjestad.
Lider med laget ikväll då vi gör en bra match i 60 min. Men målen räknas och i den grenen är vi iskalla.
Vi har definitivt börjat hitta slutspelsform och får vi bara lite flyt i målskyttet så kan det här bära en bit.

Nämnde jag att jag verkligen hatar Färjestad och deras jävla ryggsäckshockey.

Huge: Jaså du, så "gnälliga skitkastande raljerande femåring", "gnällspikar ", "du är okunnig" från ditt just skrivna inlägg ska man se mellan fingrarna med enligt dig, Mr Självgod?

Märklig match. Att skapa som Brynäs gör i sista och inte göra något mål är nästan en prestation... Satt just bakom målet där i sista och trodde fan inte det var sant.

Ett intryck: Är Broadhurst den sämsta värvningen sedan Tyler Arnasson...? Sen han kom in har lagets prestation störtdykt. Han står på noll poäng efter åtta (?) matcher och trampar bara vatten på isen. Lurade av SAIK?

Om man klagar när någon spelar dåligt så tycker jag också att man hyllar denne när det går bra för honom.
Porseland har fått mycket skit, och han har inte spelat bra heller. Men idag och de senaste matcherna måste jag faktiskt säga att han spelat bra och stabilt. Kul! Så kommer man tillbaka efter att ha fått rejält med skit och blivit petad.

Pettisbif: Men håll käften och dra härifrån, du förpestar detta forum. Ständigt. Bara massa spam.

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16
Huge: Så du menar alltså att kunnigt och erfaret yrkesfolk i Brynäs har agerat på ett optimalt sätt sista halvan av serien och verkligen krämat ur det som går ur laget? Självklart kan man ifrågasätta ledare och spelare när det ser ut som det gör, laget har ju praktiskt taget fallit ihop som ett korthus och fan vet om vi inte är sämst i SHL sista 20 matcherna?
Hade man kunnat anlita en mental coach? Hade BZ kunnat göra andra förändringar i laget än att plocka in Broadhurst? Har Bulan gjort sitt yttersta för att förbereda spelarna för match? Vad har Starkbaum gjort för att helt plötsligt bli inlåst i frysboxen?
Jag är tämligen övertygad om att kunnigt och erfaret yrkesfolk i Brynäs kommer vara ganska besvikna på sig själva när de summerar säsongen och det gapas nog en hel del uppe i Gavlerinken i dessa dagar, inte bara här på HS...

rafalski: Huge får tycka precis vad han vill men att säga att vi gör ett bra försök är ren lögn. Till skillnad mot för Huge bryr jag mig om hur laget spelar och är inte bara nöjd att de spelar.

Huge: Vi gör väl för fan inte ett bra försök, handen på hjärtat vi skap ju knappt någonting i tredje. VI hade flyt som fick 3 snabba, det ser förnärvarande väldigt mycket obra ut.

Steenm: Ja, och Porse måste fan ha Bulans familj inlåst i sin källare...

Sv: tänkvärt!
Jan Grismöbel: Snarare en märkligt vinklad text. Skribenten får det att låta som att typ petningen av Olden borde vara ett fall för Scully & Mulder när det i själva verket handlar om en helt vanlig petning... Varken TJ eller Bulan har gett Olden förtroende, har ingen av hans beundrare slagits av tanken att han kanske inte är så bra som de tror? Det är ju inte så att hans CV indikerar att han kan leverera i SHL heller.

Jag har förståelse för att man inte håller med om allt som Brynäs gör, men textens vinkling gör kritiken till ett jävla trams snarare än konstruktiv kritik/konstruktiv framställning av egna åsikter. "Tycker du inte som jag är du märklig och är inte rädd om varumärket inom den sociala karaktären", typ. De avslutande orden går ju inte annat än skratta åt, tyvärr.

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
{5915}: Jag kommer inte att gråta om Bulan försvinner till Luleå. Hur i H-e kan han låta Porse ta en plats . Hur många baklängesmål har han på sin meritlista?

John har ordnat det fantastiskt bra till helgen😃